Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

probabil ca si supapa aia daca nu deschide la timp cauzeaza explozia vasului,ma gandesc ca totusi s-au facut teste destule cu el.Oricum din ce stiu pica de la 100.000 km in sus .@BBo nu s-a schimbat greu?

 

E chinul de pe lume sa il extragi din suport. Iti dai seama ca n-a fost scos niciodata de acolo, am transpirat tot, tragand de el <_<

E mult mai usor de scos cu masina pe rampa/elevator, trebuie sa impingi de jos. Pentru ca eu n-am avut posibilitatea asta, a trebuit sa fac parghie cu surubelnita si incet-incet am fortat pana a iesit. Am atasat o poza cu vedere de dedesubt.

 

Vasul vechi e facut de LR (am mai vazut niste plastice/aparatori de la roti facute de ei) , inca nu stiu cine e producatorul celui nou.

 

Salut Bobo,interesant topicul,eu am un 320i e36 parca nu e la fel vasul meu cu cel prezentat de tine,al meu are culoare asa spre bej sau hai sa zic un alb inchis asa,ce vreau sa te intreb,deci nivelul de lichid la mine sta la jumatatea vasului cand masina nu e pornita,cand e rece mai bine zis,e bine sa stea la jumate?ca in mers creeaza presiune si sa nu imi explodeze vasul ca am observat ca a facut un pic de..''burta'',deci unde ar fi indicat sa stea nivelul lichidului?ca la multe e36 a bubuit vasul de expansiune,salut.

 

Pai eu am descris strict cazul E46, nu am cunostinte despre E36.

Nu stiu cum se masoara nivelul la E36, dar trebuie ori sa ai marcaj pe vas, ori plutitor ca la E46. Si da, un volum prea mare de antigel introdus in sistem poate genera probleme :) - asa ca recomandat ar fi sa nu puneti mai mult decat trebuie.

post-1921-1234810606_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut Bobo,interesant topicul,eu am un 320i e36 parca nu e la fel vasul meu cu cel prezentat de tine,al meu are culoare asa spre bej sau hai sa zic un alb inchis asa,ce vreau sa te intreb,deci nivelul de lichid la mine sta la jumatatea vasului cand masina nu e pornita,cand e rece mai bine zis,e bine sa stea la jumate?ca in mers creeaza presiune si sa nu imi explodeze vasul ca am observat ca a facut un pic de..''burta'',deci unde ar fi indicat sa stea nivelul lichidului?ca la multe e36 a bubuit vasul de expansiune,salut.

 

Nu stiu cum se masoara nivelul la E36, dar trebuie ori sa ai marcaj pe vas, ori plutitor ca la E46.

 

La e36 nu am nici un plutitor man,este exact cum deschizi o sticla de apa plata:),nu e nimik,si de acea intrebam.........

 

Hai ca vorbim vorbe. Spuneam ca trebuie sa te ghidezi ori dupa marcajul de pe vas, ori dupa plutitor (pentru ca nu cunosteam ce fel de varianta are E36) - nivelul lichidului la jumatatea vasului nu trebuie sa reprezinte un etalon, atat timp cat producatorul a gandit o solutie pentru cuantificarea exact a volumului de antigel care trebuie sa existe in instalatie. Sunt multi producatori care nu folosesc plutitor in ziua de azi...

Link to comment
Share on other sites

vasu de expansiune mai poate crapa si din alte motive, radiator infundat, termostat, pompa de apa (care nu mai asigura debitul necesar), in cel mai rau caz garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa. Deci practic orice care ar duce la supraincalzirea motorului si evident presiune mare in instalatie.

Nu cred ca este defect de fabr. probabil ca asa l-au gandit. Probabil in anumite momente cand motorul se supraincalzeste si face presiune mare atat pe tur cat si pe retur, e de preferat sa puste vasul de exp. decat garnitura de chiulasa, etc.

 

Uite de ex. eu nu strang niciodata foarte tare busonu de la vas, n-ai de unde stii cand se strica supapa aia si n-are pe unde sa refuleze. Il strang foarte usor (la toate masinile care le-am avut) si n-am avut niciodata probleme cu vasu de exp.

Link to comment
Share on other sites

ra

Uite de ex. eu nu strang niciodata foarte tare busonu de la vas, n-ai de unde stii cand se strica supapa aia si n-are pe unde sa refuleze. Il strang foarte usor (la toate masinile care le-am avut) si n-am avut niciodata probleme cu vasu de exp.

 

 

Exact ce spui tu am facut eu inainte de plecarea spre Bulgaria ..Am verificat nivel lichid si cred ca nu am strans bine capacul ....Ca urmare ..la prima oprire la omv de pe autostrada spre Varna m-au chemat angajatii afara ca masina e in flacari <_< ..nenea BMW scuipa pe la buson toata apa Masina a facut schema asta la stationare ,in mers nu a pierdut nici un g ....Deci ce recomanzi tu cu nestransul busonului eu nu pot sa recomand ...Are o supapa ,,,sa-si faca aia treaba nu sa risti sa ramai fara apa .Ma gandesc ca se putea intampla si in mers ...si atunci trebuia sa torn coca-cola in ea sau 3 redbull pt ca apa nu aveam

Link to comment
Share on other sites

Salut Bobo,interesant topicul,eu am un 320i e36 parca nu e la fel vasul meu cu cel prezentat de tine,al meu are culoare asa spre bej sau hai sa zic un alb inchis asa,ce vreau sa te intreb,deci nivelul de lichid la mine sta la jumatatea vasului cand masina nu e pornita,cand e rece mai bine zis,e bine sa stea la jumate?ca in mers creeaza presiune si sa nu imi explodeze vasul ca am observat ca a facut un pic de..''burta'',deci unde ar fi indicat sa stea nivelul lichidului?ca la multe e36 a bubuit vasul de expansiune,salut.

 

Nu stiu cum se masoara nivelul la E36, dar trebuie ori sa ai marcaj pe vas, ori plutitor ca la E46.

 

La e36 nu am nici un plutitor man,este exact cum deschizi o sticla de apa plata:),nu e nimik,si de acea intrebam.........

 

Hai ca vorbim vorbe. Spuneam ca trebuie sa te ghidezi ori dupa marcajul de pe vas, ori dupa plutitor (pentru ca nu cunosteam ce fel de varianta are E36) - nivelul lichidului la jumatatea vasului nu trebuie sa reprezinte un etalon, atat timp cat producatorul a gandit o solutie pentru cuantificarea exact a volumului de antigel care trebuie sa existe in instalatie. Sunt multi producatori care nu folosesc plutitor in ziua de azi...

am avut aceiasi problema la e 46 desfaci supapa aia din capac comprimi putin arcul si scapi de problema cu vasul (cazul meu) am schimbat doua pana sa ma supar sa desfac supapa din capac deh vasul vine simplu fara capac cat despre stransu l capacului zic ca MYXAGE are dreptate (patit)

Edited by bucaneve
Link to comment
Share on other sites

Salut,pai acum depinde si de antigel,de ex. eu i-am bagat antigel din ala albastru romanesc la 5-6litru,nu i-am bagat din a sta scump, ca am prevazut anumite defectiuni,adica pierderi prin anumite locuri a sistemului de raciere acum le-am remediat .....si imi era necaz ca datorita acestor defectiuni pierdeam un antigel bun si...scump,adica eu anticipez anumite defectiuni ca......stiu ce pot face aceste masini destul de vechi...,dar am bagat mai mult antigel din asta decat apa pentru ca e mai slab si in loc de 5 litri antigel si 5 apa am bagat 7 antigel si 3 apa.
Link to comment
Share on other sites

Salut,pai acum depinde si de antigel,de ex. eu i-am bagat antigel din ala albastru romanesc la 5-6litru,nu i-am bagat din a sta scump, ca am prevazut anumite defectiuni,adica pierderi prin anumite locuri a sistemului de raciere acum le-am remediat .....si imi era necaz ca datorita acestor defectiuni pierdeam un antigel bun si...scump,adica eu anticipez anumite defectiuni ca......stiu ce pot face aceste masini destul de vechi...,dar am bagat mai mult antigel din asta decat apa pentru ca e mai slab si in loc de 5 litri antigel si 5 apa am bagat 7 antigel si 3 apa.

 

Cel mai bine este sĂŁ-l schimbi pe tot dacĂŁ tot ai remediat acele probleme la sistemul de rĂŁcire.

50% antigel Âşi 50% apĂŁ distilatĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa fii mai explicit ? Cum dezmembrezi capacul ?

ti tare partea de care il insurubezi si fortezi un pic interiorul o sa ramai in mana cu supapa respectiva ar fi bine sa faci asta dupa ce ti capacul un pic la cadura,nu il iei acum de pe masina si fortezi ( e cam frig afara) studiaza putin interiorul supapa se invarte in capac (cred ca intelegi ,daca nu o sa l desfac pe al meu si pun cateva poze)

Link to comment
Share on other sites

Salut,pai de ce sa al mai schimb antigelul,am antigel in ea dar din acela romanesc albastru,nefiind asa calitativ am pus 7 de antigel si 3 de apa distilata,momentan nu mai sunt probleme.....dar vor mai venii ,stai un pic ca mare confruntare cu sistemul de racire este...vara:).
Link to comment
Share on other sites

Salut,pai de ce sa al mai schimb antigelul,am antigel in ea dar din acela romanesc albastru,nefiind asa calitativ am pus 7 de antigel si 3 de apa distilata,momentan nu mai sunt probleme.....dar vor mai venii ,stai un pic ca mare confruntare cu sistemul de racire este...vara:).

 

PĂŁi Âştii tu exact ce concentraĂžie are?

Poate te trezeÂşti cu depuneri ĂŽn radiator Âşi nu va rĂŁci cum trebuie.

Singura soluĂžie ĂŽn acest caz este schimbarea radiatorului.

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu 3 ani si ceva la e30 318i m40 am mers cu antigel din asta romanesc nu a fost nici o problema,la e36 acum nu stiu...sper sa nu fie....tot antigel este chiar daca este romanesc,are si el niste proprietati de antigel acolo ca doar este antigel,Florine da ma stiu vasul in general la e36 320i este de plastic dar amicul asta avea vasul dintr-un metal dur nu era din plastic,presupun ca a fost facut la cineva manual sau eu stiu......dar era la fel ca marime ,bine se vedea ca nu e slefuit frumos cum sunt astea din fabrica dar era fixat bine cu acelasi capact negru de paltic,in fine...nu stiud e unde provenea acel vas de expansiune dar fiind dintr-un material dur nu mai ai asa probleme cu....crapatul.
Link to comment
Share on other sites

Vasul vechi e facut de LR (am mai vazut niste plastice/aparatori de la roti facute de ei) , inca nu stiu cine e producatorul celui nou.

 

 

Si cel nou tot de LR vad ca e facut. Nu par sa existe diferente vizibile intre cele doua piese, dar nici nu ma asteptam sa fie - atat cat poti sa-ti dai seama din exterior.

Edited by BoBo
Dane, doar daca pui tu unul la bataie :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.