Jump to content

probleme cu racirea E36 compact


Recommended Posts

Ultima oara cand am intrebat componentele de tevi erau cateva milioane ,pe original.

 

 

Nu ma intereseaza originale. Pipa dubla de plastic costa 16E iar de aluminiu 62E.

 

Am mai descoperit un loc, undeva sub volan, pe unde pierd likid de racire. Dinspre motor vin 2 tevi de plastic care intra in dreapta intr-o kestie,habar n-am cum se cheama. Mai exact likidul curge prin locul imbinarii tevilor cu chestia respectiva. Ma puteti ajuta?
Si eu la fel patesc,am mai auzit aceeasi problema pe multe compact-uri,e radiatorul de caldura de sub bord e o imbinare acolo cu tevi de plastic si au 2 garnituri de cauciuc,nu prea ai ce face eu am incercat cu cei mai buni adezivi sa fac ceva,dar nu merge ,si noi cele 2 tevi de costa pe original foarte mult,doar sa cauti la dezmembrari.

Eu ma gandeam daca merg de la alt tip de E36,dar care sa aiba tevile alea din metal -daca cineva stie sa se potriveasca ca dimensiuni,si ce E36 au radiatorul de caldura de sub bord cu tevi de metal nu de plastic.

E vorba de imbinarea la 2 si 3

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/x/11.png

 

Ce pret au piesele noi de care am nevoie? Se potrivesc alea de pe un e36 coupe?

eu am reusit sa lipesc cu LOCTITE!mi a adus cineva si nu stiu exact cat costa sau de unde il poti lua!

si cu vascocuplajul:am un maistru din germania la fabrica si are un service de bmw in germania si mi a zis ca sa nu schimbi toata ziua vascocuplajul e mai bine sai dai cateva puncte de sudura ,deci sa mearga vasco...mereu aceasi turatie cu motorul!ca oricum zice el un vasco...nou nu tine mai mult de 3 4 luni!ce ziceti?

 

Se stie ca turcismele n-au viata lunga

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

am avut aceeasi problema la compact. i`am facut aerisirea si si`a revenit.

 

 

O sa schimb garniturile de la pipa dubla si calorifer,ii fac aerisirea si am sa vad cum se prezinta.

Bafta la schimbat garniturile,si eu le-am schimbat dar dupa 2-3 zile de mers,iar se vedea picurata mocheta,de unde ai gasit sa cumperi tevile-online sau la magazin local. E posibil sa fie defectuos si radiatorul in imbinare acolo nu neaparat tevile,sa nu trebuiasca sa schimbam tot sistemul de sub bord.

Cu Loctite,Bison,etc. nu faci treaba,acolo sunt schimbari de temperatura mari ,de ex iarna tevile de la -10 grade trec la 70-80grade (temp.apei) si invers-la 2-3 cicluri de astea cade orice adesiv ai pune,plus ca materialul tevilor(cele de palstic) nu e unul cu o aderenta buna la adezivi.

Link to comment
Share on other sites

am avut aceeasi problema la compact. i`am facut aerisirea si si`a revenit.

 

 

O sa schimb garniturile de la pipa dubla si calorifer,ii fac aerisirea si am sa vad cum se prezinta.

ai de munca.....2 ore sa tot ai....eu nu am schimbat nimic, doar aerisirea facuta

Link to comment
Share on other sites

am avut aceeasi problema la compact. i`am facut aerisirea si si`a revenit.

 

 

O sa schimb garniturile de la pipa dubla si calorifer,ii fac aerisirea si am sa vad cum se prezinta.

Bafta la schimbat garniturile,si eu le-am schimbat dar dupa 2-3 zile de mers,iar se vedea picurata mocheta,de unde ai gasit sa cumperi tevile-online sau la magazin local. E posibil sa fie defectuos si radiatorul in imbinare acolo nu neaparat tevile,sa nu trebuiasca sa schimbam tot sistemul de sub bord.

Cu Loctite,Bison,etc. nu faci treaba,acolo sunt schimbari de temperatura mari ,de ex iarna tevile de la -10 grade trec la 70-80grade (temp.apei) si invers-la 2-3 cicluri de astea cade orice adesiv ai pune,plus ca materialul tevilor(cele de palstic) nu e unul cu o aderenta buna la adezivi.

 

 

Deocamdata am comandat (online) numai garniturile.dupa ce le skimb oi vedea eu ce-o mai trebui

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
a s vrea sa mi dau si eu jos caloriferul sa l verific, stie cineva de unde sa incep? ce trebe sa dau jos sa ajung la el?

 

Trebuie sa dai juma' de bord jos pentru a scoate caloriferul. Eu am fost la vreo 2 service-uri si mi-au spus ca nu se baga la asa ceva. Daca ar fi fost probleme de mecanica da,m-ar fi ajutat.De parca eu nu am atatia prieteni care se pricep la mecanica! N-o fi niciun service care sa faca treaba asta pe la mine pe aici!?

Link to comment
Share on other sites

a s vrea sa mi dau si eu jos caloriferul sa l verific, stie cineva de unde sa incep? ce trebe sa dau jos sa ajung la el?

 

Trebuie sa dai juma' de bord jos pentru a scoate caloriferul. Eu am fost la vreo 2 service-uri si mi-au spus ca nu se baga la asa ceva. Daca ar fi fost probleme de mecanica da,m-ar fi ajutat.De parca eu nu am atatia prieteni care se pricep la mecanica! N-o fi niciun service care sa faca treaba asta pe la mine pe aici!?

Vezi ca nu e asa greu.

Desfaci partea stanga a bordului are 5 suruburi ,de sub volan.Si de acolo ai acces la radiator.Pentru al scoate trebuie sa demontezi cele 2 tevi de plastic intr-o parte sunt prinse de radiator,in partea cealalta deschizi capota desfaci grila de sub stergatoare si ai acces are un surub.Apoi radiatorul iese in lateral spre stanga are 2suruburi care il tin.Eu am demontat cred de 3-4 ori e operatie de 1 ora maxim.

Edited by em_28
Link to comment
Share on other sites

a s vrea sa mi dau si eu jos caloriferul sa l verific, stie cineva de unde sa incep? ce trebe sa dau jos sa ajung la el?

 

Trebuie sa dai juma' de bord jos pentru a scoate caloriferul. Eu am fost la vreo 2 service-uri si mi-au spus ca nu se baga la asa ceva. Daca ar fi fost probleme de mecanica da,m-ar fi ajutat.De parca eu nu am atatia prieteni care se pricep la mecanica! N-o fi niciun service care sa faca treaba asta pe la mine pe aici!?

Vezi ca nu e asa greu.

Desfaci partea stanga a bordului are 5 suruburi ,de sub volan.Si de acolo ai acces la radiator.Pentru al scoate trebuie sa demontezi cele 2 tevi de plastic intr-o parte sunt prinse de radiator,in partea cealalta deschizi capota desfaci grila de sub stergatoare si ai acces are un surub.Apoi radiatorul iese in lateral spre stanga are 2suruburi care il tin.Eu am demontat cred de 3-4 ori e operatie de 1 ora maxim.

 

Nu stiam ca se demonteaza asa usor.Cineva m-a mintit ca trebuie dat jos jumate' de bord.Daca e asa simplu o sa ma apuc de el.Tu ce ai mai rezolvat cu masina?

Edited by andrei™
Link to comment
Share on other sites

a s vrea sa mi dau si eu jos caloriferul sa l verific, stie cineva de unde sa incep? ce trebe sa dau jos sa ajung la el?

 

Trebuie sa dai juma' de bord jos pentru a scoate caloriferul. Eu am fost la vreo 2 service-uri si mi-au spus ca nu se baga la asa ceva. Daca ar fi fost probleme de mecanica da,m-ar fi ajutat.De parca eu nu am atatia prieteni care se pricep la mecanica! N-o fi niciun service care sa faca treaba asta pe la mine pe aici!?

Vezi ca nu e asa greu.

Desfaci partea stanga a bordului are 5 suruburi ,de sub volan.Si de acolo ai acces la radiator.Pentru al scoate trebuie sa demontezi cele 2 tevi de plastic intr-o parte sunt prinse de radiator,in partea cealalta deschizi capota desfaci grila de sub stergatoare si ai acces are un surub.Apoi radiatorul iese in lateral spre stanga are 2suruburi care il tin.Eu am demontat cred de 3-4 ori e operatie de 1 ora maxim.

 

Nu stiam ca se demonteaza asa usor.Cineva m-a mintit ca trebuie dat jos jumate' de bord.Daca e asa simplu o sa ma apuc de el.Tu ce ai mai rezolvat cu masina?

Astept un radiator de proba de pe un sedan sa vad daca merge pus,daca da iti transmit.
Link to comment
Share on other sites

In ciuda faptului ca abia am schimbat T-ul (VAICO) din spatele chiuloasei, pierde din nou lichid de racire. Cum de se poate intampla asa ceva?

Nu s-a curatat bine locul interior sau s-a rupt garnitura aia de cauciuc.Locasul garniturii in chiulasa are depuneri de piatra,daca nu sunt curatate noua garnitura nu calca bine si scapa pe langa.Eu am patit si s-a rupt garnitura.

Edited by em_28
Link to comment
Share on other sites

In ciuda faptului ca abia am schimbat T-ul (VAICO) din spatele chiuloasei, pierde din nou lichid de racire. Cum de se poate intampla asa ceva?

Nu s-a curatat bine locul interior sau s-a rupt garnitura aia de cauciuc.Locasul garniturii in chiulasa are depuneri de piatra,daca nu sunt curatate noua garnitura nu calca bine si scapa pe langa.Eu am patit si s-a rupt garnitura.

 

Am sa curat locasul din _chiulasa_ si sa pun noua garnitura sa vad daca mai curge.

Link to comment
Share on other sites

Am dat de belea din nou cu masina asta! Am schimbat garnitura la T-ul asta (din spatele chiuloasei) si am observat ca dupa un anume interval de timp de la pornirea masinii, din locul respectiv se aude o fasaiala, la fel si cand slabesc surubul aerisitor. Se pare ca pierde din nou apa pe la T-ul respectiv. Nici caldura nu mai da. Mentionez ca acea garnitura pe care am schimbat-o am cumparat-o cu 50 bani de la un magazin de piese auto si nu este sub nicio forma una data prin comanda. Problema este ca eu nici acum nu am antigel in masina, ci apa si o pornesc regulat pentru a nu ingheta apa in instalatie. Ce ma sfatuiti sa fac?
Link to comment
Share on other sites

Da garnitura care a venit cu T nu mai era buna?Ai curatat depunerile cu varful la o surubelnita?Deocamdata nu au scazut temperaturile sub 0 grade nu ai de ce sa-ti faci probleme,da daca nu reusesti nimic,pune antigel,pierderea e mica,chiar daca schimbi teul ala din nou nu pierzi mai mult de 1,5 litri antigel care costa 10 lei.
Link to comment
Share on other sites

Da garnitura care a venit cu T nu mai era buna?Ai curatat depunerile cu varful la o surubelnita?Deocamdata nu au scazut temperaturile sub 0 grade nu ai de ce sa-ti faci probleme,da daca nu reusesti nimic,pune antigel,pierderea e mica,chiar daca schimbi teul ala din nou nu pierzi mai mult de 1,5 litri antigel care costa 10 lei.

 

Garnitura care a venit cu T-ul a fost "incalecata", ca au pus piesa rau la service. Am pus o carpa pe o surubelnita si am curatat acolo, insa eu ma tem ca acea garnitura sa fi cedat probabil din cauza calitati slabe. La mine temperatura e sub 0 grade si e nasol. Saptamana asta imi vine T-ul si garnitura (noi) si nici nu stiu unde sa merg sa mi le schimbe si sa nu mai am probleme.

 

Da garnitura care a venit cu T nu mai era buna?Ai curatat depunerile cu varful la o surubelnita?Deocamdata nu au scazut temperaturile sub 0 grade nu ai de ce sa-ti faci probleme,da daca nu reusesti nimic,pune antigel,pierderea e mica,chiar daca schimbi teul ala din nou nu pierzi mai mult de 1,5 litri antigel care costa 10 lei.

 

Garnitura care a venit cu T-ul a fost "incalecata", ca au pus piesa rau la service. Am pus o carpa pe o surubelnita si am curatat acolo, insa eu ma tem ca acea garnitura sa fi cedat probabil din cauza calitati slabe. La mine temperatura e sub 0 grade si e nasol. Saptamana asta imi vine T-ul si garnitura (noi) si nici nu stiu unde sa merg sa mi le schimbe si sa nu mai am probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Am aerisit cum trebuie.

Daca dau drumul la caldura cand apa tinde sa se incalzeasca (si fac asta de fiecare data caci n-am chef sa-mi fiarba motorul, ceea ce ar fi un dezastru pentru mine), temperatura apei scade la nivelul normal. Asta inseamna ca termostatul functioneaza?

 

 

nu

cand ajunge acul la jumatate; pune mana pe furtunul care plecadin chiulasa catre radiator ( e pe partea soferului ) si daca e rece inseamna ca ai termostatul blocat pe inchis

mai poate fi pompa de apa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.