Jump to content

Rolul pompei de aer secundara?


Recommended Posts

Am si eu o problema! Am un e46, 318i din 1998 si nu functioneaza pompa de aer secundara. De curand am dat-o jos, am demontat-o si am observat ca era plina de apa si iar rotorul era ars. Am inlocuit-o cu una functionabila, am schimbat siguranta arsa, insa ea refuza sa isi faca treaba. Am verificat daca primeste curent.... nu primeste! Ma intreb cand functioneaza? primeste curent la o anumita turatie a motorului, doar in mers, la o anumita viteza.... nu-mi pot da seama, fiindca am verificat toate variantele si nici una nu a dat rezultat... s-ar putea sa fie vre-un fir rupt, nu stiu fiindca nu am verificat inca.

Ceea ce ma interesaza pe mine sunt urmatoarele lucruri:

1. rolul acestei pompe, parametrii de functionare si ce se intampla daca nu remediez problema;

2. care este cauza care duce la eliminarea unor stropi de apa (atunci cand motorul este rece si se accelereaza) din valva? Mentionez ca am gasit apa si in noua pompa de aer secundara montata si probabil asa s-a ars si precedenta...

Astept parerile voastre!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

La rece insemnand doar atunci cand pornesc motorul, dupa care se va opri?

 

Pompa de aer secundara functioneaza maxim 120 de secunde dupa pornirea motorului si rolul ei este sa introduca aer proaspat in esapament pentru oxidarea compusilor chimici rezultati in urma arderii pana cand catalizatorul ajunge la temperatura de functionare.

Verifica filtrul de aer al pompei si furtunul, poate din cauza lor gasesti apa in ea.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa schimbi pompa de aer, valva si releul.Este posibil sa fie arsa si siguranta.

 

Pompa de aer am schimbat-o, siguranta am inlocuit-o fiindca era arsa, dar tot nu functioneaza.... unde se gaseste releul si cum pot verifica daca este bun?

Link to comment
Share on other sites

Pompa de aer secundara functioneaza maxim 120 de secunde dupa pornirea motorului si rolul ei este sa introduca aer proaspat in esapament pentru oxidarea compusilor chimici rezultati in urma arderii pana cand catalizatorul ajunge la temperatura de functionare.

Verifica filtrul de aer al pompei si furtunul, poate din cauza lor gasesti apa in ea.

 

Filtrul de aer l-am schimbat, iar furtunul care face legatura dintre pompa de aer si filtru nu prezinta nicio avarie.

Am observat ca atunci cand pornesc masina, din valva ies cativa stropi de apa si fum negru si miroase a benzina nearsa... La fel miroase si la esapament... sa fie de vina si sonda lambda?

 

 

Sub torpedou.Trebuie sa il schimbi deoarece mai mult ca sigur a fost afectat.

 

Multumesc pentru informatie, dar se poate sa ma poti ajuta si cu o schema pentru a vedea care anume este respectivul releu? Presupun ca sunt mai multe relee si nu stiu care din ele este cel in cauza.

Edited by t1s
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de aer l-am schimbat, iar furtunul care face legatura dintre pompa de aer si filtru nu prezinta nicio avarie.

Am observat ca atunci cand pornesc masina, din valva ies cativa stropi de apa si fum negru si miroase a benzina nearsa... La fel miroase si la esapament... sa fie de vina si sonda lambda?

 

Lasa deocamdata sonda lambda. Verifica bine valva, desfa furtunul dintre ea si pompa secundara si vezi daca exista reziduuri pe valva si pe furtun. In caz ca exista inseamna ca valva nu mai inchide si gazele din esapament iti ajung in pompa secundara, ceea ce ar putea explica si existenta apei in aceasta. Daca valva nu mai inchide fie este defecta si atunci va trebui sa o schimbi, fie valva electrica ce o controleaza (piesa 13) nu mai poate inchide, posibil din cauza murdariei acumulate in ea, caz in care ar cam trebui sa o schimbi si pe asta.

post-13448-1252305244_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Ok! Am rezolvat cu pompa de aer secundara! Merge brici!

Am desfacut dat jos valva si am observat ca era murdara inauntru si mai atarna si o jumatate de garnitura prin ea, pe care nu am putut-o scoate. Am suflat pe furtunasul ce vine din electrovalva, dupa care l-am obturat pentru a ramane valva inchisa si am incercat sa vad daca mai trece aerul prin cele 2 orificii... Rezultatul: aerul circula fara nicio problema pe ambele orificii in ambele sensuri. Presupun ca cest lucru inseamna ca trebuie sa schimb valva!

Dar cum pot proba daca este si electrovalva stricata?

 

Iar alta problema, a carei rezolvare nu stiu cum sa o gasesc, este consumul mare de combustibil: de la 12% in oras a ajuns la 15-16%

Bujiile le-am schimbat, fisele sunt in regula, la fel si bobina de inductie... deci cu aprinderea nu cred ca am probleme... Pe tester aparea ca nefunctionand in parametri optimi sonda lambda, ce de dinaintea catalizatorului... Aceasta sa fie cauza consumului ridicat?

 

Ma poate ajuta cineva cu raspunsuri la problemele mele?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Ok! Am rezolvat cu pompa de aer secundara! Merge brici!

Am desfacut dat jos valva si am observat ca era murdara inauntru si mai atarna si o jumatate de garnitura prin ea, pe care nu am putut-o scoate. Am suflat pe furtunasul ce vine din electrovalva, dupa care l-am obturat pentru a ramane valva inchisa si am incercat sa vad daca mai trece aerul prin cele 2 orificii... Rezultatul: aerul circula fara nicio problema pe ambele orificii in ambele sensuri. Presupun ca cest lucru inseamna ca trebuie sa schimb valva!

Dar cum pot proba daca este si electrovalva stricata?

 

Iar alta problema, a carei rezolvare nu stiu cum sa o gasesc, este consumul mare de combustibil: de la 12% in oras a ajuns la 15-16%

Bujiile le-am schimbat, fisele sunt in regula, la fel si bobina de inductie... deci cu aprinderea nu cred ca am probleme... Pe tester aparea ca nefunctionand in parametri optimi sonda lambda, ce de dinaintea catalizatorului... Aceasta sa fie cauza consumului ridicat?

 

Ma poate ajuta cineva cu raspunsuri la problemele mele?

 

Multumesc!

 

E clar cu valva: trebuie schimbata si probabil ca pe acolo iti intra si apa in pompa.

 

Electrovalva se poate active/dezactiva cu DIS dar banuiesc ca nu ai acces la un asemenea tester asa ca incearca sa vezi daca inchide dupa ce pornesti motorul. In mod normal in mai putin de doua minute de la pornirea cu motorul rece ar trebui sa faca ceva. O alta varianata ar fi sa o demontezi si sa ii aplici tensiune, o sa caut schema electrica si o sa ti-o trimit mai incolo.

 

Daca sonda lambda este intr-adevar defecta foarte probabil ca de la ea ti se trage consumul marit. Zici ca nu era in parametri, poti fi mai specific? Era vreo eroare legata de sonda sau tensiunea pe ea nu varia corect? In ce conditii s-a facut testul (temperatura lichid de racire, sonda activa)

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

E clar cu valva: trebuie schimbata si probabil ca pe acolo iti intra si apa in pompa.

 

Electrovalva se poate active/dezactiva cu DIS dar banuiesc ca nu ai acces la un asemenea tester asa ca incearca sa vezi daca inchide dupa ce pornesti motorul. In mod normal in mai putin de doua minute de la pornirea cu motorul rece ar trebui sa faca ceva. O alta varianata ar fi sa o demontezi si sa ii aplici tensiune, o sa caut schema electrica si o sa ti-o trimit mai incolo.

 

Daca sonda lambda este intr-adevar defecta foarte probabil ca de la ea ti se trage consumul marit. Zici ca nu era in parametri, poti fi mai specific? Era vreo eroare legata de sonda sau tensiunea pe ea nu varia corect? In ce conditii s-a facut testul (temperatura lichid de racire, sonda activa)

 

Temperatura lichidului de racire atunci cand s-a facut testul era de 80-90 grade C. Nu stiu sa-ti spun daca era activa sau nu sonda fiindca nu prea ma pricep.... ce-ti pot spune este ca era montata la locul ei, a conectat laptopul la calculatorul masinii, a pornit masina, i-a aparut eroare sonda lambda cea de dinainte de catalizator, iar atunci cand a dat sa vada graficele, (in timp ce motorul mergea) cel de la prima sonda varia foarte putin peste zero, iar cel de la sonda de dupa catalizator arata aproape valoarea maxima.

Am mai facut odata testul dupa ce a verificat bobinele si fisele de la bujii, iar valorile primei sonde variau, insa cam pe la jumatatea graficului.

La testare s-a folosit softul INPA.

M-a sfatuit sa pun un aditiv in benzina (pentru a curata injectoarele) sa merg ami mult cu masina si sa revin sa mai testam iar.

Link to comment
Share on other sites

Am atasat un document cu pinii electrovalvei pe care ti l-am promis.

 

Nu stii ce eroare a aparut la sonda lambda? Daca sonda era activa in timpul testului si valoarile tensiunii erau mici nu inseamna neparat ca sonda este defecta, poate indica o cantitate prea mare de oxigen in esapament, lucru care se poate trage tot de la valva aia defecta. INPA e bun, depinde cum e folosit. E posibil sa poti activa electrovalva si cu INPA dar nu pot verifica asta acum. Daca-i asa te-ar putea ajuta la dignosticarea electrovalvei.

 

Daca temperatura a scazut de la 100 la 80 de grade e foarte posibil ca motorul sa fi fost oprit destul timp ca sonda lambda sa se raceasca si sa nu fi fost activa in timpul testului ceea ce inseamna ca rezultatele sunt neconcludente.

 

In orice caz ar trebui sa rezolvi problemele sistemului de aer secundar inainte sa te apuci de sonda lambda ca sa poata fi diagnosticata corect.

ElectrovalvaAerSecundar.pdf

Link to comment
Share on other sites

Am atasat un document cu pinii electrovalvei pe care ti l-am promis.

 

Nu stii ce eroare a aparut la sonda lambda? Daca sonda era activa in timpul testului si valoarile tensiunii erau mici nu inseamna neparat ca sonda este defecta, poate indica o cantitate prea mare de oxigen in esapament, lucru care se poate trage tot de la valva aia defecta. INPA e bun, depinde cum e folosit. E posibil sa poti activa electrovalva si cu INPA dar nu pot verifica asta acum. Daca-i asa te-ar putea ajuta la dignosticarea electrovalvei.

 

Daca temperatura a scazut de la 100 la 80 de grade e foarte posibil ca motorul sa fi fost oprit destul timp ca sonda lambda sa se raceasca si sa nu fi fost activa in timpul testului ceea ce inseamna ca rezultatele sunt neconcludente.

 

In orice caz ar trebui sa rezolvi problemele sistemului de aer secundar inainte sa te apuci de sonda lambda ca sa poata fi diagnosticata corect.

 

Multumesc mult pentru sfaturi! Zilele astea voi rezolva cu valva si electrovalva, dupa care am sa ma mai duc la un test... As fi foarte bucuros daca se vor rezolva problemele si nu va mai fi nevoie sa mai cumpar si sonda lambda! :)

Link to comment
Share on other sites

Am atasat un document cu pinii electrovalvei pe care ti l-am promis.

 

Nu stii ce eroare a aparut la sonda lambda? Daca sonda era activa in timpul testului si valoarile tensiunii erau mici nu inseamna neparat ca sonda este defecta, poate indica o cantitate prea mare de oxigen in esapament, lucru care se poate trage tot de la valva aia defecta. INPA e bun, depinde cum e folosit. E posibil sa poti activa electrovalva si cu INPA dar nu pot verifica asta acum. Daca-i asa te-ar putea ajuta la dignosticarea electrovalvei.

 

Daca temperatura a scazut de la 100 la 80 de grade e foarte posibil ca motorul sa fi fost oprit destul timp ca sonda lambda sa se raceasca si sa nu fi fost activa in timpul testului ceea ce inseamna ca rezultatele sunt neconcludente.

 

In orice caz ar trebui sa rezolvi problemele sistemului de aer secundar inainte sa te apuci de sonda lambda ca sa poata fi diagnosticata corect.

 

Am montat azi valva si functioneaza, insa tot este consumul mare si miroase a benzina la esapament. Am fost la tester cu ea, si apare eroare: 141 - Lambda regulation control range block. De asemenea, motorul nu merge rotund, iar la ralanti are mici oscilatii ale turometrului. Am verificat daca cele 2 sonde primesc curent si daca este continuitate pe firele sondei (verde si maro) si totul pare ok.

Din eroare sa inteleg ca trebuie sa schimb sonda lambda de dinainte de catalizator sau cea de dupa catalizator? Ce inseamna acea eroare?

Link to comment
Share on other sites

Am montat azi valva si functioneaza, insa tot este consumul mare si miroase a benzina la esapament. Am fost la tester cu ea, si apare eroare: 141 - Lambda regulation control range block. De asemenea, motorul nu merge rotund, iar la ralanti are mici oscilatii ale turometrului. Am verificat daca cele 2 sonde primesc curent si daca este continuitate pe firele sondei (verde si maro) si totul pare ok.

Din eroare sa inteleg ca trebuie sa schimb sonda lambda de dinainte de catalizator sau cea de dupa catalizator? Ce inseamna acea eroare?

 

Exista metode de a verifica sondele lambda pentru a putea da un diagnostic clar, dar foarte probabil in cazul tau sonda lambda este defecta, mai ales ca si masina prezinta simptome specifice. Sonda care regleaza amestecul e cea dinaintea catalizatorului, cea de dupa catalizator are doar rol de monitorizare, deci pe prima ar trebui sa o schimbi. Eroarea arata ca tensiunea pe sonda lambda nu variaza intre limitele normale.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum de ti-ai dat seama ca este sonda defecta. :)

Oricum, daca pune una noua este foarte posibil sa apara iar eroarea.

 

Nici eu nu sunt ferm convins ca este sonda defecta, dar dupa cum am scris este foarte probabil din cauza simptomelor masinii, a codului de eroare si a comportamentului sondei in test descris mai sus, admitand ca s-au respectat conditiile descrise de mine. E tare greu sa dai un diagnostic fara sa vezi masina.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si sonda lambda, cea de dinainte de catalizator. Consumul , din cate am vazut in cei 30 de km parcursi, si-a revenit.

Mai scoate totusi fum negru si inca mai miroase a benzina nearsa la esapament.

Am fost la tester, a sters eroarea si nu a mai aparut, iar in grafice sonda functiona in parametrii optimi, la fel ca si cea de dupa catalizator. Insa, dupa ce a mai facut o verificare, a aparut o eroare pentru cea de-a doua sonda lambda, cea de dupa catalizator :) :lol: Si ca sa fie sfarsitul de zi perfect, pe drumul spre casa, am observat ca aunci cand franez imi scade iar turatia motorului la 500 rpm si oscileaza acul de la turometru. :lol:

Ajuns acasa, am oprit motorul, l-am pornit, iar acul de la turometru statea nemiscat la 800 rpm... Nu mai stiu ce sa-i mai fac... Imi aduc aminte ca cei de la service bavaria mi-au spus ca am si senzorul de la abs, pe stanga spate defect... mie nu imi sta aprins martorul pe bord, iar abs-ul am vazut ca isi face treaba, iar acum, la tester mi s-a spus ca nu apare nici o eroare...

Daca este pe duca acest senzor, atunci cand nu-si face treaba, poate sa afecteze turatia motorului?

Edited by t1s
Link to comment
Share on other sites

Dupa problemele cu sonda lambda si circuitul de aer secundar adaptarile motorului au fost afectate binisor. Cei treizeci de km nu au fost suficienti pentru ca acestea sa ajunga la valorile normale. Adaptarile se stabilesc dupa cateva cicluri complete de functionare a motorului. Era bine ca cel care ti-a facut ultima testare sa ti le-a sters dar daca tot nu a facut-o mai plimba-te cu masina. Mai fa si miine vreo 20 de km in afara drumurilor normale pe care le faci intr-o zi si vezi cum se comporta motorul. Daca peste vreo trei zile iti mai cade turatia cand franezi sau schimbi vitezele du-te inapoi la tester.

 

Ce eroare ai citit pentru a doua sonda lambda?

 

Senzorul de la ABS nu iti influenteaza turatia. Atunci cind se va defecta se vor aprinde martorii de la ASC, ABS si frana de mana, iar primele doua nu vor mai functiona.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.