Jump to content

E60 520D vs. E90 320D


djxhouse

Recommended Posts

Salutare...

Sunt un tip tanar... lucrez mult si vreau sa ma recompensez cu o masina pe placul meu...

Intre 2004-2005 am avut un Bmw 320D E46-136CP... dar mai mult l-am tinut in garaj ca eram plecat si asta a fost situatia, dupa care l-am vandut cu o oarecare pierdere...

oricum... mi-a placut enorm masina.. si intre timp m-am hotarat sa cumpar un bmw SH (bani disponibili 15.000-20.000euro)...

 

si am 2 variante...

 

1. BMW 320D - E90

2. BMW 520D - E60

 

si vreau cu urmatoarele optiuni

 

1. culoare gri metalizata

2. sa fie limuzina

3. maxim 100.000km

4. sa aiba cutie manuala 6+1 (ideal asi dori cutie steptronic cu schimbator tip banana, dar nu cred ca ma incadrez in buget)

5. cu jante din AL ( nu din otel)

6. sa aiba navigatie

7. xenoane

8. angel eyes

9. 4 geamuri electrice

10. volan multifunctional cu comenzi

11. sac schi - deoarece iarna merg saptamanal la schii (stau langa brasov)

12. incalzire scaune

 

13. M Paket - dar din pacate nu cred ca se incadreaza in buget - cu efficient dynamics (177CP, performante si mai bune si consum si mai redus)

(asta ar fi masina visurilor mele )

(sau masina asta) - imi plac la nebunie jantele M

 

 

vreau motor diesel pentru consum mic (cu E46 am avut consum si de 4.5L/100KM, dar media era in jur de 5.5L)

vreau motor maxim 2000cmc si motor euro4, deoarece 163-177CP sunt deajuns pt romania, si daca ne gandim si la taxe, impozite, si rca

anual merg in jur de ~25.000km

actual am un logan nou cu care merg pe teren accidentat si pe drumuri scurte, dar asi dori un bmw pt drumuri lungi si excursii

 

avantaje

seria 3 - are greutatea distribuita 50-50%

- performante mai bune ca 520D

seria 5 - clasa mai mare

- spatiu enorm in interior

- spatele mai reusit

 

dezavantaje

seria 3 - un spate nu prea reusit estetic (parerea mea)

-

seria 5 - consum mai mare din motiv ca e masina mai grea

-

 

diferenta intre seria 3 si seria 5 la bani ar fi undeva la ~3.000-4.000 euro

 

 

puteti sa ma ajutati sa-mi spuneti avantajele si dezavantejele fiecarui model

 

pe ce model sa ma orientez

la ce sa fiu atent

care e mai fiabil..

etc etc...

eventual de unde sa-l cumpar...

 

 

orice sugestie e binevenita

Link to comment
Share on other sites

Eu acum 4 luni am cumparat la 98.000 km din munchen un 525d, 163 cp. Am vrut e90 320d ca si tine, nu regret ca am luat seria 5, e60.

 

Eu zic clar sa mergi pe seria 5, 520d, gasesti 2006, si sub 100k km.

 

Eu am zis acum ca urmatoarea masina tot bmw va fi, dar clar benzina, mai putine batai la cap decat la diesel...

Link to comment
Share on other sites

cum mai uit pe mobile.de

de ex cu aceleasi criterii sunt 2630 de bmw pe motorina si doar 498 cu motor pe benzina...

 

in afara de filtru motorina care se schimba uneori.. presupun ~60.000km si ar costa ~ 100-150euro .. asta e singurul motiv sa cumpar pe motorina... sau sunt si altele

 

cat despre 520D si 525D care e diferenta?

vad ca si 520D are 163CP si 525D tot 163CP are...

diferenta ar fi ca 520D are motor de 2000cmc si 525D motor de 2500cmc?

 

cat despre costuri E60 vs E90 ... nu cred ca ar fi o diferenta asa mare.. probabil 10-20% nu?

 

m-am uitat pe autovit si am gasit aceasta masina BMW 520D - 177CP - facelift... asta ar fi deja efficient dynamics, nu?

 

cat despre casco... nu am nevoie, nu stau, nu locuiesc in zona unde sunt probleme...

 

totusi astept in continuare propuneri, sugestii

Link to comment
Share on other sites

La banii aia si cu optiunile pe care le doresti nu gasesti ultimul 320d cu Efficient Dynamics (177CP), care a aparut dupa 2008. In cel mai bun caz E90 320d cu 163CP.

Dintre cele doua, personal as alege seria 3 - mai tinereasca, mai agila, look mai dinamic - se potriveste mai bine unei persoane tinere. Seria 5 mi se pare prea greoaie, mai ales la motorizarea aleasa de tine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

redeschid dupa 2 ani si putin acest topic, eu fiind in aceasi situatie ca si djxhouse, in speranta ca o sa ma ajutati sa aleg intre cele 2 modele 520d si 320d.

 

buget maxim 15 000euro

 

care sunt avantajele/dezavantajele, deci una si nu alta :)

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

pai seria 5 ai mai mult spatiu(poate nu e un factor la tine daca mergi singur in masina de exemplu) , poti avea mai optiuni, sunt ceva mai dotate din start, mie mi se pare ca sta si mai bine pe drum fara sacrificiu la comfort, e mai scumpa de intretinut.

Cam asta e.

In rest cum arata e optiune strict personala, nu stiu care iti place, e treaba ta.

mie e90 mi se pare o masina incomfortabila, foarte rigida la drumurile naostre ( ma refer la suspensia stock , roti stock)

In rest faci drive test si te mai lamuresti tu ce si cum.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

mie e90 mi se pare o masina incomfortabila, foarte rigida la drumurile naostre ( ma refer la suspensia stock , roti stock)

In rest faci drive test si te mai lamuresti tu ce si cum.

roti stoc inseamna RFT , practic cu un set de anvelope normale se schimba situatia total . Si brusc e f confortabila . :rolleyes:

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

mie e90 mi se parea incomfortabila si pe drumurile din DE comparat cu e34 meu cu suspensie sport, dapoi pe aici.

e90 are o tinuta de drum foarte buna, dar vine cu un pret..

 

Dar ma rog, probabil ca eu nu o mare toleranta la chestiile astea, de asta nu o sa imi i-au seria 3 ever, dar e doar o parere personala.

e mai confortabila ca un golf V de exemplu in care eu zornai ca un bob in pastaie, dar e mult sub multe altele.

Sa ai si tinuta de drum si ceva comfort inseamna o suspensie foarte complicata si costisitoare, cu multe elemente. adica masini mai scumpe, mai costisitoare de intretinut, recte seria 5-7...

Dar face el un drive test si se lamureste..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

mie e90 mi se parea incomfortabila

 

si mie imi parea la fel cu roti 17 si RFt nu puteam sa o sufar , mergeam ca melcul si tot ma deranja . Un set de anvelope noi normale a rezolvat situatia , chiar nu ma asteptam . E adevarat ca si asa e mai rigida ca un E46 dar tinuta de drum e impecabila , directia precisa . :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

redeschid dupa 2 ani si putin acest topic, eu fiind in aceasi situatie ca si djxhouse, in speranta ca o sa ma ajutati sa aleg intre cele 2 modele 520d si 320d.

 

buget maxim 15 000euro

 

care sunt avantajele/dezavantajele, deci una si nu alta :)

 

multumesc

Daca ar fi sa-mi cumpar o masina,ultimul lucru care l-as face ar fi sa cer parerea pe forum.Deobicei raspund cei care nu au aceste masini si chiar nu le-au condus.Acum sa dau si eu un sfat detinand E90 si conducand si e60-ul.Daca esti mai tanar si fara obligatii[sotie,copii]mergi pe 3-ar,daca da mergi pe seria 5.Eu cand am luat 320 acum trei ani am stat cateva luni sa ma decid intre cele doua.Acum imi doresc seria 5 obligatoriu automata,motivul 2 bebei.

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi sa-mi cumpar o masina,ultimul lucru care l-as face ar fi sa cer parerea pe forum.Deobicei raspund cei care nu au aceste masini si chiar nu le-au condus.Acum sa dau si eu un sfat detinand E90 si conducand si e60-ul.Daca esti mai tanar si fara obligatii[sotie,copii]mergi pe 3-ar,daca da mergi pe seria 5.Eu cand am luat 320 acum trei ani am stat cateva luni sa ma decid intre cele doua.Acum imi doresc seria 5 obligatoriu automata,motivul 2 bebei.

 

de unde ai tras tu concluzia asta??!!:ermm:

Link to comment
Share on other sites

eu chiar am mers cu e60 si e90, un e90 320d dinasta EF manual cu ceva optiuni am mers chiar vreme de o saptamana zilnic, in care am facut vreo 350 de km, condus de mine.

In dreapta am facut un drum Trier-Geneva, ( aprox 1600 de km dus intors daca retin bine) plus ceva drive test scurte cu diverse motorizari.

 

 

Cu e60 mai putin am mers, dar suficient sa imi fac o parere.

In afara de cum arata, care o chestie strict subiectiva, si evident spatiu interior si dotari posbile, chestii care tin de clasa , asta e singurul minus care l-as da lui e90 comparat cu e60, suspensia dura.

 

iar la e60 minusul mare ar fi intretinerea, mai ales la una sh, ceva mai problematica.

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

2007 BMW 320d

Information Summary

What body style?: sedan/saloon

How long?: 4520 mm

How wide?: 1817 mm

How heavy?: 1505 kg

What size engine?: 1995 cc

How many cylinders?: Inline 4

How powerful?: 177.4 PS / 175 bhp / 130.5 kW @ 4000 rpm

How much torque?: 350.0 Nm / 258 ft.lb / 35.7 kgm @ 1750-3000 rpm

How quick? (Metric): 0-100 km/h in 7.90 seconds

How fast?: 230 km/h / 143 mph

How economical?: 6.0/4.1/4.8 l/100km urban/extra-urban/combined

What CO2 emissions?: 128.0

 

 

2007 BMW 520d

Information Summary

What body style?: sedan/saloon

How long?: 4841 mm

How wide?: 1846 mm

How heavy?: 1585 kg

What size engine?: 1995 cc

How many cylinders?: Inline 4

How powerful?: 177.4 PS / 175 bhp / 130.5 kW @ 4000 rpm

How much torque?: 350.0 Nm / 258 ft.lb / 35.7 kgm @ 1750-3000 rpm

How quick? (Metric): 0-100 km/h in 8.30 seconds

How fast?: 231 km/h / 144 mph

How economical?: 6.5/4.3/5.1 l/100km urban/extra-urban/combined

What CO2 emissions?: 136.0

 

 

citeva cifre despre ele, nu sint chiar atit de diferite,ca opinie personala, alege seria 3 daca mergi mai mult solo/duo nu-ti trebuie multe bagaje ,sau daca iti place sa te dai pe curbe.pt orice alt motiv alege seria 5 :)

Link to comment
Share on other sites

Asa este suspensia este dura la E90 si pe mine ma enerveaza mai ales ca am pachetul sport,rft si jante 18,dar este si foarte fiabila.Masina mea are peste 200 mii km si nu sa sckimbat nimic la suspensie.Nu bate nimic.Din ce am inteles ar fi o idee mai fiabila per total ca seria 5.
Link to comment
Share on other sites

Asa este suspensia este dura la E90 si pe mine ma enerveaza mai ales ca am pachetul sport,rft si jante 18,dar este si foarte fiabila.Masina mea are peste 200 mii km si nu sa sckimbat nimic la suspensie.Nu bate nimic.Din ce am inteles ar fi o idee mai fiabila per total ca seria 5.

la seria 5 inbucuresti amortizoare pe fatza iti trebuie la fiecare 60-70 de mii km,cel putin mie miau trebuit,doar atit insa nu troncane nimik dupa 93k

Link to comment
Share on other sites

Nu se poate generaliza la seria 5 gradul de duritate al suspensiei

 

La seria 5 ai urmatoarele cazuri :

 

In ordinea confortului ::D

 

1.Suspensie normala fara RFT

2.Suspensie normala cu RFT

3.Suspensie sport fara RFT

4.Suspensie sport cu RFT

5.Suspensie sport cu Dynamic Drive fara RFT

6.Suspensie sport cu Dynamic Drive si RFT

 

Ultimele 2 sunt inumane. Am mers cu M5 si mi s-a parut putin mai comfortabil :D.

Am condus un 523 al unui prieten cu roti de 16 , suspensie normala fara RFT, am zis ca m-am urcat in S-Classe.

 

Sunt diferente enorme de la 1 la 6, si banuiesc ca la seria 3 e acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

am avut peste 5 320 e90 si peste 5 520 e60 de 150 , 163 si 177 cp. si automate si manuale. acum as alege 520 automat. oricum nu as da seria5 pe seria 3 niciodata chiar daca ar fi manual in detrimentul seriei 3 chiar si automat.

 

dsf. pe la voi pe acolo e altfel. la noi cu suspensie sport jantele pe 17+cauciucuri rft iti deplaseaza pietrele de la rinichi.

in olanda nu simti nimic.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de E90 320d si actual posesor de E60 525d iti recomand sa mergi cu amandoua si sa alegi care-ti place mai mult si care ti se potriveste mai bine. E90 e o masina cu valente mai sportive, pe cand E60 e mai spre confort. Eu am vrut E60 pentru motorizarea de 2500cmc si pentru cele 6 pistoane in linie. As fi vrut E90 cu acest motor, insa nu exista. Ca plusuri E90-ul avea o comportare mai buna in viraje, eu aveam suspensie sport, iar directia este foarte precisa. Pe cand la E60 nu e chiar asa precisa, dar diferenta e foarte mica la capitolul asta. Si subvireaza la viteze la care E90-ul nu o facea.

Orice ai alege, ambele modele sunt foarte reusite dupa parerea mea.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

dsf. pe la voi pe acolo e altfel. la noi cu suspensie sport jantele pe 17+cauciucuri rft iti deplaseaza pietrele de la rinichi.

in olanda nu simti nimic.

 

Crezi tu, cand iau un rost de dilatare de pe autostrazi zici ca ies amortizoarele prin capota.

Cel putin in Germania pe drumurile vechi din dale mai mult de 140 n-am curaj sa-i dau sa nu-mi sara vreun airbag in fata :D

Cea mai tare faza la o diferenta de nivel de vreo 3 cm in asfalt, mi-a sarit redbull-ul din doza prima data, dupa aia doza din suportul ala de 2 lei (parca e lansator de grenade nu suport de pahare cu arcul ala ). Am curatat vreo 4 ore la interior.

Morala : la mine in masina nu se bea nimic sau in cel mai rau caz biberoane din alea cu suc galben sau albastru.

 

Singurul motiv pentru care mi-as lua un S-Classe ar fi sa beau si eu ca toata lumea o cafea, un suculetz ceva pe drum, nu sa le pun pe mine la prima intersectie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.