Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Daca ai cat de cat inclinatii spre ÂşurubĂŁrit si ceva rabdare, nu e greu.

 

Se schimba numai cu motorul rece (oricum nu mai porneste nimeni motorul daca e spart vasul, sper). Daca ai motor in 6 cilindri, trebuie sa scoti electroventilatorul pentru mai mult spatiu. Dupa care desfaci capacul, desfaci clemele de la furtunul superior, apoi cu WD40 din belsug incerci sa il scoti tragand progresiv de furtun. Procedezi la fel si cu cel inferior - atentie o sa curga tot antigelul din vas si ar fi bine sa protejezi alternatorul inainte. Dupa ce ai scos si furtunul inferior, pe fundul vasului exista o clema (vizibila in partea stanga cum te uiti la vas) pe care trebuie sa o extragi inainte de a incerca sa ridici vasul. Aici intervine partea nasola: o sa ai ceva de furca la tras de el si e si foarte incomod pentru ca nu prea ai cum sa-l apuci bine. Eu am folosit o surubelnita si am facut parghie - intre suport si fundul vasului. Fara sa fortezi, usor-usor o sa iasa. In TIS se mentioneaza faptul ca se scoate prin aplecare usoara spre motor - problema e ca are o ureche de prindere pe suportul radiatorului care nu te lasa sa il apleci de nici o culoare - deci tot cu rabdare o rezolvi.

 

Am vazut ca altii au recurs la o alta metoda pentru extragerea lui: pozitioneaza cricul sub vas si lasa masina usor in jos (masina aflata pe un alt cric). Intr-adevar e si asta o solutie daca ai spatiul si mijloacele necesare.

 

E46 -> Linkuri pentru documentare:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=543989

http://87.194.35.237/showthread.php?t=27890 - (excelent)

Link to comment
Share on other sites

L-ai infipt bine ? Ai facut aerisirea corect ? Ai verificat sa nu ai scurgeri ?

 

Eu zic ca l-am infipt bine, pentru ca s-a auzit un sunet. Ce vrei sa spui prin aerisirea corecta? Da am facut aerisirea. De verificat de scurgeri nu, maine ca sa fie uscat totul pentru ca am spalat putin acolo dupa ce am schimbat vasul de expansiune. Pe unde ar putea sa fie scurgeri?

Edited by Tato
Link to comment
Share on other sites

ok , unii oameni se plictisesc tare :bashwall:

 

 

La revedere! :)

Pentru 10 zile.

 

Sa ne anunti ce ai facut sa iti treaca plictiseala.

 

huh? <_<

 

.. in fine

 

interesant topic. multa vreme am crezut ca asa e proiectat vasul sa crape

Link to comment
Share on other sites

[...]

salut, spune-mi si mie te rog. Lichidul de racire este la nivelul de pe vas cand este cald motorul dar cand e rece coboara. E bine asa?Eu as vrea sa completez dar daca se dilata la cald...Multumesc

Edited by BoBo
- quote
Link to comment
Share on other sites

Ma mir ca nu ai patit nimic deschizand busonul cu motorul cald. Nu se face asa ceva...

Verifici nivelul numai cu motorul rece si completezi deschizand surubul de aerisire de pe furtunul superior - cand da pe afara, nivelul este la maxim si asa trebuie sa ramana.

Link to comment
Share on other sites

Ma mir ca nu ai patit nimic deschizand busonul cu motorul cald. Nu se face asa ceva...

Verifici nivelul numai cu motorul rece si completezi deschizand surubul de aerisire de pe furtunul superior - cand da pe afara, nivelul este la maxim si asa trebuie sa ramana.

 

 

Joja (din gura de umplere) nu are nimic de-a face cu nivelul maxim admis?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg intrebarea ta, Dan.

In momentul in care antigelul da pe afara, plutitorul e la maxim ridicat.

 

 

Salut BoBo,

Ma refeream la faptul ca poti completa lichidul de racire si fara a desface acel surubel de aerisire, luand ca reper numai joja odata ce instalatia a fost anterior corespunzator aerisita...In momentul in care completezi pana refuleaza pe la surub joja este ridicata de mult la nivelul maxim, si poti completa accidental lichid depasind nivelul prescris (joja ramane blocata pe maxim...nu-i asa?). In acest caz, in functionare, lichidul se dilata, refuleaza sau nu surplusul...iar racindu-se si recapatandu-si volumul, furtunele se vor "suge", datorita vidului creat, ceea ce nu-i bine.

Practic am vrut sa subliniez ca poti avea mai mult lichid in instalatie facand asa, si chiar daca nu e cu mult mai mult decat maximul admis, vidul creat se datoreaza lipsei volumului de compensare necesar.

Este necesara completarea cu atentie a lichidului, urmarirea nivelului jojei si , numai atat. Eu unul si poate gresesc, de cate ori examinez lichidul, ma uit la joja fara a desface acel surub (daca acel surub ar fi trebuit desfacut de fiecare data nu ar fi avut crestatura de surubelnita ci pur si simplu o margine randalinata sau un tip "fluture" pentru o manevrabilitate facila si uzuala...Sincer eu unul nu ridic capota masina mea cu surubelnita sau alta scula in mana cealalta...

O chestie asemanatoare am vazut in TIS....dar te-ai convins cu scoaterea vasului.."aplecare si extragere".....

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Eu unul, daca mi s-ar aprinde in bord martorul de nivel scazut antigel, as completa prin defiletarea surubului de preaplin de pe furtun.

E procedura identica cu aerisirea, unde acel preaplin indica umplerea totala a instalatiei. Ma gandesc ca daca nu verifici cu preaplinul, ai chiar mai multe sanse sa pui prea mult lichid - creand alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul, daca mi s-ar aprinde in bord martorul de nivel scazut antigel, as completa prin defiletarea surubului de preaplin de pe furtun.

E procedura identica cu aerisirea, unde acel preaplin indica umplerea totala a instalatiei. Ma gandesc ca daca nu verifici cu preaplinul, ai chiar mai multe sanse sa pui prea mult lichid - creand alte probleme.

 

 

Eu unul nu am facut si nici nu voi aplica procedura asta. Poti face o proba in momentul in care martorul indica nivel scazut. Completeaza pana se ridica joja la nivelul admis si apoi desfa preaplinul. Vezi daca se scurge ceva pe acolo. Vei observa acolo nivel de lichid fara a curge. la mine asa este, si chestia asta am practicat-o recent. Daca verifici cu preaplinul ai sanse sa ai mai mult. Prin acest loc se scurge dupa ce joja va fi indicat de mult maximul. Poti face o proba....dar cu motorul rece <_< .

Desfacerea praplinului este recomandat la umplerea instalatiei si nu la completare...e o difereta aici

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tocmai l-am comandat si eu.....la 210k m-a lasat.....exact in acelasi loc a crapat..Si nu, nu e buna recomandarea cu nestrangerea busonului tare , am patit-o eu , am strans doar putin si dupa ce am oprit motorul tot lichidul era evacuat pe langa buson...

 

 

 

Hellloo..

 

Fratilor ..hai sa va spun si io o mica istorioara ...cu masina mea ...inclusiv vasul meu de ex ..

Masina E 46 - 1895 i .2000

 

in Nov mi a crapat vasul exact in locul unde acela (blestemat) ..am schimbat vasul ..dp o perioada am observat ca mi pierde apa ..am vb cu mec care mi a spus ca nu e aerisita cum trebe ..i am facutr aerisirea .pana mea apa la fel ...intr un final mec imi spune ca e chiloasa arsa ...imi schimba garnitura ..cotul acela din spatele chiloasei ..imi scoate termostatul .. schimb pompa de apa ..dupa care intru un final imi spune ca e din cauza busonului ..dp schimbare garniturii de chiloasa ...am mers vreo 2000 - 2500 de km ..in care a fost totul oki ..dp 2000 de km mi sa aprins becul la apa ..si a inceput sa mi creasca temperatura ..am ajuns la el ..unde am sesizat o mica fisura pe cotul care iese din radiator si intra in vas...mec "inteligent " imi pune - faina de mustar - ca sa astupe gaurica ..si a pus destula ....la cateva ore sa ridicat apa din nou ...mentionez ca aveam si presiune mare in furtun ( era exagerat de tare )

acum mi am schimbat busonul cu unul de la dez ...

 

dp ce am schimbat busonul ...nu mai am presiune in furtun ..e oki ...doar ca daca las motorul pornit cateva minute bune pe loc ....se ridica apa ...acum mec imi spune ca e pos sa fie infundat radiatorul si ca nu mai are mersul cum trebuie ..decat in mers cand pompa de apa circula apa mai repede ...

 

sunt disperat mi a iesit par alb in cap de nervi ... <_< aveti vreo ideee ???

 

sunt din buc ...daca poate cineva sa ma ajute ...

 

thx

Link to comment
Share on other sites

radiatorul infundat.

Scoate-l de pe masina si in prima faza baga jet puternic de apa in sens invers circulatiei normale prin radiator (adica bagi apa cu furtunul pe la iesire din radiator)

Ai sa vezi ca iese mizerie multa, inclusiv faina aia de mustar <_< .

Dupa aceea tot ce trebuie sa faci este sa mergi linistit cu masina :)

 

Succes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.