Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

Si eu ma confrunt cu problema calitatii gazului. Am 2 statii de GPL langa mine si de la ambele merge motorul mai prost ca pe benzina. Variaza relanti-ul, cateodata cand o scot din viteza da sa moara motorul, samd. Pe benzina merge perfect.

Instalatia am mai calibrat-o de cateva ori, dar cred ca o sa ma mai duc o data.

 

Oricum, tot trebuie sa bag gaz mai bun si nu prea stiu de unde. Am optiune Lukoil relativ aproape de casa, dar din ce am citit mai sus e o optiune proasta. Stiti vreo statie de GPL mai buna in Bucuresti? Sau ce firma pune GPL de calitate?

Link to comment
Share on other sites

A fost curatat recent motorasul de relanti. Ti-am zis, pe benzina motorul merge foarte bine, lin, cu relantiul perfect stabil. Harta la gaz s-a facut adaptata dupa cum merge pe benzina, cu niste tweak-uri la ture putine sa mearga mai bine ca pe benzina (ceva cu timpii de injectie). Acum se simte si ditamai scaderea in putere. Abia trage pe gaz. Cum o dau pe benzina trage ca un 2.8.

 

O sa bag si eu de la Rompetrol.

Link to comment
Share on other sites

OK,dar tine cont ca e suficient un plin de gaz murdar si in 3 km ramai cu masina pe dreapta.Nu se poate stii cauza,dar poti incepe sa verifici filtrele daca au mizerii. Si daca au, poti sa cureti si rezervorul de gaz ca sigur si acolo este un kil de gunoi. (dupa ultimele detalii ale baietilor de la service-ul BRC din Buzau)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu puneam de la Mol, pana cand mi-am infundat bine filtrele. Cei de la service-ul gpl mi-au recomandat sa schimb benzinaria. Am mers la Lukoil. De foarte mult timp alimentez numai din acelasi peco, si nu am mai avut nici o problema.

 

Nu cred ca o anume companie face magarii, si scot filtrele de la pompe.

Magariile se fac la nivel de peco, indiferent care sunt ei.

Link to comment
Share on other sites

Am 32000 si nu am schimbat inca nici un filtru de gaz, alimentez 80% petrom, merge foarte bine,mi-au recomandat baietii de la autogaz, unde am montat instalatia. Desi nu ma prea incanta petrom de cand cu preturile astea mari! Sper sa nu imi schimb parerea despre ei! Edited by leutzu
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Consumul pe BC e acelasi cu cel real pe gaz?

Pe bc ar trebui sa-ti arate consumul de benzina (benzina care-ti ajunge la injectoare, apoi este trimisa inapoi spre rezervor, pentru ca nu e bagata in motor), si nu ar avea legatura cu cantitatea de gaz care-ti intra in motor. Sau gresesc eu?

Mi se pare cam putin 10.5% gpl pentru 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Consumul pe BC e acelasi cu cel real pe gaz?

Pe bc ar trebui sa-ti arate consumul de benzina (benzina care-ti ajunge la injectoare, apoi este trimisa inapoi spre rezervor, pentru ca nu e bagata in motor), si nu ar avea legatura cu cantitatea de gaz care-ti intra in motor. Sau gresesc eu?

Mi se pare cam putin 10.5% gpl pentru 6 cilindri.

 

Eu am acelasi E39 520iAT (deci greu) cu GPL Romano FAST, pusa in 2008 la timisoara. Dupa ce am reglat-o, curatat-o, schimbat furtune, etc si am calibrat-o, merge PERFECT, la fel pe gaz isi pe benzina ! Exact cat spunea pyu, media de 9,5 - 10,5 (oras 60%, drum la Comarnic o data pe sapt., cam 40 %) . Oras am 14,5 pe bord, afara 7 - 7,4. Concret pe gaz (bonuri): oras 16-18 %, afara 8-10 %.

Eu iau de la Lukoil si merge foarte frumos. Nu luati de la RBC ! Infunda filtrul si merge in 5 cil !

 

Mananca ca.at astia care fac pe desteptii ca nu merge gazul la BMW... Am mers cu el cu 190 la ora si mai tragea, n-are nici o greata sa se tureze pe gaz (motor M52 TU). Am calibrat instalatia dupa inj de benzina, singur, cu programul Romano RIS N, am dat si un +5 la carburatie si practic nu simti diferanta, pe bune. Ralantiul e la fel, 720 rpm in cap...

Cand sunt 4 pers si bagaaje, da, in depasiri, mai bine intri in modul sport sau bagi a 4-a (de-asta am Steptronic). Sa mai zici ca 520 iA e puturos. sunetul e acleasi, nu e sunet, e muzica !

 

GPL la BMW e cea mai desteapta alternativa: economisesti si mergi mai mult si cu aceeasi placere !

Edited by Camil72
Link to comment
Share on other sites

O sa completez si aici impresiile dupa 1000 km+ cu GPL.

instalatia e BRC sequent plug & drive, merge si pe masini euro 5. La relanti nu sunt probleme, graficul pe benzina si gaz se suprapune perfect. In sarcina tragea ceva mai greu, nu mult dar se simtea, la 1000 de km a aplicat o corectie la harta si merge mai bine., diferenta e mult mai mica in sarcina banuiesc ca se poate si mai bine, iar culmea media pe gaz a scazut cu 1l de cand a mai reglat-o, E ala de la service cam puturos ca normal putea lua computerul ala in masina si sa facem reglaje si din mers, in sarcina, pana se supapuneau si graficele in sarcina benzina/gaz perfect, dar e ok. Daca nu sunt multumit de reglaj asta il pun sa faca.

Consumul instant sau mediu pe BC pe gaz e cel mult orientativ, e calculat in functie de timpii de injectie care sunt altii la gaz. deci degeaba va luati dupa ei.

Masina e ceva mai zgomotoasa la relanti, injectoarele sunt puse peste rampa de admisie care e din plastic si plasticul ala rezoneaza ceva mai tare, dar e ok, cu capota inchisa doar eu care o cunosc sesisez. diferenta.

Instalatia era reglata sa plece de la 40 de grade (temp apei din circuitul mic) , dar pentru iarna am reglat-o la 35 de grade si are si un delay de 60 de sec, adica dupa ce se fac 35 de grade mai asteapta totusi 60 de sec, si apoi trece pe gaz, (am citit asta pe un forum nemtesc de instalatii BRC puse pe BMW ) si iarna multi practica asta, ca la temp scazute dupa cum stiti motorul se incalzeste mult mai greu.

 

Gaz am pus de la Rompetrol si Lukoil, nu prea am sesizat diferente intre ele. Cred ca depinde mai curand de statie decat de firma in sine.

Mai vedem consecinte in timp daca apar, eu nu prea vad motive contra.

Daca va intereseaza mai multe, poze cu instalatia, etc puteti vizita topicul masina mea din semnatura

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Are cineva idee cat costa numai montajul pentru o instalatie secventiala stag300-6 pentru 6 cilindri?

Mi se pare absurda diferenta de pret, de la 4 la 6 cilindri (2000-2300 / 4200-4500 ron).

Asta avand in vedere ca in polonia, pretul unei instalatii complete pentru 4 cilindri nu cred ca trece de 12-14 milioane, iar una de 6 cilindri 16-18 milioane.

M-am interesat acolo de preturi, si acuma ma gandesc cat m-ar ajunge montajul la noi... Daca e rezonabil, poate-mi aduc una luna viitoare.

Inclusiv filtrele, interfetele de configurare, sunt destul de ieftine fata noi.

Link to comment
Share on other sites

la 6l cam o zi dureaza, deci pui si tu un 8h de manopera maxim. In Tulcea era intre 4-6 mil la 4L

 

 

treaba cu Polonia e cam in felul urmator, nu stii exact ce cumperi si nici garantie nu vei avea.

Eu unul am preferat sa dau un ban cu factura in regula si garantie, montator autorizat, revizii si reglaje gratuite pe perioada garantiei .

Diferenta de pret la 6L vine de la nr de injectoare, 2 in plus, ECU mai avansat si dimensiunea buteliei

Nemtii aproape de granita cu Polonia se duceau sa isi puna acolo, era mai ieftin ca in DE intradevr , dar la un 6l iti luau oricum intre 1000-1200 de euro, adica fix cat in ROmania.

ce cumperi tu cu 16 mil de acolo e cea mai rudimentara instalatie, la care o sa te duci non stop sa o reglezi, sa iti schimbe hartile la fiecare luna sau cand pui gaz din alta parte etc...

pune niste injectoare garantate 100k km, un ECU avansat autoadaptabil si vezi la cat ajungi...

Sau cumperi din Polonia, si garantie ioc, si o sa dai bani la revizii si reglaje non-stop.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

2 injectoare in plus, un ecu mai avansat nu costa 2000 lei, sa fim seriosi. Butelia nu conteaza, iti pui de care vrei. Cele pentru rotile de rezerva, iti dai seama ca sunt la fel, aceeasi capacitate... Si din ce am citit eu, instalatia de mai jos are si mai multe chestii in plus fata de ce aveam eu pe 316i... Aceeasi instalatie ce o aveam pe 316i, la poloni costa pana 8-9 milioane fara butelie, eu am dat 2200 lei cu tot cu montaj (http://allegro.pl/a2-ac-stag-200-4-tomasetto-alaska-136km-valtek-i2780374993.html - exact asta). Si garantie la fel, ioc, cand am fost la ei pentru ajustare, dupa primii 10.000 sau 15000 km sau cati au fost, schimbat filtre, etc, am platit totul, cica 120 lei costau filtrele, si inca 80 sau 100 lei montajul si calibrarea. Asta in conditiile in care pe diferite site-uri am vazut filtre la 50-60 lei ambele.

 

 

http://allegro.pl/a10-stag-300-6-isa2-silver-200km-valtek-sekwencja-i2779298813.html

 

http://phjacus.pl/images/czesci/stag_300_6_silver_valtek.jpg

 

14 milioane fara butelie si autoadaptabila, o scurta traducere:

 

Install Sequential AC STAG 300 6 ISA2 Silver KME reducer,

injection moldings Valtek.

 

Kit is designed for vehicles with a capacity of not more than six-cylinder 200HP.

 

Microprocessor controller STAG-300 ISA2, is based on proven and reliable system STAG-300 Plus. The driver has been upgraded by equipping it with intelligent auto-tuning system of the second generation - ISA2.

 

ISA2 System main task is to continuously, automatically modifying the gas maps as a function of engine speed.

 

When the "Auto-adaptation" is to collect points petrol map. Driver beeps indicate that the map is collected properly. When will gas mapping, the system automatically switches the driver ISA2 the gas supply. From this point, auto adaptation is performed by constantly comparing the gas engine when certain parameters (load and speed) of the gasoline model previously collected. With an innovative, system provides precise calculation ISA2 gas dose delivered to the petrol engine intake manifold.

 

controller is equipped with modern software. The device also has the possibility of manual adjustment of parameters, depending on the temperature of the gas fed, and the engine speed. The driver also introduces support Wankel engine option, and the ability to read the RPM signal from the camshaft sensor. The software has the function of draining the gas pressure at the cut-off and the option of heating the gas injectors.

additional driver software that makes the installation of cars based on the STAG-300 ISA2, complying with the Euro 5 emissions

 

latest technology and the highest quality product is a guarantee of reliability STAG-300 ISA2.

 

new driver features:

Intelligent System ISA2 autotuning (automatic map modification as a function of the gas engine).

Correcting the pressure regulator at the cut-off.

Injectors heating at a temperature regulator ≤ 10 ° C

Control of heating gas injectors (minimized the appearance of the engine ECU fault - "check engine").

Support a Wankel engine.

Ability to download RPM signal from the camshaft position sensor.

Extended selection list of gas injectors (HANA 2000) and gas sensors (REG, RAIL, SL).

Additional beep, indicating that the engine is running in Safe Mode.

Ability to set the maximum number of starts in safe mode.

 

driver to be installed in vehicles with petrol engines with more cylinders to 6, including the intake system without Valvetronic throttle ( used eg BMW), turbo, sequential and semi-sequential fuel injection and the full group.

Ë ac.com.pl

 

The kit includes:

- STAG controller 300 6 ISA2

- beam emulator with European connectors (Bosch)

- Control Panel full indication of the level of gas

- pressure and vacuum sensors

- temperature sensor regulator

- gas gauge beam

- buzzer

- software

- small parts assembly

- installation instructions

- Valtek 3ohm injection moldings

- SILVER KME reducer power 200HP - regulator may slightly differ from the that shown in the photograph, but this does not affect in any way the operation of a set of

 

Crezi ca toti de la noi sunt seriosi? Crezi ca nu sunt multi care pun instalatii ieftine la aceleasi preturi mari, pentru ca profitul sa fie maxim?

Traim in Romania, tara tuturor posibilitatilor.

 

De exemplu, la instalatia de mai sus - s-ar potrivi pe 323i, m52?

Pana la 200 hp, e ok, valvetronic stiu ca nu are m52-ul asta, mai departe nu stiu, ma depaseste:

driver to be installed in vehicles with petrol engines with more cylinders to 6, including the intake system without Valvetronic throttle ( used eg BMW), turbo, sequential and semi-sequential fuel injection and the full group.

 

Si btw, am gasit si interfata de configurare, pana in 100 lei :)

 

Si din ce am inteles, e foarte dezvoltat gpl-ul acolo, concurenta este mare, si de asta si preturile sunt mai mici ca la noi.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Preturile variaza intradevar.. la mine de exemplu la dealer autorizat BRC Bacau cereau 50 de mil, am gasit unul autorizat BRC in tulcea, aceasi instalatie si servicii 42 de mil. Poate sunt si preturi mai mici. In banii astia am si 2 ani de revizii gratuie, platesc doar filtrele, nu si manopera si inspectiile.

 

Avand in vedere ca am un motor de 192 de cai care halea benzina 17l si GPL cam 19, cu un rezervor toroidal nu stiu daca faceam 200 de km urban, avand ca poti folosi de fapt doar 3/4 din el. De fapt cam 150 de km cred ca faceam cu rezervor dinala.

Dar ma rog, asta e alta poveste, poate pe tine nu te intereseaza aspectul asta, eu am optat pentru unul cilindric de 84l care a costat ceva.

 

Dar te rog explica-mi si mie cum functioneaza garantia asta la niste piese cumparate din polonia si montate la un service in Romania.

Adica la service in Ro iti garantie la ce ? la montaj cam 3 luni, daca iti face factura, ca sunt obligati plin lege.

 

Ai o problema

.Ei zic ca e de la piesa, tu o trimiti in Polonia pe banii tai, stai x zile, vine inapoi monteaza din nou.(alta manopera).

sau scenariul mai rau, adica nu vine inapoi pana nu o platesti ca ei zic ca e de vina montajul, setarile sau exploatarea. defectuasa.

. manopera facturata iar etc..

Ce nu pricep multi e ca nu cumpara o punga de piese, cum vezi in poza, ci un serviciu ceva mai complex.

Daca ai probleme unde te duci cu ea ? Daca vrei sa o inscrii la RAR cum e normal, ai nevoie de montaj autorizat .

Sunt probleme cu garantiile la acte in regula dapoi asa cum vrei tu.

La cea mai mica zbarceala, diferenta aia de bani care acum pare o afacere buna o platesti de 3 ori.

Nu vorbim aici de niste bujii care le iei si le schimbi in fata blocului, ci de ceva mai complex si pe mai multi bani.

 

Piese mai cumpar si eu de afara, dar la asa ceva nu m-am incumentat.

 

 

Faci cum crezi, e doar parerea mea, eu sunt patit destul cu "lasa domle ca o rezolvam", orice problema ai vii la mine etc...mai ales la chestii dinastea nefacturate si fara un contract de garantie scris alb pe negru.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am primit nimic moca, interesant, cu toate ca aveam garantie :unsure: . M-au prostit, in fine :)

 

Ce poate sa pice la instalatia aia?

Ecu? Vaporizator? injectoare? Valvele alea care taie gazul?

Cand se strica ceva - cumpar alta direct din Polonia. De 2000 lei - cat ma ajunge mai putin, mai cumpar aproape 2 instalatii.

Si din ce am inteles (am pe cineva acolo), e o firma destul de serioasa, si mare. Referitor la RAR - cred ca instalatia neomologata ar fi cea mai mica problema :)

Si daca o montez intr-un service autorizat, obligat imi da si o hartie ceva, cu care sa ma prezint la RAR.

Cu cealalta masina nu am mai trecut prin rar... de mai bine de 2 ani am instalatia.

 

Eu ma risc la o instalatie, cateva seturi de filtre pentru schimb, interfata usb de configurare, si vad ce mai gasesc pe acolo.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

3-4 reglaje sa zicem, in timpul perioadei de garantie, nu costa atat de mult.

Eu unul am fost multumit de instalatie si de calitatea ei, insa nu am fost multumit de preturile exagerate pentru o configurare si schimbat niste filtre.

Ca daca nu mai aveam garantie, acelasi pret imi luau. Garantia aici se aplica doar daca se strica o componenta, si daca ei considerau ca e vina ta, o plateai.

 

Si mai bine cheltui banii pe o eventuala piesa stricata, decat sa le dau lor bani degeaba.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Domi, tie iti ia 525i E34 in jur de 17 benzina in oras?

 

Nu stiu ce naiba se intampla cu benzina asta, eu am avut 525i E34 si consuma 12-13 in oras. Am avut 535i E34 si consuma 16-17 in oras. Cred ca benzina asta de acum nu mai e aceasi benzina cu aia de acum 10 ani, altfel nu imi pot explica cum dracu se consuma mai multa.

 

Si nu numai benzina, si cu motorina e la fel. Orice masina iei, nu mai bate consumul declarat de producator cu realitatea. La 1.5dci aveam consum de 10-11 in oras, cand producatoru sustine in jur de 7.

Link to comment
Share on other sites

WLF, tulcea asta unde stau eu e un caz special.

Adica. Drumurile sunt scurte2-4km , asta inseamna ca in afara de miezul verii, cateva luni pe an, mergi macar juma de drum cu motorul rece.

Tulcea e pe 7 dealuri, si dealuri serioase, pe care le urci in regim de trafic urban, cu 20-30 de km/h, si nu constant ci variezi tot timpul din cauza de trafic... consum instant undeva la 25-30 la deal.... Cand ajungi la vale nu poti merge in frana de motor, sa zici ca se compenseaza cumva, ... din acelasi motiv de trafic . Pe strazile principale, cu 2 benzi, nu faci mai mult de 500 de m fara o trecere de pietoni fie cu semafor, fie cu kkt dinala de cocoasa. Adica mergi 200 m ajungi si tu la 40 km/h, frana la 0.. apoi iar.. si tot asa..

 

In bucuresti nu am avut consum mai mare de 15 ever. Si eu nu il cunosc bine, eu cand mergeam pe undeva o luam si traversam unirii ca nu stiam alt drum. Faceam cate 1.5-2h din militari in costin georgian.. si in conditiile astea lua 15., altfel lua mai putin..

 

In DE aveam consum urban 13-14.

Si oricum eu nu faceam multi km urbani acolo si consumul mi se parea acceptabil.

De cand sunt in ro, proportia s-a inversat adica fac 80% urban, cu consum de porc datorita factorilor locali.. asa ca de asta am facut trecerea la GPL.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce naiba se intampla cu benzina asta [...]

Si nu numai benzina, si cu motorina e la fel.

 

O posibila explicatie este faptul ca, fata de acum 10 ani, combustibilii din prezent contin cca. 5% biocombustibil.

In cazul benzinei:

- de la 1 ian. 2011, 5% bioetanol;

- de la 1 ian. 2013, 7% bioetanol (deci foarte curand);

- de la 1 ian. 2017, 9% bioetanol;

- de la 1 ian. 2018, 10% bioetanol.

 

Din cate stiu, etanolul produce mai putina energie decat benzina. Imi imaginez ca astfel s-ar putea explica (fie si partial) faptul ca masinile consuma acum mai mult, apar mai des probleme de functionare (proniri greoaie, mers neregulat, etc.)

Iar situatia se va inrautati in timp - in special pentru masinile proiectate inainte de 2010.

 

Urmatorul prag de inrautatire: peste o luna si jumatate :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.