Jump to content

probleme cu racirea E36 compact


Recommended Posts

Nu stiu care o fi cauza, dar mi se incalzeste motorul atunci cand masina are o viteza mica (5-20 km/h), ori cand sta pe loc, evident cu motorul pornit. Am venit din Germania cu pisicuta si abia acasa am observat ca nu mai avea lichid de racire. I-am facut aerisirea, desigur dupa ce am pus antigel cu apa distilata, si tot se incalzeste motorul si repet, doar aunci cand merge incet sau la semafor. Am schimbat vascocupla, pe care am luat-o de la dezmambrari, dar si asta e la fel ca cealalta. Cum functioneaza o vascocupla? Stiu ca ea trebuie sa se invarta odata cu pornirea motorului,chiar daca acesta este rece,insa ce nu stiu e daca atunci cand apa tinde sa se incalzeasca prea tare,aceasta vascocupla trebuie sa isi mareasca turatia ori ea trebuie sa se roteasca in functie de turatia motorului(lucru pe care eu nu il prea observ) si astfel sa faca racirea motorului. Nici nu vreau sa ma gandesc daca s-a ars garnitura de _chiulasa_... Ce sfaturi imi dati?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cum ar trebui sa functioneze vascocupla? Am mai observat ca pierde lichidul de racire, in aprox. 4-5 zile nivelul scade de la maximum la minimum. Unde este termostatul si debitmetrul? Care sunt simptomele daca este arsa garnitura kiuloasei? Am uitat sa specific ca motorul este de 1600. Edited by andrei_utd
Link to comment
Share on other sites

Dar si atunci cand nivelul lichidului de racire este la maximum si merg incet cu ea tot se incalzeste apa

salut!si eu am aceasta problema tot cu un e 36 compact din 1994 m 43 1600!facea exact la fel ca a ta,am gasit pana acum 2 scurgeri de lichid de racire,unul la senzorul de temperatura si unul in masina la calorifer!Cu senzorul am rezolvat-o dar in masina am incerc cu poxipol fara sa desfac caloriferul si se pare ca am dat gres ca tot mai picura!trebuie cautat cu atentie ,pot sa fie fisuri foarte mici!mai vad maine si daca ceva mai vorbim!

Link to comment
Share on other sites

daca vascocupla iti porneste la o anumita temperatura...

vascocuplajul se roteste imediat ce ai pornit motorul.

cand motorul e cald(acul la jumate) nu poti opri elicea cu mana.

daca poti opri,schimba piesa.

 

Sa inteleg ca atunci cand motorul tinde sa se incalzeasca, vascocuplajul porneste mai tare? Dar atunci cand motorul este oprit si invart vascocupla cu mana,ea n-ar trebui sa se invarta un pic mai greu? La mine se invarte foarte usor.

Edited by andrei_utd
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Dar si atunci cand nivelul lichidului de racire este la maximum si merg incet cu ea tot se incalzeste apa

pai dac atrage aer in instalatia de racire o sa se incalzeazca mereu

aeurul se dilata mai repede deacta lichidul de racire

 

 

Erau 2 locuri pe unde pierdeam likid de racire: primul era surubul de la radiator de unde dai drumu likidului de racire;erau duse garniturile. Al doilea era flansa likid de racire, T-ul acela care vine in spatele kiuloasei. Am skimbat piesele,s pare ca nu mai pierd likid de racire, insa apa tot se incalzeste. Care ar fi urmatorul pas?

Link to comment
Share on other sites

daca ai venit cu ea din Germania fara prea mult lichid de racire...sa zicem gol vasu de expansiune de pe radiator e cam bai..posibila arsa garnitura

vascocupla isi face turatie in functie de temp motorului..cu cat e ma cald ..uleiu din vasc se intareste..ea marindusi turatia

eu am pus noua..sufla de numa..se simte de la 15 cm de sus daca ti mana...

la cea veche numaram paletele cand se invarteau. :) .nu schimba nici turatia..mergea la fel

si verifica termostatu daca deschide..si fa o proba ..cand urca temp da drumu la caldura si stai pe loc..vezi daca ramane acu pe juma..

 

 

 

un prieten tot asa a dus o pisica ..a mers 1000 km si prin Ungaria ia fiert instant apa..

baiu a fost vascu...

Edited by angeleyes
Link to comment
Share on other sites

Pai daca nu mai ai pierderi,poti sa mai verifici termostatul ,verifica si daca ai urme de apa in ulei pe joja,ce fel de fum scoate la toba,posibil radiator infundat.Am aceeasi masina si pierde apa pe la caloriferul interior sub bord-e o problema des intalnita-dar nu s-a incalzit niciodata nici vara ,in trafic deci o scurgere mica nu afecteaza racirea-asta testat la mine,poate pompa de apa e dusa si la turatie mica nu recircula bine lichidul de racire.
Link to comment
Share on other sites

daca ai venit cu ea din Germania fara prea mult lichid de racire...sa zicem gol vasu de expansiune de pe radiator e cam bai..posibila arsa garnitura

vascocupla isi face turatie in functie de temp motorului..cu cat e ma cald ..uleiu din vasc se intareste..ea marindusi turatia

eu am pus noua..sufla de numa..se simte de la 15 cm de sus daca ti mana...

la cea veche numaram paletele cand se invarteau. :) .nu schimba nici turatia..mergea la fel

si verifica termostatu daca deschide..si fa o proba ..cand urca temp da drumu la caldura si stai pe loc..vezi daca ramane acu pe juma..

 

 

 

un prieten tot asa a dus o pisica ..a mers 1000 km si prin Ungaria ia fiert instant apa..

baiu a fost vascu...

 

 

De fiecare data cand apa tinde sa se incalzeasca,eu dau drumu la caldura caci altfel ar fierbe motorul,ceea ce ar fi un dezastru. Dupa ce dau drumu caldurii acu ramane la jumate. Asta inseamna ce termostatul este bun? N-am inteles cum functioneaza vascuplajul. La mine se invarte odata cu motorul,iar atunci cand motorul este cald eu nu observ nicio schimbare la vascocupla,in sensul ca s-ar invarte mai repede.

Link to comment
Share on other sites

daca ai venit cu ea din Germania fara prea mult lichid de racire...sa zicem gol vasu de expansiune de pe radiator e cam bai..posibila arsa garnitura

vascocupla isi face turatie in functie de temp motorului..cu cat e ma cald ..uleiu din vasc se intareste..ea marindusi turatia

eu am pus noua..sufla de numa..se simte de la 15 cm de sus daca ti mana...

la cea veche numaram paletele cand se invarteau. :) .nu schimba nici turatia..mergea la fel

si verifica termostatu daca deschide..si fa o proba ..cand urca temp da drumu la caldura si stai pe loc..vezi daca ramane acu pe juma..

 

 

 

un prieten tot asa a dus o pisica ..a mers 1000 km si prin Ungaria ia fiert instant apa..

baiu a fost vascu...

 

 

De fiecare data cand apa tinde sa se incalzeasca,eu dau drumu la caldura caci altfel ar fierbe motorul,ceea ce ar fi un dezastru. Dupa ce dau drumu caldurii acu ramane la jumate. Asta inseamna ce termostatul este bun? N-am inteles cum functioneaza vascuplajul. La mine se invarte odata cu motorul,iar atunci cand motorul este cald eu nu observ nicio schimbare la vascocupla,in sensul ca s-ar invarte mai repede.

 

 

daca sta acu pe mijloc termostatu e bun..inseamna ca deschide si apa trece si prin caloriferu din interior..de aceea ramane la juma

atunci parerea mea e vascu mai mult ca sigur..nu ai racirea buna..un vasc bun trebe sa bage tare..la mine nici nu vad paletele..asa tare se invarte sau nu-l pot opri cu mana ...

pompa de apa nu e bai numa daca curge..daca nu e ok

incerca sa aerisest bine ..e destul de complicat aerisirea la vasele de expansiune pe radiator..si eu am asa(nu se face una cu doua)

dar eu zic ca e vascu....schimbal

daca ar fi GARNITURA ar fierbe instant si daca dai drumu la caldura si daca ai merge cu ea

Link to comment
Share on other sites

daca ai venit cu ea din Germania fara prea mult lichid de racire...sa zicem gol vasu de expansiune de pe radiator e cam bai..posibila arsa garnitura

vascocupla isi face turatie in functie de temp motorului..cu cat e ma cald ..uleiu din vasc se intareste..ea marindusi turatia

eu am pus noua..sufla de numa..se simte de la 15 cm de sus daca ti mana...

la cea veche numaram paletele cand se invarteau. :) .nu schimba nici turatia..mergea la fel

si verifica termostatu daca deschide..si fa o proba ..cand urca temp da drumu la caldura si stai pe loc..vezi daca ramane acu pe juma..

 

 

 

un prieten tot asa a dus o pisica ..a mers 1000 km si prin Ungaria ia fiert instant apa..

baiu a fost vascu...

 

 

De fiecare data cand apa tinde sa se incalzeasca,eu dau drumu la caldura caci altfel ar fierbe motorul,ceea ce ar fi un dezastru. Dupa ce dau drumu caldurii acu ramane la jumate. Asta inseamna ce termostatul este bun? N-am inteles cum functioneaza vascuplajul. La mine se invarte odata cu motorul,iar atunci cand motorul este cald eu nu observ nicio schimbare la vascocupla,in sensul ca s-ar invarte mai repede.

 

 

daca sta acu pe mijloc termostatu e bun..inseamna ca deschide si apa trece si prin caloriferu din interior..de aceea ramane la juma

atunci parerea mea e vascu mai mult ca sigur..nu ai racirea buna..un vasc bun trebe sa bage tare..la mine nici nu vad paletele..asa tare se invarte sau nu-l pot opri cu mana ...

pompa de apa nu e bai numa daca curge..daca nu e ok

incerca sa aerisest bine ..e destul de complicat aerisirea la vasele de expansiune pe radiator..si eu am asa(nu se face una cu doua)

dar eu zic ca e vascu....schimbal

daca ar fi GARNITURA ar fierbe instant si daca dai drumu la caldura si daca ai merge cu ea

 

 

 

 

La mine,cand motorul e cald,eu pot opri vascocupla cu mana. Inteleg acum ca aceasta vascocupla porneste mai tare cand motorul tinde sa se incalzeasca.

Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit un loc, undeva sub volan, pe unde pierd likid de racire. Dinspre motor vin 2 tevi de plastic care intra in dreapta intr-o kestie,habar n-am cum se cheama. Mai exact likidul curge prin locul imbinarii tevilor cu chestia respectiva. Ma puteti ajuta?

 

 

nasol momemnt

iti trebuie alta aerotema ( calorifer )

Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit un loc, undeva sub volan, pe unde pierd likid de racire. Dinspre motor vin 2 tevi de plastic care intra in dreapta intr-o kestie,habar n-am cum se cheama. Mai exact likidul curge prin locul imbinarii tevilor cu chestia respectiva. Ma puteti ajuta?
Si eu la fel patesc,am mai auzit aceeasi problema pe multe compact-uri,e radiatorul de caldura de sub bord e o imbinare acolo cu tevi de plastic si au 2 garnituri de cauciuc,nu prea ai ce face eu am incercat cu cei mai buni adezivi sa fac ceva,dar nu merge ,si noi cele 2 tevi de costa pe original foarte mult,doar sa cauti la dezmembrari.

Eu ma gandeam daca merg de la alt tip de E36,dar care sa aiba tevile alea din metal -daca cineva stie sa se potriveasca ca dimensiuni,si ce E36 au radiatorul de caldura de sub bord cu tevi de metal nu de plastic.

E vorba de imbinarea la 2 si 3

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/x/11.png

Edited by em_28
Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit un loc, undeva sub volan, pe unde pierd likid de racire. Dinspre motor vin 2 tevi de plastic care intra in dreapta intr-o kestie,habar n-am cum se cheama. Mai exact likidul curge prin locul imbinarii tevilor cu chestia respectiva. Ma puteti ajuta?
Si eu la fel patesc,am mai auzit aceeasi problema pe multe compact-uri,e radiatorul de caldura de sub bord e o imbinare acolo cu tevi de plastic si au 2 garnituri de cauciuc,nu prea ai ce face eu am incercat cu cei mai buni adezivi sa fac ceva,dar nu merge ,si noi cele 2 tevi de costa pe original foarte mult,doar sa cauti la dezmembrari.

Eu ma gandeam daca merg de la alt tip de E36,dar care sa aiba tevile alea din metal -daca cineva stie sa se potriveasca ca dimensiuni,si ce E36 au radiatorul de caldura de sub bord cu tevi de metal nu de plastic.

E vorba de imbinarea la 2 si 3

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/x/11.png

 

Ce pret au piesele noi de care am nevoie? Se potrivesc alea de pe un e36 coupe?

Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit un loc, undeva sub volan, pe unde pierd likid de racire. Dinspre motor vin 2 tevi de plastic care intra in dreapta intr-o kestie,habar n-am cum se cheama. Mai exact likidul curge prin locul imbinarii tevilor cu chestia respectiva. Ma puteti ajuta?
Si eu la fel patesc,am mai auzit aceeasi problema pe multe compact-uri,e radiatorul de caldura de sub bord e o imbinare acolo cu tevi de plastic si au 2 garnituri de cauciuc,nu prea ai ce face eu am incercat cu cei mai buni adezivi sa fac ceva,dar nu merge ,si noi cele 2 tevi de costa pe original foarte mult,doar sa cauti la dezmembrari.

Eu ma gandeam daca merg de la alt tip de E36,dar care sa aiba tevile alea din metal -daca cineva stie sa se potriveasca ca dimensiuni,si ce E36 au radiatorul de caldura de sub bord cu tevi de metal nu de plastic.

E vorba de imbinarea la 2 si 3

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/x/11.png

 

Ce pret au piesele noi de care am nevoie? Se potrivesc alea de pe un e36 coupe?

eu am reusit sa lipesc cu LOCTITE!mi a adus cineva si nu stiu exact cat costa sau de unde il poti lua!

si cu vascocuplajul:am un maistru din germania la fabrica si are un service de bmw in germania si mi a zis ca sa nu schimbi toata ziua vascocuplajul e mai bine sai dai cateva puncte de sudura ,deci sa mearga vasco...mereu aceasi turatie cu motorul!ca oricum zice el un vasco...nou nu tine mai mult de 3 4 luni!ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

eu am reusit sa lipesc cu LOCTITE!mi a adus cineva si nu stiu exact cat costa sau de unde il poti lua!

si cu vascocuplajul:am un maistru din germania la fabrica si are un service de bmw in germania si mi a zis ca sa nu schimbi toata ziua vascocuplajul e mai bine sai dai cateva puncte de sudura ,deci sa mearga vasco...mereu aceasi turatie cu motorul!ca oricum zice el un vasco...nou nu tine mai mult de 3 4 luni!ce ziceti?

 

Si el la service-ul lui de BMW tot asa procedeaza? Nu ma mir ca e in Romania odata ce si-a pierdut licenta in Germania. I uita-te atent la el....Are ceva semne prin cap? La cate vasco-uri a luat el in capatana, cred ca i se vad cucuiele si acuma....Si daca merge cracanat...acolo are introdusi si electrozii aia cu care sudeaza

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.