Jump to content

GPL pe motorizari BMW ?


Cosmin316

Recommended Posts

din ce-am citit diferenta e de 1-2 grade..acum dracu stie cu exactitate dar nu e asa un capat de tara..temperatura e normala, n-or fi 93 or fi 96..mie si bujiile gpl mi se pare marketing, ce fac, dau scanteia mai uniform? :)

 

ce vreau eu sa zic e ca e ok, nu-i baubau asa mersul pe gpl..pe mine ma oftica autonomia, mi-as fi dorit sa fie invers, rezervor de 20L pentru benzina si de 60 pt gpl

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

Aveam pe bmw rezervor dinala mare de 85 l.. era ok, problema era la pompa, vara inebuneam pana faceam plinul, cel putin la pompele din RO, pe afara am vazut ca si vara merg ok.

Oricum dura mult.

LA Saab din pacate nu pot pune rezervor mare, ca e break, si stric toata jucaria..

bujiile cand mergi pe gpl se duc mai repede, aceasi problema, temperatura crescuta..... astea cica ar fi ceva mai rezistente...

Oricum tin mult, nu e o mare drama cu ele..

 

 

Referitor la ce vezi tu pe antigel, stai linistit ca nu sunt 1-2 grade.

Am vazut niste studii, la un motor diesel, care e mai rece, la 1000 RPM de exemplu porneste de la 120 de grade in capul pistonului si primul segment si la 2000 de RPM creste la 180 ...apoi ramane relativ constanta datorita circularii mai rapide a uleiului, care creste cu RPM si efectului injectiei de combustibil, care se face mai des...

Dar ma rog intram in niste chestii care nu isi au rostul...

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Am pus si eu Prins cu 4200 Ron pe 318i valvetronic:

 

-consum 10% in plus fata de ce arata BC pt benzina la drum lung linistit si spre 20% in plus la talpa (economie 45% din pretul benzinei);

 

-ca si cuplu/putere imi pare ca s-au mutat cu cateva sute de ture mai sus; daca mergi la drum lung pe la 2000-2500 si o calci dintr-o data se simte o mica intarziere..pe urma peste 3000 ture trage la fel de bine ca benzina.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am montat pe aceeasi motorizare Fratelli (dar are anumite componente Canbus). E secventiala, se autocalibreaza, am 20.000 km cu ea fara probleme. A costat 2200 lei, cu rezervor toroidal.

 

Sunt nemultumit ca undeva dupa 4800-5000 rpm incepe sa intrerupa, o dau pe benzina cand merg in turatii foarte mari.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri!

Am avut un golf 3 pana acum 1 luna, pe care l-am pus pe gaz si am fost f multumit de ea, de aceea vreau sa imi cumpar tot benzina, urmand sa pun o instalatie de GPL, dar nu stiam cum se comporta pe valvetronic.

Acum nu imi mai ramane decat sa gasesc un benzinar in mintile lui.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va multumesc pentru raspunsuri!

Am avut un golf 3 pana acum 1 luna, pe care l-am pus pe gaz si am fost f multumit de ea, de aceea vreau sa imi cumpar tot benzina, urmand sa pun o instalatie de GPL, dar nu stiam cum se comporta pe valvetronic.

Acum nu imi mai ramane decat sa gasesc un benzinar in mintile lui.

Am montat acum doua luni o instalatie BRC plug&drive (3400 lei) cu rezervor toroidala de 52 l pe mașina pers e46 318 i Facelift n42b20 si sunt f mulțumit de rezultat

Consum urban cca 12% iar extraurban cca10%

Trecerea pe gaz este lina iar puterea nu pare a fi diminuatĂŁ

Am observat consumul ca variazĂŁ puțin in funcție de pompa unde alimentezi si perioada din zi (in funcție de caldura de gradul de dilatarea al gazului) si de presiunea cu care baga in butelie( pres ideala este ĂŽntre 8-10)

Consumul dat este calculat la un stil de condus normal( 50-60 km/oraș si 110-130/ext)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi masina si acelasi consum il am si eu,instalatia e un stag 4.diferenta ar fi ca eu totusi merg ceva mai sportiv cu masina.Nu am apucat inca sa ii dau gaz din ro dar am inteles ca e ceva mai puturoasa.in ita pe unde am alimentat am vazut ca baga numai 12 presiunea la pompa,la butelie toroidala de 52 imi intra 41 l si fac in medie cam 370 km
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

deci diferenta pe 100km ar fi undeva la 10 lei, ca sa amortizezi instalatia trebuie sa mergi 40-50.000km, pe urma iesi pe plus

 

Sunt curios cum ai calculat 10 lei diferenta. Din propie experienta cu masinile mele iti spun ca iti scoti investitia in 12-14.000 de km (am si 4 si 6 cil).

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

7-7.5% benzina sau diesel vs 10-12% gaz= 42 vs 30 => aprox 10-12 lei/100km economie

cati km trebuie sa mergi pe gaz ca sa-ti amortizezi banii pe instalatie, de ex 4000ron

si pe urma cat economisesti la fiecare 10.000km

 

si sa nu-mi spui ca pe gpl mananca ca si pe benzina ca nu te cred

 

e ceva de genul, mama ce diesel mi-am luat mananca 5%.....si am dat pe el 50k €

si daca iti luai un benzinar cu 35k € nou, cu diferenta de 2-3 ltr/100km mai mult, cati km trebuie sa faci cu dieselul ca sa-ti scoti aia 15.000€ intai si cate sute de mii mai trebuie sa rulezi ca sa iesi in profit?

 

eu asa vad problema 50roni pe benzina....30 roni pe gaz, economia este de 20lei sa zicem, in 20.000km ai 2000lei economisiti

corect?

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

el e in lumea lui speciala, cu aritmetica mai greu.

De aia i-am pus link cu calculatorul ala, si acolo pui media reala mixta urban-extraurban, nu ce impresii ai ca consuma masina, sau ce scrie prin carte.

Conteaza consumul tau la ce drumuri faci in rutina zilnica.

Eu nu am mai resetat consumul 2 luni, relevant zic eu. dupa 2 saptamani a murit in jur de 10,4, si fluctua foarte putin indiferent daca mai ieseam din oras sau nu cate o saptamana si media aia m luat-o in calcul, ca aia e relevanta pentru mine, la ce drumuri fac eu cu masina, nu ce scrie prin carte sau povesti dinalea cum travesam eu Germania cu 180 de km h medie si consum de 4..cu celebrul diesel de 2l..

 

Cu calculatorul ala si la 30k km pe an care ii fac eu, la unu minim de 1.5 euro la benzina si un maxim de 65 de centi la gaz ( saptamana trecuta am pus cu 48 de centi) rezulta cam asa

Annual Petrol Cost:

 

4680.00 €

 

Monthly Petrol Cost:

 

390.00 €

 

Annual LPG Cost:

 

2433.60 €

 

 

Deci lejer vreo 2000 de euro pe an...economie.

Iar sa faci 30k km mixt cu 2400 de euro poate doar nebunul ala de neamt de mergea cu skoda aia de scoatea consum de 3.4l % extraurban ..

Ca voi face 30k km pe an nu am nici o indoiala.. ca am luat masina la sfarsitul lui ianuarie la 163k km si acum am 186k, la inceputul lui septembrie...

Edited by DOMI
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am auzit si eu pe cineva care era suparat pe un passat ca ii consuma motorul 2.0 tdi 6% la 180km/h (consum pe care l-am obtinut cu acelasi motor la 140 km/h si cu un passat si cu o octavia 2). Cred ca exista exista modalitati diferite de calcul al consumului/costului intre diesel si benzina/gpl si nu stim noi cei din a 2a categorie
Link to comment
Share on other sites

el e in lumea lui speciala, cu aritmetica mai greu.

De aia i-am pus link cu calculatorul ala, si acolo pui media reala mixta urban-extraurban, nu ce impresii ai ca consuma masina, sau ce scrie prin carte.

Conteaza consumul tau la ce drumuri faci in rutina zilnica.

Eu nu am mai resetat consumul 2 luni, relevant zic eu. dupa 2 saptamani a murit in jur de 10,4, si fluctua foarte putin indiferent daca mai ieseam din oras sau nu cate o saptamana si media aia m luat-o in calcul, ca aia e relevanta pentru mine, la ce drumuri fac eu cu masina, nu ce scrie prin carte sau povesti dinalea cum travesam eu Germania cu 180 de km h medie si consum de 4..cu celebrul diesel de 2l..

 

Cu calculatorul ala si la 30k km pe an care ii fac eu, la unu minim de 1.5 euro la benzina si un maxim de 65 de centi la gaz ( saptamana trecuta am pus cu 48 de centi) rezulta cam asa

Annual Petrol Cost:

 

4680.00 €

 

Monthly Petrol Cost:

 

390.00 €

 

Annual LPG Cost:

 

2433.60 €

 

 

Deci lejer vreo 2000 de euro pe an...economie.

Iar sa faci 30k km mixt cu 2400 de euro poate doar nebunul ala de neamt de mergea cu skoda aia de scoatea consum de 3.4l % extraurban ..

Ca voi face 30k km pe an nu am nici o indoiala.. ca am luat masina la sfarsitul lui ianuarie la 163k km si acum am 186k, la inceputul lui septembrie...

 

 

care e faza cu pretul la GPL in belgia, am vazut si eu trecand pe langa o benzinarie tot ceva de genu asta cu pret sub 50 de centi. In tarile vecine stiu ca se invarte pe la 65-70 de centi.

Edited by mihai vigariu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.