Jump to content

De ce in Romania se merge pe banda a 2`a?


Soare Mrs

Recommended Posts

Soseaua aia spre Urziceni e destul de ciudat construita. Am citit pe undeva ca de fapt ar avea o singura banda, cea de pe margine fiind mai mult de urgenta, din cauza asta fiind linia dintre sensuri intrerupta (spre deosebire de DN1, unde-i continua). Oricum e construita cu curul, banda 1 e mult mai ingusta si foarte valurita pe margini. Insa asta nu te opreste sa mergi MACAR 3/4 pe prima banda.

 

Chiar asa si este... cu o singura banda pe sens... Ce ramane e pentru urgente.... In cazul in care cineva are alta parere, il rog sa explice de ce prima banda, cum i-ar zice el, are cu un metru si ceva mai putin decat cealalta.... Din acest motiv recunosc ca merg cu ostentatie pe singura banda, aproape indiferent de cine si cat flituie. Daca vrea sa depaseasca si sa circule cu viteza peste limita legala :) poate sa depaseasca pe contrasens. Nu cobor decat foarte rar sub 90-100... Limita este de 110 asa mi se pare de bun simt... Ca sa nu mai zic ca intre Urziceni si Afumati cam pe la jumate banda de urgenta e atat de valurita (pe ambele sensuri) ca te intrebi cand decolezi daca ai peste 100....

 

Intradevar drumul spre Urziceni are o singura banda pe sens , chiar si in acest caz mi se pare de bun simt ca atunci cand tu mergi pe banda 2(prima banda , excluzand cei 2 metri de urgenta) , chiar si la limita vitezei legale , sa te dai putin pe banda de urgenta si sa lasi lumea sa treaca . Pana la urma ala din spate merge pe permisul lui sau poate chiar are o urgenta .

Edited by Valentin_LMB
Link to comment
Share on other sites

cred ca tine mult de starea de spirit si de felul de a fi al fiecaruia. exclud partea cu regulamentele in domeniu, atat limitele legale cat si obligativitatea de a merge pe prima banda.

 

personal, daca sunt grabit sunt extrem de frustrat si enervat daca tre sa dau cu flashu, sa franez si sa accelerez tot timpul. un motiv de stres suplimentar la graba ta.

 

daca nu sunt grabit, tot e enervant sa stai dupa toti molaii. :lol:

 

cred ca in majoritatea timpului merg peste limita legala si nu prea se intampla sa ma depaseasca lumea. am incercat sa vin de la mare cu 130-140 km si pot sa spun ca nu exista chin mai mare. tre sa franezi mult mai des cand te aproprii de cel din fata, daca depasesti si vine unu tare din spate (adica eu de obicei :lol:) si te streseaza cu flashurile e extrem de enervant.

 

ajugn sa cred ca principala problema este mentalitatea romanului ce nu respecta ceilalti conducatori la trafic si nici regulamentele. cine a fost prin alte tari stie cat de rar se apeleaza la flashuri, chiar daca se intampla sa te prinda ala din spate in depasire. asa e la noi, asa ne place, asa ne-am obisnuit :)

Link to comment
Share on other sites

Problema sta in aplicarea legilor la care se adauga infrastructura indoielnica.La noi maximul de benzi posibile pe sens sunt 2 si pe nationale adesea numai 1.La nemti depasesc 3-4-5-6 chiar.PE banda 1 circula tirurile,camionetele,dubele si ce-or mai fi iar pe celelalte in ordinea vitezei,banda de langa axul drumului fiind rezervata celor mai vitezisti.

Suntem cu 100 de ani in urma vestului la aproape tot,dci sa numai avem pretentii ca eu deja m-am resemnat.

Link to comment
Share on other sites

Soseaua aia spre Urziceni e destul de ciudat construita. Am citit pe undeva ca de fapt ar avea o singura banda, cea de pe margine fiind mai mult de urgenta, din cauza asta fiind linia dintre sensuri intrerupta (spre deosebire de DN1, unde-i continua). Oricum e construita cu curul, banda 1 e mult mai ingusta si foarte valurita pe margini. Insa asta nu te opreste sa mergi MACAR 3/4 pe prima banda.

 

Chiar asa si este... cu o singura banda pe sens... Ce ramane e pentru urgente.... In cazul in care cineva are alta parere, il rog sa explice de ce prima banda, cum i-ar zice el, are cu un metru si ceva mai putin decat cealalta.... Din acest motiv recunosc ca merg cu ostentatie pe singura banda, aproape indiferent de cine si cat flituie. Daca vrea sa depaseasca si sa circule cu viteza peste limita legala :) poate sa depaseasca pe contrasens. Nu cobor decat foarte rar sub 90-100... Limita este de 110 asa mi se pare de bun simt... Ca sa nu mai zic ca intre Urziceni si Afumati cam pe la jumate banda de urgenta e atat de valurita (pe ambele sensuri) ca te intrebi cand decolezi daca ai peste 100....

 

Intradevar drumul spre Urziceni are o singura banda pe sens , chiar si in acest caz mi se pare de bun simt ca atunci cand tu mergi pe banda 2(prima banda , excluzand cei 2 metri de urgenta) , chiar si la limita vitezei legale , sa te dai putin pe banda de urgenta si sa lasi lumea sa treaca . Pana la urma ala din spate merge pe permisul lui sau poate chiar are o urgenta .

 

Cam asa si procedez de altfel... in mare parte intentionat ca sa evit incidentele.... mai exact merg cu linia aia de demarcatie intre urgenta si banda 1 in dreptul volanului... consider ca e rezonabil...insa cand drumul e super naspa, mai musc din cascaval....

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca se merge mai mult pe banda a 2-a pt ca la noi inca nu exista banda a 3-a... :lol: sau, multora le place sa mearga paralel cu vecinul de trafic de pe prima banda...asta inseamna ca astia din urma sunt paraleli cu condusul? :) . Acum, serios vorbind, pe majoritatea drumurilor noastre, prima banda e deteriorata de masinile grele si iti e cam sila sa circuli pe ea...problema apare atunci cand uiti k oglinzile retrovizoare nu sunt puse de decor pe masina si ca ar trebui sa privesti mai des in ele si eventual sa faci loc, DIN TIMP, masinii din spatele tau care circula cu viteza superioara... :lol:
Link to comment
Share on other sites

Eu din principiu merg pe prima banda sau in unele cazuri pe banda de "urgenta" pe DN si alte drumuri care au cate o banda pe sens + o jumate sau mai mult pt carute biciclisti etc... Ce ma deranjeaza ii faptul ca: fiind conducator auto(camion mare si greu) incerc pe cat posibil sa tin banda 1 sau marginea, iar daca imi apare o caruta, obstacol sau orice alta prostie in fata si vreau sa o ocolesc doar nu sa trec pe banda 2, pot sa pun semnalizarea si nu ma lasa nimeni sa ma bag, toata lumea merge in coloana si tine aproape, nu cumva sa se bage ala cu camionul. Si va spun din proprie experienta, daca pe un drum cu 2 benzi pe sens, pe banda 1 este din 200 in 200 m cate o masina, camionul sau TIR va continua sa mearga pe banda 2 din cauza celor care odata ce is pe banda 2 si tu esti pe 1, nu te lasa sa te bagi chiar daca se termina banda. Poate v-ati intrebat de ce un TIR care urca pe banda 1 si se apropie de varful dealului respectiv, intra pe banda 2 cu muuult timp inainte de a se termina banda lui, si asta pentru ca toata lumea ii cum ii si nu o data am patit ca am continuat sa urc cu semnalizarea pusa si am ajuns sa ma opresc unde se termina banda pentru ca nu m-a lasat nimeni sa intru. Deci pe ce banda sa circul in cazul asta? Numa' bine!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Azi alta intamplare...

Mergeam pe un drum recent asfaltat...drept...liber...numai bine sa mergi cu 100-120...m-am apropiat de un logan ...i-am dat blitzuri nu s-a dat la o parte. am inceput sa ma enervez,nu-i suport cand ii vad ca merg pe a doua banda si prima e libera, am claxonat...am mai claxonat odata...omul mirat de uita in oglinda,ii dau blitzuri iar...si imi face semn...DEPASESTE-MA PE DREAPTA,E LIBER,ESTI NEBUN?

:)

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca se merge mai mult pe banda a 2-a pt ca la noi inca nu exista banda a 3-a... :lol: sau, multora le place sa mearga paralel cu vecinul de trafic de pe prima banda...asta inseamna ca astia din urma sunt paraleli cu condusul? :) . Acum, serios vorbind, pe majoritatea drumurilor noastre, prima banda e deteriorata de masinile grele si iti e cam sila sa circuli pe ea...problema apare atunci cand uiti k oglinzile retrovizoare nu sunt puse de decor pe masina si ca ar trebui sa privesti mai des in ele si eventual sa faci loc, DIN TIMP, masinii din spatele tau care circula cu viteza superioara... :lol:

 

+1 corect

Link to comment
Share on other sites

M-am referit la faptul ca si tu depasesti des limita legala in oras, dupa cum ai spus.De ce ai avea pretentii de la altii atunci?

 

 

Da,sunt portiuni de drum unde se poate merge peste viteza legala fara a pune in pericol pe cineva. Am pretentia de la altii sa nu mai mearga pe a doua banda cand prima banda este libera. Nu cred ca este legal sa mergi pe a doua banda cu 50 la ora cand prima banda este libera.

 

 

Din cauza nivelului educatiei..

si nu ma refer la cea rutiera, educatia in general si respectul dintre oameni

Daca ati mers in alte tari straine sa vedeti care e comportamentul dintre soferi...poate ar mai avea de invatat romanul..

dar asta e deocamdata romanul cum e invatat, sa fure , sa insele...

Link to comment
Share on other sites

Motive pentru care nu circul pe banda 1: :)

1. banda 1 este plina de canale si de gropi !!!!

2. banda 1 este plina de masini parcate sau in cel mai fericit caz de masini pe puse pe avarii pana merg doamnele la farmacie sa isi ia aspirina.

3. banda 1 este plina de pamant,de nisip si de alte lucruri pentru ca nu este delimitata de muncile agricole care se desfasoara langa carosabil. ex. tatal meu s-a dat cu masina de 3 ori peste cap din cauza ca a prins noroi cu rotile din spate langa un cap de pod, bine ca nu a nimerit capul de pod ca era foarte grav.

4. noaptea daca circuli pe banda 1 risti sa ajungi in boscheti pentru ca marginea drumului nu este delimitata cu banda alba.

5. romania te iubesc: :lol: pe banda 1 poti sa iei la ocazie pe capota o caruta nesemnalizata, un biciclist turmentat si nesemnalizat sau un cetatean turmentat :lol:

6. in cele mai multe cazuri in romania nu exista banda 1 si banda 2 .

7. etc.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, este culmea ce spuneti.. culmea ironiei, se circula pe banda a 2-a pentru ca se evita banda 1 pe motive ca ar fi deteriorata, cu masini parcate, gaini, caini etc, dar ciudat ca depasirile le faceti pe banda 1... pai daca e asa rea banda 1 nu-ti arde de depasiri...

 

Tocmai astazi, asteptam pe banda a 2-a.. sa fac stanga.... pe un drum foarte foarte aglomerat, intr-o intersectie nesemaforizata. pe sensul invers, banda a 2-a full, coloana lunga, pe banda 1 nimeni, se opreste un domn, sa ne lase si pe noi sa facem stanga, si omu cu masina din fata mea face stanga, si numa bine ca-l tranzeste unu din sens invers, care depasea coloana pe prima banda.....

 

Vina a cui a fost ? a soferului din fata mea... care a traversat 2 benzi fara sa se asigure.. si la banda 1 de pe contrasens ? a soferului care a oprit, domn fiind, sa ne lase si pe noi sa trecem , sau poate a soferului care depasea pe banda 1 ?

 

PS: am uitat sa precize, folosesc in general banda 1, pentru ca pe banda 1 se circula in general cu viteza mai mare decat banda 2, si tot asa, in general banda 1 e mai libera decat banda 2.... Asta-i viata.. te adaptezi.. circuli pe prima banda si faci slalom..

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.