Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

Salut,

Eu am gpl pe bmw e36 318i.

I-am pus fix a doua zi dupa ce l-am achizitionat (acum vreo 6 luni)

Pot sa va spun ca, conteaza foarte mult meseriasul care monteaza astfel de instalatii, pentru ca o instalatie bine montata si reglata bine merge brici. Consumul este cu 1... 1,5 l/100km mai mult decat pe benzina, dar se merita comparativ cu pretul benzinei.

Instalatia a costat 2000 ron (garantie 2 ani). Amortizarea se face cam in 12-15 mii de km. La cat de des merg cu eu cu masina, asta inseamna cam 6 luni, dupa care mergi in castig.

Intretinerea instalatiei consta in schimbarea unui fitru la fiecare 15 mii de km, care costa vreo 30 ron.

Referitor la viteza si putere, eu nu prea simt nici o diferenta. Masina ia lejer 160 km la ora (mai mult nu i-am dat dar sigur ia), ceea ce pentru mine este suficient (tinand cont ca mai mult de 130 -140 km/ora nu merg)

Va spun doar date tehnice, pentru cei care vor sa stie cam ce inseamna gpl pe bmw, cat costa, care e intretinerea.... cum economisesti etc; nu vreau sa intru in polemici inutile cu cei care considera ca gpl pe bmw este un lucru rau.

 

Avantaje:

- pretul mic la GPL = economie la bani

- injectoare noi (instalatia vine montata cu injectoare proprii)

- poti oricand comuta pe benizna

 

Dezavantaje:

- loc mai mic in portbagaj (butelia ocupa cam 1/3)

- cateva dispozitive, fire si furtune in plus montate pe la motor, ceea ce face accesibilitatea mai greu pentru a schimba anumite piese.

 

Astea sunt avantajele si dezavantajele care le vad eu, poate ar mai fi si altele dar nu ma intereseaza,

 

Ca idee, autostrada Pitesti - Bucuresti (100km) ma costa aproximativ 18 ron, cu clima pornita; consum calculat de la plin la plin, ca n-am computer de bord.

Daca vreti mai multe informatii nu ezitati sa scrieti...

Numai bine

 

Pot veni si vinerea la intalnire sa vedeti cu ochii vostrii.

 

PS. N-am avut nici o problema pana acum. Masina merge excelent.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt posesor dar am un prieten foarte apropiat cu un e36. Rupe masina aia in 3, a schimbat 2 discuri de ambreaiaj dar nu are probleme cu motorul.

Instalatia asta face toti banii. Se amortizeaza destul de repede, iesi cam la 60% din pretul cu benzina.

 

P.S. Si el tot din CT.

 

dar ce motor are, 24v ?

si poate stie cineva une se gasesc cele mai bune preturi la instalatii.

ms.

Scuze ca nu am precizat: 320i vanos. Nu stiu sigur anu` dar mai veche decat a ta si cu peste 100k pe gaz.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca exista oameni care si`au montat instalatii GPL pe seria 3. Mi s-a facut si mie o propunere sa-mi pun asa ceva pe masina, si bineinteles ca omul incerca sa-mi ia ochii cu faptul ca nu imi afecteaza motorul, ca nu se simte diferenta foarte mare de putere, la pornire... si bineinteles, ca o sa ies mult mai ieftin la buzunar.

Sunt curios daca e cineva pe forum care are, a avut sau a auzit de asa ceva..

Btw, stiu ca e oarecum rusinos pentru un mandru posesor de benzinar sa se gandeasca sa-si puna gpl... dar sunt curios :))

 

 

eu am gpl de 10.000 km. In prima mie de km s-a dereglat de 2 ori, (cica ar fi normal) adica incepuse sa traga prost. Dupa care a autocalibrat-o a doua oara s-au incheiat problemele.

instalatia pt v8 cu 8 injectoare, senzori de presiune,si temperatura antigel ,calculator, filtre, etc a costat 4400 cu tot cu montaj la niste baieti de nota 10 daca vrei te trimit la ei. Se misca si repede , si sunt amabili chiar si dupa ce ti-au luat banii , nu ca altii care iti dau jet cand vii cu probleme.

Revizie la 15.000 km 80 ron, schimbatul filtrelor.

 

Instalatia o autocalibreaza cu ajutorul unui laptop, conectat prin mufa de diagnoza a gpl-ului . Daca ai probleme cu motorul cu aer fals sau alte chestii , nu o sa se autocalibreze corect in veci. Vei simti diferenta de putere. Abia dupa ce mi-am rezolvat problema cu aerul fals pe la valva pcv, s-a autocalibrat corect iar acum nu mai simt diferenta de putere.

Deci sfatul meu este ca daca vrei sa fii pe deplin multumit de functionarea instalatiei , trebuie sa ai motor intreg.

 

Treaba cu arde supapele , e de cand cu benzina cu plumb. Benzina cu plumb avea si proprietati de ungere. Motoarele care merg pe benzina fara plumb nu mai foloseste combustibilul pe post de lubrifiant.

 

Iti recomand cu caldura o instalatie secventiala. N-o sa-ti para rau

 

 

 

multumesc frumos baieti, dar vreau sa stiu daca si-a montat cineva secvential, si care poate sa-mi dea mai multe detalii

despre fiabilitate / compatibilitate si eventual niste preturi mai concrete.

eu unul chiar sunt interesat , dar mai vreau sa ma documentez putin dupa care am sa-mi montez, si

am sa va tin la curent; pana atunci daca mai are cineva ceva de adaugat sunt o ureche mai mare

 

eu am de 10.000 km totul merge perfect daca ai motor intreg nu simti diferenta de putere.

eu am dat 4400 ron pt V8 tomasetto cu stag 300 computer.

pt 6 in linie e undeva la 36-38 .

Suna-l pe Gabi 0766.372.164 si zii ca suni din partea lui Cristi cu bmw 530 V8 s-ar putea sa-ti faca reducere daca-i zici asta :lol:

 

multumesc frumos baieti, dar vreau sa stiu daca si-a montat cineva secvential, si care poate sa-mi dea mai multe detalii

despre fiabilitate / compatibilitate si eventual niste preturi mai concrete.

eu unul chiar sunt interesat , dar mai vreau sa ma documentez putin dupa care am sa-mi montez, si

am sa va tin la curent; pana atunci daca mai are cineva ceva de adaugat sunt o ureche mai mare

 

ca fiabilitate pot sa-ti zic ca primele care se duc sunt injectoarele care tin 100.000. La tata la logan fix atat au tinut. De multe ori nici injectoarele de ultima generatie diesel nu tin atat, din cauza motorinei.

iar pretul unui injector e aprox 150 ron. mie mi se pare parfum . in rest daca monteaza calculatorul intr-un loc ferit de apa, eventual in control unit box ,nu trebuie sa fie bube.

 

Nu sunt posesor dar am un prieten foarte apropiat cu un e36. Rupe masina aia in 3, a schimbat 2 discuri de ambreaiaj dar nu are probleme cu motorul.

Instalatia asta face toti banii. Se amortizeaza destul de repede, iesi cam la 60% din pretul cu benzina.

 

P.S. Si el tot din CT.

 

dar ce motor are, 24v ?

si poate stie cineva une se gasesc cele mai bune preturi la instalatii.

ms.

 

Fericiti cei cu 4 pistoane, cu stag 200 e undeva la 2200 ron instalatia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Buna ... posesor de E34 520i din '95.

Cap cilindrica 1991, 150 Hp, consum mediu benzina oras - 12/100 km(in max 3000 turatii), consum mediu extern 7-9/100 km.

Masina o am luata din Italia cu instalatie GPL(Landi Renzo montata acolo, ceea ce e f avantajos in conditiile in care masina am luat'o cu 2700 euro acum 5 ani), nu se compara cu instalatiile din Romania.

Nu am avut nici o problema ... este foarte silentioasa si pe benzina si pe gaz. Nu am avut unde sa-i dau mai mult de 180 ca ii dadeam.

Ce altceva sa va mai zic? ... Mai intrebati-ma si voi de nelamuriri... Abia acum am observat postul

Link to comment
Share on other sites

merita.insa trebuie o instalatie mai performanta .nu orice instalatie sau ghidusi facute pe acolo.cel mai bine e una automata.pleaca pe benzina si cand stie ea trece pe gaz,

cel mai bine e sa pornesti masina pe benzina si sa o lasi 2 min inainte sa o opresti sa mai mearga pe benzina.

e ceva cu arderea uscata care nu face bine la motor.nu stiu prea bine.asa se recomanda .pornit pe benzina..,.etc.. e un lucru f bun gazul asta pe asemenea vremuri

Link to comment
Share on other sites

sunt instalatii secventiale, destul de performante, care pornesc pe benzina si apoi trec pe gaz; iar la turatii inalte trec iarasi pe benzina...

asa ca nu trebuie sa te mai gandesti pe ce sa o pornesti, la cat timp sa schimbi pe gaz ... si asa mai departe

Edited by adi_JOL
Link to comment
Share on other sites

totusi ganditi-va numai cand auziti "BMW PE GAZ"?

suna aiurea

parerea mea

crezi :twoup: !?!

dar cumm ar fi ca pe autostrada sa te depaseasca un BMW pe gaz si tie sa-ti vina sa cobori din masina? ce zici de BMW-ul asta ?

Edited by adi_JOL
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca exista oameni care si`au montat instalatii GPL pe seria 3. Mi s-a facut si mie o propunere sa-mi pun asa ceva pe masina, si bineinteles ca omul incerca sa-mi ia ochii cu faptul ca nu imi afecteaza motorul, ca nu se simte diferenta foarte mare de putere, la pornire... si bineinteles, ca o sa ies mult mai ieftin la buzunar.

Sunt curios daca e cineva pe forum care are, a avut sau a auzit de asa ceva..

Btw, stiu ca e oarecum rusinos pentru un mandru posesor de benzinar sa se gandeasca sa-si puna gpl... dar sunt curios :))

 

 

 

Salut!

EU AM GPL! Pe un Compact 316i

Este cu 10 CP mai puturoasa dar tinand cont ca rulez 100 km pe zi merita toti banii. Motorul merge mai silentios, senzatia aceeasi....depinde cum vrei sa o calci ....

Sa va dau si un exemplu.....cu 50 de ron rulam 100 km ...de cand am glp cu 50 de ron rulez 200 km .....deci.....pt cineva care merge cu masina zi de zi, MERITA!

Pt alte detalii ne vedem la intalnire!

 

aici
totusi ganditi-va numai cand auziti "BMW PE GAZ"?

suna aiurea

parerea mea

crezi :twoup: !?!

dar cumm ar fi ca pe autostrada sa te depaseasca un BMW pe gaz si tie sa-ti vina sa cobori din masina? ce zici de BMW-ulasta ?

 

 

 

 

La 170- 180 la ora nici nu simte ....si al meu e motor de 1.6.....

 

 

Am vazut ca exista oameni care si`au montat instalatii GPL pe seria 3. Mi s-a facut si mie o propunere sa-mi pun asa ceva pe masina, si bineinteles ca omul incerca sa-mi ia ochii cu faptul ca nu imi afecteaza motorul, ca nu se simte diferenta foarte mare de putere, la pornire... si bineinteles, ca o sa ies mult mai ieftin la buzunar.

Sunt curios daca e cineva pe forum care are, a avut sau a auzit de asa ceva..

Btw, stiu ca e oarecum rusinos pentru un mandru posesor de benzinar sa se gandeasca sa-si puna gpl... dar sunt curios :()

 

 

 

Salut!

EU AM GPL! Pe un Compact 316i

Este cu 10 CP mai puturoasa dar tinand cont ca rulez 100 km pe zi merita toti banii. Motorul merge mai silentios, senzatia aceeasi....depinde cum vrei sa o calci ....

Sa va dau si un exemplu.....cu 50 de ron rulam 100 km ...de cand am glp cu 50 de ron rulez 200 km .....deci.....pt cineva care merge cu masina zi de zi, MERITA!

Pt alte detalii ne vedem la intalnire!

 

aici
totusi ganditi-va numai cand auziti "BMW PE GAZ"?

suna aiurea

parerea mea

crezi :) !?!

dar cumm ar fi ca pe autostrada sa te depaseasca un BMW pe gaz si tie sa-ti vina sa cobori din masina? ce zici de BMW-ulasta ?

 

 

 

 

La 170- 180 la ora nici nu simte ....si al meu e motor de 1.6.....

 

 

PE GPL!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am luat decizia si mi-am pus instalatia GPL. Tomasseto stag 200. E montata de vreo 3 luni, am facut vreo 7000 km pe gaz.

In cazul meu, fata de OBC consumul de gaz este cu 3 l mai mare. Masina e 316i, e46m 1895 cmc. Adica imi ia 10 afara ... si undeva intre 12 si 15 (maxim) in bucuresti...

 

Sunt foarte multumit, nu am fost la service cu ea pana acum... trebuie sa ma duc o data la 15k km si costa 100 lei revizia.

 

Nu mi se pare mai puturoasa pe gaz... dar poate e doar o parere subiectiva. Am mers maxim cu 190km/h pe gaz, pe benzina parca am prins undeva la 195... deci irelevanta diferenta.

 

Singura "modificare" adusa instalatiei stock a fost sa ii schimb turatia la care trece de pe gaz pe benzina. Stock, la 5000 rpm trece automat pe benzina... Eu i-am rugat pe baieti sa modifice din soft la 6000 rpm. Si chiar si asa, cand schimb vitezele la 6000 mai trece uneori pe benzina. Am inteleles ca turatia trece usor de 6000, gen 6050, 6100 si ca de-aia sare, eu stiam ca la 6000 fix se taie alimentarea la motorul meu (m43).

 

Nu am fost inca sa o omologhez... lipsa de timp.

 

Instalatia a costat 2200 ron + o mica atentie inginerului de la service. Rezervorul de gaz l-am pus in locul rotii de rezerva, cu avantaje si dezavantaje. Dezavantaje : am renuntat la rezerva (dar cu cauciucuri rft nu-i problema) ; autonimie mica, avand in vedere ca rezervorul are 43l si intra in el maxim 37 parca. Avantaje : nu se vede butelia, nu-mi ocupa loc in portbagaj.

 

Mufa de alimentare am scos-o pe langa cea de benzina si nu i-am lasat sa dea gaura mare, astfel incat la alimentare folosesc un adaptor pe care il infiletez eu...

 

Pentru orice intrebari va stau la dispozitie, am fost cu masina la intalnire si am prezentat minunea! :twoup:

 

Rog un coleg care a omologat de curand o instalatie sa-mi spuna cu ce acte sa ma duc la RAR si cat costa distractia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

din cate imi aduc aminte, eu am dat anul trecut in iunie cam 70 de lei ptr omologare. m-am dus cu toate actele masinii + actele pe care le-ai primit de la cei care au pus pe masina instalatia. Nu mi-a trebuit vreun act in plus.

 

@Imarco24 eu am comutator la stag 300, cred ca toate au comutator

Edited by CodMedia
Link to comment
Share on other sites

In primul meu post in aceasta discutie am spus ca voi reveni dupa ceva vreme cu alte completari in ceea ce priveste instalatia de gpl de pe masina mea.

Am ajuns la 65 000 de km de cand am gpl si totul este in parametri normali, nu vad nicio diferenta fata de vremurile in care nu aveam gpl.

uleiul este foarte curat, il schimb la 10 000 de km, ulei bmw 10w40 sau castrol magnatec 10w40.

Masina a ajuns la 255 000 de km acum si merge foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma doare fix in ........ ca suna aiurea. Important e ca nu se simte diferenta la mers dar se simte diferenta la buzunar!

in vremurile astea normal ca trebuie sa ne protejam buzunarul ,nu e nici o rusine.

cine vrea basini atunci sa arunce cu banii in lautari.

 

atunci de ce isi mai ia bmw,daca tot vrea sa-si protejeze buzunarul ?

 

exista logan dci

Link to comment
Share on other sites

daca ptr tine a avea bmw e o chestie cu care arati lumii ca ai bani....

 

bmw este o masina care iti ofera comfort, siguranta si multa buna dispozitie, toate atunci cand o intretii corespunzator.

daca filosofia celor de la bmw era: "facem masini bune doar ptr bogati" probabil ca nu faceau nici motoare de 1.6 1.8 sau 2.0 ci faceau de la 2.5 in sus si nu puneau din fabrica gpl pe modele lor.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma doare fix in ........ ca suna aiurea. Important e ca nu se simte diferenta la mers dar se simte diferenta la buzunar!

in vremurile astea normal ca trebuie sa ne protejam buzunarul ,nu e nici o rusine.

cine vrea basini atunci sa arunce cu banii in lautari.

 

atunci de ce isi mai ia bmw,daca tot vrea sa-si protejeze buzunarul ?

 

exista logan dci

tu ce ti-ai luat 2.o d si nu 335i? nu tot ca sa iti protejezi buzunarul ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.