Jump to content

Bara de rigidizare


Tytus

Recommended Posts

Eu am acea bara intre amortizoarele fata si pot spune ca ajuta doar in momentul in care ai si o suspensie mai rigida. Masina e mult mai stabila pe curbe luate in viteza, testata la greu pe serpentine :blink:

 

Merita investitia clar! Inca ma gandesc daca sa pun si pe spate sau nu. La 2 mil cum am auzit ca se invart preturile n-ar fi mult, dar nu stiu cat de mult ajuta totsi pe spate.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bine bine,...dar, la gropile noastre cum se comporta,adica noi in Romania nu avem drum fara denivelari si gropi, inclusiv autostrada..

 

Faptul ca rigidizeaza caroseria e un lucru bun?Daca ma convingeti imi pun si eu ca de mult vreau si am suspensie sport..Dar nu stiu daca avantajeaza pt gropile noastre

Link to comment
Share on other sites

bine bine,...dar, la gropile noastre cum se comporta,adica noi in Romania nu avem drum fara denivelari si gropi, inclusiv autostrada..

 

Faptul ca rigidizeaza caroseria e un lucru bun?Daca ma convingeti imi pun si eu ca de mult vreau si am suspensie sport..Dar nu stiu daca avantajeaza pt gropile noastre

Asa nici suspensia sport nu te avantajeaza daca te gandesti ca sunt multe gropi si le simti mai tare.

 

Rigidizarea caroseriei inseamna ca va sta mai bine in curbe, indiferent de gropi. :blink:

Link to comment
Share on other sites

scuze ca tot insist, dar vreau sa imi clarific...deci gropile nu au de a face cu bara de rigidizare,aceasta bara nu va afecta caroseria sau va scadea viata amortizoarelor si arcurilor din cauza gropilor...asta sa inteleg?daca e asa imi si cumpar

 

caroseria o va afecta, dar in sensul bun :) adica o face sa fie un pic mai rigida, sa nu mai lucreze atat de mult cand e supusa tensiunilor. viata amortizoarelor si a arcurilor nu o sa-ti scada, nu are nici o legatura. bara vine exact sus in oala in care se prinde amortizorul, nu-i influenteaza cu nimic functionarea. doar iti va rigidiza oalele amortizoarelor, iar acestea nu vor mai prelua tot socul transmis de amortizor/arc, ci vor transfera si acestei bari o parte din soc. eu unul nu vad decat aspecte pozitive. o am montata de mai bine de un an si masina se simte perfect :blink: go for it

Link to comment
Share on other sites

scuze ca tot insist, dar vreau sa imi clarific...deci gropile nu au de a face cu bara de rigidizare,aceasta bara nu va afecta caroseria sau va scadea viata amortizoarelor si arcurilor din cauza gropilor...asta sa inteleg?daca e asa imi si cumpar

 

caroseria o va afecta, dar in sensul bun :) adica o face sa fie un pic mai rigida, sa nu mai lucreze atat de mult cand e supusa tensiunilor. viata amortizoarelor si a arcurilor nu o sa-ti scada, nu are nici o legatura. bara vine exact sus in oala in care se prinde amortizorul, nu-i influenteaza cu nimic functionarea. doar iti va rigidiza oalele amortizoarelor, iar acestea nu vor mai prelua tot socul transmis de amortizor/arc, ci vor transfera si acestei bari o parte din soc. eu unul nu vad decat aspecte pozitive. o am montata de mai bine de un an si masina se simte perfect :blink: go for it

asa chiar merita,si ce zicea pe wikipedia cam asa e, bara de rigidizare va prelua din socuri ce inainte erau preluate inegal de catre amortizoare.Un plus atunci pe langa motivul principal al barii de rigidizare ( si anume stabilitate) ar fii acesta pentru gropi, nu?

Link to comment
Share on other sites

Strut bar-ul "actioneaza" in doua moduri, in ambele cazuri prin rigidizarea masinii si distribuirii fortelor ce actioneaza asupra ei, in conditii de sarcina semnificativa:

1. comprimare

2. tensionare.

 

Situatia 1) se intalneste in cazul deplasarii pe directia inainte (deci nu neaparat in curbe), cand denivelarile carosabilului actioneaza prin intermediul suspensiei, asupra interiorului aripilor (unde amortizorul este fixata partea superioara a amortizorului). Amortizoarele fiind montate un pic oblic, exista o componenta orizontala a fortei ce apare in momentul trecerii peste o denivelare (ce comprima ansamblul arc/amortizor), exercitata direct asupra aripii. In timp, cel putin teoretic, aceste forte aplicate repetat, pot cauza apropierea capetelor amortizoarelor, afectand implicit geometria. In acest caz, strut bar-ul are rolul de a se opune acestei deformari.

 

Situatia 2) apare in curbele luate in forta. Intr-un viraj abordat "puternic", masa masinii este transferata pe de-o parte spre exteriorul virajului, iar pe de alta parte spre fata masinii. Asadar, roata fata de pe exteriorul virajului sustine cea mai mare parte a masei, la fel putand spune despre aripa interioara de pe partea respectiva. In acest caz, forta orizontala este aplicata spre exteriorul virajului (respectiv masinii), "tragand" amportizorul in exterior, deformand unghiul de cadere al rotii (camber), ceea ce afecteaza grav directia si tinuta de drum (sa retinem ca suntem intr-o situatie limita, deci este chiar grav). Strut bar-ul distribuie in acest caz forta respectiva asupra ambelor amortizoare/aripi interioare, rezultand forte mult mai mici pe fiecare dintre acestea, plus ca insasi alungirea (mica, dar exista) a barei reducand fortele.

 

Situatiile 1) si 2) combinate pe o perioada lunga de exploatare a masinii duc la "obosirea" metalului, putand duce (teoretic) la distrugerea sa. Putin probabil, totusi.

 

Acestea fiind zise, cred ca avantajele unui strut bar sunt clare, in special daca este combinat cu o suspensie sport si un sasiu rigid. Se spune ca montarea unui strut bar este unul din acele "best bangs for the buck".

Link to comment
Share on other sites

Strut bar-ul "actioneaza" in doua moduri, in ambele cazuri prin rigidizarea masinii si distribuirii fortelor ce actioneaza asupra ei, in conditii de sarcina semnificativa:

1. comprimare

2. tensionare.

 

Situatia 1) se intalneste in cazul deplasarii pe directia inainte (deci nu neaparat in curbe), cand denivelarile carosabilului actioneaza prin intermediul suspensiei, asupra interiorului aripilor (unde amortizorul este fixata partea superioara a amortizorului). Amortizoarele fiind montate un pic oblic, exista o componenta orizontala a fortei ce apare in momentul trecerii peste o denivelare (ce comprima ansamblul arc/amortizor), exercitata direct asupra aripii. In timp, cel putin teoretic, aceste forte aplicate repetat, pot cauza apropierea capetelor amortizoarelor, afectand implicit geometria. In acest caz, strut bar-ul are rolul de a se opune acestei deformari.

 

Situatia 2) apare in curbele luate in forta. Intr-un viraj abordat "puternic", masa masinii este transferata pe de-o parte spre exteriorul virajului, iar pe de alta parte spre fata masinii. Asadar, roata fata de pe exteriorul virajului sustine cea mai mare parte a masei, la fel putand spune despre aripa interioara de pe partea respectiva. In acest caz, forta orizontala este aplicata spre exteriorul virajului (respectiv masinii), "tragand" amportizorul in exterior, deformand unghiul de cadere al rotii (camber), ceea ce afecteaza grav directia si tinuta de drum (sa retinem ca suntem intr-o situatie limita, deci este chiar grav). Strut bar-ul distribuie in acest caz forta respectiva asupra ambelor amortizoare/aripi interioare, rezultand forte mult mai mici pe fiecare dintre acestea, plus ca insasi alungirea (mica, dar exista) a barei reducand fortele.

 

Situatiile 1) si 2) combinate pe o perioada lunga de exploatare a masinii duc la "obosirea" metalului, putand duce (teoretic) la distrugerea sa. Putin probabil, totusi.

 

Acestea fiind zise, cred ca avantajele unui strut bar sunt clare, in special daca este combinat cu o suspensie sport si un sasiu rigid. Se spune ca montarea unui strut bar este unul din acele "best bangs for the buck".

 

bravo...m'ai convins :blink:

Link to comment
Share on other sites

La alegerea unui strut bar, trebuie data atentie si materialului din care este confectionat: otel, aluminiu sau fibra de carbon, fiecare avand avantaje si dezavantaje, in termeni de greutate, deformare termica si pret. Voi incerca sa le prezint pe scurt:

 

Otel: greutate mare, deformare termica redusa, pret mic: 50-100 euro din cate am vazut.

Aluminiu: greutate mica, deformare termica mai mare, pret mediu: 150-250 euro.

CF: greutate foarte mica, deformare termica nesemnificativa, pret mare: peste 300 euro.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

La alegerea unui strut bar, trebuie data atentie si materialului din care este confectionat: otel, aluminiu sau fibra de carbon, fiecare avand avantaje si dezavantaje, in termeni de greutate, deformare termica si pret. Voi incerca sa le prezint pe scurt:

 

Otel: greutate mare, deformare termica redusa, pret mic: 50-100 euro din cate am vazut.

Aluminiu: greutate mica, deformare termica mai mare, pret mediu: 150-250 euro.

CF: greutate foarte mica, deformare termica nesemnificativa, pret mare: peste 300 euro.

 

ai idee cat e diferenta de greutate intre otel si aluminiu?carbonul iese din discutie din cauza pretului

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

am vazut ca ati intrebat unde le puteti gasi . eu am pe stoc pentru cateva modele , pret 50 euro , si anume :

 

pentru urmatoarele modele

 

Audi A3 8L

Audi A4 B5

BMW e30

BMW e36

BMW e46

Fiat Punto 1 si Punto 2

Ford Focus

Ford Escort Mk7

VW Jetta 2

Opel Astra F

Opel vectra A

Opel Vectra B

Opel Calibra A

Opel Corsa C

Opel Tigra Twin Top

Peugeot 106

Peugeot 206

Peugeot 306

Seat Leon

Seat Toledo

Skoda Octavia 1

VW Bora

Vw Golf 1

VW Golf 2

VW Golf 3

VW Golf 4

VW Golf 5

VW Vento

Vw Jetta 1

VW Lupo

VW Passat B3 B4 Typ 35i

Vw Polo 2 86C / 2F

VW Polo 3 6N

VW Polo 4 9N

VW Scirocco 1 , 2

 

 

din aluminiu

reglabile

import Germania

 

 

pot s alas nr de tel sau s aimi dati un pm .

 

sper sa nu se considere vreo reclama sa mi iau vreun ban , dar practic am raspuns la o intrebare de mai sus :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bara de rigidizare e buna daca ai suspensie sport, si daca obisnuiesti sa-ti folosesti suspensia pe curbe/drifturi. Iti intareste caroseria, si reduce din efectul de flambare (alt termen nu mi-a venit in minte) dar se simte f putin.

 

Si varianta 2, pt masinile vechi (gen e 36 batran de 15 ani) din cauza motorului mare si greu (320,325,328) timpul lucreaza asupra caroseriei si rotile pe fata ajung sa stea putin lasate de genul /-----\ . La fel, deformarea se vede prea putin dar exista, o poza:Poza exemplu.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Bara de rigidizare e buna daca ai suspensie sport, si daca obisnuiesti sa-ti folosesti suspensia pe curbe/drifturi. Iti intareste caroseria, si reduce din efectul de flambare (alt termen nu mi-a venit in minte) dar se simte f putin.

 

Si varianta 2, pt masinile vechi (gen e 36 batran de 15 ani) din cauza motorului mare si greu (320,325,328) timpul lucreaza asupra caroseriei si rotile pe fata ajung sa stea putin lasate de genul /-----\ . La fel, deformarea se vede prea putin dar exista, o poza:Poza exemplu.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Hai sa nu exageram, acolo e vorba de unghiul de cadere folosit pentru a ascunde in interior rotile mai late.

Nicio masina nu se "pleosteste", ca doar nu-i din plastilina.

Motorul ala mai greu are asociate o serie de calcule referitoare la suspensie, geometrie, articulatii etc...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.