Jump to content

turbosuflanta


cvalro

Recommended Posts

De la ce turatie a motorului se simte ca va intra turbosuflanta? La mine (520 d) am o zona moarta intre 1000 si 2000 rpm, care ma prinde descoperit mai ales cind trebuie sa ma "strecor", dupa 2000 are un booster suficient pentru a face fata in orice situatie.

Exista vreo solutie ca sa plece turbina de jos?

Link to comment
Share on other sites

probabil turbina da semne de oboseala, daca nu e ea , poate ca debitmetrul provoaca lagul acela

87470[/snapback]

 

 

m-am gindit si eu la asta. ce se intimpla de la 2000rpm in sus?, are un boost foarte bun. daca iti amintesti cei de la porshe aveau aceeasi problema la 911 acum citiva ani. cit despre debitmetru de aer, nu stiu ce sa zic, ar trebui sa imi faca probleme si mai sus de 2000. cartea spune ca trebuie sa am cuplu maxim intre 2500 si 3500 rpm ceea ce este corect. am vazut un caz asemanator la un audi A6 si intr-adevar s-a rezolvat problema dupa schimbarea debitmetrului dar si adaugarea unui cip.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este ca ,turbina merge tot timput, numai ca nu se invarte atat de tare ca sa poti simti pt ca baga f putin dar daca cumva furtunul de la valva nu este bun, cum am mai intalnit nu are cum sa mearga turbina pt ca valva deschide turbina .
Link to comment
Share on other sites

La 2000 rpm iti intra turbina,am mers cu un 320d e46 nou si la fel facea,posibil prin cip tunning sa plece mai de jos...conteaza si cum schimbi tu treptele de viteza

87538[/snapback]

 

 

e normal sa fie aproximativ la fel, au acelasi motor M47. corect este sa o tin turata pe la 1800 rpm, dar ma tem ca nu prea se poate, in special in treapta a doua ,pe la 40 km are 1200 si nu cred ca ar fi corect sa ii dau prima treapta sa o ridic in ture. sau dupa unii se poate:-))

Link to comment
Share on other sites

ma rog atunci un kompressor se invarte la puterea maxima tot timpul fata de un turbo

87608[/snapback]

 

 

mai copii nu va mai certati. si turbocompresorul si compresorul mecanic se invirte tot timpul din momentul in care se porneste motorul. problema este de debitul de aer refulat de suflanta la anumite nivele de turatii(ale suflantei, nu a motorului) fapt ce se poate vedea in caracteristica de functionaredat de n(rpm) si Q (cantiatea de aer.) o turbosuflanta este mai avatajoasa la turatii mari si pentru ca nu foloseste nimic din puterea motorului. un compresor, care este antrenat mecanic are o curba mult mai aplatizata deci are un randament mai bun si la turatii mai mici, dar papa din puterea motorului, pina la 15%. pentru a contracara deficienta turbocompresorului la turatii mici , un baiat destept a inventat turbina cu geometri variabila . si de aici problemele sunt mult mai complicate .

Link to comment
Share on other sites

nu,kompresorul la fel ca si turbina ,baga in functie de turatia motorului,komptesorul este o pompa de aer, angrenata de o cure de transmisie.

87963[/snapback]

 

nu cred ca am negat asta, am subliniat doar faptul ca au caracteristici de functionare diferite si cu randamente diferite. daca vrei intr-adevar sa facem o intreaga teorie pe acest subiect, no problem, dar ma tem ca nu ajungem la nici un rezultat concludent. ideea era ca turbosuflanta ce echipeaza motoarele M47 de pe e 39 sunt deficitare intre acele turatii ale motorului, si cam care ar fi "trickul" care poate pacali asta.

by the way - doar ce am facut testul in aprilie (vezi topicul legat de blocul de lumini postat de mine), si totul a iesit bine. ca sa nu mai pun la socoteala analiza gazelor facuta revizia tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.