Jump to content

Probleme cu treapta 1 la ventilator aditional radiator


karen20dec

Recommended Posts

Salutare tuturor.

Daca ma poate ajuta cineva rog sa posteze.

 

Mi sa stricat termocupla de la radiator ( vine montata direct pe radiator, cea care cupleaza ventilatorul aditional ). pana sa imi cumpar una noua am facut contactul pe direct cu o sarma intre cei doi pini pentru treapta 1 de turatie. am mers asa cam i sapatamana cand am observat ca nu mai merge, adica nu se mai invarte ventilotorul. am verificat sa vad ce are si am miscat contactele facute cu sarma si am auzit in repetate randuri un zgomot ca de contact imperfect undeva sub filtrul de polen (partea dreapta ) .

am verificat sigurantele, sunt bune. dar am auzit ca ar mai fi un tablou de sigurante. ( eu le stiu pe cel din pord si pe cel din portbagaj, dreapta)

 

are cineva vreo idee ce sa petrecut, teapta 2 de turatie la ventilator merge

 

Multumesc

Florin

Link to comment
Share on other sites

Te referi la ventilatorul de clima? ...cel mai din fata masinii? Daca ai vre-un zgomot pe la filtrul de polen poate fi legat de sistemul de aer cond. si nu prea m-as baga sa pun ventilatorul ala pe direct

 

apropos de sigurante.. :

mai e un grup de sigurante in torpedou , se coboara un sertar din plafonul torpedoului daca desfaci un surubel foarte vizibil.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns,

da este vorba de radiatorul din fata masini ( cel care raceste motorul, circula apa + antigel prin el ), am fost nevoit sa pun ventilatorul pe direct, eram pe drum si imi fierbea apa din motor caci ventilatorul nu mai pornea caci termocupla nu mai facea cuplajul.

 

am sa caut sa gesesc al 2-lea panou de sigurnate din bord.

 

daca mai aveti ceva idei va rog sa postati.

 

multumesc

Edited by karen20dec
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns,

da este vorba de radiatorul din fata masini ( cel care raceste motorul, circula apa + antigel prin el ), am fost nevoit sa pun ventilatorul pe direct, eram pe drum si imi fierbea apa din motor caci ventilatorul nu mai pornea caci termocupla nu mai facea cuplajul.

 

am sa caut sa gesesc al 2-lea panou de sigurnate din bord.

 

daca mai aveti ceva idei va rog sa postati.

 

multumesc

din ce stiu eu treapta 1 merge doar la relantiu iar a 2 a cand accelerezi, posibil sa fie dus releul, o chestie verde patrata in cutia cu sigurante...

Link to comment
Share on other sites

pai ventilatorul din fata nu are treaba cu radiatorul principal... rolul lui este sa iti raceasca si sa condenseze freonul.. ca sa ai frig in masina vara. Cand este excesiv de cald ventilatorul ala pleaca progresiv in functie de viteza, temperatura etc pe diverse praguri de viteza. Sunt doua radiatoare practic lipite. Cel din fata este cel de clima, cu ventilatorul aferent. Cel din spate se ocupa de circuitul de racire.. ala e cu antigelul and stuff. Pana la urma care este buba?
Link to comment
Share on other sites

Buba este ca fierbe apa in motor. dupa ce am pus ventilatorul din fata sa se invarte tot timpul nu a mai fiert. faza e ca acum ventilatorul nu se mai invarte decat la turatia mare ( are 2 trepte una mica si una mare ).

 

cineva mi-a spus sa verific releele. am sa postez sa vad ce am rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Deci, revenind din parcare, unde am constatat ca am ars prima treapta de la ventilatorul de clima, am verificat releele si sigurantele( am vazut pentru prima oara ca am 2 radiatoare - unul de clima si unul cu apa )

asta din cauza ca am mers cu el prea mult pe direct.

e scumpa reparatia ? ce trebuie schimbat ? tot motorul de la ventilator?

 

am sa caut luni sa merg undeva sa-mi spele radiatorul de apa, si pe interior si pe exterior. stie cineva cum se spala radiatorul, ce substante se pun? etc. . sau sa merg la un service mai bine? voi ce ziceti

 

multumesc

Edited by karen20dec
Link to comment
Share on other sites

Pai da... sunt doua.. si constructiv ele sunt aproape lipite.. nustiu daca au 1 cm distanta intre ele. Ideea e ca acolo datorita tarisoarei noastre curate si placut uscate o sa aduni tone de jeg, praf, muste uscate etc. Cred ca o curatare sanatoasa ti-ar prinde bine. O sa fie chinuiala mare cu demontatul. In radiatorul de clima sa nu iti vina vreo idee sa bagi apa. Se spala pur si simplu la exterior cu grija si fara sa ii indoi tablitele.

Electroventilatorul de clima este controlat din cate stiu eu de un computeras automat.. ii da comanda sa plece si ii regleaza turatiile in fct de temperatura si solicitare. El are rolul sa ajute condensarea freonului si de obicei pleaca la stat pe loc.

Cand nu mai merge ori e ars motorul (cazul cel mai nefericit dar si cel mai rar cred ) ori sunt dusi carbunii, ori e arsa siguranta, ori controlerul de clima. Sper sa nu vorbesc prostii...

Oricum, treaba ventilatorului asta tine strict de clima. Faptul ca iti fierbe apa in motor nu are legatura cu el.

Link to comment
Share on other sites

Liviu arh .... te contrazic ... ambele ventilatoare cam au acelashi rol si De ce...

 

 

Vasco cupla are rol de a mentine temperatura motorului la 90 de grade (vasco cupla este ventilatorul cel mai mare ...) deasemenea mai are rol de a raci freonul din radiatorul aerului conditionat in cazul in care Vasco cupla face fata doar pentru mentinerea temperaturii motorului la 90 de grade dar radiatorul aerului conditionar se incalzeste mai mult decat trebuie porneste electroventilatorul in treapta 1 .

Rolul electroventilatorului este exclusiv pentru racirea freonului din radiator.. in acest caz in treapta 1 ea porneste deobicei la relanti cand este temperatura exterioara este de 28-35 grade pret de cateva minute !

Viteza a 2 a a electroventilatorului este foarte mare vei auzi chiar din mashina cum vajaie electroventilatorul ea intra in treapta a 2 a in cazul in care vasco cupla nu face fatza temperaturii motorului care sare de peste 94 grade implicit temperarura din radiatorul climei creste exagerat de mult . aceasta treapta inta greu ..... un mic exemplu : daca te duci din stop in stop cu kickdown si afara sunt 35 grade temperatura motorului creste sau te invartzi cu mashina pe strada !

 

eu am avut probleme cu electroventilatorul ... sa va spun simptomele

 

vara vascocupla functioneaza tot timpul .... aerul conditionat la fel ... cand stateam la stop nu imi mai baga aer conditionat DE CE ? vascocupla nu facea fatza imi trebuia electroventilatorul in treapta 1 .... cand ii dadeam mashinii din stop n stop sau pe stradutze care franam la fiecare coltz de strada se incalzea motorul , vascocupla nu facea fatza , aer conditzionat nu imi mai baga ...imi baga aer cald .. imi trebuia electroventilatorul in treapta 2 ...

 

AM depistat problema electroventilatorul era ars ! NU MERGETZI CU ELECTROVENTILATORUL ARS !!! ACESTA VA MAI ARE implicit sigurantze si deasemenea 2 senzori care costa in jur de 6-7 milioane ! ... daca atzi opservat ca nu merge electroventilatorul nu pornitzi aerul conditzionat riscatzi sa ardetzi sigurantze si deasemenea sozorii pentru treptele 1 ,2

 

daca avetzi stricati acei senzori pentru treptele 1 , 2 ... nu puneti pe direct electroventilatorul

v`a creste nivelul de uzura cu 100% ....

 

am uitat sa precizez cat costa un electroventilator ... 1500 ron

senzorul de pe aerul conditionat 340 ron

daca nu foloseam aerul conditionat cu electroventilatorul stricat nu riscam sa ard senzorul de pe aerul conditionat ! (senzorul de pe compresor)

recomandarea mea este sa cumparatzi de la dezmembrari pentru ca un electroventilator nu se repara deci implicit cumparati unul nereparat dar nu aveti garantzie ... pretul la dezmembrari este de 350 ron - 450 ron ... depinde ...

 

 

PE TESTER Acei 2 senzori nu apar ca nu functioneaza . !!! ba chiar testerul zice ca totul este ok

ASA AM CHELTUIT 400 ron pe acei zisi mecanici care doar iti dau cu parerea si de fapt nu au dreptate ...

 

 

AM un prieten care lucreaza la Bavaria aceste este 24/24 7 zile /7 care ofera orice suport electroc/tehnic la orice ora fara niciun cost !

Edited by Irinuka
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
problema cu electroventilatorul am avut-o si eu la E90.nu mai pleca cand dadeam drumul la clima.am vrut sa-l iau second dar gasisem doar la o firma de dezmembrari[pret 350euro] asa ca l-am luat nou 1600 ron de la Groza Dan de pe forum.

In seara asta am observat ca nu-mi mai merge nici mie electoventilatoru (deloc)...oare ce sa fie?...sper sa nu se fi ars....

Link to comment
Share on other sites

problema cu electroventilatorul am avut-o si eu la E90.nu mai pleca cand dadeam drumul la clima.am vrut sa-l iau second dar gasisem doar la o firma de dezmembrari[pret 350euro] asa ca l-am luat nou 1600 ron de la Groza Dan de pe forum.

In seara asta am observat ca nu-mi mai merge nici mie electoventilatoru (deloc)...oare ce sa fie?...sper sa nu se fi ars....

S-a rezolvat la mine...azi a mers I don't Know what happened...cred ca a fost vreun contact ceva, un pic ud si s-a uscat intre timp..... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.