Jump to content

520d vs 530d si de ce are sens 520d


XSD

Recommended Posts

O fi topicul documentat, dar imi pare foarte subiectiv, ceva de genul.."520d e cea mai buna pentru ca e a mea sau o vreau eu"....

 

Pe hartie poate nu pare ca e o asa mare diferenta intre 520d si 530d, dar cand le conduci, iti dai seama ca trebuie "sa-i dam cezarului ce-i al cezarului".....e vorba de alt cuplu si modul in care este distribuit in turatii....cand ai masina plina full si ai de facut depasiri pe un drum mai aglomerat, te gandesti ca te-ar "aranja" mai bine un 530d...si diferenta de 1.5 secunde inseamna mult in trafic...

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce neglijati toate celalalte aspecte inafara de motor.

 

Mai conteaza foarte mult finisajele, dimensiunile, formele, dotarile.

 

Eu de ex puteam la acelasi buget (aprox 50-55k euro) sa iau un 330d sau un 520d cu aceleasi dotari. Am ales 520d-ul pt ca are si alte chestii in plus (dimensiuni si finisaje, antifonare superioara) si da, 100.000 km te costa ceva mai putin. Desigur daca as fi avut mai multi bani as fi mers pe 530d insa un 520d in unele circumstante mi se pare destul de rezonabil.

Link to comment
Share on other sites

salut , sunt nou venit pe forum si in club , am vazut analiza si mi s-a parut excelenta . Totusi am un 530d din nov.04 care rupe [pamantu ] asa ca la valorile astea nu prea te mai uiti la taxe si impozite , cine are bani de bmw nu se uita la 2-300 ron iar diferentele de valoare intre cele 2 modele sunt mari , si toate in favoarea lui 530 . Am mai avut si passat 1,9 tdi ( 131 cp) si mercedes 320cdi ( 204 cp ) dar nu se compara cu BMW . L-am adus din Germanica in nov.2006 , cutie manuala 6+1 si il strunesc cum vreau eu , consumul este mult mai redus decat la cele cu cutie automata .
Link to comment
Share on other sites

Nu toti au bani de motoare mari care de ce sa ne furam caciula sunt duble si ca intretinere si impozit si consum uneori.

Alegerea ideala este motorul de 3000 dar strict pt latura practica si 2000 isi face treaba mai mult decat onorabil + ca e cel mai bun in clasa sa.

Motoarele astea noi de 2.0d de pe e60 si e90 sunt foarte potente si consuma nimic.

Link to comment
Share on other sites

Pt cei care zic ca daca ai bani sa cumperi un bmw, ai bani si de intretinere tin sa le reamintesc ca se mint pe ei insusi.

 

Eu unul am cumparat un E60 525d, am un salariu care este cosiderat f bun, dar cand incepi sa dai cu bani in masina parca nu se mai termina.

Spre exemplu:

Casco: 1850Euro

RCA : ~600 Ron

Revizie(Ulei, FIltre(ulei,motorina,polen), placute fata, placute spate, bujii(imi dadea eroare pe una si le-am sch pe toate)): peste 2000 Ron

Vine iarna: 4 cauciucuri run-flat: vreo 3000 Ron

Si lista parca continua la infinit.

 

PS: daca mai ai si vreo rata la vreo casa/apartament atunci ajungi ca mine sa nu iti ajunga banii de la salariu la salariu.

 

Masina clar nu e o investitie si totdeauna vei baga bani in ea.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

520d este o masina buna, depinde ce vrei sa faci cu ea. E39 -520d pe care l-am avut il chip-uisem la 168CP...deja este altceva, se simte diferenta de putere.

Dar daca mai ai 2 persoane in masina, mai merge si climatronic-ul si vrei sa te bagi intr-o depasire mai stramta mai bine renunti. In momentele alea mi-as fi dorit un motor mai mare. Orice ai face tot motor de 2L ramane. La 530d nu prea se simte diferenta daca esti singur in masina sau cu masina plina, te poti baza pe ea.

Oricum, eu am fost foarte multumit de 520d (cu chip-ul de rigoare) dar sunt mult mai multumit de motorul de 3L actual. Este o masina mai costisitoare tinand cont ca este E60, dar eu zic ca merita toti banii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut, si felicitari pt topic. Sunt posesor de e39 2,5 tds , teoretic 143 HP, nustiu cati s-au mai pastrat.Doresc la finele lui 2010 sa trec pe un e60. Imi fac de pe acum zeci de calcule care motorizare 2,0 sau 2,5 D.

Baietii snecheri de pe aici uita un lucru important, taxa de poluare. Motoarele mici sunt clar in avantaj. Motorul de pe 3 si 5 de 163 de cai este cel mai tare de pe piata. NU da dreptde replica lui VAG sau mercedes.

Eu suntun utilizator de BMW care face in jur de 2000 KM pe luna. Masina care o am, nu este de loc puturoasa. Am luat o astfel demotorizare deoarece merg mult pe autostrada si la 130 consuma 6,5, cand vreau zvac maduc peste 3000 RPM si fuge, in rest schimb la 2000 si am consummediu 50% extraurban 50% urban 6,5-7%

Spre deosebire de multi pustani soferi de BMW-uri vechiute si puternice, am o masina economica cu care parcurg 1000-1100 de KM cu un plin de 230 RON, si calatoresc mult cu masina nu stau un week acasa. Se pot lauda sii ei la fel ? NU cred.

 

As fi interesat daca aveti niste comparatii ca cele de fata intre 520D si 525D la e60.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ceoby: avantajele sunt doar financiare, ceva in genu, pana la urma esti mai avantajat sa iei logan, financiar e mai ieftin la cumparare, la intretinere, impozit, taxa de inmatriculare ETC...

 

eu am avut 525d de 163 cp, si efectiv m-am plictisit de cum tragea, mergi pe autostrada, si cand vrei sa-i dai, simti ca vrei mai mult putin.

 

Poate ca nu toata lumea vrea sa se laude neaparat ca face 1100 km cu 230 lei, poate ca e tot acolo ca-i face cu 300 de lei...

 

Intotdeauna se va gasi unu cu logan, care sa afirme ca el face 1100 km cu 150 de lei.... pana la urma care-i smecheria cu masina ? sa te lauzi la consum ? sau sa-ti faci treaba , si sa te simti bine ?

 

Repet in cazul meu, dupa 2 ani de exploatare in care am facut 70.000 km cu 525d... am simtit ca e cam lenesa masina, si mi-am dorit mai mult, astfel am trecut la 530d, intr-adevar impozitul e mai mare, asigurarea e mai mare, dar dupa parerea mea merita.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu Crist.MD. Am avut 520d si sincer mi-a parut rau ca nu am optat pentru o motorizare mai mare. Intr-adevar consumul era destul de redus la un stil de condus relaxat, dar exact cand aveai mai mare nevoie de mai multa putere, intr-o depasire de exemplu, nu prea te ajuta. De aceea am ales un chip tuning care m-a ajutat destul de mult, dar nu suficient. Totusi era un motor de 2.0d. La stilul meu de condus sportiv nu pot sa zic ca avea un consum mic, dar cand mi-am cumparat BMW si mai ales Seria 5, consumul de combustibil a fost printre ultimele criterii de selectie. Altfel as fi optat pentru Logan 1,5DCI sau o masina mai mica.

 

Nu zic ca ma dau banii afara din casa, dar cand mi-am luat BMW stiam ce ma asteapta. Ma refer la intretinerea masinii si avand si o motorizare mai mare, si consumul de combustibil. Acum chiar si cu motorul de 3.0D cu X-drive pot sa spun ca sunt foarte multumit in privinta consumului. In Constanta consumul este undeva intre 12.5-14.0 L/100km. Intr-adevar impozitul si asigurarea costa destul de mult dar nu-mi pare rau de banii pe care-i dau, merita toti banii.

Link to comment
Share on other sites

Puterea masinii e o chestie a naibii de discutabila!poti fii impresionat de 50 cai daca e prima data cand conduci sau te poti plictisii de sute de cai!

Voi realizati ca in topicu asta se pronunta persoane care au peste 200 cai sub scaun zilnic si persoane care isi fac treaba cu 100 de cai in minus(fata de prima categorie).

Propun sa luam un punct de reper si aduc in discutie faza cu daca esti cu clima pornita iti iei adio de la depasire

 

Am condus un chevrolet aveo cu motor de 1,2 si acolo trebuia sa apas butonul de AC...se auzea un tzac si intradevar simteai un minim de putere in plus(reuseai sa urci dealu in coloana fara sa enervezi masinile din spate)! E dovedit faptul ca un compresor de clima (sau orice alta curelusa antrenata de motor) scade puterea la roata dar daca chestia se face simtita cand esti la volan e super naspa si acea masina are nevoie de o motorizare mai puternica!

P.S.la e60 535d simt 2 pasageri, dar clima ON/OFF un pasager sau pana la 100 kg in portbagaj sunt chestii imperceptibile!

Personal nu m-as orienta pt 520i sau 520d mai degraba as lua in calcul alte branduri!

 

P.S. nu prea inteleg ironiile cu loganuri.....decat un bot de rechin de pe care cad tablele si miroase a carburant in masina si a gaze de esapament prefer un logan care trece revizia!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mai scrie asa ceva.E o prostie sa iti iei o masina peste 130-140 cai.Nu o sa ii folosesti.Niciodata.Nici pt. propria satisfactie.Si 136 sunt cam multi defapt, mai ales ca astia cu bmw-uri tot timpu ii vad la tv cu masinile lor puternice. :lol:

 

 

E o prostie sa iei o masina peste 140 cai? Rog colegii cu motoare peste 140cai sa ia atiudine...doar is prosti ca au atatia cai :)

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca la 520d nu se simte clima.

 

Iar in al doilea rand, BMW nu este un Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg etc unde sportivitatea este pe primul loc. Se vrea (fara prea mare succes dupa parerea mea din cauza fiabilitatii si a navigatiei) o marca premium. Datorita targetului de a fi marca premium are motoare variante si avansate din punct de vedere tehnologic fata de alte marci, stabilitatea ok + tehnologia relativ noua. Dar ATAT!

 

Vrei nu vrei, aceasta marca, BMW, vinde si 316d.

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca la 520d nu se simte clima.

Iar in al doilea rand, BMW nu este un Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg etc unde sportivitatea este pe primul loc. Se vrea (fara prea mare succes dupa parerea mea din cauza fiabilitatii si a navigatiei) o marca premium. Datorita targetului de a fi marca premium are motoare variante si avansate din punct de vedere tehnologic fata de alte marci, stabilitatea ok + tehnologia relativ noua. Dar ATAT!

 

Vrei nu vrei, aceasta marca, BMW, vinde si 316d.

 

Poate ca la E60 520d nu se simte clima. La E39 520d se simte chiar foarte tare. De multe ori cand intram in depasire eram nevoit sa opresc climatronic-ul ca sa am siguranta ca intru inapoi in timp pe banda mea, sau de multe ori renuntam, sau cand urcam un deal la fel. Chiar si cu chip si tot se simtea.

Link to comment
Share on other sites

mie imi place chestia asta cu marele feeling sportiv la un 525D si 530D..pai intr-un Porsche sau Lambo sau M ce naiba mai e ? Racheta ? . E o masina mai puternica si cam atat...care vine cu niste costuri aferente. Genul sa cazi pe spate si vai de de mine ce feeling si ce senzatii tari.. sa fim seriosi. Un 520D e super ok si e oricum mai puternic decat 80% din masinile care le intalnesti in mod normal in trafic. Sunt unii oameni care pur si simplu nu sunt dispusi sa plateasca mentenanta si alte costuri care vin cu un astfel de motor... pentru unii se merita si pentru altii nu.
Link to comment
Share on other sites

Mai incearca.....de fapt mentenanta cand se refera la o masina e mai cuprinzator decat intretinere.

 

Citat din Dex "mentenĂĄnță s. f. Totalitatea operațiilor de ĂŽntreținere și reparație ale unui sistem tehnic. (< fr. maintenance) "

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI: mentenanta - intretinere, dar bineinteles ca esti maistru la despicat firu in 4 ca si cu distantierele.

 

Am inteles ca in cercurile "celor cu nasul pe sus" nu e la moda sa zici ca faci "intretinere" la orice fie ca e soft, fie ca e masina, si ca e mai "cool" sa zici ca faci "mentenĂĄnță", da in cercurile care zic "mentenĂĄnță" un 520d nu e superok deloc :)

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

520d pe langa faptul ca e foarte lent mai este si zgomotos comparativ cu motoarele in 6 cilindri 525dsi 530d ...

zgomotul motorului in 4 cilindri nu se poate compara cu cel al motoarelor in 6 cil

daca as cauta economie si mentenanta facila as lua mai degraba un 320d e46 (costa mai putin/consuma mai putin/ofera performante dinamice mai bune)

Link to comment
Share on other sites

cum sa nu .. un 525D e o simfonie .. :) Chiar se pot cumpara pe e-bay CD-uri audio cu inregistrari de 525D, se pare ca sunt un mare hit :lol:. Poate fi mai putin iritant, vibratii mai reduse ca e in 6 cilindri si dispunerea asta e in sine mai echilibrata, de acord, dar pana la a suna bine e distanta mare...
Link to comment
Share on other sites

am zis eu ca e vreo simfonie ? sau ca suna nust cum ?

am zis ca este mai silentios si mai echilibrat decat cel in 4 cilindri

 

oricum dupa ce ai scris acolo nu ai mers pana acum cu vreunu

 

 

ma opresc aici ... se pare ca tu nu suporti sa fii contrazis

Edited by daniwmk
Link to comment
Share on other sites

520d pe langa faptul ca e foarte lent mai este si zgomotos comparativ cu motoarele in 6 cilindri 525dsi 530d ...

 

Frate de unde le scoateti ?

 

530d ESTE MAI ZGOMOTOS la interior. Incercat 520d E60 vs. 530d E60, pe mai multe masini si la aceiasi turatie in 520d este mai liniste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.