Jump to content

e36 - Modul confort.


ziemenz

Recommended Posts

Vorbesc doar de e36.

Ca tot sunt cu electrica desfacuta vreau sa-mi fac up-grade (sau sa completez) doua chestii care-mi lipsesc.

 

1. Ridicare geamuri one touch (am butonul asta doar pentru geamul din stanga) la unele modele am vazut pt ambele geamuri. butonul pt geamul din stanga are categoric alta mufa decat celelalte. De 4 geamuri one touch pe e36 nu am auzit. Trebuie sa schimb tot modulul de inchidere/geamuri + mufele cu butoanele din fata? Asta e mai mult un moft, nu o necesitate prioritara.

 

 

Si 2. Am montata pe masina o alarma cu pager si pornire motor. La un prieten e36coupe din`94 am vazut ca are montat modulul confort, tine cheia in usa in pozitia inchis, pozitia 2 pentru doua secunde si i se inchid automat toate geamurile (pozitia inchis are 2 nivele, 1 se inchid toate usile, si 2 se inchid de tot la mine cel putin chiar daca vreau s-o desfac din interior sau din siguranta nu mai merge) desi e36-ele meu sedan`92 e varianta "cred ca full", nu am modulul confort.

 

Unde sa caut modulul confort, poate nu e functional sau nu a fost pus din fabrica.

Se monteaza greu un astfel de modul ? Am gasit module confort universale la 100ron dar sunt varza.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

cu modulul confort din cate stiu daca nu ai geamuri electrice nu il ai, poate stiu eu rau, dar am un prieten care nu are geamuri electrice si ca sa si le puna trebuie sa puna si modulul de confort. eu am e36 din '94 si am one touch pe ambele geamuri fata si am si treaba asta cu inchisul geamurilor din cheia. de obicei cei ce monteaza alarme pe masini la un BMW iau mai mult pt ca "au modulul de confort si e mai greu". el se poate monta cred dar cam trebuie sa umbli la electrica si sa stii ce faci. trebuie legate luminile, geamurile si altele la el.
Link to comment
Share on other sites

Am toate 4 geamurile electrice din fabrica + trapa. Pe masina am gasit chiar si alarma de fabrica, incalzire in broastele din usi, cu electrica ma pricep cat de cat, am montat cam 6 alarme pana acum, 3 numai la mine :) Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

atunci cred ca te pricepi si sa iti pui un modul confort aftermarket, care va lucra pe o iesire auxiliara a alarmei (ar trebui sa aiba functia 'inchidere geamuri').

 

daca modulul e aftermarket, si nu original, s-ar putea sa nu mearga sa inchizi geamurile din cheie, doar din telecomanda (e doar o parere, nu-s sigur).

 

acesta e modelul, e doar ca exemplu: http://www.phantom.ro/produse/166-auto/104...nfort-----.html

 

LE: ca sa pui modulul original, trebuie sa schimbi inclusiv modulul de inchidere centralizata, care va lucra la geamuri pe pozitia 2 de inchis, si cred ca mai sunt si altele de aflat

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

sunt destul de multe de masurat. amicul meu care a vrut sa pun geamurile electrice si a luat instalatia de pe o masina, dar nu a luat si butoanele si cauta butoane de geamuri care sa se potriveasca la mufa. poti cauta la dezmembrari un modul, dar ai de legat, taiat si iar legat fire acolo. aparatul de masura va fi prietenul tau cel mai bun. el cred ca s-a lasat pagubas ca nu prea ii dadeau bine tensiunile, adica comparam cu a mea cat dadea la mine si cad dadea le el. pana la urma cred ca era stricat modulul. poti face dar trebuie cateva scheme electrice si daca ai habar si unelete, pe care le ai, le faci, dar dureaza. spor la treaba si sa ne tii la curent. Edited by Fane_05
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc doar de e36.

Ca tot sunt cu electrica desfacuta vreau sa-mi fac up-grade (sau sa completez) doua chestii care-mi lipsesc.

 

1. Ridicare geamuri one touch (am butonul asta doar pentru geamul din stanga) la unele modele am vazut pt ambele geamuri. butonul pt geamul din stanga are categoric alta mufa decat celelalte. De 4 geamuri one touch pe e36 nu am auzit. Trebuie sa schimb tot modulul de inchidere/geamuri + mufele cu butoanele din fata? Asta e mai mult un moft, nu o necesitate prioritara.

 

 

Si 2. Am montata pe masina o alarma cu pager si pornire motor. La un prieten e36coupe din`94 am vazut ca are montat modulul confort, tine cheia in usa in pozitia inchis, pozitia 2 pentru doua secunde si i se inchid automat toate geamurile (pozitia inchis are 2 nivele, 1 se inchid toate usile, si 2 se inchid de tot la mine cel putin chiar daca vreau s-o desfac din interior sau din siguranta nu mai merge) desi e36-ele meu sedan`92 e varianta "cred ca full", nu am modulul confort.

 

Unde sa caut modulul confort, poate nu e functional sau nu a fost pus din fabrica.

Se monteaza greu un astfel de modul ? Am gasit module confort universale la 100ron dar sunt varza.

 

 

Am eu toate geamurile cu one touch, precum si trapa. Pentru anul masinii tale NU exista modulul de confort la toate geamurile.

Chestiile astea s-au bagat o data cu EWS II din 1995 cred.

Si eu am o alarma asemenea, pot deschide si inchide geamurile din cheie, si trapa.

Link to comment
Share on other sites

Si pe trapa onetouch?!?! la naiba, te invidiez

Am citit aseara ceva despre EWSII si parca vin si cu imobilizator, cheie cu chip, sa vad ce implica montajul.

 

Din ce am inteles pana acum:

Daca nu ma insel inchiderea centralizata si geamurile electrice e in acelasi modul electronic, pe stalpul din dreapta in spatele torpedoului.

Daca vrei modul confort trebuie sa schimbi modulul cu cel dupa 95-96 ... in mod normal daca modulul are onetouch pe 4geamuri + trapa se leaga f simplu alarma de el.

Link to comment
Share on other sites

May 10, 2008 at 1:47 pm

 

First, let me mention that I’m not a mechanic nor an electrical engineer, so what I’m about to say could be total baloney.

 

I assume you’re talking about a ‘93 sedan. Looking at the Service Manual, p. ELE-227 describes the Power Door Locks for 1993. There, you’ll find the Central Locking Module (also known as ZVM). Pin 9 from the ZVM goes to Pin 9 on the Comfort Relay with a violet/yellow wire (p. ELE-233). Pin 8 on the Comfort Relay is ground, with a brown wire.

 

I’m assuming the ZVM is some sort of computer; thus, the Service Manual doesn’t list schematics or behavior of Pin 9. However, Pin 9 on the Comfort Relay (the input from the ZVM) goes to a transistor, which then controls the relay itself. Thus, I would guess that Pin 9 should be high when a door is closed, and low when a door is open. Of course, Germans being Germans, who knows? :lol: In any case, if the voltage on Pin 9 does not change when you open or close the door, then the ZVM is probably doing something funny.

 

Update: Of course, that would be the behavior once the car has been turned off — the windows will continue to operate until one of the doors is opened. When the car is actually turned on or running, I would expect Pin 9 to be high regardless of the doors, since the windows are supposed to operate any time the car is on/running.

 

din cate imi dau eu seama sunt mai multe module, cate unul pt fiecare.

 

si presupunerea mea era ca trebuie inlocuit modulul pentru inchidere centralizata cu unul care "stie" sa se adapteze la modulul confort. desi cu adaptarile necesare s-ar putea ca si modulul din '92 sa mearga (ceva cu pinul 9 legat la modulul confort :) )

Link to comment
Share on other sites

Masina e inca in stadiul in care se vede in poze, nu am pus inca bordul pt ca vreau sa termin electrica sa schimb alarma again: pierdut antena pager si intre timp mi-a calcat cineva cu masina pagerul si l-a facut varza :)

Si daca tot e in halul asta vreau modulul confort. Si ca orice chestie de care ma apuc ... o sa dureze ceva timp pana o termin :lol:

Link to comment
Share on other sites

atunci cred ca te pricepi si sa iti pui un modul confort aftermarket, care va lucra pe o iesire auxiliara a alarmei (ar trebui sa aiba functia 'inchidere geamuri').

 

daca modulul e aftermarket, si nu original, s-ar putea sa nu mearga sa inchizi geamurile din cheie, doar din telecomanda (e doar o parere, nu-s sigur).

 

acesta e modelul, e doar ca exemplu: http://www.phantom.ro/produse/166-auto/104...nfort-----.html

 

Se monteaza greu asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Pai stai un pic. Nu numai modulul confort trebuie ca sa legi macaralele la el.

Trebuie alte macarale. alte butoane, cu alte cuvinte... alta instalatie. Aia fara one touch, are fire groase, mufe cu pini grosi. Asta mai noua, e mult mai finuta, fire subirele, etc.

Ce sa zic. E complicat. Nu spun ca nu se poate face... insa e complicat. Eu nu aveam pe spate, am montat eu.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca am mai gasit ceva fff interesant, mai ramane sa-l citesc pe tot: http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/ZKEIV.pdf

 

Am dat un telefon cuiva care are o masina la dezmembrat si a spus ca s-ar putea sa aiba modulul/modulele, sambata imi fac un drum pe acolo

Din cate am vazut motoarele pt geamuri nu trebuiesc schimbate, citirea cand ajuns sus se face prin faptul ca motorul (cand ajunge in punctul in care nu poate sa mai impinga) are alt curent de scurtcircuit care este citit de modul si se opresc, valabil cand bagi mana in geam si tii de el. La mine din cate stiu daca incerc sa-l tin de geam in timp ce urca iti rupe mainile, o adevarat ghilotina si tot nu se opresc.

Si da, trebuiesc schimbate si butoanele, desi toate fac doua click-uri intr-o directie au firele groase, 4 sau 5 la numar si mufa mare, cele one touch au cu inca 2-3 fire in plus si mufa mult mai mica.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

 

Se monteaza greu asa ceva?

 

hai sa va explic cum sta treaba. exista masini cu functia confort, si exista fara.

 

cele care au deja aceasta functie, au butoanele cu 2 pozitii, au inchiderea si deschiderea geamurilor direct din cheie. toata instalatia e din fabricatie, inchizi geamurile din cheie sau daca legi o alarma care are deasemenea functia confort, care se leaga usor fara alte module ajutatoare.

 

ne referim aici la masinile fara functia confort. ei bine, la astea nu poti inchide geamurile din cheie pentru ca nu ai cu ce. aici intervine o alarma desteapta sa zicem, pana la urma orice viper, care are functia confort. aceasta functie e chiar programabila on/off 20 sec.

daca ai totusi geamuri electrice, pentru ca la trapa nu cred ca merge fiind bipozitionala, poti sa folosesti functia confort a alarmei cu ajutorul unui modul care se leaga pe inchiderea geamurilor, modul de genul de mai sus.

la viper in general merge pe butonul de lock, ai inchis masina, functia confort e programata, se inchid si geamurile, dar atat. e cea mai simpla functie confort aftermarket, care merge doar din telecomanda, si se leaga simplu cu 3 fire, dar nu stiu exact.

 

pana la urma nu e chiar confort cat esti in masina, ci doar dupa ce pleci, sa nu mai stai sa inchizi.

Link to comment
Share on other sites

Aia fara one touch, are fire groase, mufe cu pini grosi. Asta mai noua, e mult mai finuta, fire subirele, etc.

 

Eu am la geamul din stanga mufa cu fire subtiri, iar la cel din dreapta am mufa cu fire groase ca cea de la trapa.

Masina e din 92 si nu am modul confort. Geamul din stanga, cel cu mufa mica nu merge one touch.. care e faza? Nu trebuia sa fie tot mufa mare?

 

 

ne referim aici la masinile fara functia confort. ei bine, la astea nu poti inchide geamurile din cheie pentru ca nu ai cu ce. aici intervine o alarma desteapta sa zicem, pana la urma orice viper, care are functia confort. aceasta functie e chiar programabila on/off 20 sec.

daca ai totusi geamuri electrice, pentru ca la trapa nu cred ca merge fiind bipozitionala, poti sa folosesti functia confort a alarmei cu ajutorul unui modul care se leaga pe inchiderea geamurilor, modul de genul de mai sus.

la viper in general merge pe butonul de lock, ai inchis masina, functia confort e programata, se inchid si geamurile, dar atat. e cea mai simpla functie confort aftermarket, care merge doar din telecomanda, si se leaga simplu cu 3 fire, dar nu stiu exact.

 

Stiu ce face modulul confort. Eu am o alarma Maat cu pager care are buton de inchidere geamuri. Cand am instalat-o mi-a zis tipul de acolo ca nu o sa mearga functia aia deoarece nu am modul confort, dar imi poate monta el modulul pt 100 sau 150ron in plus (nu mai retin). Banuiesc ca este vorba de modulul din linkul de mai sus, de asta intrebam daca se monteaza greu ca as vrea sa-l montez eu.

Link to comment
Share on other sites

nu se monteaza greu, doar ca nu ma pricep. sunt 2-3 fire dintre care unul e deja curentul. se trag 2 fire de la alarma la modul, pentru impuls, si alte doua fire de la el, la modulul principal RMIV, astfep incat pe o singura comanda sa ridice tot. nu stiu cat de simplu e si daca nu e nevoie de alte relee,diode pentru a duce treaba la bun sfarsit.
Link to comment
Share on other sites

Se trag mult mai mult decat 3 fire. Nu e un modul, sunt doua. (am poza, nu o gasesc acum) e ala mare si RMIV, ambele au legatura cu geamurile toate si cu trapa..

Daca ai 4 electrice, fiecare fir de la fiecare macara trebuie trecut prin module. Nu se poate explica aici ce si cum, insa eu am facut la mine.

Pe fata am avut one touch, pe spate, masina nu avea electrice. Am pus eu.Totul trebuie legat prin module, daca nu ai functia confort nu ai nici modulul mare, nici RMIV, ceea ce inseamna ca nu ai nici multitudinea de fire ce intra/ies din ele, care la randul lor trebuiesc legate dupa schema.

Link to comment
Share on other sites

la masina mea din a 2 a '94 am geamuri electrice cu one touch, adica am numai pe fata pe spate le am manuale, dar la trapa nu am asa, adica nici nu am a 2-a treapta la butonul de la trapa. deci cum mai spunea cineva cred ca un modul de confort mai complex a fost pus dupa '95-'96.

@ziemenz daca doar vrei sa-ti ridici geamurile si trapa din telecomanda mai bine pui o alarma cu modul de ridicare decat sa schimbi cel original am masinii. dar daca vrei mai multe spor la treaba :)

Link to comment
Share on other sites

Roco, ce zici de asta? :)

 

 

Aia fara one touch, are fire groase, mufe cu pini grosi. Asta mai noua, e mult mai finuta, fire subirele, etc.

 

Eu am la geamul din stanga mufa cu fire subtiri, iar la cel din dreapta am mufa cu fire groase ca cea de la trapa.

Masina e din 92 si nu am modul confort. Geamul din stanga, cel cu mufa mica nu merge one touch.. care e faza? Nu trebuia sa fie tot mufa mare?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.