Jump to content

Aer Conditionat


Recommended Posts

Buna ziua .... am o problema cu aerul conditionat ... intr`un timp nu imi mai mergea aerul conditzionat si am depistat problema era de la Electroventilator , era ars ... am cumparat unul nou si l`am pus pe mashina si tot nu porneste electroventilatorul ,... un mecanic mi`a spus ca este ars un releu .... imi putetzi spune ce pot sa fac ca sa se invarta electroventilatorul ca am dat 1000 ron pe el ..... sau ce sigurantze sa schimb sau unde se afla releul acela ca eu l`am bagat acolo in mufa si am dat drumu la aer conditzionat dar nu merge pur si simplu nu se invarte deloc deloc deloc (electroventilatorul)... am mai intzeles ca nu imi da comanda din mufa ... am bagat testerul si cica totul este OK ... cel mai probabil o sigurantza sau un releu .... VA rog spunetzi`mi exact unde se afla releurile acestea si sigurantzele acestea ... explicatzi mi ca la prosti .... Multzumesc foarte mult ! am un BMW 525 TDS 12.1998 e39 ... Stau in Constanta !
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de presiune, mai exact presostatul trebuie sa fie pe instalatia de AC.

Trebuie verificate in primul rand sigurantele, apoi releele. La E34 cand apesi AC-ul ventilatorul pleaca pe prima treapta. In acelasi timp cupleaza si compresorul de AC. Cand apesi butonul de AC, se simte in turatia motorului ca ar cupla ceva la motor? Se aude un zgomot specific cuplarii compresorului? Pt ca acel compresor trebuie sa plece indiferent daca iti merge sau nu ventilatorul. Daca era vreo eroare legata de presiunea prea mare in instalatia de AC (care ar fi dus la necuplarea compresorului pt protectie) iti aparea pe tester.

In primul rand verifica sigurantele. Apoi pornesti motorul si faci testul cu cuplarea butonului de AC. Daca ventilatorul nu pleaca odata cu apasarea butonului, trebuie luat la masurat: daca ajunge curent la mufa, daca pinii din mufa cupleaza corect, apoi mers in sus pe instalatie spre relee, identificate releele pt cele 2 trepte de viteza, puse pe direct si masurat curentul la mufa. E treaba de electrician, oricum.

Link to comment
Share on other sites

Cand apas butonul de aer conditionat se aude ca cupleaza aerul conditionat se aude un fel de " tzac" la motor .... baga aer conditzionat dar nu asa de rece pentru ca nu imi pleaca Electroventilatorul. unde se afla releele alea si sigurantzele alea ca sa le pot verifica ....

Am bagat testerul cu AC aprins si testerul zice ca ar fi OK ... dar nu pleaca electroventilatorul !!! DE CE ? ...unde sunt sigurantele alea si releele alea ?

 

 

Multumesc ...

Edited by Irinuka
Link to comment
Share on other sites

si unde se afla senzorul de presiune ? .. sau eventual pana la senzorul acela de presiune nu ar fi trebuit sa fie niste sigurate sau altceva?...astept raspunsuri sau pareri...

 

nu cred sa fie din releu

daca e sa fie in scurt ceva se arde siguranta de 30 A

64539141957 e codul lui

e piesa nr. 10 din link http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda...ying_container/

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

4ucom ..dami te rog id ul tau .... sau eventual ... Cum verific acel senzor?

nu stau pe mess ca de asta nu mai am timp

de verificar scoti mufa din senzorul ala cu a/C pornit si ii faci un strap ( cred ca asa se numeste )

daca pleaca electroventilatorul atunci e defect senzorul

oricum verifica si siguranta de 30A de la electroventilator

Link to comment
Share on other sites

de verificar scoti mufa din senzorul ala cu a/C pornit si ii faci un strap ( cred ca asa se numeste

 

 

"STRAP " ce este aia ??? ... dami si mie nr tau ... si am sa te sun mainte ... te rog frumos ... stau in Constanta ... cand vi la mare dau o bare ... 2 .3 .4 .5 beri .. MA DISPERAT MASHINA ASTA >>>> numai stiu ce sa ii mai fac...

Link to comment
Share on other sites

de verificar scoti mufa din senzorul ala cu a/C pornit si ii faci un strap ( cred ca asa se numeste

 

 

"STRAP " ce este aia ??? ... dami si mie nr tau ... si am sa te sun mainte ... te rog frumos ... stau in Constanta ... cand vi la mare dau o bare ... 2 .3 .4 .5 beri .. MA DISPERAT MASHINA ASTA >>>> numai stiu ce sa ii mai fac...

adica il faci sa fie ca si cum ar fi dat comanda senzorul ( il pui pe direct )

un electrician te ajuta fara probleme

ai tel meu pe pm

Link to comment
Share on other sites

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda...ying_container/

...

 

ai cumva piesa nr 10 ???? ca ala nu imi mai merge mie...

 

dar nu prea intzeleg.... porneste deodata la o ventilatzie foarte mare adica vajaie mai tare ca motoru la relanti pretz de cateva minute si dupaia se opreste.... asa face el ? nu are trepte si mai mici ... cert este ca se invarte foarte tare.......mai sunt senzori ?

Link to comment
Share on other sites

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda...ying_container/

...

 

ai cumva piesa nr 10 ???? ca ala nu imi mai merge mie...

 

dar nu prea intzeleg.... porneste deodata la o ventilatzie foarte mare adica vajaie mai tare ca motoru la relanti pretz de cateva minute si dupaia se opreste.... asa face el ? nu are trepte si mai mici ... cert este ca se invarte foarte tare.......mai sunt senzori ?

trebuie sa meraga in 2 trepete de viteza

nu scade in treapat 1 dupa ce porneste in treapta 2?

piesa 10 este 200 lei VALEO cu discount = 190 lei

Link to comment
Share on other sites

nu prea pot sa imi dau seama daca porneste direct in treapta a 2 a. .. cert e ca se invarte foarte repede cum pot face sa vad care e treapta 1 si treapta 2 ? .... mai este vreun senzor in afara de cel precizat ??? ...in afara de piesa 10 ... mai este o un alt senzor?

nu mai este alt senzor

nu ai dacat sa pornesti masina cu clima si sa stai in fata masinii sa vezi daca scade la un moment dat turatia electroventilatorului

 

de regula daca e foarte cald afara pleaca pe treapta 2 si apoi scade la treap[ta 1

sau se opreste pentru ceva timp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare,

Am un BMW 520i E34 din 1992, cutie de viteze manuala si aer conditionat bi-zonal aproximativ ca in poza:

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/...l/Data/OBC_main.

Singura diferenta este ca pe al treilea buton din partea stanga (acolo unde este butonul pentru dezghetarea lunetei) eu am doua simboluri cu leduri separate.

Problema mea este ca nu imi functioneaza aerul conditionat si recircularea aerului. Butonul pentru dezgetarea lunetei functioneaza fara probleme, dar butonul de AC si butonul de recirculare a aerului nu funtioneaza.

Am patit de cateva ori ca atunci cand am pornit motorul sa se aprinda ledurile de la AC si ambele de la recircularea aerului si am simtit ca a pornit si cumpresorul pentru AC, dar dupa vreo 2-3 secunde s-au stins. Daca le apas nu se intampla nimic.

Va rog sa imi spuneti care ar putea sa fie problema, mai ales ca acum este frig si nu ar strica recircularea aerului din interiorul masinii.

 

Multumesc anticipat.

 

PS. Id-ul meu de Yahoo Messenger este junior_18_sgh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.