Jump to content

Placute de frana ceramice


cristimm

Recommended Posts

Sincer as ramane tot la OEM. Placutele astea respecta acelasi principiu ca si discurile ceramice: cu cat mergi mai tare, cu atat se incalzesc mai mult si cu atat franeaza masina mai bine. Cand sunt reci nu fac mare lucru. Deci nu prea au rost decat daca ai o masina (foarte) puternica si mergi mereu sportiv.

 

P.S: Vezi ca pana se incalzesc scartaie destul de rau :) Dar odata incalzite, este o diferenta imensa la franare.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea cred ca placutele ceramice aftermarket de pe piata au vreo legatura cu placutele si discurile ceramice de pe masinile foarte performante gen SLR sau de pe motocicletele de Moto GP.

 

Cu siguranta sunt folosite materiale mult mai slabe si sunt mult mai putin eficiente.

 

Cel mai bine este sa respecti recomandarile producatorului.

Link to comment
Share on other sites

 

alea par niste mizerii, la banii aia si la cum arata.

 

eu am pus nista placute amestec ceramic + kevlar si sunt foarte multumit. franeaza cel putin la fel de bine ca alea OEM. la coborari tin mai bine, nu apare fading.

 

http://www.ebcbrakes.com/automotive/index.shtml

eu mi-am pus redstuff.

 

sunt niste tipi in bucuresti care aduc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca e tot vb de frane am si eu niste intrebari de noob:

 

Cazuri ipotetice:

 

Daca schimb franele OEM cu ceva mai bun de ex Brembo (stiu costa mai mult decat masina in sine , la mine e34 520i ) pe fata, adica discul plus etriere etc.. cum va fi comportamentul? nu va mai aparea fenomenul de fadding ?

 

Dar cele carbon ceramic ? vor tine f. mult? nu se tocesc ? fara fadding? etc . better is... better ?

 

Si de final ,inafara de pret , merita ? adica daca ai e39 m5 ..

 

Ms.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

La e34 franele sunt de exceptie. Stiu ca au detinut recordul pentru cea mai mica distanta de franare la un clasa ei ceva ani de zile. Distanta de franare e inca ok comparabila cu modele mai noi de la BMW sau alte marci. Eu am motorul putin mai mare si cutie automata, probabil ca folosesc franele de doua ori mai des decat cineva care are o manuala. Extrem de rar o pun in treapta de frana de motor din comoditate si plus ca mai si uit de ea. In conditiile astea am mers prin alpi fara probleme de fading.

Daca te duci pe circuit, faci si tu 10 ture la Nurburing cu ea s-ar putea sa ai probleme, altfel schimba discurile si placutele la timp, baga bani in niste cauciucuri si esti OK.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am avut pe e46. Niste mizerii scumpe. Lasand la o parte aspectul ca la mersul prin oras aproape nu ai frane ( devin eficiente la o anumita temperatura - pe care iarna nu o atingi niciodata) Sunt scumpe rau de tot. Discuri si placute ceramice, exact 980 euro. E adevarat ca pe drumul Macin-Tulcea, cand au intrat in temperatura lucrau bine, adica franeaza, nu e gluma; foarte derutant si anormal este comportamentul ( pe mine m-a scos din minti). Deci cand sunt reci franele sunt slabe, cand se incalzesc sunt foarte tari - in termeni populari masina isi schimba dinamica si comportamentul in functie de temperatura franelor. "Hai ma lasi?" mi-am zis in gand.... Acum (re)folosesc discuri si placute oem. Sunt super bune si vara, si iarna, nu schimba dinamica, franeaza la fel... ce sa spun. Daca lichidul de frana este bun, faci Macin-Tulcea sau Transfagarasanu' (fara emotii) in forta. Parerea mea e sa nu arunci banii pe prostii. Am mai vazut etriere la Cielo vopsite in rosu si scris Brembo pe ele :lol: :) :lol: Hai sa nu facem ca ei...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mai bine de 40% din masini vin cu placute de ceramica din fabrica. Avantajele sunt foarte clare:

- fadingul este mult redus comparat cu placutele semi-metalice

- isi revin mai repede in caz de fading

- produc mai putin praf in caz ca discurile sunt certificate sa lucreze cu ceramicele

- uzura disc si placuta este redusa cand se foloesc discuri certificate pt astfel de material.

 

De notat, placutele de ceramica produc aceasi distanta de franare ca si cele semi-metalice (daca sunt folosite pe acelasi tip de disc); doar comportamentul si "feelingul" este diferit (muscatura initala, fading, etc).

 

Placutle de ceramica sunt un aliaj de ceramica si fibra de cupru. In functie de cum este facut aliajul placutele pot fi mai "dure" sau mai "moi". Asta afecteaza dirtect performanta lor la temperaturi diferite, uzura, etc. In general placutele "chinezesti" si cele Sport au performante diferite pe scara de temperatura, plus o sa distruga discul prematur.

 

Eu pe masina de uz zilnic am Hawk de cermica si merg foarte bine. Dar stiu ca discurile sunt facute sa lucreze cu placute de cermica. Nu franez mai scurt, dar tin un pic mai mult, au o muscatura initala mai mare si nu fac praf aproape deloc. Cand ajung cu ele sa fade, imi dau seama ca trebuie sa o iau mai usor. LOL.

 

.Mdrei

 

PS: Daca ajungi sa fade si discurile sunt slabe ai sanse foarte mari sa le wrap in cateva minute. Este foarte important sa "mariti" discurile cu placutele.

Link to comment
Share on other sites

Eu pe masina de uz zilnic am Hawk de cermica si merg foarte bine. Dar stiu ca discurile sunt facute sa lucreze cu placute de cermica. Nu franez mai scurt, dar tin un pic mai mult, au o muscatura initala mai mare si nu fac praf aproape deloc.

 

De unde le-ai luat si cu cat? Cum se comporta pe discuri OEM ca discurile mele sunt bune si n-as vrea sa le schimb deocamdata.

Link to comment
Share on other sites

Eu pe masina de uz zilnic am Hawk de cermica si merg foarte bine. Dar stiu ca discurile sunt facute sa lucreze cu placute de cermica. Nu franez mai scurt, dar tin un pic mai mult, au o muscatura initala mai mare si nu fac praf aproape deloc.

 

De unde le-ai luat si cu cat? Cum se comporta pe discuri OEM ca discurile mele sunt bune si n-as vrea sa le schimb deocamdata.

 

Le-am luat din Germania vezi http://www.ks-motorsport.de/en/hawk.html. Au lista de preturi dar nu stiu care din ele se potrivesc la 318. Cel mai bine este sa ii suni si sa ii intrebi.

Am un prieten cu un 328 si a pus pe fatza HB534Z.750.

 

Cu OEM merg bine (si eu stau pe discuri OEM) dar trebuie avut grija sa le faci rodajul la inceput.

 

.Mdrei

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.