Jump to content

ulei cutie....


ceaun

Recommended Posts

Am un e46(316i) din 2000 si cateodata cand mai bag in viteza caraie....Dar se intampla destul de rar.Ma gandesc sa nu fi ramas fara ulei in cutie,dar nu prea gasesc nimic legat de asta....Adica: ce ulei ?ce cantitate ? cum se baga?Si cu topicul asta intreb in numele a inca 2 prieteni care ma intrebau acelasi lucru,doar ca la ei nu caraie,doar vor sa verifice uleiul....
Link to comment
Share on other sites

eu am un e36...si m-am cam f...cu uleiul din cutie...l-am schimbat...iti treb cam 2 litri...vezi ca numai de 2 feluri este ...romanesc si strain...cred ca iti dai seama de diferenta de pret...sa te uiti bine sub masina ce scrie pe cutia de viteze...ca e cam belea...eu am cutie manuala dar imi trebuie ulei de cutie automata..de aia m-am f....n-am stiut si mi-a aratat mecanicul ...de aia iti recomand sa se uite un mecanic daca nu cumva scrie ceva de genul automatic oil bla bla bla.....si dupa aia sa cumperi....nu e scumpa...daca iti bate e exact ca si la mine..trebuie schimb neaparat...sal!!!
Link to comment
Share on other sites

La e36 in cutie incape cam 1,1 - 1,2 litri de ulei. La e 46 nu stiu exact dar parca am vazut pe alte topicuri ca ar intra cam tot ata.

Cat despre uleiul care se baga, la e46 e MTF-LT-2 care se gaseste la reprezentanta si la unele magazine de piese auto dar il gasiti doar la bidoane de cinci litri si costa in jur de 500-550 lei.

Toti spun ca nu e bine sa bagi alt ulei inafara de cel specificat pe cutia de viteze(pe stiker-ul de pe ea), dar si eu ca si multi altii am bagat altceva dar care corespunde oarecum specificatiilor.

Eu am bagat mobil1 75w90.Nu vad vreo inrautatire doar ca pierd pe undeva si nu stiu pe unde.

A, am uitat nu trebuie sa stii neaparat ce cantitate intra pentru ca atunci cand il pui in cutie, uleiul trebuie sa ajunga pana in buza(cand pui si incepe sa prelinga pui busonul si e gata, atunci stii ca e la nivel).

Edited by iulisv
Link to comment
Share on other sites

Multam de raspunsuri...poate se gandeste cineva sa puna si un diy cu schimbatul uleiului(sau complectarea lui dupa caz)la cutia de viteze....

Si cu toate ca o sa fiu offtopic si pentru asta imi cer scuze,vreau sa va povestesc o intamplare :

Acum vreo luna mi s-au aprins din senin martorii din bord cum ca as avea becurile arse pe spate...le-am controlat si nu am gasit nimic anormal...Faza e ca fiind vreo 2 ziua si foarte cald si soare puternic eu nu am vazut ca am un bec nasol la lumina de la numar....Asa ca ajung acasa,pun mana pe tel si sun la un mecanic la care am mai fost cu masina...Asta imi zice,"pai vino sa o bagam pe tester si vedem ce are"...Asa ca pun o intrebare aici si imi raspunde imediat cineva(nu mai stiu cine era da ii multumesc)ca sa ma uit la becurile de la numar....Fac asa si un bec(cel din stanga) avea o dulie din aia din capat cazuta si facea scurt...schimb becul cu 1 leu si de atunci merge brici....

V-am spus intamplarea asta pentru a evidentia cat de bune sunt discutiile astea si ca va dati seama ca daca m-as fii dus la mecanicu lu' peste fac pariu ca fara vreo 100 de lei nu scapam.Si credeti ca el nu stia care e problema??Si ca se rezolva in 2 minute??....Cat depre uleiul din cutie:mi-am schimbat uleiul la motor la un mosulica in spate la piata progresu din bucuresti si mi-a luat 25 de lei si cand i-am zis ca vreau sa schimb si la cutie mi-a zis ca e mai complicat,ca se face mai greu...vrajeli ,si ca o sa ma coste mai mult.Asa ca pe langa faptul ca stau la curte am si o rampa la munca,cred ca toate astea le cam pot face si singur din placere fara sa mai dau tot timpul bani la asa zisi mecanici care nu sunt de fapt decat niste jepcari nesimtiti...

Asa ca inca o data multumiri tuturor care ajuta!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Si uleiul la cutie se schimba relativ usor.Trbuie sa ai o rampa sau canal sa urci masina. Cum stai sub masina cu fata spre motor(sub cutie),in partea dreapta a cutiei, cam pe la jumatate ai un buson(un surub de metal ca cel de la baia de ulei), acela e busonul pe unde se verifica nivelul uleiului in cutie si pe unde se si pune uleiul in cutie. Il desfaci(nu mai stiu exact cu ce cheie dar vezi la fata locului) si verifici nivelul(se poate si cu degetul),daca e in buza gaurii lasa-l,nu-l schimba. Daca e mult sub nivel atunci desfaci busonul de sub cutie, dai drumul la tot uleiul, apoi strangi busonul inapoi(lasi sa curga tot).Pt a umple cutia cu ulei, la un service se foloseste o pompa speciala care baga uleiul cu o oarecare presiune. Tu neavand asa ceva poti face in felul urmator: iei o palnie curata la care atasezi un furtun mai larg dar care sa incapa in orificiul de umplere al cutiei(o sa fie nevoie de doi oameni),bagi acel furun in orificiul de umplere al cutiei, palnia o ridici inafara masinii mai sus de nivelul cutiei si apoi torni pana incepe sa prelinga, apoi pui busonul, faci curat si cam asta e.

Sper ca ai inteles ce am vrut sa zic si nu m-am incurcat singur in explicatii.

Multa bafta.

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am schimbat cu o pompa de Dacie de umflat rotile. Scoti pistonul din pompa, umpli cu ulei si bagi presiune.

 

 

La cat timp se schimba uleiul din cutia de viteze, am citit si alte pareri si pe alte forumuri si multi ziceau ca nu se schimba uleiul din cutie la bmw e36. acu nush ce sa mai cred ?????

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am schimbat cu o pompa de Dacie de umflat rotile. Scoti pistonul din pompa, umpli cu ulei si bagi presiune.

 

 

La cat timp se schimba uleiul din cutia de viteze, am citit si alte pareri si pe alte forumuri si multi ziceau ca nu se schimba uleiul din cutie la bmw e36. acu nush ce sa mai cred ?????

 

Pe cutie scrie ca nu se schimba, dar in cazul in care pierzi pe undeva(ca mine), se completeaza dar numai cu acelasi tip de ulei. Eu negasind acelasi tip(MTF-LT-1) l-am schimbat. Am pus Mobil1 75w90 ca asa mi-a recomandat la un magazin de uleiuri si sper sa fie bine.

Link to comment
Share on other sites

Ti-a recomandat prost, la nici un E36 nu este recomandat asa ceva indiferent de abtibildul de pe cutie.

 

Poate ca da, poate ca nu.

Pe stiker nu scrie nici o compozitie ci doar tipul. Cautand pe net am gasit undeva compozitia si caracteristicile uleiului MTF-LT-1, care sunt foarte apropiate uleiului Mobil1 75w90, fiind si amandoua full sintetice.

Cel de la magazin a facut acelasi lucru cand mi l-a recomandat. Am stat o ora la el pana a cautat pe net si a dat si cateva telefoane.

Asa ca nu stiu ce sa zic... Sper sa nu am probleme la cutie. Pana acum intra greu in prima viteza, dar aveam problema si inainte.

Link to comment
Share on other sites

Poate ai si tu dreptate, cu toate ca nu as vrea sai :) .

Problema a fost ca imi pierdea ulei cutia, vezi topicul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=63526, si nu gaseam nicaieri uleiul specificat pe cutie.

Dupa ce am pus mobil, am gasit si mtf, numai ca e la 550lei bidon de 5 litri. Nici nu aveam ce sa fac cu atata si nici nu aveam bani pe moment sa-l cumpar.

Asa ca sper sa nu crape cutia.

Mersi oricum de observatie.

Link to comment
Share on other sites

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...p;Number=706464

Asta e ce am gasit acum, poate o mai fi ceva, nu stiu.

 

Nu stiu ce au analizat baietii de la magazin dar eu vad ca sunt total diferite. Sa comparam marimile care conteaza: vascozitatea la rece si la cald.

 

75W90

 

Viscosity at 40ºC, mm²/s 83

 

Viscosity at 100ºC, mm²/s 16.5

 

 

 

 

MTF-LT-1

 

cSt@40 c 37.5

cSt@100 c 7.5

 

De aici deducem ca la rece 75w90 e de 2 ori mai gros si la cald e cam de 3 ori mai gros.

 

Sfatul meu: schimba-l cat mai repede ca strici cutia.

 

Din cate vad MTF-ul asta e foarte apropiat de ATF - daca vrei sa iesi mai ieftin.

 

Uite datele unui ATF sintetic bun:

 

E pana in 30 de ron/L.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.