Jump to content

520d vs 530d si de ce are sens 520d


XSD

Recommended Posts

stai linistit XSD, nu te agita prea tare ca e forum doar, nu sunt alegeri prezidentiale .. :)

Imi plac mai ales oamenii astia care dau in sus cu puterea lui 3.0D si cum trage si cum merg ei numai cu 160 in Romania :lol:... (scuze dar tot timpul ma bufneste rasul cand aud chestiile astea), iar 2 topicuri mai incolo se plang ca tampoanele la motor sunt scumpe desi chipurile au o masina de 25 de mii de euro...

Iar asta se intampla tocmai pentru ca nu isi fac nici un fel de calcule la ce isi permit si niste costuri reale. Da- le incolo de 15 mil diferenta la impozit, da-le dracul de 15 mil in plus la casco.pe an . e doar un litru diferenta la consum intre 520D si 530D... aici chiar ma umfla rasul, dar probabil ca sunt eu mai nebun, pe mine ma umfla rasul aproape din orice, ca de exemplu cand citeam de un 320D care consuma 4.5% in oras...

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
cand citeam de un 320D care consuma 4.5% in oras...

 

da, si eu am citit de multe ori chestia asta, intr-adevar se pare ca 2.0d-ul consuma in jur de 4% in oras :)

 

Am fost la AB cu seria 1 120d, sa le spun ca domle' e stricata masina, mie imi consuma 10% in oras si pe forum toti scriu ca le consuma 4%... au ras de mine si m-au dat afara, nu inteleg de ce :lol:

 

Asa am mai invatat, tot pe forum, ca un 750i consuma 10-12% in oras, drept pentru care:

 

Am sa merg si in Ungaria la BMW, ca singur ceva e stricat la masina nevastei (120d), de consuma cat un 750i :lol:

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit pole :lol: am eu 520D si atat consuma 9-10% in oras cu clima pornita. In Bucuresti in aglomeratie bara la bara sunt convins ca mi-ar lua chiar si 11-12%. Acum depinde si de stilul de mers. Probabil daca l-as conduce numai eu as putea sa scot chiar un 8,5% dar nu bag mina in foc :)

 

Ontopic: Bun postul, bine punctat si documentat si pt. cateva clipe mi-am dat seama ca eu care visez la 530D nu am nevoie de 530D dar tot mi-as lua unul . Suntem oameni si mereu vrem mai mult chiar daca nu ne trebuie sau nu folosim nici cat avem.

Link to comment
Share on other sites

@XSD:Vezi ca 525d si 530d sunt commonrail, 520d e injectie indirecta de motorina. Pe E39. Intra pe realoem, anii 1999-2003 pe cele 3 modele, la sistemul de alimentare cu combustibil sa te convingi care au rampe si care nu.

Pe E60 520d e commonrail, probabil de aia se aude bine (Bala)

In rest, ramane cum am stabilit!

Link to comment
Share on other sites

@rmg - intr-adevar pare sa aiba rampa comuna. nu prea inteleg totusi de ce am gasit eu in mai multe locuri ca ar fi injectie directa cu pompa rotativa. Acum e clar de ce sunt mult mai silentioase M57 :) Inca un avantaj la 525d si 530d. Pe de alta parte la noi motorina fiind in general mai proasta e cu dute-vino, teoretic motoarele clasice suporta ceva mai bine motorina proasta. Insa avantajele commonrail sunt mult mai mari comparativ vorbind. Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

- depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus

 

 

Nu, nu e mai bine sa mai astepti putin.Te incadrezi intr-o depasire "fara griji", si hop din boscheti apare unu care se incadreaza pe banda.Puterea aia e acolo la dispozitia ta ca sa te poata scoate din belele.Tu ai bicicleta cumva? Ai cautat BMX forum si ai ajuns aici ? Cand scrii o compunere 520 vs 530 si aduci argumente "E chiar asa important, te grabesti asa tare?" imi dau seama ca esti simplu.Foarte, simplu.

 

Later edit. Vai mama, ai comparat si cu logan.Tu chiar esti in alt film.

Edited by paraziturl
Link to comment
Share on other sites

- depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus

 

 

Nu, nu e mai bine sa mai astepti putin.Te incadrezi intr-o depasire "fara griji", si hop din boscheti apare unu care se incadreaza pe banda.Puterea aia e acolo la dispozitia ta ca sa te poata scoate din belele.Tu ai bicicleta cumva? Ai cautat BMX forum si ai ajuns aici ? Cand scrii o compunere 520 vs 530 si aduci argumente "E chiar asa important, te grabesti asa tare?" imi dau seama ca esti simplu.Foarte, simplu.

 

Later edit. Vai mama, ai comparat si cu logan.Tu chiar esti in alt film.

@xsd e documentat(cel putin asa pare) a descris foarte bine caracteristicile fiecareia in parte insa tu ai inteles aiurea mesajul...

Link to comment
Share on other sites

Departe de mine gandul sa blamez 520d.Fiecare alege ce vrea.Dar cand te apuci sa scrii "de ce are sens" aducand argumente printre gen "daca ii faci chip-tunning o sa traga mai tare ca 525" sau "525 e mediocra pentru ca e intre 520 si 530, ori alegi una ori alta". E mult prea subiectiv pt. un ghid de cumparare.
Link to comment
Share on other sites

- depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus

 

 

Nu, nu e mai bine sa mai astepti putin.Te incadrezi intr-o depasire "fara griji", si hop din boscheti apare unu care se incadreaza pe banda.Puterea aia e acolo la dispozitia ta ca sa te poata scoate din belele.Tu ai bicicleta cumva? Ai cautat BMX forum si ai ajuns aici ? Cand scrii o compunere 520 vs 530 si aduci argumente "E chiar asa important, te grabesti asa tare?" imi dau seama ca esti simplu.Foarte, simplu.

 

Later edit. Vai mama, ai comparat si cu logan.Tu chiar esti in alt film.

@xsd e documentat(cel putin asa pare) a descris foarte bine caracteristicile fiecareia in parte insa tu ai inteles aiurea mesajul...

L.E. am si eu 520d si sunt multumit de el. Nu-mi doresc 530 poate si datorita faptului ca nu m-am dat cu el si nici n-as vrea caci am alte planuri acum :)

Link to comment
Share on other sites

Pai da, si presupun ca esti multumit de ea.Si eu am 530 si sunt total de acord cu xsd in legatura cu costurile de intretinere.Sunt un pic mai mari, nu cu mult.Dar daca cand incepi cu "de ce te grabesti, nu vrei mai bine sa mergi incet ? ia-ti 520d, consuma mai putin" pune si un banner cu salvati copacii hai sa fim eco, ca sa stiu ce ma apuc sa citesc.
Link to comment
Share on other sites

Departe de mine gandul sa blamez 520d.Fiecare alege ce vrea.Dar cand te apuci sa scrii "de ce are sens" aducand argumente printre gen "daca ii faci chip-tunning o sa traga mai tare ca 525" sau "525 e mediocra pentru ca e intre 520 si 530, ori alegi una ori alta". E mult prea subiectiv pt. un ghid de cumparare.

 

+1 exact asta este ideea

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu e mai bine sa mai astepti putin.Te incadrezi intr-o depasire "fara griji", si hop din boscheti apare unu care se incadreaza pe banda.Puterea aia e acolo la dispozitia ta ca sa te poata scoate din belele.Tu ai bicicleta cumva? Ai cautat BMX forum si ai ajuns aici ? Cand scrii o compunere 520 vs 530 si aduci argumente "E chiar asa important, te grabesti asa tare?" imi dau seama ca esti simplu.Foarte, simplu.

 

Later edit. Vai mama, ai comparat si cu logan.Tu chiar esti in alt film.

 

M-ai ghicit, am 4 "biciclete", una din ele are 140 CP pe 180 kile si ajunge la 300km/h. Ai nevoie de putere sa te scoata din belele doar daca te bagi in belele. Dupa teoria ta toti care au masini mai incete ar fi trebuit sa fie morti pana acum. Si da, am pus si Logan pe langa multe alte masini pentru ca e chiar o masina inceata insa cu care isi fac atatia treaba (si unii interesati de un E39 seria 5 poate iau in considerare si un logan sau ceva similar nou, e tipic nou vs sh iar preturile sunt tot pe acolo). Cu toate ca ma ataci personal te las in treaba ta, pur si simplu nu intelegi scopul comparatiei si nu sunt platit sa-ti fac lectii de viata. Mult noroc.

 

Ideea in cateva cuvinte e cam asa. Se prezinta costurile, consumurile, avantajele si dezavantajele. Apoi vezi care ti se potriveste mai bine si faci alegerea. Te rog da un quote in care am spus ca ar fi "mai bun" 520d decat 525d sau 530d. Am spus de asemenea ca dupa gusturile mele ori iei una ori iei alta si completez ca multi nu gandesc ca mine si pt. ei compromisul cel mai bun ar fi 525d. Sper doar cei interesati sa citeasca mai atent ca tine si sa nu fie deja porniti cu o idee fixa de retributie.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

Interesant topicul. Pana la urma fiecare isi alege ce vrea, in functie de nevoi. Eu de exemplu fac destul de des drumuri lungi si daca ar fi sa aleg, as alege clar 530, dpdv al performatelor, si a costurilor aferente nu cu mult mai mari decat la 520. Sunt foarte multe situatii in Romanica noastra unde ai nevoie de o rezerva de putere chiar daca nu te astepti.
Link to comment
Share on other sites

Interesant topicul. Pana la urma fiecare isi alege ce vrea, in functie de nevoi. Eu de exemplu fac destul de des drumuri lungi si daca ar fi sa aleg, as alege clar 530, dpdv al performatelor, si a costurilor aferente nu cu mult mai mari decat la 520. Sunt foarte multe situatii in Romanica noastra unde ai nevoie de o rezerva de putere chiar daca nu te astepti.

 

Perfect de acord cu tot ce spui. Exact asta vroiam si eu sa ilustrez, compara si vezi care ti se potriveste tie cel mai bine.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

costurile nu sunt cu mult mai mari..:) foarte adevarat, e o diferenta infima provenita doar din consum usor mai mare. de aproximativ 15 % mai mult .

Si sa va explic de ce :

Cel mai nou e39 a iesit ieri pe portile fabricii acum 6 ani, iar "pana si fimeile stie" ca 6 ani nu inseamana nimic...uitati va la cati KM de autostrada s-au construit de 6 ani . Aceasi progresie se aplica si la uzura masinii.

In toate nu se baga decat motorina, iar uleiul,filtre sunt lifetime, iar e39 e in general o masina indestructibila, ea cand se se strica, se strica doar din cauza celui care o conduce si isi merita soarta......

Nu e nici o diferenta de pret la alte piese de schimb, faptul ca unul e in 4 cilindri si unul in 6 nu e relevant la costurile de intretinere, pentru ca oricum nu se strica nici o data. In cazul ca se strica se aplica punctul anterior.

Daca platesti impozite la el esti un bou care nu e in stare sa se descurce sa faca o fundatie nonprofit, un nenorocit fara bunic veteran de razboi, un nemernic care trebuie sa plateasca pentru lipsa de viziune a parintilor care nu au fost in stare sa isi aminteasca de macar un var de gradul 4 cu certificat de handicapat.

Avand in vedere ca ti-ai luat diesel cu cuplu mare, care " trage", e clar pentr oricine ca ai luat-o ca sa o calci, si punand o viteza medie care apare pe orice forum din romania si cu care putem fi toti de acord, de minim 160km/h si maxim 250 limitata electronic, diferenta de costuri, data de diferenta de consum la aceasta viteza se reduce la 5 %

Toate acestea duc la o singura concluzie.....cei care au luat 520D, cand puteau foarte usor sa i-a un 530D, pentru un min 5 - maxim 15 % costuri in plus sunt descendenti directi ai lui Hagi Tudose.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@XSD: Nota 10 pentru topic. Foarte bine argumentat si destul de obiectiv. Din pacate de multe ori singurul criteriu de apreciere al unei masini este dat doar caii putere.

 

Asta imi aduce aminte de o intimplare : eram in fata unui Mall din Bucuresti si admiram o Alfa Romeo Brera superba ( dotari full : neagra, tapiterie piele rosie, jantele + cauciucurile pareau un model pe comanda etc ). Trec 2 "baietasi", pun miinile pe geam si se uita in interior. Unul zice : "Are 6 trepte si 260 pe bord. E praf. Trebuia sa aiba cel putin 280". Cam asta era criteriu lor de apreciere.

Link to comment
Share on other sites

asa este. dai 8000 de euro in germania pe un 520d, cand poti sa dai 8000 pe 525d sau 8000 pe 530d...

 

Este cum spune-ti voi, da cand sunt promotii prin magazine, toti luati pachetu cu 25% mai mult chiar daca nu va trebuie...

 

Diferentele sunt clare intre masini, si argumentele PRO 520d sunt strict de natura financiara, poate pret mai mic, impozit mai mic, taxa de inmatriculare mai mica, ulei mai putin, consumul e relativ. Asa ca din cate vad eu.. 520d-u e plin de atu-uri fata de restu..

 

zypoo, cand cu aceeasi bani si aceeasi cheltuiala, si acelas consum, poti avea masina mai performanta, totusi de ce nu ?, poti ajunge de acasa la servici si daca umbli intr-un picior, da ptr aia iti folosesti ambele picioare....

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

motorizarile mari la Diesel SH se devalorizeaza mai repede tocmai datorita costurilor de exploatare mari, si aici nu ma refer la consum, ci la intretinere in general. In germania se vinde 530D la pret de 520D pentru ca fiind SH intretinerea cuprinde mult mai mult decat schimbat ulei si pus motorina. Cele pe benzina SH sunt in general mai scumpe decat diesel de capacititate cilindrica si putere apropiata, pentru ca intretinerea e relativ constanta si mai putin costistoare, iar riscurile de a pica ceva in afara intretinerii normale la SH (normal = la chestii gen amortizoare, discuri de frana, kituri de ambreiaj, bujii..etc. ) .. e mai mic.

Cristi cu ce ai zis aici

zypoo, cand cu aceeasi bani si aceeasi cheltuiala, si acelas consum, poti avea masina mai performanta, totusi de ce nu ?, poti ajunge de acasa la servici si daca umbli intr-un picior, da ptr aia iti folosesti ambele picioare....

 

imi dovedeste ca nu ai inteles nimic din ce se discuta, tu mergi pe idee fixa ca la o masina mai ales SH se pune doar motorina, se schimba uleiul la 30 de mii de km eventual si atat..

Sunt convins ca atunci cand o sa trebuiasaca sa sa schimbi vreo piesa la masina ta o sa pui si tu o teava in loc FAP, cum am vazut ca se practica, mai sudezi ceva, ca sa iesi exact in cat costa intretinerea la un 520D

Link to comment
Share on other sites

@Cristi.MD: la fel cum spunea si DOMI n-ai inteles nimic din ce se discutase anterior. Din ce ai postat inteleg ca faci parte din acea categorie care priveste o masina dintr-un singur unghi : "Citi cai si are asta ?".

 

Topicul lui @XSD are ca scop tocmai inlaturarea ideii preconcepute potrivit careia "daca o masina nu are peste 200 - 250 CP ( sau motor peste 3.0l, nu e masina". Cu atit mai mult un BMW. La fel cum tu apreciezi motorul / CP la o masina, altii apreciaza confortul, dotarile etc.

Edited by zyppo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.