Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

ce a crapat la ele ?

 

the usual, supape,scaune, camasi,draci laci..teoria e aceea a arderii uscate, dar acum am si dovada, am incredere in baietii aia..

 

In primul rind acest miraculos GPL strica,arde,roade totul in calea lui (bineinteles ca asta nu se intimpla intr-o zi,cu timpul)e vb de tot ce se afla in _chiulasa_ (supape,scaunele supapelor)si multe altele!Cauza...?Gpl-ul nu are aceiasi cifra octanica si nu lubrifiaza ca benzina,arderea lui e uscata.Si d'aici incepe povestea cu stricaciunile.Este parerea multor mecanici...si-a mea bineinteles!Alegerea este a fiecaruia dintre noi. :)

 

uite cam ce zicea colegul sustin si ei..

 

Am mers cu un 520i E39 pe gaz, sincer nici nu stiam pe ce merge, schimba de pe benzina pe gaz si invers imperceptibil pentru sofer si n-avea batai sau pocnituri la motor..si am mai avut in trecut o Dacie pe GPL, dar aia nu se pune ca oricum trebuia resegmentata in 60k km :),stiu ca se recomanda sa mai mergi si pe benzina din cand in cand

 

Interesanta teoria cu 5000RPM, atata timp cat nu stresezi motorul inteleg ca e ok?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa agit spiritele mai mult :hyper: eu o sa pun un 2.8i si pun GPL pe el :laugh: si da , nu glumesc !

 

Programez instalatia sa treaca pe banzina dupa 3500- 4000 ture si gata !

 

 

Stie cineva daca trecerea e ssesizabila la instalatile secventiale ?

 

 

 

 

 

Daca ai presiunea ok pe gaz din vaporizator la 4000 rpm, nu , daca e slaba o sa smuceasca cand trece pe benzina !

 

Daca o setezi sa mearga si pe presiune gatuita , se simte trecerea ! Daca o lasi default , nu se simte trecerea.

 

 

 

 

 

 

the usual, supape,scaune, camasi,draci laci..teoria e aceea a arderii uscate, dar acum am si dovada, am incredere in baietii aia..

 

 

 

uite cam ce zicea colegul sustin si ei..

 

Am mers cu un 520i E39 pe gaz, sincer nici nu stiam pe ce merge, schimba de pe benzina pe gaz si invers imperceptibil pentru sofer si n-avea batai sau pocnituri la motor..si am mai avut in trecut o Dacie pe GPL, dar aia nu se pune ca oricum trebuia resegmentata in 60k km :),stiu ca se recomanda sa mai mergi si pe benzina din cand in cand

 

Interesanta teoria cu 5000RPM, atata timp cat nu stresezi motorul inteleg ca e ok?

 

 

 

Asta cu turatie mare , e doar o teoria a mea , (poate ca conteaza prea putin in caz real) din cauza cresterii temperaturii in camera de ardere. Benzina este lichida si vine si rece , deci 2 avantaje pentru racire in camera de ardere fata de GPL.

Nu conteaza ca apa ta din bord e la jumate , conteaza ce se intampla acolo inauntru.

Cand vine vorba de uzura la motor pe GPL , ma gandesc la componentele din camera de ardere, daca sunt calitative, nu e problema. Daca sunt proaste , se strica si pe benzina.

La unele masini cu sistem de racire mai prost aveau probleme.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

avetii idee cat ar fi consumul pentru n e39, 2.2 benzina pe GPL? in oras si extern?

salut ! eu am un 325xi e46 si i-am pus instalatie GPL acum vreo 2 saptamani timp in care am facut vreo 2000 km. consumul afara e intre 10.5 si 12 litri in functie de cox aer ... si in bucuresti imi ia cam 17-18 ceea ce inseamna vreo 9 de benzina avand in vedere ca pretul gazului este fix la jumate. pe benzina imi lua afara 9 - 9.5 si in oras 14-15 e ceva diferent, nu ?!

 

116 i an 2008, 122 cp

Va rog sa-mi recomandati un service profi in bucuresti pentru achizitionare si montare instalatie GPL.

Multumesc.

salut ! un service bun din cate stiu eu este prin rahova. autogaz se numeste, insa ei monteaza numai instalatii GPL Tomasetto. eu mi-am montat instalatia de gaz la Vernesti, dincolo de buzau spre brasov. profesionisti oamenii. au facut cursuri la BRC in italia ca sa poata avea licenta pentru montaje.

masina merge la fel ca inainte, nu se cunoaste diferenta de putere. pornirea se face numai pe benzina si cand apa ajunge la temperatura de 40 grade se trece automat pe gaz.

instalatia se poate seta sa treaca automat pe benzina de la o anumita turatie in sus sau de la o anumita viteza in sus. se mai poate seta ca atunci cand ii dai blana 1-2-3-4 sa intre pe benzina si cand se stabilizeaza viteza sa treaca automat pe gaz. bafta !

instalatia m-a costat 5000 lei si o voi amortiza in 20.000 km plus sau minus in functie de unde o sa merg mai mult cu masina. daca e mai mult pe oras o sa se amortizeze in mai putin de 18.000 km

 

pentru cei care gazul rupe, arde, strica tot in calea lui si nu si-ar pune gaz pe masini cred ca nu i-ar deranja M5-ul e60 tunat de HAMMAN si montat pe el 2 instalatii gpl cu 660 cp si consum cu 50% mai mic. :hyper: http://www.promotor.ro/masini-noi/tuning-auto/cea-mai-rapida-masina-pe-gpl-este-un...-bmw-m5-g-power-7895738

Edited by rvaler2010
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

buun.neavand rabdarea necesara sa citesc cele +30 de pagini,cu scuzele de rigoare,pun si eu o intrebare:

 

care este totusi vrajeala cu uzura mai rapida a motorului pe gpl,avand in vedere arderea uscata etc??e ceva valabil sau povesti

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

singura problema pe care o vad consta in racirea camerei de ardere, pe care GPL-ul nu o ofera(el intra fierbinte, 80 grade si in stare gazoasa , nu lichid si rece ca benzina ca sa raceasca)

Asa ca nu as merge cu ea cu 5000 rpm constant pe GPL , dar la mersul de oras n-are treaba.

Ai din calculator setat cand atingi turatia de .... (cat o setezi ) trece singura pe benzina fara sa intervi sau sa simti diferenta

Edited by logo
Link to comment
Share on other sites

Eu am GPL pe E39 528i. Instalatia cred ca ar avea nevoie de un plaman mai mare sau ceva fiindca pana in 1500-2000 ture daca apesi acceleratia la maxim da in nas, dar in rest merge perfect. Adica pot sa accelerez si de la turatii mai mici, dar sa nu calc mai mult de jumate pedala de acceleratii. Daca vrei sa fuga, retrogradezi.

In afara de acest mic inconvenient merge perfect. Pot sa schimb de pe benzina pe gaz cand vreau si nu-ti dai seama, nu e niciun zgomot, nu tremura turatia deloc. Am setat-o sa treaca pe benzina la 5000 ture si in timpul unei acceleratii nu simti ca trece pe benzina.

 

Consumul inca nu am apucat sa-l fac, dar banuiesc ca n-o sa fie cu mult mai mare decat pe benzina. Iar in ceea ce priveste puterea... cat timp o tii peste 2k ture eu nu-mi dau seama de nicio diferenta intre GPL si benzina. Sincer, accelereaza la fel. Am simtit diferenta intre E39 528i si E34 525i, dar intre GPL si benzina pe 528i.... nu o simt.

Link to comment
Share on other sites

legat de lubruifierea oferita de carburant.. asta era valabil la dacii cu benzina cu plumb, acum orice motor de la euro 1 in sus nu mai are problema asta, asta a fost si schimbarea mare la moatoare cand s-a trecut la prima norma euro, supape si segmenti din alte materiale care sa nu aibe nevoie de lubrifierea facuta de benzina cu plumb.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoi!

In primavara mi-am cumparat un bmw 316i din 1992 (in talon scrie 3C si 316i) nu prea le am eu chiar asa de bine.

A-si dori sa-mi pun instalatie GPL si am gasit la mine in oras cineva care face montare cu 2200 de lei (istalatie, montaj...etc), din ce mi-a explicat se monteaza pe fiecare injector si consumul creste cu maxim 1L dar puterea in mare ramane.

A-si dori sa imi explicati daca necesita folosirea altor ulei la motor, sau ceva ulei care trebuie sa se combine cu benzina (chiar nu ma pricep), trebuie schimbat mai repede uleiul din motor, filtrul de ulei, filtru de aer.

Ce anume ar trebui sa am in vedere cand fac cei de la service montarea?

Va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

se pun niste bujii speciale de GPL si intervalul de folosire e mai mic mic de regula, nu tin gen 60-80.000 cat tin niste bujii pe benzina normale, ci ceva mai putin, daca nu ma insel.

 

In afara de asta, revizii normale + inspectiile periodice la instalatie.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ahoi!

In primavara mi-am cumparat un bmw 316i din 1992 (in talon scrie 3C si 316i) nu prea le am eu chiar asa de bine.

A-si dori sa-mi pun instalatie GPL si am gasit la mine in oras cineva care face montare cu 2200 de lei (istalatie, montaj...etc), din ce mi-a explicat se monteaza pe fiecare injector si consumul creste cu maxim 1L dar puterea in mare ramane.

A-si dori sa imi explicati daca necesita folosirea altor ulei la motor, sau ceva ulei care trebuie sa se combine cu benzina (chiar nu ma pricep), trebuie schimbat mai repede uleiul din motor, filtrul de ulei, filtru de aer.

Ce anume ar trebui sa am in vedere cand fac cei de la service montarea?

Va multumesc anticipat!

Consumul creste cu 2% fata de benzina. Instalatia este secventiala cu calculator separat. Bujiile trebuiesc schimbate mai repede cam pe la 10.000 km iar filtrul de aer pe la 5-6 mii. Inainte sa pui gpl asigurate ca motorul este ok, puneo pe tester.

Link to comment
Share on other sites

fiecare cu parerea lui eu sunt un posesor de bmw cu gpl , e drept ca nu am motor mare dar in vremea de azi merita ,si nu sunt de acord cu "unii"impatimiti posesori de bmw care rad cind aud de gpl ,la urma urme i cred ca e bine sa mergi cu o masina adevarata cu bani putini , cu o poluare mai redusa .deci eu sunt multumit de gpl si sfatul meu e daca sunteti nesiguri in legatura cu gpl mai documentativa si puneti gaz pe masina ca sa pui benzina in rezrvor cu 6 lei litru e o nenorocire ,e o investitie meritata .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.