Jump to content

curatare instalatie clima


cyborg

Recommended Posts

Am folosit cam 300 ml....

Am pulverizat in zona microfiltrului, pe acolo pe unde se face accesul aerului spre filtru si pe gurile de aerisire (de acces) catre habitaclu

Nu trebuie dat in exces pentru ca se aduna foarte mult lichid in tevile de clima, inauntru si probabil se poate intampla ceva aiurea, se poate scurge, etc.

244830[/snapback]

 

 

 

INTERESANT....

 

deci. ai pulverizat in zona filtrului... de polen... si in interiorul gurilor de aerisire din habitaclu. . deci cele 4 grile de la bord ... in grila de la parbriz si in aerisirile de la picioare fata spate...

 

iar licoarea minune sa inteleg ca este ... juma juma 300 ml spirt sau alcool si apa ...

 

DACA merge .... esti adevarat.... la mine inca nu este insuportabil mirosul ... doar un pic la pornine... dupa care ... nu se mai simte...

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
.......In conditiile astea, clima se seteaza pe turatie maxima, temperatura minima, compresor AC oprit, si directionarea aerului catre mijloc.

Mult succes!

255743[/snapback]

 

S-ar putea intelege gresit - nu se activeaza clima !!! - doar ventilatoarele la turatie maxima si puse pe rece max.

Clima [din buton AC, recirculare automata ...] se porneste numai dupa aprox 20min dupa "dezinfectie".

In timpul "dezinfectarii" usile masinii trebuie sa fie deschise si fara persoana in habitaclu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru cazuri disperate Aici este o procedura care spune ca asigura accesul in zona vaporizatorului responsabil de mirosuri neplacute.

Dispozitivul de pulverizat se poate construi/adapta in functie de "conditiile locale" - dispersor de jet a dezinfectantului.

 

Esenta consta in a crea un dispersor de jet care sa imparta jetul si lateral nu doar inainte.

Locatia in care se face accesul pentru pulverizare este aratat prin foto pentru E39 si E46.

 

Este nevoie de un pic de engleza dar este nu foarte complicata.

Pentru cei care se descurca mai greu, citeva indicii.

Atentie nu folositi burghiu obisnuit pe a da gaura - burghiul se va "infasura" in gaura.

Cred ca se poate folosi burghiu de lemn - cele care au un spit in virf si arata ca o freza.

Marimea gaurii este de aprox 1/2" sau 3/4" - aceasta se astupa la sfirsit cu dop 1/2" sau 3/4" [3/4" daca ai nevoie de mai mult spatiu].

 

Esential este ca sa nu aduceti obiecte dure in contact cu vaporizatorul iar dupa inceputul procesului de dezinfectie trebuie urmarite gaurile de evacuare condens de sub masina - pe acolo trebuie sa apara scurgerea lichidului introdus [in caz contrar opriti procesul de dezinfectie si destupati orificiile de drenaj prevazute - altfel veti inunda masina :=(].

Se folosesc aprox 1.5-2 litri [1/2 gallon is "plenty" adica mai mult decit suficient].

 

Eu am folosit spray Winie's si nu si-a facut efectul. Am sa termin tubul si daca nu va dispare mirosul probabil voi incerca solutia radicala.

Este posibil ca eficienta produsului sa fie dependenta de gradul de contaminare.

Nu am vrut sa sugerez ca produsul nu este bun !

Nu sunt specialist in aer conditionat - am cautat solutii pe net si asta mi s-a parut interesanta pentru "disperati" - adica cei pentru care spay-ul nu a dat rezultate.

 

Succes celor care vor utiliza metoda - daca functioneaza sau nu, sunt rugati sa poateze rezultatele

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

eu mi-am luat spray din asta a carui poza e in prima pagina a acestui topic, 2-3 sapt a fost oki, insa incepe din nou sa miroase urat ... nu cred ca e vreo solutie permanenta, in maxim 2-3 luni orice solutie (ca si metoda zic ) folosesti mirosul va reveni, practic se poate face si un film cu tema asta :

 

" INTOARCEREA ACARIENILOR " :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

mai inainte am venit de la masina....mi-am curatat si eu si deinfectat evaporizatorul ala si toata instalatia de clima....cu 250 mL de SPIRT si 250 mL de APA.la seria 5 , mai "precis" e39 in stanga la sofer jos , se da jos capacelul cu captusala pe el si se da o mica gaura cat sa intre "capul" de la un "fas-fas" de geam , vaporii de spirt se duc cam peste tot...iar la final se da drumu si la clima ( atentie in tot timpul asta nu tineti ventilatorul deschis , cat pufaiti acolo spirt si nici clima deschisa dupa) , se deschide dupa operatine doar aerul , iar cine mai vrea poate sa bage vapori de spirt si prin fata pe unde isi trage masina aer (acolo trebuie destul de mult). daca aveti intrebari...puneti-le. :blink:

post-3693-1184938383_thumb.jpg

Edited by kretzu_sla
Link to comment
Share on other sites

.........

........ daca aveti intrebari...puneti-le. :blink:

261615[/snapback]

 

Cred ca ai sintetizat corect procedura iar foto si comentariul foarte utile pentru cei care nu vor accesa pagina unde este descris in intregime procedeul -

As adauga ca la final gaura trebuie astupata cu dop de plastic de exemplu !!

 

O recomandare - puteti sa puneti deasupra gurilor de evacuare aer [de pe bord] un prosop pt ca eventualii stropi/vapori sa nu pateze prin jur [nu trebuie sa atupati etans !!!] .

Eu azi am golit tubul de spray Wynn's - dar mirosul nu a disparut de tot -probabil ca este eficient daca se face o intretinere permanenta si nu cind miroase a toaleta.

 

O singura intrebare totusi.

EFECTUL ???? - nu ai spus nimic - cel putin despre efectul imediat - sau miroase a spirt atit de tare incit nu mai fac fata mirosurile bacteriilor !!

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

am sa spun azi , efectul este "impecabil" :) nu mai miroase deloc a nimic "infect" , este un miros placut pe care l-a lasat spirtul cu apa in urma :blink: , am uitat sa precizez , da locul ala trebuie astupat acolo ori cu un dop ori cu banda izolira , eu am pus cu banda izolira ca nu am facut gaura aia prea mare.:) repet...de cand am facut operatiunea mirosul nu s-a intors...

L.E. -> am spus si mai sus....nu pui spirt acolo cu nemiluita...iei un "fas-fas" dala de geam il umpli 250mL de apa si 250mL de spirt il agiti un pic si bagi pe gaura si pe la motor pe acolo pe unde isi trage aer ( precizez ca trebuie selectat modul de aerisire "la picioare" , nu la piept sau cap).

Edited by kretzu_sla
Link to comment
Share on other sites

.......

il agiti un pic si bagi pe gaura si pe la motor pe acolo pe unde isi trage aer ( precizez ca trebuie selectat modul de aerisire "la picioare" , nu la piept sau cap).

262097[/snapback]

 

De ce crezi ca selectarea "la picioare" este mai eficienta ??

Se evita improscarea cu eventuale reziduuri in zone in care patarea ar fi vizibila ?? - Nu vreau sa sugerez ca directionarea jetului nu este corecta.

Doar pentru mai mule detalii privind procedura.

 

Inca doua clarificari te rog - pentru a reproduce exact conditiile in care tu ai avut succes.

1.

Cind ai pulverizat din zona motorului ai demontat racordul dintre "filter cabin" si "fire wall" ??- cotul ce se leaga la filtrul de polen/cabina ..

La procedurile descrise la sprayuri se lasa deschis doar aerisitoarele din zona centrala - cele laterale se inchideau pentru a concentra si mari viteza de circulatie a aerului din zona vaporizatorului.

2. Ai pulverizat prin ambele parti in zona motorului ?? [filtru stg/dr. la E39]

 

Se pare ca "agentul dezinfectant" romanesc isi face pe deplin datoria [a fost sugerat/folosit si de un alt membru al forumului intr-un post anterior =@valtheval parca]. Locul de pulverizare [evacuarea bentrala din bord] insa mi se parea periculos [nestiind unde va ajunge solutia].

 

Ar mai fi o intrebare - banuiesc ca aripile de radiatie ale vaporizatorului sunt din aluminiu - cei care au notiuni mai avansate de chimie ne-ar putea spune daca exista pericolul corodarii acestor aripi prin actiunea solutiei diluate de spirt.

 

Multumiri pentru postarea efecelor experientei.

Este o conduita pe care trebuie sa o avem cei care asteptam sfaturi/sugestii sau ne exprimam opiniile pe forum.

Chiar si postarea nereusitelor/esecurilor este importanta - ii vom feri pe altii de timp si sperante pierdute.

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

Bravo, kretzu_sla!

 

O procedura indrazneata :)

 

Am gasit eu pe undeva, mai demult, o procedura extrem de simpla de curatare bacteriana a instalatiei de ventilatie a masinii...

 

Din ce imi mai aduca aminte, folosea un principiu extrem de simplu, si anume ca, pe recirculare, in interiorul instalatiei circula numai aer colectat tot din masina... Deci, daca stii unde este gura de colectare (si 90% e in zona de jos a pasagerului din dreapta), pui acolo ceva generator de aburi de apa (un ceainic a pus respectivul), in apa ceva substante volatile de genul parfum; dupa care dai drumul la incalzire in maxim, recircularea aerului pornita, viteza ventilatorului la mediu spre puternic (ca (,) concentratia aburului colectat sa fie destul de mare, dar sa se miste si suficient de rapid) si, in 15-20 minute de astfel de tratament toate conductele sunt ca noi. Garantat. Dupa aceea mers cu incalzire fara oala cu aburi pt. deumidificare, si gata.

 

PS - Filtrul de polen cred ca trebuie scos, ca umiditatea sa nu il afecteze. Nu mai stiu sigur, zic si eu. Posibil si ca, pe recirculare, toate caile catre el sa fie inchise.

 

PS2 - Multe din firmele care iau bani pe operatia asta tot ceva de genul asta fac :blink:

Link to comment
Share on other sites

am sa spun azi , efectul este "impecabil" :) nu mai miroase deloc a nimic "infect" , este un miros placut pe care l-a lasat spirtul cu apa in urma  :) , am uitat sa precizez , da locul ala trebuie astupat acolo ori cu un dop ori cu banda izolira , eu am pus cu banda izolira ca nu am facut gaura aia prea mare.:) repet...de cand am facut operatiunea mirosul nu s-a intors...

L.E. -> am spus si mai sus....nu pui spirt acolo cu nemiluita...iei un "fas-fas" dala de geam il umpli 250mL de apa si 250mL de spirt il agiti un pic si bagi pe gaura si pe la motor pe acolo pe unde isi trage aer ( precizez ca trebuie selectat modul de aerisire "la picioare" , nu la piept sau cap).

262097[/snapback]

 

bravo

sa faci cinste pentru idee :blink:

Link to comment
Share on other sites

La E46 cum facem ?......trebuie ajuns la vaporizator pt. a avea efect , eu am incercat cu spray pe gurile de aerisire dar nimic.

262519[/snapback]

asta am intrebat si eu mai devreme dar nu mia raspuns nimeni,unde este vaporizatorul la e 46 320 diesel acolo trebuie bagat sprayul dar nu stiu unde este vaporizatorul ala :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cautand si pe alte forumuri solutii pt curatarea instalatiei de AC, iata ce am gasit :

 

 

"Am dat si eu o fuga pe str. I. Bianu, am luat butelca de 100 ml de Bionet A15, am diluat o cantitate proportionala pt. 500 ml si m-am pus pe treaba. Am dat jos filtrul de aer care, desi schimbat in oct. 2005, era ingrozitor de jegos, am dat drumul la ventilator zdravan si am inceput sa pulverizez cand pe la compartimentul filtrului cand pe la admisia aerului de sub capota motorului. Din cand in cand porneam ac, apoi il opream si pulverizam zdravan pt. ca am sesizat ca mirosul apare la 15-30 sec. dupa oprirea ac. Am tinut-o asa vreo 20 min si s-a diminuat putoarea aia acra, dar nu a disparut 100% imediat, se mai simtea un foarte usor iz la oprirea ac.

 

Solutia costa 5,25 RON, se pune flaconul de 100 ml la 10 L apa. Eu am pus doar 5 ml / 500 ml apa cat intra intr-un recipient cu clapeta de spray (era initial cu solutie de spalat geamurile) si am dispersat treptat toata cantitatea in climatizare. Solutia are un f. vag miros de mere si are un spectru microbicid / bactericid / virucid larg, fiind folosita in special pentru dezinfectarea instrumentarului medical, dar si pentru instalatiile de climatizare. Vanzatorul mi-a explicat ca nu garanteaza solutia impotriva coroziunii elementelor metalice, din cauza asta am dispersat foarte moderat, asteptand ca dupa fiecare pulverizare sa se evapore substanta din lacasul ventilatorului, iar dupa ultima pulverizare am mai lasat vreo 2-3 min ventilatorul pornit sa se usuce total.

 

Masina a stat nefolosita vreo 2-3 zile, insa cand am mers din nou cu ea mirosul disparuse complet, la oprirea ac se mai simtea doar un placut aer umed ca dupa o ploaie. Totusi, se pare ca mirosul a ramas nitel impregnat si in tapiserie, cand ma sui in masina dupa ce a stat un timp mai indelungat, parca e un vag miros inchis destul de asemanator cu cel emanat de ventilatie. Desi am curatat toata tapiseria de ti-era mila sa te sui in masina incaltat si cu pantaloni scurti, cred ca voi pulveriza solutia si pe scaune / mochete / presuri."

 

 

Metoda pe care o foloseste flacaul nu mi se pare ca e cea mai indicata. Oricum, importanta e substanta folosita.

Substanta minune ce se gaseste la : bionet .

Daca nici asta nu-i eficienta...plus ca e si foarte convenabila ca pret!

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca sunt mai multi cu problema mirosului urat de la aer conditionat. Acel miros provine de la evaporatorul de la aer... Acum, exista mai multe posibilitati despre care unii zic ca ar fi eficiente... eu nu stiu ce sa zic, cea mai buna si sigura solutie pe care o vad este aceea cu demontarea evaporatorului si curatarea lui... Singura problema este ca nu stiu unde este localizat, are cineva idee pe unde este pus?

 

P.S. Pt cei la care inca nu a inceput sa miroasa ca sa preveniti acest lucru este recomandat (scrie si in carte) ca dupa fiecare folosire a aerului sa mai lasati cel putin 3 min ventilatorul (ei zic ca pe aer cald, dar vara la noi chiar nu cred ca este nevoie :blink:)) pentru a se usca bine traseul de condens.

Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc pt info. Eu cautam la serie 5 si din cauza asta nu gaseam nimic :blink:

Te rog mai spune-mi ceva, acolo ziceai ca nu trebuie pornita clima dupa operatie, si ceva de selectat aerul la picioare. Poti sa-mi spui te rog care sunt pasii?

Link to comment
Share on other sites

scrie tot pe topicul ala ... nu mai stau sa scriu iar toata polologhia aia...dupa ce faci operatiunea asta dai drumu la viteza maxima doar pe recirculare , jos la picioare aerul de afara. foarte simplu...nu apesi steluta aia de aer conditionat. atat.
Link to comment
Share on other sites

scrie tot pe topicul ala ... nu mai stau sa scriu iar toata polologhia aia...dupa ce faci operatiunea asta dai drumu la viteza maxima doar pe recirculare , jos la picioare aerul de afara. foarte simplu...nu apesi steluta aia de aer conditionat. atat.

264696[/snapback]

 

Mda.. scrie cam in ceata... cum de altfel si aici : "dai drumu la viteza maxima doar pe recirculare , jos la picioare aerul de afara" iar clima stiu si eu ce simbol are... Oricum iti multumesc pt post.

Link to comment
Share on other sites

Am stat cred 20 de minute si am citit tot dar pana acum nu am gasit vreo solutie care sa o incerc si eu . In afara de aceea unde tre sa dai gauri in bord si sa demotezi tot ... :blink: La mine intra un miros de saramura si nu stiu ce sa ii fac. Cineva mi-a zis sa schimb freonul. Filtru de polen nu l-am schimbat dar nu prea cred ca are vreo legatura ...
Link to comment
Share on other sites

e simplu dupa ce am citit si eu tot ce scrie pe aici am folosot cea mai simpla metoda si a dat roade .cel putin deocamdata,dai cu spray din ala special de curatat instalatie de clima acolo unde se face absortia aerului de afara sub filtrul de polen ,simplu si eficent.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.