Jump to content

camionul


c6t9

Recommended Posts

in urma mai multor comparative la vremea respectiva (si dupa achizitie), pt nevoile mele (un 4x4 cat de cat mic, puternic si care sa stea bine pe sosea), asta a fost singura masina care a suplinit trecerea de la subaru forester XT la ceva care sa nu mai consume 30% si sa ofere o autonomie decenta.

 

motorul urla, turbinele suiera, lumea se sperie si intoarce capul de la distanta. cam asta e o imagine in cuvinte pt X3 3.0sd

dar antifonarea e foarte bine facuta, in masina nu presupui ce se aude pe afara.

 

cifre oficiale pt X3 3.0sd in general si nu numai:

286 de cai la 4400rpm, (unii au masurat 272, nu stiu la mine, abia au aparut dyno 4x4 pe la noi)

vreo 580NM 1750-2250rpm, (unii au masurat 520NM intre 1500 si 3500rpm)

240km/h (limitata electronic, pe bord arata 250),

0-100km/h 6.4s sau 6.6s, e neclar, (unii au masurat 6.7s stock si 5.3s remapat, personal n-am facut niciodata plecari de pe loc, e un stres prea mare pt masina)

0-1000m 26.7s,

0-402m 14.8s, (unii au masurat 14.6s stock si 13.3s remapat)

80-120 4s, (masurat empiric la mine, 3s si ceva)

80-180 14s, (la fel, 12 si ceva)

garda la sol 20cm

greutate 1950kg

Consum urban (l/100 km) 9,7 sau 11.3 - depinde unde citesti (real undeva la 12%)

Consum extraurban (l/100 km) 6,7 sau 7.2 (recent la mers de melc, am reusit undeva sub 5%, dar nu treci de 100 si kickdown de vreo 2-3 ori. in mod normal, la mers fara griji e vreo 10% in romania si vreo 7.5% afara)

Volum portbagaj (l) 480 / 1560 (mi-au intrat fara probleme bagaje pt 4 adulti pt concediu sau bagaje pt 3 adulti si un copil mic - carucior, premergator si multe altele numai pt el, plus un carucior plin de cumparaturi. in ambele cazuri se sta mai mult decat decent in masina, e spatiu suficient).

Revizia la 2 ani sau la 30k km (pe care ii gestioneaza masina, slabe sanse sa fie chiar atat). totusi din principiu am schimbat uleiul si filtrele mai repede (la 10k).

sistem audio H/K surprinzator de omogen, clar si puternic, dar fara sa stie ceva despre soundstage (care e in spatele meu).

 

masina e stock 100% cu pachet M

 

e foarte stabila si se comporta destul de aproape de un sedan.

 

siguranta

 

 

http://www.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/bmw-x3-30sd-e83-2008-31_3.jpg

http://www.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/bmw-x3-30sd-e83-2008-31_5.jpg

 

exterior

 

 

http://www.imagehosting.ro/images/5wz5mwjfzki32n016gnc_thumb.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/1103/44419981.th.jpg

 

http://img34.imageshack.us/img34/8314/61762202.th.jpg

 

http://img25.imageshack.us/img25/5822/91370029.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa o filmez intr-o zi de afara, sa vedeti cum poate face motorul ala. din masina am, dar nu se aude nimic.

 

masina a fost luata aproape de noua de la BMW AG printr-o firma de leasing, nu stiu exact ce aranjamente aveau ei acolo. acum are 37k km.

 

am reusit sa fac revizia la munchen, sper sa o tin tot asa.

 

probleme pana acum:

m-au lovit: o caruta (zgariat bara fata), o duduie care nu voi intelege in viata mea cum de are carnet, era real paralela cu masina (usa mea e putin indoita) - masina sub vopsea e absolut alba.

am lovit: o caramida de sub un camion, o janta putin indreptata la autosoft.

 

 

nu am avut probleme cu jantele pe tot felul de drumuri si uite ca pe la noi sunt si caramizi din camioane (dar sunt norocos, unui prieten i-a cazut un bloc de gheata dintr-un camion pe plafon).

 

parbrizul are mici urme, cum am intrat in tara s-a si intamplat :)

 

o garnitura la intercooler de 2€ schimbata.

 

masina a fost verificata complet in primavara la nemti, totul ok.

 

gumele de vara sunt niste p zero rosso, foarte dure si foarte rezistente, aproape nu sunt tocite. ma suprinde ca ferrari sau lamboghini foloseste niste gume atat de dure. comparativ, sport maxx-urile de pe X5 sunt niste gume f moi. p zero alea fac scart si pe ud la greu. totusi n-am avut probleme de stabilitate pana acum. excelenta masina in reactii.

 

LE. X5 nu am luat pt ca era mare si oferea mai putin feedback de la drum. comparativ cu X5 si X6 cu acelasi motor, eu am iesit mereu in fata si la drum drept si virajat. in schimb X5 are interior mai atragator si o suspensie mai confortabila.

asa e masina trage absolut fantastic. am mers pe langa hatch-uri multe sport si ori e pe acolo ori mai rapida. in conditiile in care are nenumarate dezavantaje - pierderi in transmisie, greutate, aerodinamica, e totusi diesel.

nici mie nu-mi placea X3-ul ca masina, pana m-am urcat la volan. nici macar automata nu-mi placea, am si strambat din nas. acum nu as mai da automata niciodata. tin minte ca un mosulica, dupa ce m-am plans ca are automata, mi-a spus ca dupa 5m de mers nu mai vreau alta masina si cutie manuala. la dracu, a avut dreptate. acum cateva zile am incercat iar o manuala, ce chin e in oras. de cand am automata sunt de 10 ori mai relaxat. plus in multe situatii controlul masinii e mult mai bun, mai ales pe teren accidentat.

 

am urcat pante mari cred ca vreo 40°, poate mai mari, nu stiu decat ca parca stateam cu picioarele in sus. le urca la 1300rpm fara nici cel mai vizibil efort. ne uitam ca prostii si radeam.

 

multumesc de urari!

nici eu nu m-as fi asteptat vreodata sa-mi placa un X3 atat de mult.

gumele de iarna sunt niste LM22, luate dupa mai multe incercari de stabilitate in curbe pe ud si manevrabilitate pe frana.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

am reusit 360 km cu ¼ din rezervor, mers incet. inseamna vreo 4.5%

 

similar, cu forester XT am reusit un 6 si ceva si cu golf 5 2.0tdi 4 motion, 3 si ceva

 

dar in general consumul meu e undeva la 10-12%, afara si in oras. pt mine cred ca e extrem de bine, la 2 tone si motor 3l biturbo.

 

X3-ul e o masina cu tendinte supraviratoare, relativ puternice, nu exagerate, dar sunt.

 

http://www.driftingstreet.com/images/oversteer-understeer.jpg

 

* Understeer: Front-end comes out (help!)

* Oversteer: Rear-end comes out (drifting!)

 

 

mai multe

 

de precizat ca DSC-ul controleaza foarte bine rotile, tu nu trebuie decat sa corectezi din volan.

 

pretul a fost unul maricel, dar oricum mult sub cat era de noua. dar e una dintre masinile alea pe care nu-ti vine sa o vinzi vreodata.

 

impozit 900 de lei

RCA vreo 750 de lei

chiar mi se par mici. sa vedem cum va fi impozitarea dupa CO2, desi stau chiar bine la acest capitol.

Link to comment
Share on other sites

Impozitul intradevar e putin mai mare, dar sa fim seriosi.. stai in ~1000ron/an impozit la o masina de 30.000E + ??? :)

 

Nici eu nu pot ĂŽnĂželege asta.

Impozitul e ultima grijĂŁ la o astfel de maÂşinĂŁ.

 

eram ironic, am pus si semnul " :lol: " ca sa se prinda lumea

Link to comment
Share on other sites

da, taxele in general sunt chiar decente.

 

am urcat pe noroi fara sa patineze o data macar. am coborat pe noroi, fara hill descent insa e cam nasol.

 

am mers pe drumuri proaste fara probleme. singurul neajuns este viteza mica de deplasare, 10-20km/h cel mult, dar asta e, m-am conformat, deschizi trapa, asculti pasarelele sau muzica.

 

faptul ca are gume sensibile la galme e mit urban. chiar si jantele sunt foarte rezistente. dupa vreo 40k km, in afara de caramida aia, celelalte jante erau aproape perfecte. stiu multi cu jante de 17 facute praf.

 

fiind automata si avand cuplu mare, sa urci o bordura de o joaca de copii mici. nici nu simti cand ai ajuns sus.

 

iarna, la coborare (chiar si usoara) ai frana de motor cu de la sine putere. prima data n-am inteles de ce la vale se tura singura.

 

la frana mai puternica, ai frana de motor iar.

 

in D pleaca din treapata a 2-a mereu si merge la ture putine. de obicei eu in oras merg cu maxim 1500 rpm. relatiul e la 650 rpm. kick down va retrograda 2 trepte, asta inseamna un timp de reactie ceva mai mare.

in SD tine masina ceva mai turata, intr-o treapta inferioara. la kick down retrogradeaza o singura treapta.

 

distributia maselor e aproape 50/50, +1000kg fata si +900 kg spate, nu mai tin minte exact valorile, adunat dadea putin mai mult ca in talon, dar avea si motorina si niste bagaje.

 

dintre comparatiile de pe sosea, mentionez vs 2 gti-uri de 260 de cai, una manuala (fata de care eram cam la fel pana la viteza foarte mare) si una DSG (care schimba doar o idee mai repede decat a mea, dar era sesizabil).

 

e cam zgomotoasa la viteze de peste 200km/h din cauza vantului.

 

 

cam asta e tot legat de masina cred.

 

ce s-ar mai putea face, dar nu cred ca si voi trece la modificari:

 

- intercooler + soft race la ~ 375 de cai (nu ca stock nu se misca bine)

- jante forjate (doar pt romania si ca-mi plac mie niste jante OZ)

- frane mai mari (desi are frane foarte bune si asa, e loc de mai bine)

- gume mai aderente (astea pe care le are probabil ca vor tine inca cativa ani, cam asa sunt de rezistente).

 

ei bine, asta e camionul meu, cu bune si rele.

Link to comment
Share on other sites

alte date

 

sistemul X drive de pe seria 3 si 5 e putin diferit. la mine e pe lant, la seria 3/5 pe niste pinioane.

 

http://www.imagehosting.ro/images/47u96d7bndja036512_thumb.jpg

http://www.imagehosting.ro/images/ft1vfq9n556djqnwon8_thumb.jpg

 

de asemenea in teren accidentat, mare atentie la unghiurile de atac si degajare, sunt cam mici.

 

http://www.imagehosting.ro/images/ld3ly26zveoz2vg5n2yo_thumb.jpg

 

si asta seama cu motorul meu cred.

 

http://www.imagehosting.ro/images/7dh6vod4ds5s0esa9zh_thumb.jpg

 

si o schema dupa modelul mai vechi

 

http://www.imagehosting.ro/images/40k3odx3yeh2g77td675_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.