Jump to content

Cat fum e normal?


mgi

Recommended Posts

Merci de sugestii, nu stiam de groupscan-uri (banuiesc ca n-am ajuns la partea respectiva de forum). O sa le mai dau o sansa celor de la Bavaria, ca totusi au scos-o la vopsea cu turbina - e drept, dupa ceva balbaieli. Daca ei zic ca totul e ok si totusi masina face in continuare asa, o sa apelez la bunavointa coforumistilor si eventual o sa ma duc la alt service.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In mod normal, la reprezentanta ar trebui sa fie cei mai informati si mai dotati. Nu stiu cum se procedeaza acolo la o scanare, daca iti da pur si simplu un listing cu eventualele coduri de defect sau ai posibilitatea sa le spui ce, cum, sa verifice.

 

Ti-am spus mai sus ca exista in softul de diagnoza un submeniu referitor la DPF. Il remarcasem si la alte versiuni dar l-am vazut si la o scanare a unui 3-ar ca al tau,acu' 2 saptamani. Proprietarul a avut curiozitatea de a vedea ce ii poate spune scanerul despre masina, asa ca toata treaba a durat ceva mai mult de 2 ore...

Din cauza asta iti spun ca, nu cred ca cei de la Bavaria sa aiba rabdarea asta si te indrum mai intai spre un "privat" :).

Nu ma pot pronunta asupra competentei userului "bta", si nici cind vine vorba de cunostiintele lui ciupanezeu. Aici tu decizi.

Link to comment
Share on other sites

Ne lasam de bmw-uri daca la 13000 km schimbam turbine, dai o caruta de bani pe masina premium si ea se comporta mai rau ca loganul, fie vb intre noi loganuri-le taxi au peste 200000 km si daca ii intrebi n-au schimbat turbina. Nu e normal sa dea fum, poate vechea turbina ti-a tras tot uleiul si ti la bagat in evacuare, posibil ca si DPF-ul sa fie plin cu ulei. Bafta

Daca o iei asa poti sa te lasi linistit :), mai exista un user care a schimbat turbina la 320d pe la 40,000km si altul cred ca la mai putin de atat. Asta e numai din ce am citit eu pe acest forum.

 

Si a mea care nu are filtru dpf nu scoate fum decat daca o calc brusc la peste 3500-4000rot/min si intr-adevar teava e neagra dar la dpf nu exista asa ceva daca totul functioneaza corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

La mine in meniu nu e. E doar urmatorul ITP, placute fata/spate, ulei, lichid de frana si 'vehicle check', orice ar insemna asta. Asta din urma e la 46k km.

 

In fine, am luat masina din service, cica au curatat EGR-ul. La cum merge nu se simte nicio modificare, sa vad cum e cu fumul in urmatoarele zile.

Link to comment
Share on other sites

Fum albastru cu miros de ulei:

Cauze posibile: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat iar uleiul se aspira prin valva PCV.

Daca fumul albastrui apare doar la pornire, segmentii sunt aproape uzati dar inca functionali.

Solutie posibila: segmentare, schimbare semeringuri supape si ghidaje

 

Fum gri:

Posibile probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Se va verifica nivelul lichidului de frana.La cutiile automate, este aspirat uleiul din transmisie.

Se va verifica nivelul lichidului de frana si al uleiului.

 

Fum alb si gros cu miros iritant, intepator sau dulceag:

Posibila cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere.

Defectiune posibila : garnitura de _chiulasa_ crapata, chiulasa crapata, camasa crapata, sau poate chiar fisura in blocul motor.

Se va verifica daca scade nivelul de antigel sau daca bolboroseste in vasul de expansiune la turarea motorului.

Se va verifica daca nivelul uleiului creste sau uleiul este mat, decolorat, ori pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie. Aceasta inseamna ca uleiul se amesteca cu antigelul.

Alta cauza posibila poate fi valva PCV blocata pe deschis, murdara sau infundata.

La cutiile automate e posibila aspirarea uleiul din transmisie.

Daca ati completat cu prea mult ulei, acesta poate produce fum alb. Se va verifica joja pentru nivelul uleiului. Remediere posibila : schimbarea garniturii de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru.

Link to comment
Share on other sites

La mine in meniu nu e. E doar urmatorul ITP, placute fata/spate, ulei, lichid de frana si 'vehicle check', orice ar insemna asta. Asta din urma e la 46k km.

 

In fine, am luat masina din service, cica au curatat EGR-ul. La cum merge nu se simte nicio modificare, sa vad cum e cu fumul in urmatoarele zile.

 

Nici eu nu am DPF, deci nici la mine in meniu nu apare dar in plus fata de tine mai am: microfilter (filtru polen) si ceva exhaust check. Probabil le ai si tu dar ai uitat sa le precizezi.

E foarte posibil sa nu ai DPF, am vazut si din 2007 (postul #19) fara DPF (avea esapamentul in jos).

A tau e drept sau in jos ? Daca e drept trebuie sa fie cel original (nu cu vreun tips) ca sa fi sigur ca are dpf.

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

nu cred sa fie probleme. putin fum la diesel e normal, avand in vedere motorina de pe la noi.

 

este perfect ANORMAL !!! incearca sa'i pui ceva motorina mai bun un schimb-doua. Daca tot face prezinta'te la service ... nu cred ca e sanatos nici pt filtrul de particule !

 

mergi mult prin oras ??? daca da, ia-o la o goana cu turatii ridicate, cu motorina buna .... ar trebui sa mai cureti filtrul de particule .....

 

motorul de 177cp are sigur filtru de particule !

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam, sunt 100% sigur ca masina are din fabricatie DPF. Acum, chiar sa cred ca mi l-au ciordit in service, parca nu e cazul.. :)

Si oamenii au zis ca au gasit cauza, si ca acum n-o sa mai faca. O sa vad cum se comporta masina in saptamana urmatoare, ca sa fiu sigur de rezultat.

 

Ca traseu, in timpul saptamanii merg in oras si in weekenduri ies din oras. Dar si in oras vede turatii ridicate zilnic :lol::

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mda, a reaparut fumul ..

Care spuneati ca e service-ul ala cu meseriasi buni ? Filaret? Poate cineva sa-mi dea un nr. de telefon va rog?

O sa ma mai duc din nou la bavaria, dar deja am nevoie de alta opinie, ca se pare ca la ei trebuie sa ma duc eu sa le zic care e problema :)

Link to comment
Share on other sites

Sa nu te lasi pacalit de tot felu de explicatii "stiintifice" date de "meseriasi". Le spui ceva de genu: "Masina fiind dotata cu filtru DPF nu trebuie sa scoata fum, punct!!!! "

 

ps: am impresia ca vor sa evite remedierea problemei din cauza costurilor (ia sa nu fi fost masina in garantie, sa vezi cum te mancau de bani...) :)

Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu, eu cred ca le e lene sa sape sa vada de unde vin erorile..probabil nu e o cauza evidenta, si atunci incearca sa mai perie ceva pe ici-pe colo poate se rezolva. Si las' ca mai vine el cu masina inapoi daca face la fel, o mai dam de 'rezolvata' o data...
Link to comment
Share on other sites

Am luat masina inapoi: raspunsul oficial a fost ca au curatat (din nou) EGR-ul si au resoftat-o. Citit printre randuri, mie imi suna a 'nu stim de ce da fum, hai sa incercam asta'.

Am lejera impresie ca nu mai exista mecanici adevarati, daca testerul nu scrie pe ecran exact ce e defect, sunt pierduti..:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.