Jump to content

intretinere bmw 318 is din 1992


ciutanu82

Recommended Posts

salut am achizionat si eu recent un bmw 318 is din 1992,era intrat in tara de vreo 3 luni ,are 220 de mii km si doresc sa stiu ce ar trebui sa schimb la el(consumabile)(filtre ,uleiuri),trebuie la motor cat si grup sau cardan?imi cer scuze dar sunt un novice si am citit pe acest forum vreo 2 ore dar nu prea am gasit tot ce ma intereseaza.are distributie pe lant,la cati km trebuie normal schimbat,propietarul anterior nu stiu dak a schimbat ceva.multumesc mult
Link to comment
Share on other sites

normal distributia pe lant se schimba cam la 300.000 de km, eu unu o sa o schimb cand vad ca incepe sa faca galagie (stiu un lucru foarte important " daca merge bine, NU UMBLA!")...sau cand o sa se auda ca s-a slabit intinzatorul ....deci este foarte posibil sa mai mearga mult si bine dupa 300.000 de km.

 

Asta este parerea mea si atata......

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa schimbi toate consumabilele pentru linistea ta . Distributia te mai tine mult de acum inainte .

 

 

dar imi spui si care sunt toate consumabile?in afara de ulei la motor,filtru ulei si benzina?ce ulei sa bag la mator,la diferential?

 

- ulei motor 10w40 . Iarna poti sa-i pui 5w40. Daca mergi cu ia in forja poti sa-i pui 10w50 sau 10w60 ( MOTUL ). Prima cifra inseamna coeficientul la rece iar ce-a de-a doua cifra coeficientul la cald. Deci 5 e mai subtire deci unge mai bine iarna pe o temperatura scazuta iar 60 inseamna frecarea la cald daca o forjezi de-o zapacesti. 10w60 se pune cand ai un motor pe benzina si ti-ai pus si turbina de-ai dus-o in 400 de cai de exemplu...

Unii iti vor spune Castrol sau nu stiu ce alta marca. Poti sa bagi in principiu orice ulei de marca. Conteaza mai mult sa schimbi uleiul mai des ( de ex la 6000 sau 7000 de km in loc de 10000. Eu rup motorul in doua cu forja dar schimb uleiul la 3500 de km... ).

- filtru ulei MAN ( uita-te sa nu fie facut in China )

- filtru benzina

- filtru aer

- filtru habitaclu ( filtru de polen )

 

Pe cat posibil ia doar MAN in special la cel de benzina.... In interior are o supapa iar filtru e din hartie. daca e un producator prost hartia se exfoliaza sau se rupe si-ti infunda supapa aia ceea ce nu ar fi indicat...

 

 

Placute de frana . Ia-ti unele mai bune macar Ferodo sau Textar. Daca iti iei facaturi vor scartzai ( contin prea mult fier sau azbest... )

 

saboti frane de mana - specifica vanzatorului ca ai discuri pe rotile din spate dar frana de mana e pe saboti. Sa nu inteleaga boul ca pe spate nu ai discuri ci saboti exact ca la modelul 318i ( tu ai 318is care are discuri pe spate )

 

 

 

- Ulei de cutie ATF ( automatic transmission fluid ) . Nu te gandi ca tu nu ai cutie automata.... Pur si simplu asa se numeste lichidul. Pune-i Castrol ATF Dextron 2 sau Mobil ATF 220 ( Eu am mobil ATF 220 )

 

- Servo - Se pune acelasi lichid ca si in cutie... ATF

- Diferential - 70w140 dar nu cred ca gasesti . Eu mi-am pus 85w140. Majoritatea isi pun 85w90 ( care e cam de 4 ori mai scump decat 85w140.... )

Cu cat diferena dintre cifre este mai mare cu atat uleiul raspunde mai bine intr-o plaja mai mare de temperatura sau exploatare. Uleiul de diferential de bmw este BMW SAF-XO

 

 

Distributia te mai tine dar nu uita de ea.... Lantul ala se poate rupe in forja cand iti e lumea mai draga si in acel caz trebuie sa refaci motorul ca-ti rupe supapele.... Costa cam 5-6 milioane cu tot cu manopera. ( totusi nu e o urgenta )

 

Schimba-i lichidul de frana. DOT4 .... Eu am luat de la Agip Brake Fluid DOT4. In manual scrie DOT4 fara sa se specifice producatorul. Mecanicul te va aburii si-ti va spune ca lichidul de frana nu se schimba ci se completeaza. E UN BOU.... In manual scrie ca lichidul de frana trebuie sa se schimbe la 2 ani...

 

Schima-i antigelul. Pune-i HEPU rosu cam 3 llitri. ( Doua sticle de 1,5 )

 

Fa-i geometria.

verifica daca ai galme in cauciucuri

Echilibreaza rotile

Verifica amortizoarele

Directia

 

Verifica Toata articulatia fata ( capete de bare bielete anti-ruliu bielete de directie, bucse ,Pivoti mari pivoti mici. Toate piesele m-au costat vara trecuta 6 milioane plus manopera cam 2-3 mil... ). Daca schimbi bucsele intreaba mecanicul daca are presa sa nu le bata cu ciocanul sa intre...

 

Verifica articulatia spate... In general nu se strica pe spate decat foarte rar dar verific-o...

Controleaza rulmentii sa nu aiba joc. Rulmentii pe fata sunt foarte scumpi. Cam 5 milioane unul...

 

 

Schimba cureaua de la alternator. ( Aceasi curea actioneaza si pompa de apa. daca ti se rupe iti va fierbe motorul )

Am senzatia (dar nu mai stiu exact) ca acea curea actioneaza si compresorul; de aer conditionat.... Ori sunt 2 curele aori doar una. Sa specifici la magazin daca ai aer sau nu. Cele fara aer sau clima sunt ceva mai mici decat cele cu clima sau aer...

 

Bujii noi NKG cu iridium sau BERU UltraX cu 4 contacte pe electrod http://www.robietherobot.com/storm/prodart/beru_4plugs_v.jpg . Nu-ti lua bosch sau altceva...

Cand schimbi bujiile uita-te daca sunt uscate. Nu trebuie sa ai acolo benzina sau ulei...

 

Curata-i clapeta de acceleratie.... Daca esti pasionat o poti face si tu.

 

Verifica la debitmetru sa n-ai furtunul crapat sa-ti traga aer fals...

 

Bafta

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

- Diferential - 70w140 dar nu cred ca gasesti .

 

75W140 are la Augsburg, vreo 65 RON/litru. :)

 

Eu am luat tot de acolo dar 75W90 pentru ca eram sigur ca is-ul meu nu are autoblocant dar acum nu mai sunt asa de sigur. Daca ma conving ca am autoblocant il voi schimba iar.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa schimbi toate consumabilele pentru linistea ta . Distributia te mai tine mult de acum inainte .

 

 

dar imi spui si care sunt toate consumabile?in afara de ulei la motor,filtru ulei si benzina?ce ulei sa bag la mator,la diferential?

 

- ulei motor 10w40 . Iarna poti sa-i pui 5w40. Daca mergi cu ia in forja poti sa-i pui 10w50 sau 10w60 ( MOTUL ). Prima cifra inseamna coeficientul la rece iar ce-a de-a doua cifra coeficientul la cald. Deci 5 e mai subtire deci unge mai bine iarna pe o temperatura scazuta iar 60 inseamna frecarea la cald daca o forjezi de-o zapacesti. 10w60 se pune cand ai un motor pe benzina si ti-ai pus si turbina de-ai dus-o in 400 de cai de exemplu...

Unii iti vor spune Castrol sau nu stiu ce alta marca. Poti sa bagi in principiu orice ulei de marca. Conteaza mai mult sa schimbi uleiul mai des ( de ex la 6000 sau 7000 de km in loc de 10000. Eu rup motorul in doua cu forja dar schimb uleiul la 3500 de km... ).

- filtru ulei MAN ( uita-te sa nu fie facut in China )

- filtru benzina

- filtru aer

- filtru habitaclu ( filtru de polen )

 

Pe cat posibil ia doar MAN in special la cel de benzina.... In interior are o supapa iar filtru e din hartie. daca e un producator prost hartia se exfoliaza sau se rupe si-ti infunda supapa aia ceea ce nu ar fi indicat...

 

 

Placute de frana . Ia-ti unele mai bune macar Ferodo sau Textar. Daca iti iei facaturi vor scartzai ( contin prea mult fier sau azbest... )

 

saboti frane de mana - specifica vanzatorului ca ai discuri pe rotile din spate dar frana de mana e pe saboti. Sa nu inteleaga boul ca pe spate nu ai discuri ci saboti exact ca la modelul 318i ( tu ai 318is care are discuri pe spate )

 

 

 

- Ulei de cutie ATF ( automatic transmission fluid ) . Nu te gandi ca tu nu ai cutie automata.... Pur si simplu asa se numeste lichidul. Pune-i Castrol ATF Dextron 2 sau Mobil ATF 220 ( Eu am mobil ATF 220 )

 

- Servo - Se pune acelasi lichid ca si in cutie... ATF

- Diferential - 70w140 dar nu cred ca gasesti . Eu mi-am pus 85w140. Majoritatea isi pun 85w90 ( care e cam de 4 ori mai scump decat 85w140.... )

Cu cat diferena dintre cifre este mai mare cu atat uleiul raspunde mai bine intr-o plaja mai mare de temperatura sau exploatare. Uleiul de diferential de bmw este BMW SAF-XO

 

 

Distributia te mai tine dar nu uita de ea.... Lantul ala se poate rupe in forja cand iti e lumea mai draga si in acel caz trebuie sa refaci motorul ca-ti rupe supapele.... Costa cam 5-6 milioane cu tot cu manopera. ( totusi nu e o urgenta )

 

Schimba-i lichidul de frana. DOT4 .... Eu am luat de la Agip Brake Fluid DOT4. In manual scrie DOT4 fara sa se specifice producatorul. Mecanicul te va aburii si-ti va spune ca lichidul de frana nu se schimba ci se completeaza. E UN BOU.... In manual scrie ca lichidul de frana trebuie sa se schimbe la 2 ani...

 

Schima-i antigelul. Pune-i HEPU rosu cam 3 llitri. ( Doua sticle de 1,5 )

 

Fa-i geometria.

verifica daca ai galme in cauciucuri

Echilibreaza rotile

Verifica amortizoarele

Directia

 

Verifica Toata articulatia fata ( capete de bare bielete anti-ruliu bielete de directie, bucse ,Pivoti mari pivoti mici. Toate piesele m-au costat vara trecuta 6 milioane plus manopera cam 2-3 mil... ). Daca schimbi bucsele intreaba mecanicul daca are presa sa nu le bata cu ciocanul sa intre...

 

Verifica articulatia spate... In general nu se strica pe spate decat foarte rar dar verific-o...

Controleaza rulmentii sa nu aiba joc. Rulmentii pe fata sunt foarte scumpi. Cam 5 milioane unul...

 

 

Schimba cureaua de la alternator. ( Aceasi curea actioneaza si pompa de apa. daca ti se rupe iti va fierbe motorul )

Am senzatia (dar nu mai stiu exact) ca acea curea actioneaza si compresorul; de aer conditionat.... Ori sunt 2 curele aori doar una. Sa specifici la magazin daca ai aer sau nu. Cele fara aer sau clima sunt ceva mai mici decat cele cu clima sau aer...

 

Bujii noi NKG cu iridium sau BERU UltraX cu 4 contacte pe electrod http://www.robietherobot.com/storm/prodart/beru_4plugs_v.jpg . Nu-ti lua bosch sau altceva...

Cand schimbi bujiile uita-te daca sunt uscate. Nu trebuie sa ai acolo benzina sau ulei...

 

Curata-i clapeta de acceleratie.... Daca esti pasionat o poti face si tu.

 

Verifica la debitmetru sa n-ai furtunul crapat sa-ti traga aer fals...

 

Bafta

 

multumesc mult de tot THE RIFLE,chiar ai fost foarte explicit

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

///////

 

- Ulei de cutie ATF ( automatic transmission fluid ) . Nu te gandi ca tu nu ai cutie automata.... Pur si simplu asa se numeste lichidul. Pune-i Castrol ATF Dextron 2 sau Mobil ATF 220 ( Eu am mobil ATF 220 )

 

- Diferential - 70w140 dar nu cred ca gasesti . Eu mi-am pus 85w140. Majoritatea isi pun 85w90 ( care e cam de 4 ori mai scump decat 85w140.... )

Cu cat diferena dintre cifre este mai mare cu atat uleiul raspunde mai bine intr-o plaja mai mare de temperatura sau exploatare. Uleiul de diferential de bmw este BMW SAF-XO

 

////////

 

 

Ca sa nu mai deschid alt topic , aceeasi uleiuri (pt. cutia de viteze si diferential ) pot sa le pun si pe E34 520i m50b20 din 03/91 ??

( cutie manuala s5d 250g ..cica.. dupa codul care l-am citit (sper bine ) de pe cutie ) .Multumesc.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ar trebui sa schimbi toate consumabilele pentru linistea ta . Distributia te mai tine mult de acum inainte .

 

 

dar imi spui si care sunt toate consumabile?in afara de ulei la motor,filtru ulei si benzina?ce ulei sa bag la mator,la diferential?

 

- ulei motor 10w40 . Iarna poti sa-i pui 5w40. Daca mergi cu ia in forja poti sa-i pui 10w50 sau 10w60 ( MOTUL ). Prima cifra inseamna coeficientul la rece iar ce-a de-a doua cifra coeficientul la cald. Deci 5 e mai subtire deci unge mai bine iarna pe o temperatura scazuta iar 60 inseamna frecarea la cald daca o forjezi de-o zapacesti. 10w60 se pune cand ai un motor pe benzina si ti-ai pus si turbina de-ai dus-o in 400 de cai de exemplu...

Unii iti vor spune Castrol sau nu stiu ce alta marca. Poti sa bagi in principiu orice ulei de marca. Conteaza mai mult sa schimbi uleiul mai des ( de ex la 6000 sau 7000 de km in loc de 10000. Eu rup motorul in doua cu forja dar schimb uleiul la 3500 de km... ).

- filtru ulei MAN ( uita-te sa nu fie facut in China )

- filtru benzina

- filtru aer

- filtru habitaclu ( filtru de polen )

 

Pe cat posibil ia doar MAN in special la cel de benzina.... In interior are o supapa iar filtru e din hartie. daca e un producator prost hartia se exfoliaza sau se rupe si-ti infunda supapa aia ceea ce nu ar fi indicat...

 

 

Placute de frana . Ia-ti unele mai bune macar Ferodo sau Textar. Daca iti iei facaturi vor scartzai ( contin prea mult fier sau azbest... )

 

saboti frane de mana - specifica vanzatorului ca ai discuri pe rotile din spate dar frana de mana e pe saboti. Sa nu inteleaga boul ca pe spate nu ai discuri ci saboti exact ca la modelul 318i ( tu ai 318is care are discuri pe spate )

 

 

 

- Ulei de cutie ATF ( automatic transmission fluid ) . Nu te gandi ca tu nu ai cutie automata.... Pur si simplu asa se numeste lichidul. Pune-i Castrol ATF Dextron 2 sau Mobil ATF 220 ( Eu am mobil ATF 220 )

 

- Servo - Se pune acelasi lichid ca si in cutie... ATF

- Diferential - 70w140 dar nu cred ca gasesti . Eu mi-am pus 85w140. Majoritatea isi pun 85w90 ( care e cam de 4 ori mai scump decat 85w140.... )

Cu cat diferena dintre cifre este mai mare cu atat uleiul raspunde mai bine intr-o plaja mai mare de temperatura sau exploatare. Uleiul de diferential de bmw este BMW SAF-XO

 

 

Distributia te mai tine dar nu uita de ea.... Lantul ala se poate rupe in forja cand iti e lumea mai draga si in acel caz trebuie sa refaci motorul ca-ti rupe supapele.... Costa cam 5-6 milioane cu tot cu manopera. ( totusi nu e o urgenta )

 

Schimba-i lichidul de frana. DOT4 .... Eu am luat de la Agip Brake Fluid DOT4. In manual scrie DOT4 fara sa se specifice producatorul. Mecanicul te va aburii si-ti va spune ca lichidul de frana nu se schimba ci se completeaza. E UN BOU.... In manual scrie ca lichidul de frana trebuie sa se schimbe la 2 ani...

 

Schima-i antigelul. Pune-i HEPU rosu cam 3 llitri. ( Doua sticle de 1,5 )

 

Fa-i geometria.

verifica daca ai galme in cauciucuri

Echilibreaza rotile

Verifica amortizoarele

Directia

 

Verifica Toata articulatia fata ( capete de bare bielete anti-ruliu bielete de directie, bucse ,Pivoti mari pivoti mici. Toate piesele m-au costat vara trecuta 6 milioane plus manopera cam 2-3 mil... ). Daca schimbi bucsele intreaba mecanicul daca are presa sa nu le bata cu ciocanul sa intre...

 

Verifica articulatia spate... In general nu se strica pe spate decat foarte rar dar verific-o...

Controleaza rulmentii sa nu aiba joc. Rulmentii pe fata sunt foarte scumpi. Cam 5 milioane unul...

 

 

Schimba cureaua de la alternator. ( Aceasi curea actioneaza si pompa de apa. daca ti se rupe iti va fierbe motorul )

Am senzatia (dar nu mai stiu exact) ca acea curea actioneaza si compresorul; de aer conditionat.... Ori sunt 2 curele aori doar una. Sa specifici la magazin daca ai aer sau nu. Cele fara aer sau clima sunt ceva mai mici decat cele cu clima sau aer...

 

Bujii noi NKG cu iridium sau BERU UltraX cu 4 contacte pe electrod http://www.robietherobot.com/storm/prodart/beru_4plugs_v.jpg . Nu-ti lua bosch sau altceva...

Cand schimbi bujiile uita-te daca sunt uscate. Nu trebuie sa ai acolo benzina sau ulei...

 

Curata-i clapeta de acceleratie.... Daca esti pasionat o poti face si tu.

 

Verifica la debitmetru sa n-ai furtunul crapat sa-ti traga aer fals...

 

Bafta

Foarte explicit postul, felicitari!!!

Intrebarea mea este la un e36 316i m43 b16 se pun cam aceleasi uleiuri/lichide?

Eu bujiile le am cu doua contacte..sunt ok?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.