Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Vasul vechi e facut de LR (am mai vazut niste plastice/aparatori de la roti facute de ei) , inca nu stiu cine e producatorul celui nou.

 

 

Si cel nou tot de LR vad ca e facut. Nu par sa existe diferente vizibile intre cele doua piese, dar nici nu ma asteptam sa fie - atat cat poti sa-ti dai seama din exterior.

ai incercat sa desfaci supapa aia?

Link to comment
Share on other sites

Vasul vechi e facut de LR (am mai vazut niste plastice/aparatori de la roti facute de ei) , inca nu stiu cine e producatorul celui nou.

 

 

Si cel nou tot de LR vad ca e facut. Nu par sa existe diferente vizibile intre cele doua piese, dar nici nu ma asteptam sa fie - atat cat poti sa-ti dai seama din exterior.

ai incercat sa desfaci supapa aia?

 

 

Busonul nu este cumva calibrat pentru o anumita presiune?Este bine sa modifici ceva pe acolo?

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu 3 ani si ceva la e30 318i m40 am mers cu antigel din asta romanesc nu a fost nici o problema,la e36 acum nu stiu...sper sa nu fie....tot antigel este chiar daca este romanesc,are si el niste proprietati de antigel acolo ca doar este antigel.

 

MĂŁcar pune antigel ĂŽn proporĂžie corectĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

hmm... de cateva saptamani am vazut ca imi scade lichidul de racire. Dupa ce am cautat posibile scurgeri pe la motor am vazut partea de jos a vasului umeda. Nu am putut sa vad exact de unde se scurge pt ca nu am acces pe sus, trebuie sa ma bag pe sub masina..

aceiasi problema o am si eu si mi-am comandat cele 2 garnituri din poza sper sa rezolv problema ca ma dispera sa tot completez cu lichid <_<

post-9581-1235165889_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut Bobo,interesant topicul,eu am un 320i e36 parca nu e la fel vasul meu cu cel prezentat de tine,al meu are culoare asa spre bej sau hai sa zic un alb inchis asa,ce vreau sa te intreb,deci nivelul de lichid la mine sta la jumatatea vasului cand masina nu e pornita,cand e rece mai bine zis,e bine sa stea la jumate?ca in mers creeaza presiune si sa nu imi explodeze vasul ca am observat ca a facut un pic de..''burta'',deci unde ar fi indicat sa stea nivelul lichidului?ca la multe e36 a bubuit vasul de expansiune,salut.

pe partea dinspre motor scrie(pe vasul de expansiune)KALT-asta in germana inseamna RECE-deci pana acolo trebuie sa ai lichid cand motorul este rece(mai mult strica,un pic mai putin nu)

Link to comment
Share on other sites

..........voi chiar nu intelegeti???........... de fapt nici eu nu am inteles pana acum putin timp. Cum adica vasele crapa dupa un anumit nr. de km? Sunt cumva consumabile? Haideti sa nu ne mai pacalim singuri! undeva exista o problema. cat ar functiona motorul sub presiune, nu ar avea voie sa crape nimic. furtune intarite? nu exista asa ceva la un motor care functioneaza perfect. ceva face presiune in instalatie, din aceasta cauza crapa vasul, se intaresc furtunele, se umfla putin radiatorul etc. Eu zilele trecute, am schimbat garnitura de _chiulasa_. Erau adancituri in ea, care se vedeau greu la prima privire. se vedea insa, urma adanciturilor pe corpul chiuloasei. nu bagau mult gaz in instalatie, dar bagau atat incat sa creasca presiunea, si sa crape ceva in timp. dupa ce am schimbat garnitura, am aerisit, si i-am facut proba 3 zile, aprox 400 km. VERDICTUL: RACIREA, CALDURA, FUNCTIONEAZA LA FEL CA INAINTE, in schimb presiunea este de vreo 5 ori mai mica. Inainte aveam furtunele intarite la cald. Acum se intaresc, dar se pot sugruma cu usurinta, dupa care revin la forma initiala. in plus, mecanicul meu, un neamt stabilit in RO, a facut cateva teste care sa confirme teoria: exista un dispozitiv in care se gasesc 2 lichide, care se monteaza in locul busonului de la vas. Daca lichidul se inverzeste, inseamna ca exista CO2 in instalatie. dupa ce a facut reparatia, a verificat presiunea din instalatie: 0,3 bar. din experienta lui de 30 ani lucrati in service in GER, mi-a spus ca asta si relantiul este o problema generala BMW.
Link to comment
Share on other sites

Inainte aveam furtunele intarite la cald. Acum se intaresc, dar se pot sugruma cu usurinta, dupa care revin la forma initiala.[...]
dupa ce a facut reparatia, a verificat presiunea din instalatie: 0,3 bar.

 

Cineva ti-a dat sfaturi gresite... Si ar fi fost bine ca numai sfaturile sa fie gresite, din pacate.

Link to comment
Share on other sites

adica??????//

la instalatiile de racire,cu timpul s-a trecut la o temperatura de lucru mai mare si la o presiune din instalatie mai mare pt. a nu fierbe lichidul,toate astea pt un randament mai bun al motoarelor,pana si la dacia cu injectie e de 1 bar,nu poti sa le strangi cu mana,la e 46 e de 2 bari,daca esti curios scoatei capacul si vezi la ce presiune deschide supapa.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca m-a ajuns si pe mine "blestemul", am decis sa aflu de ce crapa vasul de expansiune la E46.

 

[...]

 

din poze se vede ca nu se pastreaza unul dintre principiile fundamentale in designul plasticelor:constanta de material;deci fisurile nu apar neaparat in zonele unde sunt peretii mai subtiri,ele pot aparea chiar si in zonele unde este mai mult material;din alt principiu,la plastice nu se folosesc pereti cu grosime mare;daca in piesa mai exista si solicitari,probabil ca puteau fi adaugate mai multe nervuri de rigidizare pe pereti(se vede parca una totusi);oricum,chiar daca piesa a fost gandita cu un design gresit,trebuiau sa se traga concluziile corecte dupa o simulare 3D la solicitari.

Edited by BoBo
- quote
Link to comment
Share on other sites

din poze se vede ca nu se pastreaza unul dintre principiile fundamentale in designul plasticelor:constanta de material;deci fisurile nu apar neaparat in zonele unde sunt peretii mai subtiri,ele pot aparea chiar si in zonele unde este mai mult material;din alt principiu,la plastice nu se folosesc pereti cu grosime mare;daca in piesa mai exista si solicitari,probabil ca puteau fi adaugate mai multe nervuri de rigidizare pe pereti(se vede parca una totusi);oricum,chiar daca piesa a fost gandita cu un design gresit,trebuiau sa se traga concluziile corecte dupa o simulare 3D la solicitari.

 

 

De ce nu se folosesc in design pereti cu grosime mare? Si ce solicitari exista...excludem fenomenul de cavitatie fiindca vorbim de expansiune la cald...

Ma gandesc ca-mi iau unul de rezerva si chiar ma intereseaza.

Se simuleaza in 3D solicitarile la cald? Unde poate fi documentata treaba (ca sa nu zic .....altceva) asta? Deja incep sa-mi fac probleme.

Daca se adauga nervuri pe pereti alea nu pot fi concentratori de tensiune (efort) sau mai rau compensatori dilatometrici?

Ma bag si eu ca fraieru'

Link to comment
Share on other sites

Pt. DanS:

deci rolul nervurilor este de a mari rezistenta piesei la solicitari;de ce nu se fac piesele din plastic cu peretii mai grosi?pt. ca dupa injectare,in timpul racirii piesei,in zonele cu mai mult material se pot forma bule de aer iar ulterior in cazul unor solicitari e foarte posibil ca in exact aceste zone sa apara fisuri.Despre simulari nu stiu vreun link exact.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.