Jump to content

rola intinzatoare ?


narkoleps

Recommended Posts

Salut.

 

De aproape un an ma confrunt cu o problema care este extrem de suparatoare, in special cand merg la film in Mall si parchez in subteran.

 

De ce?

 

Cand opresc motorul, pe langa usorul "clatinat" specific de BMW- cel putin asa m-a mintit mecanicul meu ca e normal - se aude un scartait destul de zgomotos. Mecanicul m-a asigurat ca nu e nicio rola, ca ar putea fi fulia- acum nu stiu ce sa mai cred, el s-a dat batut - nu inainte de a-mi spune ca pot sa merg asa cu masina fara sa am nicio problema.

 

Acum nu stiu daca a spus-o fiindca e o chestie grava si nu vrea sa ma supere sau fiindca e o chestie minora si nu merita efortul.

 

In orice caz, nu mi-ar strica cateva pareri...

 

Iar treaba cu filmul si parcarea subterana... credeti-ma, e super sa opresti motorul si in acelasi moment sa se intoarca toata parcarea spre tine si sa ii vezi cum isi dau coate... "i-auzi, frate, ala a fost bemveu' care a facut asa?!".

 

O sa ajung sa claxonez lung cand imi opresc motorul la masina :)

 

Numai de bine si mersi.

 

118d 2005

Link to comment
Share on other sites

mecanicul meu e OK. Atat pot sa iti spun, nu o sa fac acum teoria mecanic privat vs. mecanic Bavaria, fiindca multi o sa imi dea dreptate ca un mecanic privat bine ales poate fi mai tare.

 

Sunt de acord cu tine ca ar trebui sa mai intreb pe cineva. si am facut-o, am intrebat un prieten inginer mecanic care mi-a spus cam acelasi lucru, ca merg mult si bine cu scartaitul meu.

 

Sunt curios totusi daca a mai patit-o cineva. Daca da si e de naspa, o sa stiu pe cine alerg. :)

Link to comment
Share on other sites

mecanicul meu e OK. Atat pot sa iti spun, nu o sa fac acum teoria mecanic privat vs. mecanic Bavaria, fiindca multi o sa imi dea dreptate ca un mecanic privat bine ales poate fi mai tare.

 

Sunt de acord cu tine ca ar trebui sa mai intreb pe cineva. si am facut-o, am intrebat un prieten inginer mecanic care mi-a spus cam acelasi lucru, ca merg mult si bine cu scartaitul meu.

 

Sunt curios totusi daca a mai patit-o cineva. Daca da si e de naspa, o sa stiu pe cine alerg. :)

 

ok, cum zici tu

sper sa o rezolvi si sa ne tii la curent ptr orice eventualitate

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
mecanicul tau este de la vreo reprezentanta bmw?

sau este mecanicul din spatele blocului?

 

 

interesant argument... il vad des... eu nu inteleg ce va face sa credeti ca mecanicii de la reprezentante sunt mai in fata blocului? daca nu lucreaza la reprezentanta, e parasuta mecanicul? sau daca se angajeaza la reprezentanta e mai bun?

Link to comment
Share on other sites

mecanicul tau este de la vreo reprezentanta bmw?

sau este mecanicul din spatele blocului?

 

 

interesant argument... il vad des... eu nu inteleg ce va face sa credeti ca mecanicii de la reprezentante sunt mai in fata blocului? daca nu lucreaza la reprezentanta, e parasuta mecanicul? sau daca se angajeaza la reprezentanta e mai bun?

 

1. nici eu nu sunt de acord cu distinctia intre mecanicii de reprezentanta... dar totusi nu as schimba piese importante la mecanicul "meu"... parca nu strica un pic de "garantie legala";

2. in legatura cu "asta e boala lor"... am mai auzit, nu inteleg de ce ai mai schimbat... eu o las asa, dau muzica mai tare... si asta e. Stiu ca nu e o solutie, dar daca nu e nimic grav/periculos sau nu poate aparea nimic rau de aici, sunt OK... nu-s chiar atat de tipicar. Mai ales ca un kit costa sute... suteeeee :)

Link to comment
Share on other sites

kit-ul de accesorii la 118d care contine 2 curele si 2 role, pe original, pe mine m-a costat la pret de furnizor 100euro, deci nu are cum sa sara de 150 euro oriunde, in contextul in care nu prea se practica adaosuri mai mari de 30%...e doar o parere...dar eu zic ca merita intrebat... :)
Link to comment
Share on other sites

rolele Âşi curele dacĂŁ ar scârÞâi ar face-o Âşi cu motorul pornit, nu numai la oprire. Ăi se aude Âşi cu motorul pornit sau numai când o porneÂşti/opreÂşti?

ªi mie mi se auzea un scârÞâit, dar numai la pornire/oprire. am schimbat cele 2 role ºi cele 2 curele ºi tot nu a dispãrut, deºi o rolã era f. uzatã.

Rolele Âşi curele costĂŁ undeva ĂŽntre 300 Âşi 400 lei.

Pânã la urmã am schimbat fulia motorului pt. cã Îmi sãrea cureaua de la pompa de servodirecÞie. Am cumpãrat-o pe producãtor ºi m-a costat 550lei.Originalã e undeva la 900-1000 lei.

Pune mecanicul sã tragã de fulie cu miºcãri sus-jos ºi sã vadã dacã se miºcã. Eu am fãcut asta singur ºi se miºca, nu e normal sã se Întâmple asta. Se rupsese cauciucul din interiorul ei.

Dacã e fulia de vinã ºi mai mergi mult cu ea o sã Þi se rupã Într-un final ºi o sã rãmâi cu maºina În drum.

Eu zic sĂŁ o verifici dacĂŁ tot ai un mecanic priceput.

Eu am E90 320d, dar este acelaÂşi motor ca al tĂŁu la 118d.

Link to comment
Share on other sites

mersi mult pentru raspuns.

 

Mie mi s-a "oferit" o fulie de motor pe la 1000 ron, iar asta era cea mai ieftina.

 

Trebuia sa imi strice cineva linistea, deci e fulia totusi...

 

O zi buna

n-ai pentru ce.

Spune-i "sĂŁritorului" care Ăži-a oferit fulia la 1000 ron, asta dacĂŁ nu e OEM, sĂŁ-Âşi caute ĂŽn altĂŁ parte alt cumpĂŁrĂŁtor.

Nu e neapĂŁrat fulia, eu zic cĂŁ cel mai uÂşor sĂŁ afli dacĂŁ e fulia sau nu s-o verifici tu sau sĂŁ te duci la mecanic.

Cautã la Mica Publicitate -> Vânzãri piese ºi accesorii BMW, exemplu Vand piese BMW OEM si aftermarket/ulei BMW, ambreaje; elemente franare; filtre; amortizoare; etc topicul lui claudiuBWR sau Vand piese NOI, piese caroserie, mecanica, inclusiv originale, ulei original BMW topicul lui grozadan. Au preÞuri foarte bune ºi sunt foarte serioºi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am avut si eu ceva similar...dupa ce am schimbat role si intinzator, pompa apa, fulie servo, rulmenti alternator, zgomotul era tot acolo...!

surpriza a venit cand am schimbat cureaua veche (care era tot noua dar marca Gates) cu una originala BMW, la sfatul unui prieten de la reprezentanta BMW... scartaitul de la pornire/oprire a disparut !

explicatiile sunt:

1. cureaua originala este panzata pe interior

2. curelele pe producator nu au intotdeauna dimensiunea identica cu cele originale

Link to comment
Share on other sites

am avut si eu ceva similar...dupa ce am schimbat role si intinzator, pompa apa, fulie servo, rulmenti alternator, zgomotul era tot acolo...!

surpriza a venit cand am schimbat cureaua veche (care era tot noua dar marca Gates) cu una originala BMW, la sfatul unui prieten de la reprezentanta BMW... scartaitul de la pornire/oprire a disparut !

explicatiile sunt:

1. cureaua originala este panzata pe interior

2. curelele pe producator nu au intotdeauna dimensiunea identica cu cele originale

interesant, si eu am auzit acelasi lucru, eu am pus curea de Contitech, firma Continental, Germania, deci ar trebui sa fie buna.

daca inca mai se aude dupa ce schimb si astea, atunci chiar ma apuca toate cele.

Link to comment
Share on other sites

la mine a functionat ! sper sa fie acelasi lucru si la tine; si eu am fost disperat dupa tot ce schimbasem pe-acolo.... (inclusiv fulie vibrochen, vezi postul meu anterior)

posteaza te rog concluziile dupa schimbare, poata tragem o concluzie finala utila si altora cu aceeasi problema :)

Edited by buhaiul
Link to comment
Share on other sites

Hmm ciudat ... imi spunea cineva ca la 60.000 km apare acest "clatinat" . si ca ar trebui schimbata rola intinzatoare de la lant si bobinele de inductie ...

Eu am avut o problema asemanatoare undeva la 53000 km ... dar de atunci am pus mai mult benzina de la Rompetrol .. nu ca le fac reclama... dar au disparut oscilatiile de la relanti ...

Deci cred ca o mare importanta o are si combustibilul bagat in masina :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm ciudat ... imi spunea cineva ca la 60.000 km apare acest "clatinat" . si ca ar trebui schimbata rola intinzatoare de la lant si bobinele de inductie ...

Eu am avut o problema asemanatoare undeva la 53000 km ... dar de atunci am pus mai mult benzina de la Rompetrol .. nu ca le fac reclama... dar au disparut oscilatiile de la relanti ...

Deci cred ca o mare importanta o are si combustibilul bagat in masina :)

eu am pus numai Evo5 de la MOL si nu am avut probleme cu masina, trage bine si se comporta okay.

azi am dus-o in service sa schimb fulia si revin cu impresii dupa ce o iau.

Link to comment
Share on other sites

din pacate zgomotul nu a incetat, s-a schimbat in intensitate, dar nu a disparut, spre dezamagirea mea.

cei de la Contempo au zis ca este din cauza curelei, ca nu este originala, este Conti, si ca cea originala ar fi panzata pe interior. cred ca o sa raman acum cu ea asa si mai vad, nu cred ca o sa am probleme, decat cele auditive.

Link to comment
Share on other sites

din pacate zgomotul nu a incetat, s-a schimbat in intensitate, dar nu a disparut, spre dezamagirea mea.

cei de la Contempo au zis ca este din cauza curelei, ca nu este originala, este Conti, si ca cea originala ar fi panzata pe interior. cred ca o sa raman acum cu ea asa si mai vad, nu cred ca o sa am probleme, decat cele auditive.

 

am fost sincer, cand am afirmat ca e din cauza curelei (vezi post nr.15) dar tu preferi sa schimbi altele... :) dealtfel asa am facut si eu, nebanuind ca o curea noua fie ea si non OEM poate sa faca asa zgomot.... las' ca avem transmisia ca noua acum ... :lol:)

Link to comment
Share on other sites

din pacate zgomotul nu a incetat, s-a schimbat in intensitate, dar nu a disparut, spre dezamagirea mea.

cei de la Contempo au zis ca este din cauza curelei, ca nu este originala, este Conti, si ca cea originala ar fi panzata pe interior. cred ca o sa raman acum cu ea asa si mai vad, nu cred ca o sa am probleme, decat cele auditive.

 

am fost sincer, cand am afirmat ca e din cauza curelei (vezi post nr.15) dar tu preferi sa schimbi altele... :) dealtfel asa am facut si eu, nebanuind ca o curea noua fie ea si non OEM poate sa faca asa zgomot.... las' ca avem transmisia ca noua acum ... :lol:)

eu am schimbat cureaua la sfatul vostru si cand am vazut ca nu s-a rezolvat am mers la Contempo, care a verificat-o si concluzia a fost schimbare urgenta fulie, (ziceau ca bate foarte tare), role intinzatoare si curele. o sa schimb si cureau cu un originala, daca nici acum nu rezolv, vand masina.

Link to comment
Share on other sites

Cureaua pe care ai schimbat-o tu ... si cu trepidatiile la relanti nu au nici o legatura.

La masina exista 2 curele una de accesorii .. ce ai schimbat tu .. si una de transmisie care face legatura intre axele cu came si arborele cotit. La unele masini ... cum am eu de exemplu este lant de transmisie nu curea.

De la cureaua sau lantul de transmisie pot aparea unele trepidatii ale motorului la relanti ... curea uzata .. rola neintinsa ... lant slabit .. etc ..

Cureaua de accesorii pe care ai schimbat-o si care facea zgomot .. nu are nici o legatura cu trepidatiile la relanti ..

In al doilea rand .. curaua de transmisie nu are cum sa faca zgomot .. este prevazuta cu niste zimti ... si daca scapa vre-un dinte ... sare de la punct si atunci incep probleme .. de gen dificultatea pornirii motorului ... se pot strica supape ... sau mers oscilant la relanti ( in cel mai fericit caz).

So .. pentru a scapa de scartait de la curea trebuie schimbata cureaua .. eventual si ceva fulii pe acolo pe care ar putea aluneca... vedeti ca exista o solutie speciala care se da pe curele si care ar imbunatati aderenta acesteia .. intrebati la un magazin de piese auto.

Link to comment
Share on other sites

Cureaua pe care ai schimbat-o tu ... si cu trepidatiile la relanti nu au nici o legatura.

La masina exista 2 curele una de accesorii .. ce ai schimbat tu .. si una de transmisie care face legatura intre axele cu came si arborele cotit. La unele masini ... cum am eu de exemplu este lant de transmisie nu curea.

De la cureaua sau lantul de transmisie pot aparea unele trepidatii ale motorului la relanti ... curea uzata .. rola neintinsa ... lant slabit .. etc ..

Cureaua de accesorii pe care ai schimbat-o si care facea zgomot .. nu are nici o legatura cu trepidatiile la relanti ..

In al doilea rand .. curaua de transmisie nu are cum sa faca zgomot .. este prevazuta cu niste zimti ... si daca scapa vre-un dinte ... sare de la punct si atunci incep probleme .. de gen dificultatea pornirii motorului ... se pot strica supape ... sau mers oscilant la relanti ( in cel mai fericit caz).

So .. pentru a scapa de scartait de la curea trebuie schimbata cureaua .. eventual si ceva fulii pe acolo pe care ar putea aluneca... vedeti ca exista o solutie speciala care se da pe curele si care ar imbunatati aderenta acesteia .. intrebati la un magazin de piese auto.

 

Din cate stiu eu nici un bmw nu are distributia pe curea...seria 1 cu certitudine nu are distributia pe curea...lant sarit de la punct nu cred ca vom vedea decat daca s-a rupt...pana in 100.000km putin probabil sa existe o problema pe lant, daca s-a foslosit uleiul recomandat de producator...revin si spun ca zgomotul pe transmisie poate disparea o data cu schimbarea kit-ului (curele+role) si in cel mai rau caz fulia vibrochen, recomand numai original (pretul putin mai mare e justificat)...trepidatiile in ralanti sunt un subiect mult mai stufos unde putem pune in discutie: suporti motor, volanta bimasica, injectoare etc. Stima!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.