Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

  • 4 months later...

Salut toti expertii in X3 !

Am o problema mare ! Am un Xr 2.0D din 2007 luat din Germania cu 14.000 km, iar acum are 69.000 km. Acum citeva zile venem de la Bucuresti, am oprit intr-o parcare iar cin am vrut sa pornesc sa aprins in bord lampa de la ABS, frina de urgenta ( aia cu rosu ) si lampa de la 4x4. In plus masina parca era turata si infrinata. Am stat citeva minut in parcare cu notorul oprit, dupa care cind am plecat a disparut. Pe drum se tot aprindeau si se stingeau fara nici un motiv. Astazi am fos la Trado Motors din iasi si mi-au spus ca este motorasul de la cutia de transfer ( in urma dignozei pe partea electrica), poate si cutia de transfer. care cica costa foarte mult. Este adevarat ce spun astia de la service ? Poate cineva sa-mi dea ceva sfaturi ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
al meu a crapat la 120k km si pentru ca pe stoc nu aveau si dura cam 1 sapt. pana venea am luat unul sh, care nici ala nu a tinut mai mult de 30k km, si l-am inlocuit cu unul nou, sper ca asta sa tina de data asta. Cred ca in mers nu crapa, pentru ca si mie tot la oprire mi-a cedat si tocmai venisem de la Budapesta, la oprirea motorului este presiunea mai mare pentru ca lichidul este foarte fierbinte si nu mai circula pentru a se raci.
Link to comment
Share on other sites

trb sa intelegeti ca bmw nu mai este o masina facuta de ingineri ci de economisti.

 

ok , unii oameni se plictisesc tare :)

 

 

La revedere! :)

Pentru 10 zile.

 

Sa ne anunti ce ai facut sa iti treaca plictiseala.

 

huh? :twoup:

 

.. in fine

 

interesant topic. multa vreme am crezut ca asa e proiectat vasul sa crape

 

chiar asa si este. adk a fost...

Link to comment
Share on other sites

Si eu am trecut prin experienta asta nefericita de curand, adica acum vreo 2 saptamani.

Marele meu noroc a fost ca s-a intamplat la 100m de casa. Mi-a aparut in bord ca am ramas fara lichid.

Ma gandesc cu groaza cum ar fi fost sa patesc asta undeva in concediu. Noaptea, in weekend, pe autostrada si intr-o tara straina :twoup: .

 

Cred ca e mai bine sa-l schimbi preventiv daca deja ai depasit 150.000km si nu ti-a crapat inca. Mult nu mai tine...

 

Eu am schimbat vasul la AB. Pretul pieselor a fost rezonabil, vasul m-a costat putin sub 300 de lei cu TVA cu tot. Cu ocazia asta am schimbat si pompa de apa.

Link to comment
Share on other sites

incep prin a va spune ca incep sa-mi pierd increderea in marca BMW. Ieri in mijlocul orasului am ramas fara apa in vasul de expansiune, iar temperatura motorului s-a dus aproape de rosu. Cand am verificat, aveam o fisura verticala in vasul de expansiune lunga de 15 cm.

A trebuit sa fiu remorcat, deoarece cata apa puneam atata apa curgea jos.

Astept pareri despre posibila cauza, pt a evita sa se intample si cu noul vas care e pe drum. ms

presiune prea mare in instalatia de racire

verifica termostatul; pompa de apa; furtune sanu fie crapate si sa traga aer

 

presiunea e mentinuta de buson...doar...dar se poate vinde si asta...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

veste buna ! a crapat vasul de expansiune. a fost schimbat in urma cu 25000km si la fel ca si prima data a bubuit cand mergeam frumos cu masina in plimbare,dupa ce m-am oprit la aproximativ 30 de secunde, asta dupa ce am schimbat pompa de apa saptamana trecuta lucrare facuta cu multa atentie si instalatia am aerisita cu multa rabdare ca la carte,la temp de functionare a motorului+ lichid de racire schimbat

 

cred ca am sa fac contract cu Fabrica de Vase de Expansiune; e al treilea vas de genu pe care il cumpar... :(

Link to comment
Share on other sites

veste buna ! a crapat vasul de expansiune. a fost schimbat in urma cu 25000km si la fel ca si prima data a bubuit cand mergeam frumos cu masina in plimbare,dupa ce m-am oprit la aproximativ 30 de secunde, asta dupa ce am schimbat pompa de apa saptamana trecuta lucrare facuta cu multa atentie si instalatia am aerisita cu multa rabdare ca la carte,la temp de functionare a motorului+ lichid de racire schimbat

 

cred ca am sa fac contract cu Fabrica de Vase de Expansiune; e al treilea vas de genu pe care il cumpar... :(

 

presupun ca busonul nu a fost schimbat niciodata... corect?

Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are busonul?

In functionare, presiunea din instalatia de racire nu ajunge niciodata la presiunea la care se deschide supapa din buson.

Si daca ar fi o problema si ar creste presiunea peste normal si supapa ar fi blocata, ar crapa cu siguranta niste furtunuri.

Link to comment
Share on other sites

Ce treaba are busonul?

In functionare, presiunea din instalatia de racire nu ajunge niciodata la presiunea la care se deschide supapa din buson.

Si daca ar fi o problema si ar creste presiunea peste normal si supapa ar fi blocata, ar crapa cu siguranta niste furtunuri.

sau radiatorul sau vasul de expansiune depinde care e mai slab nu?

Link to comment
Share on other sites

In functionare normala, busonul NU are absolut niciun rol. Nu trebuie sa ajunga sa deschida niciodata. In functionare, presiunea ramane intotdeauna sub presiunea la care se deschide.

Are doar rol de protectie, se deschide daca se strica ceva care are ca efect cresterea presiunii.

Link to comment
Share on other sites

piesa 11, schimbat la ambele masini:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE61&mospid=47510&btnr=11_2842&hg=11&fg=35

se fisureaza si nu se vde pe unde curge. prima data ... am inebunit pana am gasit buba.

 

 

 

piesa 7 schimbata la ambele masini:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE61&mospid=47510&btnr=11_2843&hg=11&fg=35

ti-e mai mare dragul sa astepti 2 saptamani pana iti vine din germania. la data respectiva nu am gasit pe stoc la nici o reprezentanta in romania.

fisurare la ambele.

 

vasul de expansiune...de 3 ori la ambele masini. pur si simplu se fisureaza.

 

tind sa cred ca totusi materialul lasa de dorit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

piesa 11, schimbat la ambele masini:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE61&mospid=47510&btnr=11_2842&hg=11&fg=35

se fisureaza si nu se vde pe unde curge. prima data ... am inebunit pana am gasit buba.

 

 

 

piesa 7 schimbata la ambele masini:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE61&mospid=47510&btnr=11_2843&hg=11&fg=35

ti-e mai mare dragul sa astepti 2 saptamani pana iti vine din germania. la data respectiva nu am gasit pe stoc la nici o reprezentanta in romania.

fisurare la ambele.

 

vasul de expansiune...de 3 ori la ambele masini. pur si simplu se fisureaza.

 

tind sa cred ca totusi materialul lasa de dorit.

 

 

 

Acelasi lucru l-am patit si eu cu 120D E87.Piesa 7 s-a fisurat si la mine.Problema e ca la inceput a pierdut doar putin lichid,dupa care vreo 3 zile deloc chiar,iar dupa a crapat definitiv.Am inlocuit-o cu una originala.Vad ca acum numai am probleme

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am intrat si eu in clubul celor cu vasul de expansiune spart. La mine s-a intamplat cum era mai rau: pe autostrada in Slovenia cand ma intorceam din Italia in concediu. Nu mi-am dat seama ca pierd apa decat atunci cand a inceput sa urce apa pe ceas. Am crezut ca am stricat motorul.

 

Groaznic! Multumesc inca o data userului @sorynvl care a venit din It cu un vas de schimb luat de la dezmembrari (era vineri seara si magazinele de piese auto erau inchise). Au luat din pat un tip care lucra la dezmembrari, au gasit vas si mi l-au adus. S-a intamplat vinerea pe la sase seara, a doua zi la sase dimineata aveam vasul montat si gata de plecare.

 

Am scapat ieftin. Recomand celor care pleaca departe si ajung in situatii de genul acesta sa aiba niste bani pusi deoparte (platforma, service etc.) si neaparat roaming-ul activat, telefonul incarcat. Altfel esti "fiul ploii".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Subscriu si eu cu aceeasi problema.

Locuiesc in Brno Cehia si saptamana trecuta cand veneam de la Praga dupa o plimbare cu maxim 120 km/h am avut martorul de la apa in bord aprins. Peste 1 kilometru de mers asa am avut si rosu pe ceasul de temperatura si am tras pe banda de urgenta. Mai aveam 1600 de metri pana la prima benzinarie si din cauza asta m-am incumetat sa merg. Am oprit pe dreapta, completat cu niscai apa distilata din portbagaj, asteptat 20 de minute sa se mai raceasca tot si continuat drumul pana la benzinarie (maxim 500 de metri pe motor si restul fara).

Am lasat-o peste noapte acolo si a doua zi cand am revenit am constatat o mare spartura in vas. Toata apa care o puneam in vas curgea. Impovizat lipitura la vas umplut motorul cu apa si continuat calatoria spre service. Tot drumul ala e in vale si am mers mai mult fara motor... timp in care temperatura la apa nu a avut cum sa urce mai sus de jumatate. Ramas in oras din nou fara apa am recompletat, desi temperatura era ok, in final am ajuns la mecanic.

Am vorbit cu mecanicul acum cateva minute (roman si el) si mi-a dat o veste proasta. E posibil sa fie problema si cu pompa de apa sau cu _chiulasa_.

Va rog sa imi spuneti si mie cum se manifesta masina in cazul in care am garnitura fisurata, sau _chiulasa_, sau ce simptome are masin cand e pompa de apa sau niscai furtune fisurate.

Am un e46 318 din 2004 cu motor in 4 cilindree.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.