Jump to content

discuri sport E46


Gully

Recommended Posts

Masina nu franeaza mai bine daca pui astdel de discuri.

Exista kit-uri pentru franare fabricate de Brembo si alte firme consacrate, insa acelea vin cu tot cu etrieri si costa cateva mii de euro.

 

Discurile perforate sau cu santuri sunt doar pentru design.

Foarte eronat. Crezi ca porsche, aston martin, ferrari,pun pe masinile lor discuri ventilate doar de design.Gaurile alea au rolul de a disipa mai rapid caldura, fapt ce imbunatateste franarea si durabilitatea.un disc normal la franari repetate la viteze mari isi pierde din proprietati ;ucru ce duce la marirea distantei de franare,care sa fim seriosi intr-o situatie de urgenta face diferenta intre accident si evitarea coliziuniii.

cam asta e efectul unui disc perforat/striat: disiparea caldurii rezultate in urma frecarii cu placutele, precum si evitarea DILATARII discului, si implicit a deformarii/ovalizarii lui... de aici rezulta "imbunatatire performantelor sistemului de franare".

 

cine isi inchipuie ca acele striatii/gauri sunt ca si cele de pe razatoarea de bucatarie, se inseala... de aici apare si ideea unei uzuri premature a placutelor, ceea ce nu e adevarat.

 

ATE inseamna tot aftermarket.

stii tu ceva, dar nu chiar tot... :lol:

 

BMW nu produce decat masini !

nu elemente de franare, brate, suspensii, instalatii electrice, etc... DOAR MASINI !

 

restul sunt piese sau consumabile, fabricate de PRODUCATORI ACREDITATI ! adica ceea ce cu onoare si placere numesti tu "AFTERMARKET" !

 

@Gully: poti alege orice disc perforat recomandat, el insa iti va da randament doar in regim de utilizare intensa, cu solicitari mari ale placutelor/discurilor, cum ar fi mers in coloana, coborari repetate si abrupte, etc...

 

bafta maxima tuturor !

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

iaaar aceeasi discutie...a mai fost de cateva ori si s-a concluzionat ca discurile perforate au un efect pozitiv asupra franarii, nu mai vorbim de look.

 

daca vrei neaparat discuri perforate si cu striatii, poti incerca Turbo Groove Discs de la EBC, combinate cu placute Green Stuff sau chiar Red Stuff (ceramice)

Link to comment
Share on other sites

pai de exemplu pentru masina mea, E46 318ci din 2000.

ai discuri de 286 mm

disc frana fata - 205 lei/buc ATE POWER DISC sau 270 lei/buc BREMBO MAX ( astea sunt cu striatii ) sau 275 lei/buc ZIMMERMANN ( perforate ) cu discount = 195 lei/buc sau 255 lei/buc sau 260 lei/buc

Link to comment
Share on other sites

stii tu ceva, dar nu chiar tot... :lol:

 

BMW nu produce decat masini !

nu elemente de franare, brate, suspensii, instalatii electrice, etc... DOAR MASINI !

 

restul sunt piese sau consumabile, fabricate de PRODUCATORI ACREDITATI ! adica ceea ce cu onoare si placere numesti tu "AFTERMARKET" !

 

@Gully: poti alege orice disc perforat recomandat, el insa iti va da randament doar in regim de utilizare intensa, cu solicitari mari ale placutelor/discurilor, cum ar fi mers in coloana, coborari repetate si abrupte, etc...

 

bafta maxima tuturor !

:lol:

 

Nici tu n-ai nimerit-o. :)

 

BMW nu produce decat masini dar anumiti producatori cu care au contracte produc piese dupa specificatiile lor.

Piesa pe care o cumperi in ambalaj BMW este in general aceeasi piesa pe care o cumperi in ambalaj Lemforder, ATE sau Bosch.

 

Exista insa cazuri cand piesa pe producator este diferita de piesa originala pe care o cumperi de la BMW, chiar daca producatorul este acelasi.

De exemplu, desi nimeni nu se plange de discurile originale BMW, uneori fabricate de TRW, alteori de alti producatori, multi s-au plans de discurile TRW cumparate de pe piata.

Este foarte probabil ca in cazul discurilor, diferenta de bani pe care o platesti la BMW sa nu fie doar pentru stanta si ambalaj.

 

Cat despre aftermarket vs. OEM, din moment ce discurile OEM pentru E39 si E46 non-M sunt fara santuri si fara gauri, discurile produse de ATE sub numele Power Disc (cu santuri) sunt aftermarket adica nu sunt facute dupa specificatiile producatorului.

Exista si discuri ATE OEM, adica cele pe care le cumperi dupa codul de original de pe realoem.

Link to comment
Share on other sites

Nici tu n-ai nimerit-o. :lol:

 

BMW nu produce decat masini dar anumiti producatori cu care au contracte produc piese dupa specificatiile lor.

Piesa pe care o cumperi in ambalaj BMW este in general aceeasi piesa pe care o cumperi in ambalaj Lemforder, ATE sau Bosch.

Asta a zis si XXL :lol: :)

Link to comment
Share on other sites

Nu.

Daca vei citi mai atent, vei vedea ca XXL a confundat piesele facute de alti producatori pentru BMW drept piese aftermarket.

Acele piese sunt OEM pentru ca sunt facute dupa specificatiile BMW.

Piesele aftermarket sunt produse de tuning sau piese facute dupa alte specificatii decat cele BMW.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa schimb discurile si implicit placutele.

Am nevoie de niste pareri, ptr, ca vreau sa pun discuri sport si as vrea gaurite si cu santuri, totodata.

a pus cineva? pareri

a! as pune ATE, dar daca nu gasesc.... pun altceva care sa aibe gauri si santuri - recomandari

multumesc anticipat

am citit tot topicul dar numai pareri nu s-au dat in 4 pagini.... ma rog.. bmwclub :)

 

 

 

am discuri zimmermann perforate si placute ATE de mai bine de 15mii km, sunt ft multumit, au fost testate la franari violente de la viteze ft mari (peste 240 :lol:) si s-au comportat bine, nu pot face o comparatie intre franele de acum si cele care le-am avut inainte (totul OEM) pt ca am mers ft putin timp si nu ft tare

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

eu sunt de parere ca discurile de fabrica sunt cele mai bune, daca vrei frane mai bune pui sport (etrieri,arcuri,amortizoare,placute ,discuri)...daca vrei si mai si atunci pui super sport, discuri si placute care trebuiesc incinse bine ca sa tina frana :)
Link to comment
Share on other sites

eu sunt de parere ca discurile de fabrica sunt cele mai bune, daca vrei frane mai bune pui sport (etrieri,arcuri,amortizoare,placute ,discuri)...daca vrei si mai si atunci pui super sport, discuri si placute care trebuiesc incinse bine ca sa tina frana :)

ca sa pui discuri si placute sport nu trebuie sa schimbi etrieri :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu.

Daca vei citi mai atent, vei vedea ca XXL a confundat piesele facute de alti producatori pentru BMW drept piese aftermarket.

Acele piese sunt OEM pentru ca sunt facute dupa specificatiile BMW.

Piesele aftermarket sunt produse de tuning sau piese facute dupa alte specificatii decat cele BMW.

@Ciupanezule, eu nu am confundat nimic... tu esti cel care a spus ca

ATE inseamna tot aftermarket
...

 

sau nu iti mai aduci aminte ?

 

eu doar ti-am aratat ca BMW lucreaza (pe bani multi!) cu diversi producatori...

 

nu BMW produce acele piese, ci respectivii producatori le furnizeaza (unele si sub sigla BMW)...

 

Acele piese sunt OEM pentru ca sunt facute dupa specificatiile BMW.

Piesele aftermarket sunt produse de tuning sau piese facute dupa alte specificatii decat cele BMW.

adica vrei sa spui ca ATE fabrica discuri cu anumite specificatii pt BMW si cu alte specificatii pentru piata libera?

 

adica ATE consimte singur sa isi taie craca de sub picioare si sa isi dea cu firma in cap???

 

eu te consider un cunoscator in ale masinilor, dar asa ceva e prea de tot ??? :) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

ca sa pui discuri si placute sport nu trebuie sa schimbi etrieri :lol:

 

 

aia e vax.

placute ate power pad + discuri power disc = vax.

 

decat asa ceva si cheltuiala in plus, mai bine ATE normale :lol:

 

p.s. sunt multi care pun Ate power disc ,dar pun placute ATE normale ,care provoaca un oarecare dezechilibru :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

POIUYT, nici tu n-ai dreptate.

Cum sa fie vax placutele +discurile sport fara etrieri.

Sa zicem ca, cu aceasi forta presam un material mai aderent(discuri sport+ placute) fata de altul si la fel presam un material mai putin aderent( discuri stock+ placute stock) fata de altul.

Forta de presare(data de etrieri aici) fiind egala in ambele cazuri, nu iti este clar ca va frana mai bine materialul cel mai aderent? pai tu crezi ca placutele alea sport sunt facute asa aiurea?

Aici e ca la anvelope normale versus slick. Cele normale scoti fum din ele, slickurile mult mai greu. aderenta mai mare :)

Asa e si cu materialul din placutele sport, ofera aderenta mai mare,o franare mai buna la solicitari intense si in plus la TEMPERATURA mare, unde sa fim seriosi, franele stock sunt praf, imediat intra brake fading in actiune.

Am explicat mai sus situatia...

 

Daca nu ai sau nu ai avut masina care sa o fortezi la limita si sa aibe considerabil mai multi cai decat masina ta, nu poti decat sa-ti dai cu parerea.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai sau nu ai avut masina care sa o fortezi la limita si sa aibe considerabil mai multi cai decat masina ta, nu poti decat sa-ti dai cu parerea.

 

 

hai ma, numai exagera ,nu are rost...pei pui discuri de 500 pe cai pe una de pana in 200 ... :)

 

p.s. plus ca majoritatea drumurilor sunt cu 60 in oras.

 

franele stock sunt arhisuficiente, discuri ventilate fata -spate ,placute textar...e suficient , vrei sport si nebunii , iti iei M si aia e.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Eu unu inainte de a ma apuca sa pun discuri perforate si placute sport as inlocui poate amortizoarele cu unele noi si in stare buna, ca sigur au un efect mai mare asupra distantei de franare si siguranta masinii decat discurile astea "sport" si niste caciucuri mai de doamne ajuta. Asa ca sfatul meu Gully, daca nu le ai pe astea puse la punct mai asteapta...

In afara de masini noi cred ca numar pe degetele de la mana o masina vazut in Romania cu cauciucuri inca in stare buna, si mai ales toate 4. Altfel toate panaramele cu sarmele iesite pe afara , dar pe jante de aliaj, care mai de care mai fanteziste si cu etrieri vopsiti in rosu neaparat...

Cand am schimbat discurile de frana cat am stat acolo ala mi-a zis ca sunt nebun ca aici se mai mergea cu ele inca 2 ani. Normal le masurasem la inspectie in Germania si mi-au zis ca trebuie schimbate ca erau sub cota cu aproape 1 mm.

In sfarsit sa termin oarecum cu off-topic, discuri sport cu placutze sport, daca isi fac intradevar treaba si si disipa o idee mai repede caldura cred ca fac diferenta doar pe circuit, nici pe transfagaran nu ajungi normal in situatia asta decat daca esti un sofer varza ..

Niciodata nici macar in sute de km mersi pe autostrada cat de repede puteam, iar astea insemnau franari violente de la 180 la 100 sau mai putin, destul de des. Am automata, nu am frana de motor in mod normal decat daca bag cutia pe alt program si rar ma obosesc sa o fac, Am mers prin Austria zeci de km pe drumuri de munte, iar cand sunt in masina singur si drumul e liber imi place sa ma joc in curbe, nu am simtit nici macar odata fenomenul de break fadding...

"TEMPERATURA mare, unde sa fim seriosi, franele stock sunt praf, imediat intra brake fading in actiune."

franele stock sunt praf poate la geely sau dacia 1310 ..

Link to comment
Share on other sites

ATE power disc cu placute ATE este o combinatie excelenta. Franeaza bine, arata bine.

Am avut si zimmermann perforate, dar, pe langa faptul ca nu franeaza mai bine ca ATE power disc, au inceput sa bata si sa-mi apara trepidatii in volan la franare la scurt timp dupa ce le-am montat.

Pe langa asta Zimmermann parca sunt facute de amatori, arata de parca ar fi gaurite cu bormasina la bordura. Jenant.

Link to comment
Share on other sites

Discurile cu santuri sau gaurite impreuna cu placute performante aduc o imbunataire chiar si la distanta de franare.Sunt de acord ca aceasta imbunatatire este MICA dar EXISTA! Argumentul care imi sustine afirmatia este ca santurile ajuta la eliberarea prafului(uzura placutei si a discului) dintre acestea ducand la o aderenta mai buna a placutei pe disc.La fel si cele gaurite, pe langa ca se racesc ceva mai bine principalul motiv este ca intre placuta si disc sa nu existe nimic.Daca va uitati la discurile gaurite veti observa ca gaura este conica la inceput fapt ce sustine ce am scris mai sus. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.