Jump to content

Check engine


.Bogdan

Recommended Posts

Salut. Am si eu probleme cu martorul Check Engine la un 318i din 99. Dupa mai multe testari prin Cluj, inclusiv la reprezentanta BMW am schimbat urmatoarele: unitate DISA, sonda lambda de dupa catalizator si senzorul de la debitmetru. Nici una dintre piesele astea nu au rezolat problema. Mai mult, dupa ce am schimbat senzorul de la debitmetru a inceput masina, care pina atunci mergea impecabil, sa faca figuri rau de tot la schimbarea vitezelor, mai ales cu motorul rece. Am mai schimbat o data senzorul. Aceeasi poveste. Senzorul de debitmetru pe care l-am cumparat nu este original ci este produs de Intermotor. Poate ati mai avut careva de-a face cu producatorul acesta si aveti vrun sfat. Eroarea citita la toate testerele este PO171 (System Too Lean (Bank 1)).

 

Am cautat eventuale "scurgeri" de vacuum dar nu am reusit sa gasesc nici una. Ma gindesc ca poate am o problema cu valva PCV dar masina nu are simptomele necesare asa ca nu vreau sa o schimb fara sa fiu sigur.

 

Sonda lambda am schimbat-o din cauza erorii P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2), dar nici asta nu s-a rezolvat. Nici la noua sonda nu functioneaza circuitul de incalzire, ceea ce ma face sa cred ca problema este altundeva. Am urmarit cablul care pleaca de la sonda si intra in compartimentul motor, in cutia in care se afla si ECU (in partea stinga sub parbriz) dar acolo l-am pierdut. Stie cineva daca circuitul acesta de incalzire are o siguranta si unde este aceasta? pentru ca eu nu am gasit-o.

 

Poate mai aveti careva vreo idee ca eu pe-ale mele le-am terminat.

 

Incearca si cu un debitmetru original.

Link to comment
Share on other sites

la sonda lambda de reglaj aia inainte de catalizator ti-a facut test?verific-o si pe aia.

 

Am testat-o si pe aia si tensiunea pe ea variaza intre 0.1 si 0.9 V. Semnalul rezultat are forma sinusoidala, deci cred ca functioneaza corect. Ma gindesc ca din cauza circuitului de incalzire care nu functioneaza pe a doua sonda, la relanti aceasta se raceste sub temperatura de functionare si incepe sa dea valori eronate, motiv pentru care se aprinde Check Engine. Am vazut la tester ca tensiunea variaza aiurea pe a doua sonda si nu cred ca am probleme cu catalizatorul pentru ca am pus masina pe un stand ITP si am facut testul de gaze si totul a iesit normal. De aceea incerc sa aflu daca exista si unde sunt ascunse sigurante pentru sondele lambda.

 

@Allex: Eroarea pe care ai avut-o tu era din cauza catalizatorului, eu nu am aceasta eroare. Multam fain de link-uri.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor.

 

Am un 316 1.9L din 2000. Azi dimineata, a pornit un pic mai greu de obicei, dar la prima cheie. Am ajuns unde am avut treaba, si dupa 8 ore am pornit-o din nou. A pornit bine de data asta, dar mi s-a aprins ledul care indica motorul. Masina merge f bine, nu face figuri, merge rotund, dar ledu` ala nu se mai stinge.

 

Mentionez ca am avut o Astra G inainte si se aprinsese si la aia, dar era un diesel si am schimbat bujiile (incandescente) si am rezolvat problema.

 

Atasez si poza cu ledul aprins.

post-15556-1228922452.gif

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

 

Am un 316 1.9L din 2000. Azi dimineata, a pornit un pic mai greu de obicei, dar la prima cheie. Am ajuns unde am avut treaba, si dupa 8 ore am pornit-o din nou. A pornit bine de data asta, dar mi s-a aprins ledul care indica motorul. Masina merge f bine, nu face figuri, merge rotund, dar ledu` ala nu se mai stinge.

 

Mentionez ca am avut o Astra G inainte si se aprinsese si la aia, dar era un diesel si am schimbat bujiile (incandescente) si am rezolvat problema.

 

Atasez si poza cu ledul aprins.

ai alimentat de curand,una din posibilitati poate fi si sa nu fie inchis bine busonul de la rezervor,dar pot fi si altele

Link to comment
Share on other sites

Martorul se numeÂşte CHECK ENGINE.

 

Pot fi foarte multe cauze, Începând cu combustibilul prost pânã la sonde lambda uzate (la benzinã), debitmetru, etc.

 

Ăn general indicĂŁ un nivel anormal al noxelor.

 

Trebuie sĂŁ mergi la tester, doar aÂşa vei afla exact ce are maÂşina.

Link to comment
Share on other sites

Nu am alimentat de curand ... mi s-a aprins martorul cand am ajuns cu benzina la jumatate de rezervor, deci teoretic daca era de la combustibil, trebuia sa se fi aprins pana acum...nu stiu, zic si eu ...

 

Ar cam ramane cred debitmetrul si sonda lambda ... nici nu stiu daca ar mai putea fi si altceva ... :)

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

sonda lambda sau catalizatorul, mai ales ca masina iti porneste repede...daca ar fi debitmetru masina ar merge prost - la viteza de peste 120. fosta masina a sotiei mele, un Audi A3 1.6 benzina-aceiasi problema + "tacait" de avans(in treapta mare de viteza si la turatie mica). Am schimbat catalizatorul, am avut noroc ca nu a trebuit si sonda lambda(am refolosit-o pe cea veche, am recuperat-o foarte greu din vechiul catalizator). Problemele s-au rezolvat dar pe bani multi. Cauza : benzina proasta :)

 

P.S. ai schimbat filtrul de benzina?

Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

Nu am alimentat de curand ... mi s-a aprins martorul cand am ajuns cu benzina la jumatate de rezervor, deci teoretic daca era de la combustibil, trebuia sa se fi aprins pana acum...nu stiu, zic si eu ...

 

Ar cam ramane cred debitmetrul si sonda lambda ... nici nu stiu daca ar mai putea fi si altceva ... :)

 

Am si eu aceeasi motorizare ca a ta, la mine cand mi sa aprins acest led a fost de la debitmetru, care este destul de scump, dar cum zic si ceilalti mai bine te duci si verifici la un tester ca sa stii sigur care este problema. Bafta :)

Link to comment
Share on other sites

La fel si la mine, nu se aprinde becul de Check Engine la pornire....de ce oare? Iar daca ii fac testul ala de bord(de se aprinde tot si urca acele)...merge! Ce sa fie oare???

daca nu ai de mult masina, inainte sa te duci cu ea la tester, vezi daca nu cumva becul de la check engine este acoperit cu banda adeziva neagra sau alte inventii. poti vede acest lucru daca dai ceasurile jos. eu am facut acest lucru si nu e nimic de genul asta. probabil ca au sters avertizarea din soft.

ps: cand am cumparat masina nu stiam ca tre sa se aprinda cand pui contactul si apoi sa se stinga :)

Link to comment
Share on other sites

bun, si daca a fost stearsa eroarea, ce inseamna, ca exista o problema/eroare undeva dar a fost pur si simplu stearsa din soft ca sa nu stea becul aprins? asta ar insemna ca dupa resetare, becul de la Check Engine sa se aprinda....? ..asta in cazul in care eroarea nu a fost remediata si apare din nou?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare tuturor.

 

Am un 316 1.9L din 2000. Azi dimineata, a pornit un pic mai greu de obicei, dar la prima cheie. Am ajuns unde am avut treaba, si dupa 8 ore am pornit-o din nou. A pornit bine de data asta, dar mi s-a aprins ledul care indica motorul. Masina merge f bine, nu face figuri, merge rotund, dar ledu` ala nu se mai stinge.

 

Mentionez ca am avut o Astra G inainte si se aprinsese si la aia, dar era un diesel si am schimbat bujiile (incandescente) si am rezolvat problema.

 

Atasez si poza cu ledul aprins.

 

Salut,

 

Aceeasi problema am avut-o si eu (316i, 2000, M43TU, 1895cc). Pe tester totul iesea bine sau nu era bine interpretat (dar ma indoiesc) numai ca eu in nemernicia mea am schimbat si sondele lambda, PCV, canistra de purjare, am curatat si IAC-ul (aiurea ca n-avea nici o treaba), am schimbat toate furtunele de vacuum din fata, cel de sub intake si de la PCV, TPS curatat ca simteam si sindromul pedalei lipicioase, bujii NGK laser..o gramada de bani... si nimic...Mersul era normal...numai ca lampa statea aprinsa si se reaprindea la vreo 40 km dupa reset. Ajunsesem sa tin un ELM 327 in torpedou ca ma apucau dracii aia mari cand se aprindea.

Debitmetrul l-am curatat dar degeaba. Eroarea era P0170 si din cand in cand aparea in asteptare P0101 (d'aia am curatat debitmetrul desi nu avea performante diminuate.) din ale carei cauze ramasesera "fuel trimm" si debitmetrul de rezolvat..in rest facusem tot. Am luat debitmetru nou (apropo multumesc lui dorin75..super baiat si de mare caracter..il recomand). Cum l-am schimbat din prima secunda a scazut turatia (de la 875 la 840 si a ramas "bat" acolo) putin ceea ce mi-a dat de gandit la acel "fuel trimm"...amestec bogat...acu merge super, deja am 900 km fara nici o lampa in plus aprinsa la bord. Demaraj ok, si restul ca la 76.000 cand am luat-o din Germania dupa revizie.

 

Daca e de folos...

 

DS

 

PS:Pentru cine e interesat, am *********** si e ok. Are cam 9 MB.

Sarbatori fericite si La multi ani tuturor!

Edited by BoBo
warez
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sal,

 

am schimbat astazi debitmetrul de aer dupa ce am aflat pe tester ca din cauza asta ar fi eroarea dar nu s-a stins martorul "check engine" Trebuia sa se stinga singur? sau trebuie mers si resetat? Am auzit ca s-ar duce singur dupa un anumit numar de km insa am mers deja 200 ca am avut niste treaba in Pitesti si tot nu s-a stins?!

 

ceva pareri? multumesc

Link to comment
Share on other sites

" Trebuia sa se stinga singur? sau trebuie mers si resetat? Am auzit ca s-ar duce singur dupa un anumit numar de km insa am mers deja 200 ca am avut niste treaba in Pitesti si tot nu s-a stins?!

 

ceva pareri? multumesc

 

Nu cred ca se duce singur nicaieri.Mai verifica ce erori mai sunt.Poate nu este de vina debitmetrul.

Cred ca asta este piesa cel mai des schimbata degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.