Jump to content

BMW 320D 2002 vs Golf 5 2.0 TDI 2005


Chelos

Recommended Posts

de fiecare data cand se discuta de diesel toata lumea se plange de turbina, eu nu am intalnit pe nimeni sa fi schimbat turbina in "mica" mea arie de cunostinte cu diverse dieseluri, aici ma incadrez si eu. nu am schimbat nimic in motorul meu de cand am masina nici injectoare, nici turbina, nimic, doar schimb la timp uleiul si consumabilele, am aproape 200k km si 7 ani de cand o am si la anul am sa o schimb tot cu un diesel. benzina cred ca devine din ce in ce mai nerentabila, are sa devina o problema in viitorul apropiat dpdv ecologic si implicit taxe. pana atunci fiecare cu pasarile lui :)
Link to comment
Share on other sites

categoric 320i. Motor in 6 cilindri, mai putin probabil sa iti cada decat un benzinar in 4 cilindri, nu are turbo fatza de motorina, si ca orice motor pe benzina e mai putin pretentzios....daca ai ulei bun, nu prea ai ce sa ii faci...

depinde si cum iti place sa simti puterea...la benzina va trebui sa il duci mult in ture, si iti va trage sus, dupa 4000, dar eu zic ca trag bine motoarele astea....motorina, ai schimbat a treia si iti zboara de sub c.r pe de alta parte...

Link to comment
Share on other sites

categoric 320i. Motor in 6 cilindri, mai putin probabil sa iti cada decat un benzinar in 4 cilindri, nu are turbo fatza de motorina, si ca orice motor pe benzina e mai putin pretentzios....daca ai ulei bun, nu prea ai ce sa ii faci...

depinde si cum iti place sa simti puterea...la benzina va trebui sa il duci mult in ture, si iti va trage sus, dupa 4000, dar eu zic ca trag bine motoarele astea....motorina, ai schimbat a treia si iti zboara de sub c.r pe de alta parte...

 

 

nu uita sa pui consum de 14-16% fata de 9-10%....cum a zis si freeone nu am auzit multi sa schimbe turbina sau injectoarele...fratimiu are un 520D din 2002,cumparat in 2005,fara probleme de atunci si pana acum,absolut nimic in afara de consumabile.

Link to comment
Share on other sites

nu uita sa pui consum de 14-16% fata de 9-10%....cum a zis si freeone nu am auzit multi sa schimbe turbina sau injectoarele...fratimiu are un 520D din 2002,cumparat in 2005,fara probleme de atunci si pana acum,absolut nimic in afara de consumabile.

 

mai sunt cativa pe forum care pretind ca ei de fapt si-au luat diesel pt performante cand de fapt e vb doar de consum ,

arunca o privire pe forum ..Azi s-a mai anuntat o turbina, si evident ca totul tine de experienta personala a fiecaruia cu masina , nu pot fi obiectivi decat cei care au avut si diesel si benzina de la BMW , nu alte marci

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca ambele tipuri de motorizare sunt performante, acum voi o sa contraziceti spunand ca aveti nevoie de 300cp ca sa poti pleca spre servici si de vreo 400 ca sa iesiti pe autostrada si cum nu sunt dieseluri cu puterile astea ramane numai benzina performanta si apoi omul se duce croit si isi ia 316i crezand ca ia vreo superracheta performanta si rezistenta :)
Link to comment
Share on other sites

:) da singura faza e ca la ce bani cauta el masina treburile stau cam asa:bmw318i 0-100in 9,3 143 cai cuplu~230

 

 

bmw 320D 0-100 in 8,9 148 cai cuplu 335Nm....deci treba cu preformantele e tocmai invers,iar la un mers sportiv cu ambele diferenta e de 4-6 litri la suta de km in oras,iar benzina asa cum era si normal costa din nou mai mult decat motorina.

 

unii au luat diesel pt consum mic,alti si pt consum si pt cuplul urias fata de benzinar altii cum e cazul meu au luat ce au gasit in functie de an,km parcursi dotari,starea masinii abea apoi consum ,cuplu etc.

 

eu nu sunt deloc axat pe diesel pt orice masina voi avea in viitor,insa daca voi gasi la acelasi pret aceleasi dotari acelasi an..voi alege din nou diesel.

Edited by robert77
Link to comment
Share on other sites

Pe mine nu prea ma pasioneaza asa de mult partea cu performanta....doar am placere cand il conduc si atat. Eram interesat mai mult de costuri si de probleme. Ma uitam pe forum la probleme si rezolvari...320D predomina ...chiar acum un user spunea ca a inlocuit o piesa stricata cu una noua si i s-a stricat alta piesa....
Link to comment
Share on other sites

Pe mine nu prea ma pasioneaza asa de mult partea cu performanta....doar am placere cand il conduc si atat. Eram interesat mai mult de costuri si de probleme. Ma uitam pe forum la probleme si rezolvari...320D predomina ...chiar acum un user spunea ca a inlocuit o piesa stricata cu una noua si i s-a stricat alta piesa....

 

 

 

pai in afara de turbina care pica destul de rar dar se poate si reconditiona si eventual vreun injector...nu stiu sa mai fie ceva piese care sa pice frecvent la diesel fata de benzinar..restu sunt consumabilele care costa la fel cu exceptia filtrului de motorina care e dublu la pret fata de cel de benzina si doar nu schimbi la fiecare 2 luni filtrele(mai ales tu care zici ca nu vei face multi km).si mai e o faza e normal sa predomine problemele celor cu diesel atata timp cat zic eu sunt cel putin 2/3 dintre forumisti cu diesel fata de 1/3 cu bezina.

nu fac din asta o cifra oficiala logic, ca imi sar acum toti in cap,insa se poate vedea la topicul dedicat detinatorilor de e46 care e situatia mai exact.

Link to comment
Share on other sites

Pai la diesel pica:

Pompa de injectie, pompele de alimentare, injectoarele, turbina, valvele care actioneaza turbina si EGR-ul, EGR-ul, debitmetrul, senzorii de presiune, bujiile se scot cu chiulasa cu tot, crapa chiulasa imediat daca se supraincalzeste motorul,..probabil am omis o gramada de alte piese. :)

Link to comment
Share on other sites

Galeria de admisie, tot felul de senzori şi supape, turbina, injectoarele, pompele de combustibil.

 

 

ok atunci daca zice ciupanezu ,inseamna ca asa e,stiu ca e pasionat si am vazut ca se pricepe la multe probleme de ordin tehnic...eu vb din ce am citit,am vazut la masina mea si a lui fratimiu si inca 2-3 cunoscuti.

Edited by robert77
Link to comment
Share on other sites

la benzina nu pica nimic, dieselul e experiment la bmw ca sa schimbe conceptia planetei referitoare la anduranta acestor motoare :) . eu raman la aceeasi parere: daca iti place sa mergi cat mai mult cu masina cauta in primul rand o masina bine intretinuta preferabil la primul proprietar, motorizarea ramane la alegerea ta, eu zic ca ambele variante de motoare sunt bune, dar luate de noi, sh e loterie cu bmw-urile.
Link to comment
Share on other sites

daca nu mergi mult adica sub 30-40k km pe an i-ati benzina. Numai atunci isi scoate dieselul banii care ii bagi in el. Faza e ca nici macar nu consuma asa putin, majoritatea dau niste exemple de mers extrem sau intamplari la un drum.

In ROmania daca ai diesel pana in 2.5 l trebuie sa consume obligatoriu 5 % altfel se considera ca ai luat teapa sau nu stii sa mergi cu el...De fapt merg cu ele super subturate si le fac praf.

Si cand aud si treabla cu cuplu ma umfla si mai tare rasul, cuplu ala e pe la 1800 si la 2200 deja se dezumfla de nu mai ramane nimic din el, cine boala se uita pe o diagrama de cuplu. Degeaba ai 350 NM cuplu daca e doar pentru 2 sec, de aia se duc toti la chituning, ca spera ca le face ceva la masina sa traga si ea, nu dupa un sut sa faca fass..

Dieselul e o masina care consuma putin si cam atat..si cand ai nevoie de asta e cea mai buna.

Pentru nici 20 de k km facuti pe an nici nu are rost sa iti bati capul cu diesel indiferent ca e BMW sau VW. Mai ales ca iei o masina care are cel putin 8 ani din cate am inteles

Link to comment
Share on other sites

Daca te-ai hotarat la BMW alege unul nerulat in Romania si sa aiba obligatoriu carte service. Dupa un timp in tara vor pica ceva piese la suspensie, insa nu e o tragedie pentru buzunar. Daca vei intra pe forum la VW o sa vezi ca sunt o multime de probleme si cu Golf-urile astea.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce probleme aveti voi cu glfurile astea. Eu am facutpeste 100.000 km si nu am schimat decat bujiile de incalzire si o sonda. Asta la diesel.

 

Si articulatiile sunt f. bune (in toti km astia am schimbat 1 pivot).

 

Cu benzina la vag am avut experienta mai proasta (trebuia curatata clapeta de acceleratie, schimbate bobine etc - asta doar in 50.000 km) Ca bani nu insemna mult dar era enervant. Exact 50.000 am mers si cu super-nova si nu am schimbat-curatat nimic la motor (renault) si bagam aceasi benzina.

 

La BMW am inteles ca sunt mai bune benzinarele. (asta doar din auzite)

 

BMW-ul meu are 165.000 km si nu a avut probleme nici cu injectoarele, nici cu turbina; 320D 2004 E46 / a avut 3 interventii: 1 schimbat un senzor, refacut o conexiune electrica la masa - turbina lucra in suprapresiune si inca un maruntis; La 150.000 am verificat turbina si puterea si ambele sunt in parametrii. Articulatiile sunt cele originale - se vede; inca nu am niciun joc-zgomot. E cauciucul obosit-crapat dar mai tine inca. Nu sunt genul care sa le lase daca au joc (le-as fi schimbat imediat)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Un motor pe benzina nu poate duce cat unul diesel. Un benzinar la peste 100k km este obosit, pe cand un diesel abia lucreaza la capacitate maxima.

Si asta asa e, totul tine de noroc si de cum stii sa alegi sau cu cine mergi sa alegi(vorbesc exclusiv de o masina luata din Germania)! Daca acea masina a fost intretinuta si folosita corespunzator nu are ce sa pice la motor asa din senin. Daca ma ajuta bunul Dumnezeu o sa aleg un 320d, E90 de prin 2006.

Eu cred ca fac o alegere buna.

 

Referitor la intretinere pretul per total nu e exagerat la ceea ce ofera masina SI la drumurile jalnice pe care le avem. Nu mai vorbesc de praful care este prezent din abundenta. Ceea ce mi s-a parut cam piperat a fost pretul placutelor de frana, nu mai retin ce marca. Care e chestia, sunt confectionate dintr-un material mai bun, sunt mult mai calitative?

Senzorii sunt prezenti la toate cele 4 roti? Trebuie schimbati la fiecare inlocuire a placutelor de frana?

 

O curiozitate! Cand se uzeaza cel mai tare placutele de frana? Cum e indicat sa se franeze?

Link to comment
Share on other sites

Un motor pe benzina nu poate duce cat unul diesel. Un benzinar la peste 100k km este obosit, pe cand un diesel abia lucreaza la capacitate maxima.

Pe ce te bazezi când faci această afirmaţie?

Un motor pe benzină exploatat raţional nu va fi "obosit" la peste 100 000 km.

 

Ceea ce mi s-a parut cam piperat a fost pretul placutelor de frana, nu mai retin ce marca. Care e chestia, sunt confectionate dintr-un material mai bun, sunt mult mai calitative?

Senzorii sunt prezenti la toate cele 4 roti? Trebuie schimbati la fiecare inlocuire a placutelor de frana?

 

O curiozitate! Cand se uzeaza cel mai tare placutele de frana? Cum e indicat sa se franeze?

 

Din moment ce frânele sunt atât de importante, nu cred că ar trebui să te zgârceşti la acest capitol.

Plăcuţele de frână nu au un preţ atât de mare. Cumva erau marca ATE?

Sunt doar doi senzori, unul ĂŽn faţă şi unul ĂŽn spate.

Poţi să faci frână de motor şi atunci se vor uza mai puţin.

Totuşi costă mai puţin plăcuţele decât transmisia.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.