Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Salutare tuturor, sunt nou pe forum, prea nou, având În vedere cã e primul post, din pãcate cu o problemã destul de serioasã.

Așadar, am un 318d E46 din 2004 iar de câteva zile, fiind ĂŽntr-un trafic foarte dens, gen schimbam a-ntâia și avansam câțiva metri și asta timp de o orĂŁ, temperatura lichidului de rĂŁcire a ajuns la maxim ĂŽn bord și dupĂŁ ceva timp vasul de expansiune a explodat eliminand tot lichidul și un nor mare de abur.

Nici o problema cu temperatura la mers normal, vitezĂŁ, etc.

Am comandat alt vas, trebuie sĂŁ ajungĂŁ mâine. Cel vechi a fost de-a dreptul blocat pe suport și ĂŽncercând sĂŁ ĂŽl scot, am rupt suportul. L-am pus la loc sĂŁ vĂŁd dacĂŁ e problemĂŁ mare, se pare cĂŁ e susținut bine ĂŽn continuare dupĂŁ ce pun toate furtunele...ĂŽnsĂŁ am observat cĂŁ ĂŽn partea inferioarĂŁ, unde se ĂŽmbinĂŁ cu suportul și de unde pleaca furtunul cĂŁtre radiator, nu mai face prizĂŁ bunĂŁ și bineĂŽnțeles cĂŁ apa iese pe acolo. Știți cumva daca trebuie vreo garniturĂŁ ĂŽn plus la interiorul vasului sau pe suport?

Am ĂŽncercat sĂŁ ĂŽl forțez și nu se ĂŽmbinĂŁ cum trebuie, menționez cĂŁ vasul a crĂŁpat pe margine, deci am putut testa sĂŁ vĂŁd dacĂŁ e ok suportul sau nu. Sper cĂŁ e de vinĂŁ vasul vechi totuși, dar tot nu ĂŽmi pot da seama...

Am Încercat sã izolez cumva crãpãtura ca sã mã pot folosi de maºinã, din pacate nu am de ales deoarece am nevoie de ea, iar sã gãsesc un mecanic pt BMW mi-e foarte greu, având În vedere unde sunt...

Mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

@GABIVVX1 Merci pt reply. Cutie manuală, motor M47D. După ce am scos furtunele am tras tare de vas şi s-a smuls cu tot cu partea inferioară pe care e senzorul, șurubul albastru pt aerisire, etc. Poza din primul link, s-a rupt partea exterioară cu totul, a rămas prinsă pe caroserie doar partea plată (scuze pt exprimare dar e greu de descris)

Doar după am reuşit să separ vasul de suport, însă am încercat să îl pun la loc după și nu mai închide etanș, din contră iese uşor de tot deşi am insistat... are ceva garnituri care au căzut sau trebuie mai multă forță?

 

@wind-3er Merci pt link, l-am citit înainte de a deschide topic-ul...dificil de realizat de ce s-a întâmplat asta, acuz vechimea, nu mă pot pronunța...

 

Apropo, radiatorul se poate deteriora după o întâmplare ca asta sau l-a salvat vasul de expansiune pentru că s-a spart?

Edited by Cristian E.V.
Link to comment
Share on other sites

Vasul de expansiune crapa din cauza ca nu functioneaza supapa de siguranta din buson.Trebuie sa deschida la 1.4 atm.

Apa se incalzeste prea tare din cauza ca nu funtioneaza electro ventilatorul (se simte mai ales la mersul in coloana,nu mai se raceste datorita vitezei). sau pompa de apa defecta.

Link to comment
Share on other sites

Vasul de expansiune crapa din cauza ca nu functioneaza supapa de siguranta din buson.Trebuie sa deschida la 1.4 atm.

Apa se incalzeste prea tare din cauza ca nu funtioneaza electro ventilatorul (se simte mai ales la mersul in coloana,nu mai se raceste datorita vitezei). sau pompa de apa defecta.

 

AstĂŁzi sau mâine sper sĂŁ o rezolv, am fĂŁcut rost de mecanic ca prin minune, aÂştept coletul cu vasul de expansiune. Sunt foarte curios de ce problemĂŁ are. Revin cu informații dupĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Pot fi mai multe cauze..eu iti recomand ca odata cu schimbarea vasului sa iei si un buson nou. Oricum prediunea prea mare in sistemul de racire a dus la spargerea vadului si da, busonul trebuie sa deschida la 2 bari. Trebuie sa vezi si cum e termostatul si toate furtunele si coturile de la sistem sa nu ai fisuri sau ceva . Radiatorul poate sa se infunde si el, ventilatorul sa nu porneasca...
Link to comment
Share on other sites

Nu am încă vasul de expansiune, din păcate ajunge doar joi, m-au anunțat cei de la care am comandat deci sper ca joi seara să o repar.

@X X L nu pot face poze, sunt plecat iar mașina e la parcare. Ideea e că încercând sa scot vasul de expansiune de pe suportul său, am rupt suportul. Am scos vasul iar partea inferioară a suportului care intră pe vas, cea cu aerisitorul, nu mai etanşeizează, am vrut să o pun inapoi după și să fac un test cu vasul lipit provizoriu. Trebuie cumva forțată super tare? Are o poziție maximă în care face vreun click sau ceva? Asta e doar ca fapt divers până ajunge vasul nou și atunci o să văd cum stă treaba...

Edited by Cristian E.V.
Link to comment
Share on other sites

Așadar, am rezolvat problema și rĂŁsuflu ușurat...s-a schimbat vasul de expansiune și lichidul de rĂŁcire, nici o altĂŁ problemĂŁ ĂŽn plus, pânĂŁ acum se comportĂŁ bine, o sa mai verific nivelul lichidului ĂŽn zilele urmĂŁtoare. Trebuie ĂŽnlocuit doar senzorul de nivel al lichidului, se pare cĂŁ nu mai merge dar nu e grav. My baby is back. Multumesc tuturor care au venit cu sfaturi. MĂŁ bucur cĂŁ fac parte din comunitatea BMW-iÂştilor, oameni faini. :)
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.