Jump to content

curatare instalatie clima


cyborg

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Azi am curatat instalatia de climatizare: E46, aer conditionat automat.

Trebuia; dupa folosirea A/C pe racire, la pornirea urmatoare mirosea a umiditate si nu tocmai placut :twoup: cu toate ca folosesc deodorante. Imi era clar ca in condenserul instalatiei se dezvoltasera in umezeala tot felul de fungii si alte microorganisme :twoup:. Acestea nu sunt sanatoase si miros si urit citeodata.

 

Ce am facut:

de la un supermarket am cumparat un produs nu prea scump 34 RON (cel mai scump 90 RON, cel mai ieftin 24 RON) si am urmat instructiunile fabricantului (Polonez) de spray, nu erau totusi ff clare si detaliate.

 

Mai intii am acoperit scaunele cu o carpa alba, sa fiu sigur ca nu le patez cu ceva.

 

1) Am scos filtrul de "polen". In Bucuresti ar trebui denumit antipraf, antifumul din trafic sau antimizeria facuta de toti constructorii "autorizati de distinsii primari" care ne-au stricat si uritit orasul.

2) Am pornit motorul cu A/C pe modul manual, 22C, turatie moderata.

3) Am pulverizat incet continutul in zona de absorbtie a aerului filtrat, prin furtunul de plastic si duza livrata cu spray-ul.

La iesire continutul se transforma intr-o spuma alba care era absorbita de ventilator.

Operatia a durat 7 - 8 min. Spuma era destul de densa si tare mi-a fost frica sa nu fac o prostie. Stiam ca nu urmez instructiunile BMW din TIS de curatire a A/C.

Masina era inchisa, ma uitam pe geam sa nu iasa ceva spuma prin evacuari.

4) Am deschis usa, am oprit motorul si ventilatorul tinindu-mi rasuflarea, am inchis usa repede si am asteptat conform instruciunilor 15 min. Sub masina prin drenajul instalatiei a curs lichid, cred ca continultul de 400 ml al sprayului.

5) Dupa asta, am deschis usa, am pornit motorul la ralani, turatie ventilator pe max. manual si temp. max pe 32 C si recirculare. Nu am respirat inauntru, cred ca nu era de respirat!!!. Am inchis rapid usa si am lasat motorul sa mearga 15 min cu A/C pe incalzire maxima si recirculare.

Interesant este ca nu se specifica pornirea aerului conditionat pe rece ci totul numai pe cald!

6) Dupa cele 15 min, am deschis usile si portbagajul, am taiat recircularea, am micsorat temperatura si scazut turatia ventilatorului si am asteptat inca 5 min.

7) Am oprit motorul si am lasat masina sa se aeriseasca inca 15 min cu usile deschise.

 

Probe.

1) Dupa aerisire, in masina mirosea frumos.

2) Am folosit instalatia de A/C normal al si SURPRIZA PLACUTA: a disparut total mirosul neplacut de umezeala la repornirea A/C dupa folosirea pe rece :D .

3) In masina acum miroase foarte placut, totul functioneaza normal.

 

Concluzie:

Daca va mai fi cazul, voi repeta curatirea sistemului A/C de cite ori va fi cazul si poate am sa incerc si alte produse pentru comparatie.

 

A meritat din plin!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azi am curatat instalatia de climatizare: E46, aer conditionat automat.

Trebuia; dupa folosirea A/C pe racire, la pornirea urmatoare mirosea a umiditate si nu tocmai placut :twoup: cu toate ca folosesc deodorante. Imi era clar ca in condenserul instalatiei se dezvoltasera in umezeala tot felul de fungii si alte microorganisme :twoup:. Acestea nu sunt sanatoase si miros si urit citeodata.

 

Ce am facut:

de la un supermarket am cumparat un produs nu prea scump 34 RON (cel mai scump 90 RON, cel mai ieftin 24 RON) si am urmat instructiunile fabricantului (Polonez) de spray, nu erau totusi ff clare si detaliate.

 

Mai intii am acoperit scaunele cu o carpa alba, sa fiu sigur ca nu le patez cu ceva.

 

1) Am scos filtrul de "polen". In Bucuresti ar trebui denumit antipraf, antifumul din trafic sau antimizeria facuta de toti constructorii "autorizati de distinsii primari" care ne-au stricat si uritit orasul.

2) Am pornit motorul cu A/C pe modul manual, 22C, turatie moderata.

3) Am pulverizat incet continutul in zona de absorbtie a aerului filtrat, prin furtunul de plastic si duza livrata cu spray-ul.

La iesire continutul se transforma intr-o spuma alba care era absorbita de ventilator.

Operatia a durat 7 - 8 min. Spuma era destul de densa si tare mi-a fost frica sa nu fac o prostie. Stiam ca nu urmez instructiunile BMW din TIS de curatire a A/C.

Masina era inchisa, ma uitam pe geam sa nu iasa ceva spuma prin evacuari.

4) Am deschis usa, am oprit motorul si ventilatorul tinindu-mi rasuflarea, am inchis usa repede si am asteptat conform instruciunilor 15 min. Sub masina prin drenajul instalatiei a curs lichid, cred ca continultul de 400 ml al sprayului.

5) Dupa asta, am deschis usa, am pornit motorul la ralani, turatie ventilator pe max. manual si temp. max pe 32 C si recirculare. Nu am respirat inauntru, cred ca nu era de respirat!!!. Am inchis rapid usa si am lasat motorul sa mearga 15 min cu A/C pe incalzire maxima si recirculare.

Interesant este ca nu se specifica pornirea aerului conditionat pe rece ci totul numai pe cald!

6) Dupa cele 15 min, am deschis usile si portbagajul, am taiat recircularea, am micsorat temperatura si scazut turatia ventilatorului si am asteptat inca 5 min.

7) Am oprit motorul si am lasat masina sa se aeriseasca inca 15 min cu usile deschise.

 

Probe.

1) Dupa aerisire, in masina mirosea frumos.

2) Am folosit instalatia de A/C normal al si SURPRIZA PLACUTA: a disparut total mirosul neplacut de umezeala la repornirea A/C dupa folosirea pe rece :D .

3) In masina acum miroase foarte placut, totul functioneaza normal.

 

Concluzie:

Daca va mai fi cazul, voi repeta curatirea sistemului A/C de cite ori va fi cazul si poate am sa incerc si alte produse pentru comparatie.

 

A meritat din plin!

 

 

nu ar fi rau sa mentionezi numele produsului , o poza poate ...si magazinul de unde l-ai luat ! asa postul tau ar fi folositor la max !.

Link to comment
Share on other sites

nu ar fi rau sa mentionezi numele produsului , o poza poate ...si magazinul de unde l-ai luat ! asa postul tau ar fi folositor la max !.

 

 

Nu am vrut sa fac reclama, cred ca merg si alte produse din alte magazine.

Vezi poza, Carrefour, 34,90 RON.

post-3516-1208750182_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fulgul de nea era activat pe durata operatiunilor? :twoup: Si la modul manual pe unde ai selectat sa-ti bage aerul?

 

NU - fulgul de nea nu este activat. Asta ar insemna ca radiatorul aerului conditionat este foarte rece, acolo se evapora freonul si fiind foarte rece se curata mai greu. Pt comparatie: rufele la masina de spalat se spala mai bine cu apa calda. Scopul este de a curati un radiator si daca el este mai cald, mizeria se indeparteaza mai usor, deci la cald se curata mai bine.

 

Valabil pt. climatronic (sistemul automat de mentinere a temperaturii)

Daca este pe AUTO (apesi pe auto) - si este activat si "fulgul de nea" adica merge compresorul de freon, sistemul mentine orice temperatura de la 16 C la 32 C printr-o combinatie de aer rece si cald.

 

Pentru a trece pe manual MANUAL cind este activat AUTO scazi putin turatia ventilatorului, sau o cresti si atunci ventilatorul face ceea ce comanzi tu si se stinge ledul AUTO. Sistemul nu mai are legatura cu un anumit debit de aer preselectat de constructor pentru diferite conditii de temperaturi deci automat. La sistemul de A/C manual e mai simplu reglezi turatia ventilatorului. Din cite stiu sistemele sunt identice si difera doar interfata - comenzile pe care la vezi pe bord.

 

Cam asa am inteles eu. Sa vedem si alte idei si sa o alegem pe ca mai buna.

 

PS.

Am probat sistemul A/C si azi si a mers bine, adica nu am avut decit aer fara urma de mirosuri neplacute si masina mea miroase a "New scent car".

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

acum cateva zile am schimbat si eu filtrele de la clima si m-am gandit sa curat si instalatia.

 

am folosit spray-ul airco cleaner (de la carref) si rezultatele sunt excelente. nu se mai simte nici un miros de praf, fum sau altceva neplacut... problema a fost ca prima data cand m-am suit in masina dupa ce am folosit spray'ul mirosea destul de puternic de la solutia aia, dar a doua zi mirosul era foarte placut si a ramas la fel pana acum... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
acum cateva zile am schimbat si eu filtrele de la clima si m-am gandit sa curat si instalatia.

 

am folosit spray-ul airco cleaner (de la carref) si rezultatele sunt excelente. nu se mai simte nici un miros de praf, fum sau altceva neplacut... problema a fost ca prima data cand m-am suit in masina dupa ce am folosit spray'ul mirosea destul de puternic de la solutia aia, dar a doua zi mirosul era foarte placut si a ramas la fel pana acum... <_<

 

 

question:si unde se pulverizeaza acel spray?asa mai exact...locul pozitia...la voi desigur

 

eu am 118d

merci

Link to comment
Share on other sites

ma rog,eu am luat de la bmw filaret(special pt clima) am dat 85 ron si nu a avut nici un efect,decat a fost un miros de menta foartr puternic iar a doua zi nimic deosebit <_< mai ales scria "recomandat pt bmw" :)
Link to comment
Share on other sites

Eu recomand si urmatorul produs , care il aveam cumparat de anul trecut , dar anul asta ca tot mi-am reumplut instalatia de A/C , m-am hotarat sa si curat tot ce se poate .

Miroase bine , nu mai miroase deloc a mucegai / umezeala ... sau alte mirosuri adiacente . Anul trecut am dat pe el 19 ron in Carefura , dar sunt convins ca veti gasi pana in 30 ron ceva asemanator .

 

Verificati la cumparare ca are in capac acel furtunas , altfel , degeaba il cumparati !

post-25240-1240158592_thumb.jpg

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.