Jump to content

Senzor presiune pneuri E60


ABK

Recommended Posts

Salutare.

Am si eu o dilema cu setarea presiunii in pneuri in iDrive. Mai exact ma duc in iDrive si selectez RPA. Imi arata "initializing" dupa care urmez instructiunile din manual, adica plec cu masina. Astazi am mers cred mai bine de 15 minute si a ramas in aceeasi stare "Initializing" si nu a devenit "RPA active". Am incercat acelasi lucru si cu masina pe loc dar fara rezultat. Nu imi apare nici o eroare in bord sau alte beculete. Stiu de la fostul proprietar ca senzorul functioneaza in momentul in care o roata pierde presiune pentru ca a patit-o si i-a semnalizat in bord. Nu am schimbat pneuri sau jante intre timp deci totul este la fel. Pneurile sunt Pirelli P Zero Rosso dar nu cred ca sunt "run flat" pentru ca nu am vazut inscriptia "RSC".

Sugestii care ar putea fi problema?

Link to comment
Share on other sites

Aham. Am inteles. Am mai observat ceva in timp ce incercam sa fac setarea asta. Cand masina rula comanda "Set tyre pressure" era inactiva (adica scrisul pe ecran era opac) dar cand opream la un semafor aceasta devenea activa.

P.S. Mai jos statusul era acelasi "Initializing" :)

Link to comment
Share on other sites

deci cum se face? ca am si eu optiunea, dar nu e activata, si habar nu am :lol:

 

mai detaliat te rog... tot e60, am idrive.

 

 

... pai, eu las motorul pornit, setez presiunea(la fiecare roata<NU DIN IDRIVE> ci cu aparatul) iar dupa ce am reglat presiunea la fiecare roata selectez in idrive "set tyre pressure"... dupa care apare "initialising..."... ma duc vreo 4 km, evit gropile, denivelari mari(nu ca nu le-am evita tot timpul :lol: ), e de preferabil ca drumul sa fie cat mai bun(asta am citit-o undeva nu mai stiu unde), iar dupa cei 3-4 km apare "Status: active"... ceva de genul... asa tin minte... data viitoare cand fac treaba asta o sa fiu mai atent si daca nu reusiti revin cu detalii...

 

NUMAI BINE! :)

Link to comment
Share on other sites

eu dau sa calculeze si ies din meniu , nu am fost interesat sa ma uit dupa cat timp isi stocheaza el datele, imi apare eroarea pt ca am cauciucurile f uzate , si sunt umflate cu aer , si cred ca pierde unu pe undeva presiune ... mereu imi apare eroarea cand vreau sa ii dau si eu mai grav si ma da inapoi ... mai merg pana la sf lui octombrie si dupaia ii pun direct de iarna nu se merita sa ii iau acu de vara sa le tin dupaia 5 luni pe dreapta ... si neeaparat ii fac o presiune cu azot Edited by MateiBarbu
Link to comment
Share on other sites

din cate am citit si eu pe net e mai bun azotul pt ca nu se misca in pneu (gaz inert) ... si nu pierzi presiune la variatiile de caldura ... presiunea cu azot se face si mai rar din considerentele astea (lucru testat de mine si pe fostul golf , cred ca am mers vreo jumatate de an fara sa imi fac probleme de presiune pana am taiat cauciucu. cauciucurile mele actuale cred ca de asta sufera...pierd presiune cand e f cald...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am si eu o intrebare legata de senzorul de presiune pneuri. Am citit pe cateva forumuri din State ca E60ul cu an de fabricatie inainte de 2005 (al meu este 2003) nu ar avea montat senzor de presiune in roata/janta iar monitorizarea presiunii in pneuri se face prin "citirea" vitezei de rotatie a rotilor, bla bla. Aveti idee daca lucrul asta se palica si pentru modelele de EU?

Ma gandesc sa imi schimb jantele cu unele de iarna si ma gandesc ca daca senzorul este montat pe janta imi va aparea avertizarea de "pana" in bord sau mi se va dezactiva automat aceasta functie lucru pe care evident nu mi-l doresc.

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

din cate am citit si eu pe net e mai bun azotul pt ca nu se misca in pneu (gaz inert) ... si nu pierzi presiune la variatiile de caldura ...

 

 

Si eu am inceput sa folosesc azot desi nu prea aveam incredere.Nu stiam faza cu azotul, ca nu se misca in pneu, insa am observat ca acum masina franeaza mai bine.Probabil asta este explicatia, deoarece nu se mai misca azotul in pneu, roata are o viteza mai mica, astfel la franare masina se opreste mai repede. :)

Link to comment
Share on other sites

am cam chiulit de la fizica...dar daca se foloseste la avioane ... inseamna ca aia nu`s batuti in cap ... si vorba aia... mai bine nu imi cumpar 2-3 sticle de coca cola si ii dau la o presiune cu azot :)) ... ca oricum trebuie sa ma pun iar pe slabit :lol: in mom de fatza am aer in pneuri in e60 , urmeaza sa pun cauciucuri de iarna pe 1 noiembrie si atunci ii fac si presiunea cu azot ... unde ma sfatuiti sa indrept o janta ... ?
Link to comment
Share on other sites

@ABK: este impropriu spus "senzor de presiune in pneuri". Practic nu exista un senzor care sa iti verifice presiunea in pneuri. Verificarea presiunii se face asa cum ai spus si tu prin "citirea" vitezei de rotatie a fiecarei roti in parte. De aceea masina are nevoie sa parcurga o distanta destul de mare pentru a determina pentru fiecare roata in parte viteza de rotatie.

Dupa stabilirea vitezei, periodic, valoarea memorata pentru o roata este comparata cu valoarea din acel moment si eventualele diferente vor fi raportate drept pana.

 

Deci, nu vei gasi la nici o roata vreun senzor de presiune. Poti schimba rotile linistit, dar va trebui sa-ti reinitializezi sistemul pentru a memora noile valori.

 

Se face o confuzie intre sistemele de avertizare.

1. TPM - Tire Pressure Monitor - sistem ce utilizeaza cite un senzor de presiune pentru fiecare roata.

Evident TPM-ul este mai performant avind posibilitatea de a vedea pentru fiecare roata in parte care este presiunea in acel

moment ( ma rog, sistemul se updateaza cam la 10 minute din cite stiu ).

2. FTM - Flat Tire Monitor sau RPA - fara senzori de presiune pe fiecare roata, utilizind viteza de rotatie a fiecarei roti.

Edited by zyppo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

 

Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.

Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

 

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot -care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.

 

Azotul nu este recomandat iarna, mai ales celor care utilizeaza anvelopele asa zise "all sezon", sau cei ce folosesc anvelope de vara iarna, deoarece in ambele variante compozitia cauciucului este mai "dura" si nu permite o "dilatare" corecta, adica nu se incalzeste cauciucul corect, si apar probleme de aderenta. deci vazianta cea mai buna ramane "aerul" in anvelope iarna

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.