Jump to content

Uleiuri schimburi uleiuri de la CASTROL


the_rifle

Recommended Posts

Problema nu e ce se scrie pe ambalaj ca are norma cutare sau cutare ci ce se intampla exact daca nu respecti norma respectiva....

 

Uite eu am acum in motor elf 5w40 si zice ca merge pt bmw long life dar mai scrie ca e bun pt motoare pe benzina aspirate, benzina cu turbo sau kompresor, diesel si turbo diesel ce se folosesc in conditii de autostrada, urban si extraurban si in conditii extreme de temperatura....

 

Mai pe scurt e bun de bagat in orice si orcand..... deci un fel de bla bla

 

deci daca e bun la diesel puteau sa scrie ca se poate baga si in tractor....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

in functie de numarul de kilometri si uzura se poate pune cu indice de vascozitate mai mare sau mai mic.

 

Chestia asta este inventata de tine? :)

 

Nu e inventata, practic cu cat uzura este mai mare motorul isi mareste interstitiile (isi creaza jocuri mai mari) e nevoie de un indice de vascozitate mai mare, de ce? pentru ca uleiul mai fluid se "scurge" mai usor printre spatiile creeate astfel nu reuseste sa mentina acea pelicula de lubrifiere continua si duce si la scaderea presiunii din instalatia de ungere. La un motor cu uzura mica e normal ca uleiul indicat sa fie cel cu fluiditate mai mare dar cu timpul orice motor capata uzura si se va observa faptul ca uleiul este mult mai repede consumat se poate trece la o vascozitate mai mare de el de la 5w la 10w.

 

Apropo de ce la motoarele de generatie veche se foloseau uleiuri cu indice 20w-50 ?? Pentru ca tehnologic jocurile acelor motoare puteau fi realizate ca la motoarele din prezent.

 

Pe forum e simplu orice, pune ce ulei doresti in motor si ai sa vezi rezultatele :lol:)

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Apropo de ce la motoarele de generatie veche se foloseau uleiuri cu indice 20w-50 ?? Pentru ca tehnologic jocurile acelor motoare puteau fi realizate ca la motoarele din prezent.

 

    Uleiurile 20w50 cam numai la masinile dinainte de ani '90 se cam foloseau si la vestita Dacie :)

Link to comment
Share on other sites

eu peste tot am gasit ca recomandat 10w40/10w60 e36 m43b16 1993-1996

 

10w60, nu

 

 

 

E TOTATL GRESIT CE SPUI TU !!!

 

Daca citesti cu atentie specificatiile sunt pana la 10 grade celsius . Dar daca temperatura de afara este de 42 de grade tu ce faci pui ulei potrivit pt o temperatura de -15 grade celsius ?

 

Nu cred ca ai inteles cum trebuie specificatiile alea...

 

10w60 este pt temperaturi ce depasesc 40 de grade celsius adica ulei de vara.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
eu peste tot am gasit ca recomandat 10w40/10w60 e36 m43b16 1993-1996

 

10w60, nu

 

 

 

E TOTATL GRESIT CE SPUI TU !!!

 

Daca citesti cu atentie specificatiile sunt pana la 10 grade celsius . Dar daca temperatura de afara este de 42 de grade tu ce faci pui ulei potrivit pt o temperatura de -15 grade celsius ?

 

Nu cred ca ai inteles cum trebuie specificatiile alea...

 

10w60 este pt temperaturi ce depasesc 40 de grade celsius adica ulei de vara.

 

Deci inteleg ca nu am voie sa pornesc M-ul pe timp de iarna, ca alt ulei nu exista pt motorul meu :)

 

Niste incompetenti dom'le inginerii astia de la BMW :lol: sigur nu sunt pasionati.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

10w60 este pt temperaturi ce depasesc 40 de grade celsius adica ulei de vara.

 

Merci!

Bine ca mi-ai spus...Vara am sa circul cu alta masina si am sa reclam sa-si imbunatateasca astia scriptele cu uleiurile aferente.

Pole, ai pus-o...Iarna asta ai sa te ocupi sa-ti gasesti alta masina.

Poate au astia facute deja masini de vara si de iarna....cine stie?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

sigur, trebuie rapid sa vad ce pot face, sunt foarte dezamagit de inginerii BMW, nu mi s-a spus cand am cumparat M6-le ca este masina numai pentru vara sau tari cu o clima calda constanta.

 

Chiar acum am sa trimit un mail la BMW, sunt extrem de suparat :)

 

Oare ce masini sunt all season ? :lol:

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

De fapt 10w60 nu este recomandat pentru motorul tau.De fapt cei de la BMW au spus asta, naiba stie insa.Am zis eu bine, toate uleiurile sunt bune. :lol:

 

10W-60 este recomandat ĂŽn Autodata pentru aproape toate tipurile de motoare. :)

 

Normal ar fi sĂŁ respectĂŁm recomandĂŁrile BMW.

Link to comment
Share on other sites

sigur, trebuie rapid sa vad ce pot face, sunt foarte dezamagit de inginerii BMW, nu mi s-a spus cand am cumparat M6-le ca este masina numai pentru vara sau tari cu o clima calda constanta.

 

Chiar acum am sa trimit un mail la BMW, sunt extrem de suparat :)

 

Oare ce masini sunt all season ? :lol:

 

Deja eu merg sa-mi iau metabond acum....Daca reduce frecarile, scade nivelul noxelor, reduce uzura..de ce n-ar reduce si temperatura uleiului. Cred ca si vascozitatea cinematica o modifica numai ca nu am gasit nimic in sensul asta....cred ca e secret dar o face....Am sa caut Metabond SP3 (a iesit deja)

Eu incerc si am sa postez imediat....Vine iarna si am pus-o...

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
sigur, trebuie rapid sa vad ce pot face, sunt foarte dezamagit de inginerii BMW, nu mi s-a spus cand am cumparat M6-le ca este masina numai pentru vara sau tari cu o clima calda constanta.

 

Chiar acum am sa trimit un mail la BMW, sunt extrem de suparat :)

 

Oare ce masini sunt all season ? :lol:

 

Deja eu merg sa-mi iau metabond acum....Daca reduce frecarile, scade nivelul noxelor, reduce uzura..de ce n-ar reduce si temperatura uleiului. Cred ca si vascozitatea cinematica o modifica numai ca nu am gasit nimic in sensul asta....cred ca e secret dar o face....Am sa caut Metabond SP3 (a iesit deja)

Eu incerc si am sa postez imediat....Vine iarna si am pus-o...

 

Si eu am rupt aseara e-bay-ul, am auzit de acest Metabond SP3 dar nu am gasit decat Beta si din cate am studiat se pare ca afecteaza destul de grav capatul scurt din supapa multivalva cu deschidere in stutz din cauza vascozitatii cinematice a uleiului la temperaturi mari... deci eu zic sa asteptam sa apara versiunea finala, pana atunci am sa folosesc tot Dura Lube pe timp de iarna astfel: ulei motor proportie 60% 10w60 - ca na, nu pot sa pun altceva si Duralube 40%, asta pana apare Metabond SP3 Final si atunci pun numai Metabond ca nu mai are rost sa dau banii si pe ulei, ar fi inutil, plus ca isi pierde proprietatile de nikelizare si multistratificatie activa daca este amestecat cu prea mult ulei... in special Castrol.

Link to comment
Share on other sites

Metabondul este mult mai vascos decat uleiul ca mai toate aditivurile lucru care ar duce la o ingrosare a uleiului deci nu vad de ce l-as folosi.

 

La 10w-60 secretul e pastrarea proprietatilor uleiului pe plaja de temperaturi foarte inalte specifice regimurilor de lucru a motoarelor sport.

 

Uite aici un Copy-paste de pe: http://www.amiauto.ro/product--FORMULA_RS_10W-60.html

 

Castrol FORMULA RS 10W-60

 

Castrol Formula RS este un ulei total sintetic performant, care asigura protectie exceptionala motorului in conditii de exploatare severe si temperaturi ridicate.

 

Castrol Formula RS este testat sa asigure o pelicula de lubrifiere deosebit de rezistenta la temperaturi inalte si sarcini de varf. Mentine motorul curat, canalele de ungere raman curate, ducand la o marire importanta a eficacitatii motorului.

 

Reduce nivelul de emisii poluante si zgomotul produs de motor. Protejeaza catalizatorul.

 

Proprietatile sale de curgere asigura pornirea rapida la rece si o curgere usoara la temperaturi sub zero grade Celsius.

 

Reduce consumul de ulei datorita pierderilor scazute prin evaporare.

 

 

 

 

 

Performante / Aprobari

 

* ACEA A3/B3/B4

* API SL/CF

 

Ca idee la castrol toate uleiurle de generatie noua asigura proprietati bune uleiului la porniri la rece sub -0 grade Celsius. Deci eu nu as folosi si aditiv.

 

Un tabel cu specificatiile uleiurilor foarte util se vede clar ca 10w-60 e bun pana la -20 grade iar 5w- ar fi ok si la -30 grade dar cu incalzirea globala cred ca o sa fie 0k si 15w :)

 

Sae__calsificare.bmp

post-23376-1252833302_thumb.jpg

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Proprietatile sale de curgere asigura pornirea rapida la rece si o curgere usoara la temperaturi sub zero grade Celsius.

 

 

Ce chestie.Deci daca asta la 10w asigura o curgere usoara la rece, inseamna ca un 0w asigura o curgere de 10 ori mai usoara.

Avantaj 0w la rece.

Pana la urma ce ulei este bun pentru BMW-uri?

Eu propun sa fie sterse toate topicurile despre ulei si sa incepem iar. :)

Link to comment
Share on other sites

eu peste tot am gasit ca recomandat 10w40/10w60 e36 m43b16 1993-1996

 

10w60, nu

 

 

 

E TOTATL GRESIT CE SPUI TU !!!

 

Daca citesti cu atentie specificatiile sunt pana la 10 grade celsius . Dar daca temperatura de afara este de 42 de grade tu ce faci pui ulei potrivit pt o temperatura de -15 grade celsius ?

 

Nu cred ca ai inteles cum trebuie specificatiile alea...

 

10w60 este pt temperaturi ce depasesc 40 de grade celsius adica ulei de vara.

 

Deci inteleg ca nu am voie sa pornesc M-ul pe timp de iarna, ca alt ulei nu exista pt motorul meu :)

 

Niste incompetenti dom'le inginerii astia de la BMW :lol: sigur nu sunt pasionati.

 

 

Tu esti un caz special Pole... Pt tine inca nu s-au inventat tratamente.... de motor vroiam sa spun.

Pe timp de iarna pune-ti schiuri de fond speciale de M .

 

Daca tu esti convins de ce spui tu iar eu convins de ce spun , ne vom certa 3 luni de acum inainte.... Oricum nu vom ajunge la nici un rezultat pt ca si tu si eu suntem doua pietre tari. Stii la ce vreau sa ma refer.

 

Poate ar trebui sa fim mai toleranti unul cu altul sau pur si simplu sa ne ignoram pt a nu polua forumul degeaba.

Decizia iti apartine...

 

 

Iti pun o intrebare la care te rog sa-mi raspunzi sincer....

 

Daca tu ai stii ca directorul de service BMW Romania isi face M-ul la un mecanic intr-un garaj nicidecum la BMW , iar acel mecanic recomanda 10w60 tu ce ulei ai folosi ?

 

Crezi ca acel director nu ar putea sa - si faca m-ul in service la BMW ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Iti pun o intrebare la care te rog sa-mi raspunzi sincer....

Daca tu ai stii ca directorul de service BMW Romania isi face M-ul la un mecanic intr-un garaj nicidecum la BMW , iar acel mecanic recomanda 10w60 tu ce ulei ai folosi ?

Crezi ca acel director nu ar putea sa - si faca m-ul in service la BMW ?

 

Eu totusi inclin sa cred ca glumesti :lol:

Raspund fiindca folosesc si eu de un M din cand in cand...

Politica unei companii de talia BMW Romania nu permite acest lucru si acel director ar fi istorie imediat.

Cum?

Simplu...Territorial Office monitorizeaza interventiile service pe masinile companiei (cu INPA de exemplu...)...Sa nu spui ca acest personaj foloseste masina lui personala...Si daca da., are el grija sa-si "dedice mecanici"...

Mecanicul care recomanda pentru M ulei w60, denota ca a citit si ca este instruit. Daca recomanda acelasi lucru pentru modele nonM, atunci e iresponsabil ca sa nu zic prost.

 

nu stiu nici eu ce sa mai cred,cam multe pareri.

chiar is derutat.trebuie sa schimb uleiul si nu stiu de care sa iau acum.

motorul are peste 200 mii km si pana acum am pus 5w-30,de acum sa pun 10w-40? :)

De ce vrei sa schimbi vascozitatea? Ai probleme cu presiunea? Daca masina se comporta normal, nu vad de ce vrei sa faci schimbarea...

Da-i 5w40.......dar daca vrei sa treci la semisintetic de la full sintetic, mergi pe 10w40

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Iti pun o intrebare la care te rog sa-mi raspunzi sincer....

Daca tu ai stii ca directorul de service BMW Romania isi face M-ul la un mecanic intr-un garaj nicidecum la BMW , iar acel mecanic recomanda 10w60 tu ce ulei ai folosi ?

Crezi ca acel director nu ar putea sa - si faca m-ul in service la BMW ?

 

Eu totusi inclin sa cred ca glumesti :lol:

Raspund fiindca folosesc si eu de un M din cand in cand...

Politica unei companii de talia BMW Romania nu permite acest lucru si acel director ar fi istorie imediat.

 

 

 

Bineinteles ca glumesc. Personajele si istoriile sunt fictive.

Era doar un exemplu !

 

Si bineintele ca Pole nu o sa-si puna iarna schiuri de fond pe M6... :)

 

N-am sa mai intru in polemici cu nimeni.

Fiecare isi pune ce crede de cuvintza. Eu am sa-mi pun 10w60. PUNCT .

Si nu orice fel de 10w60. Motul 10w60 de scuter sau motocicleta.

 

 

Oricum... daca un director BMW si-ar tuna masina la hamann sau la AMG sau la ce firma vrei tu cred ca nu s-ar intampla absolut nimic . Poate sa mearga si intr-un BMW cu 5 roti tras de 4 boi si un magar ca nu-l opreste nimeni...

 

Am un prieten director de vanzari la Peugeot care are BMW.... Crezi ca a ramas fara post ca si-a luat BMW ? Te inseli.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.