Jump to content

Probleme mari E34


Necro_77

Recommended Posts

De curand m-am procopsit cu un E34 520i din 1990. Nu cunosc prea multe din istoria masinii dar stiu sigur ca a fost schimbat motorul. Actualmente pe masina se afla un motor de 2.4TD care imi face mari probleme si care m-a adus la disperare. :)

 

Masina porneste foarte usor atat la rece cat si la cald. Motorul este foarte zgomotos - cred ca de la tacheti, sper sa nu gresesc.

Motorul scoate foarte mult fum negru...si cand spun mult a se intelege ca daca o turez de 2 ori nu mai vezi nimic. Pe liber se tureaza si cum am mai spus scoate foarte mult fum dar in sarcina motorul nu trage...nu are pic de viata in el. Am mai postat si pe alte topikuri si mi s-a spus ca este turbo dus, ca este blocat, ca sunt rupte paletele...etc. Am verificat turbina si nu este blocata, nu are palete rupte si nici joc in ax. In schimb nu functioneaza actuatorul care dupa cate am inteles eu ar trebui sa deschida supapa westegate. Nu functioneaza nici vacumul acela de ar trebui sa actioneze actuatorul. Am fost la 3 mecanici in ideia ca ar fi de la pompa de injectie sau de la injectoare dar degeaba....mi-au spus ca nu este de acolo....Ori nu se pricep ori problema nu este de la injectie. Una peste alta cert este ca am cheltuit o groaza de bani pe la diversi mecanici si fara nici un rezultat. Rog pe cei care se pricep sa ma ajute...eventual sa ma indrume catre un mecanic bun si care sa nu lucreze foarte scump deoarece bugetul este aproape pe zero.

 

Imi cer scuze pentru deschiderea acestui topik dar am tot intrebat si pe alte topikuri si fara nici un rezultat.

Link to comment
Share on other sites

Din 524 nu faci u masina sa te unga la suflet. Parerea mea e sa o faci sa mearga in parametri si sa ii cauti alt proprietar. 524 e apatic si zgomotos, asa ca daca tot bagi bani in ea si te stradui sa faci upgrade sau sa o modifici pe bune, ia in calcul un TDS.
Link to comment
Share on other sites

Vezi poate te aranjeaza: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=62269

Mai ales ca e dupe un TDS!

 

Conform celor de pe realoem nu se potriveste turbina de la 525 TDS la 524 TD....piesele sunt diferite. S-au cel putin eu asa am inteles. Daca stie cineva concret ca se potriveste rog sa imi spuna si mie.

Link to comment
Share on other sites

Nu se portivesc ele cele de la 525TD cu cea de la 525TDS, am un catalog workshop data si am facut acum o comparatie intre turbinele la 525TD si 525TDS si sunt diferente de turatie @ presiune : una scoate 0.950 bari / 3000 rot min si alta 1150 bari/3000 rot min.

 

Nu am informatii pentru 524 TD, sorry, te ajutam cu mare placere.

Link to comment
Share on other sites

Sigur nu trage din cauza turbinei,amestecul e foarte bogat(fum negru) si aer foarte putin.Poate ti-a ramas supapa de la turbo pe deschis si atunci adio presiune in admisie.Ce pompa ai electronica sau mecanica?
Link to comment
Share on other sites

Asa cum a zis @nel de obicei fumul negru la diesel inseamna amestec bogat in motorina.Sunt mai multe cazuri in care se poate ajunge la situatia asta.Cum spunea si el Turbina nu funcioneaza in parametrii normali,sau avansul pompei de injectie e dat prea tare.

 

De curiozitate la cat sta relantiul?

Link to comment
Share on other sites

La relantiu sta intre 700 si 800 rot/min. cu aproximatie si nu are fluctuatii...am desfacut furtunele care plecau de la turbina la admisie si ce sa vezi....masina nu mai scoate asa de mult fum....si se tureaza putin mai bine. Cu siguranta ca turbina este moarta . Am mai observat ca turbina prelua ulei de la furtunul care este racordat la ea ca sa asigure ungerea si il baga pe furtune spre admisie. Probabil si de aici fumul mult si negru. In prima faza ramane sa cumpar o turbina functionala cu totul si apoi sa ii verific injectoarele si pompa.
Link to comment
Share on other sites

Relantiul este bun.Inseamna ca ai descoperit problema.Schimba turbina si vezi rezultatul.Daca tot nu merge cum trebuie du-te si la un pompangiu si verifica injectoarele si pompa.Si apropo dupa ce schimbi turbina curata admisia de ulei.Bafta!!!
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca pierde putin ulei pe la lagare nu inseamna ca turbina e gata si nici nu da cu fum negru din cauza asta. Fumul negru are alte cauze, uleiul care ajunge in admisie de asemenea are alte cauze. Daca tot te joci in zona aia, de ce nu te joci si pe la reglajul actuatorului de la wastegate? Eventual mimeaza vacuum pe el, daca spui ca nu merge vacuumul de la actuator, vezi daca inchide/deschide. Ce rost are sa te gandesti la o alta turbina, cand asta a ta pare inca buna? Poate iti iei alta turbina si va face la fel. Trebuie sa gasesti cauza nu sa inlaturi efectul. Daca vacuumul nu merge acum, nu va merge nici la o alta turbina. Supapa wastegate se poate curata, daca are momente cand ramane blocata. Asta o simti la mana, cand tragi de tija aia de la actuator. Pt ca de acolo eu cred ca-i problema. Injectia stie ca la o anumita turatie trebuie sa intre o anumita cantitate de aer si o anumita cantitate de motorina. Motorina intra pt ca pompa isi face treaba insa aer nu intra cat ar trebui pt ca e posibil ca wastegate-ul sa nu lucreze si sa arunce presiunea pe evacurare si sa nu mai arunce pe palele turbinei mare lucru. Cum modelul asta am senzatia ca nu are debitmetru, care ar ajuta reglarea injectiei iti baga a prost motorina si aer nexam. Nu am cautat pe realoem dar asa cred ca nu are debitmetru, pt ca a mea din 1992 TDS nu are, abia din 1993 apare debitmetrul pe TDS.
Link to comment
Share on other sites

OK. In primul rand vreau sa multumesc tuturor celor care au incercat sa ma ajute. Am probat cu alta turbina si masina trage de rupe. Deci in concluzie turbina defecta. In al 2 lea rand masina s-a vandut in seara asta cu suma de 1900 Euro. Pot spune ca am scapat de bataia de cap pe care mi-a dato aceasta masina. Chiar daca masina s-a vandut asta nu inseamna ca m-ati pierdut de client :) ....marea mea pasiune a fost si va ramane tot BMW.
Link to comment
Share on other sites

Eu iti sugerez de acuma sa iti iei un benzinar(dar neaparat motoare de la m42/m43/m44/m50 in sus) daca nu ai de facut foarte multi km pt sunt mai fiabile,dar si astea fara test de compresie nu le lua.Daca ai de facut km iti recomant motorul m51(25td/tds),dar sa iti tii ceva bani pt pompa de injectie si injectoare.Cam toate au fluctuatii la relanti si le curge cel putin un injector(de obicei cel cu fir).In rest daca sunt intretinute te duc foarte mult.Dintre cele doua variante TDS -ul este mai puternic 143cp si are cuplu mai mare,cam 280Nm/2200 rot/min fata de TD care 116cp si 220Nm/1900 rot/min.In schimb consumul este identic la ambele, sunetul la fel de frumos si pentru un diesel sunt foarte echilibrate. Sa nu faci confuzia intre 2,4 td si 2,5 td. E mare diferenta......

 

Bafta, si sfatul meu e sa nu mai cumperi tigai din astea cu motoare schimbate si care au fost manarite pe aici prin tara.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.