Jump to content

320d - Intrebari generale


beemerowner

Recommended Posts

Buna!

Sunt nou pe forum... tocmai am cumparat un 320d din 2001. Modelul este E46, nu ?

Abia am luat masina si n-am mai condus un diesel asa ca am niste intrebari generale:

1. Cam la ce turatie se schimba vitezele ?

2. Cam la ce turatie sa stea motorul in timpul mersului?

3. Cam ce probleme apar la modelul asta, de obicei?

 

Multumesc mult! :blink:

Link to comment
Share on other sites

o merge dar kompressorul merge la capacitate maxima tot timpul.

 

turbo o merge la relanti dar intra numai de la o anumita turatie

87888[/snapback]

 

 

Dane eu stiam ca un compresor este invartit de motor si livreaza puterea in functie de turatie... adica puterea livrata la 3000rpm nu este aceeasi cu puterea livrata la 7000rpm. turbina este actionata de gazele de evacuare ale motorului si ofera puterea maxima sa zicem pe o plaja mai mare de turatie.. referitor la momentul producerii boost-ului de catre turbina nu stiu valoarea exacta dar ar trebui sa fie in jur de 1900rpm.. de asemeni, fiind invartita de gazele de evacuare turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit.. la ce te referi tu ca "intra turbina" este de fapt momentul in care turbina ajunge la presiune maxima si da acel boost adica simti ca fuge :blink:

unul dintre noi evident nu are dreptate.. care anume? ia sa vedem :)

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu (si e foarte posibil sa stiu aiurea) turbina ofera putere direct proportionala cu turatia Deci ofera "puterea maxima" la turatia maxima cu care te tine sa mergi.

........parerea mea.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Turbina nu ofera boost proportional cu turatia.

Ea functioneaza tot timpul, dar turatia limita sau cum se mai zice "cand intra turbina" e de fapt turatia la care se obtine boost maxim. Acest boost maxim se mentine in continuare constant pana la turatia maxima a motorului.

De cealalta parte, compresorul ofera boost proportional cu turatia motorului, dar dezavantajul este ca obtii boost maxim doar la turatie maxima.

EX pt turbina apoi compresor: masina are turatia limitata la 6000rpm. Turbina daca intra la 3000, atunci ea ofera boost maxim de la 3000 la 6000, pe langa compresor care atinge boost maxim doar in apropierea lui 6000.

Deci fiecare, turbina sau compresorul au avantajele lui. Turbina are plaja de boost maxim mai mare dar are un "lag' la acceleratie, adica nu ofera boost la turatii mici, pe cand compresorul atinge boost maxim la turatie maxima, dar ofera totusi boost si la turatii mici.

Link to comment
Share on other sites

cam acelasi lucru l-am spus si eu dar nu am avut rabdare sa explic ca tine :blink:

pe langa asta ar mai fii de spus ca boostul maxim la turbina coincide cu momentul in care turbina ajunge in presiune maxima.. un tertip al chiptuning-ului este marirea turatiei rotorului din turbina pt ca aceasta sa ajunga la o presiune maxima mai mare de unde rezulta logic mai multa putere pentru motor..

cam atat.. daca mai imi vine ceva in minte o sa mai scriu.. oricum asa in linii mari cam asta ar fii teoria simplista despre turbine si compresor. numai bine

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.