Jump to content

a iesit la tester 150CP la E90, in loc de 163CP?


gimvarman

Recommended Posts

Mai bine mergi la un tester BMW.

 

Ce sa faca la tester? Omu` vrea sa afle puterea nu daca are probleme....

 

Eu cred cĂŁ vroia sĂŁ afle uzura maÂşinii, starea ei.

 

Am zis eu cĂŁ aflĂŁ uzura la tester?

 

Daca nici asta nu e clar... ce sa mai zic ?!

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

tot la AUTOTEST ala mi-au gasit mie la E60 160 de cai din 170 (era 2.2), dar au spus ca e normal, probabil ca masoara puterea la roata care intotdeauna va fi mai mica decat puterea la volanta.

 

Oricum, nu stiu ce dyno au acolo, sau daca au dyno si nu fac altfel masuratorile.

Link to comment
Share on other sites

Am fost cu mai multe e90 320d de 163 cai la dyno test din Vitan , cel mai bun rezultat a fost de 155 cai cu masina stock.

 

ps: parerea mea e ca dyno de la AUTOTEST e cat de cat bunicel la masurarea calutilor :) , da la cuplu e jale..... eronat rau.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, puterea este cuplul x turatia.

 

1.Turatia se poate masura usor si rar apar erori la masurarea ei.

2.Puterea spui ca se masoara bine

 

... mai ramane un termen si anume cuplul. Pai din moment ce atat puterea cat si turatia sunt cunoscute bine, automat rezulta ca si al treilea element ca este cunoscut bine.

 

NU ? Hmmmm

 

De ce spui ca nu se masoara corect cuplul ?

Link to comment
Share on other sites

Diferenta dintre puterea la roata si puterea motorului este mai mare decat cele spuse de voi. Am fost si eu cu o masina la Autotest si puterea care apare pe fisa aia este puterea motorului. Randamentul transmisiei se cunoaste . Mai greu e cu patinarile din ambreiaj dar si asta se poate calcula.

Puterea declarata de producator este realizata in conditii optime.

Eu zic ca diferenta a aparut din cauza combustibilului si a temperaturii exterioare ridicate.

Link to comment
Share on other sites

Daca iei in considerare tehnologile de acum 15 ani, poate ai dreptate. Insa lucrurile evolueaza.

Nu stiu pe ce te bazezi cand dai astfel de cifre.

 

Stii ce a zis birjarul cand a vazut primul tramvai?

"Am baut prea mult! Asa ceva nu exista!!!"

Din motivul foarte simplu si logic ca chestia aia nu avea cai, deci nu avea cum sa se miste.

Link to comment
Share on other sites

Daca iei in considerare tehnologile de acum 15 ani, poate ai dreptate. Insa lucrurile evolueaza.

Nu stiu pe ce te bazezi cand dai astfel de cifre.

 

Stii ce a zis birjarul cand a vazut primul tramvai?

"Am baut prea mult! Asa ceva nu exista!!!"

Din motivul foarte simplu si logic ca chestia aia nu avea cai, deci nu avea cum sa se miste.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

La un e39 525d 2002 cu 163CP/350Nm stoc s-au facut doua masuratori dyno: before si after remapare...

Atasez pozele.

 

In talon scrie 120kW (respectiv 163CP) si stim ca motorul are 350Nm cuplu.

Masuratoarea initiala mi-a dat 145CP la roata, 183CP la volanta si 363Nm.

Dupa remapare mi-a dat 165CP la roata, 208CP la volanta si 455Nm.

 

Idea e ca, chiar daca masuratorile, atat cele initiale cat si cele de dupa remapare, sunt gresite...

Macar mi-am facut o idee despre cresterea puterii si a cuplului dupa remapare.

Link to comment
Share on other sites

nu te speria asa scot toate e90 . am avut si eu unu si a scos 158 cp la vitan la autotest si al unui prieten 155 cp , deci 163 nici unu.

cand am cumparat masina avea 145 cp dupa o verificare a admisiei am descoperit ceva stricat akolo si apoi a scos 158 :)

Edited by mariusnfs
Link to comment
Share on other sites

Puterea din talon este masurata in conditii atmosferice ideale, cu combustibil cu o cifra octancia reala si cu uzura zero, iar nici una din aceste variabile nu o nu poti obtine aici.

 

Am vazut masuratori de masini puternice, facute la 40 de grade, care cu toata ventilarea facuta bine si tot pierdeau pana la 8-10 % din putere din cauza temperaturii ridicate si a combustibililor de pe piata noastra.

 

Deasemenea, trebuie sa stii ce vrei sa masori: puterea la motor sau puterea la roata. (puterea la roata = puterea la motor - pierderile din transmisie )

 

Daca vrei sa mai faci o masurare si eventual modificari pentru a creste puterea/cuplul lasa-mi un PM si te trimit eu la un garaj care e chiar in stare sa faca asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Daca o sa cauti gasesti pe internet de vanzare e90 din anul 2005 cu 150 CP...atunci au intrat in productie si la inceput s-a folosit pe ele motorul vechi pentru ca in 2005 inca se mai producea e46...si eu am dat pe internet peste astfel de exemplare si mi se parea ciudat.
Link to comment
Share on other sites

Daca o sa cauti gasesti pe internet de vanzare e90 din anul 2005 cu 150 CP...atunci au intrat in productie si la inceput s-a folosit pe ele motorul vechi pentru ca in 2005 inca se mai producea e46...si eu am dat pe internet peste astfel de exemplare si mi se parea ciudat.

 

Nu exista asa ceva,E90 s-a lansat direct cu motorizarea de 163cp.In 2004 seria 1(120d) deja avea motorizarea de 163cp. Ce ai vazut tu au fost greseli de editare,poate erau 320i benzina de 150 cp si nu diesel.

 

L.E.-Doar pe X3 s-a continuat pana in 2006 cu motorizarea veche 2.0D de 150cp.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Vezi cat iti da 0-100 km, cu aparate de masurare cat de cat decente. Asta e cea mai buna metoda de verificare. Daca scoti 10-15 % peste ce scrie in carte masina e ok.

Asa verifici daca motorul, cutia, diferential sunt ok.

Dyno-urile masoara mai mult sau mai putin corect puterea de la roata, si folosesc niste parametrii sintetici ( tip de transmisie, tractiune fata spate) ca sa aproximeze puterea la volanta. Nu sant bune decat pentru rezultate comparative in cazul tuningului.

Acum 1 an tragea masina 10 sec 0-100 km/h. Am facut dyno (aici in Olanda, destul de profesionisti aratau baietii, se pricepeau tuning etc) si imi dau 180 cai din 193 in talon. ( adica praf in ochi, pentru ca masina stoc trebuia sa faca 0-100 ~ 8.1, deci eu mai mult de 130-140 cai nu aveam). Ma duc la 2 reprezentante BMW si le zic ca s-ar putea sa fie debitmetrul dus, o pun pe tester si imi zic ca nu da eroare si e bun. Ma duc la alt garaj independent si bineinteles ca nu era dus dar valorile in curba de turatie erau aiurea rau, ceea ce am descoperit mai tarziu ca se vad si cu un amarat de carsoft 6.5. Schimb debitmetru si surpriza 8.3 0-100km/h. Daca ma duceam inapoi la dyno probabil imi dadeau vreo 280 cai cu debitmetru bun.

 

Alta intamplare , ma duc sa fac test drive cu un 745i , motorul tragea bine, cutia patina. Fac 0-100 km cu telefonul ( 3 incercari), iese 7.4, 7.5 in loc de sub 7 cat ar fi trebuie (6.3 in carte). Deci poti sa-ti dai seama cu un soft de 30 dolari pentru telefon, mai bine decat cu un dyno daca masina e ok sau nu.

E cam imposibil ca o masina cu probleme , fie la cutie sau motor sa traga cam cat scrie in carte (+10-15 %).

Mai ales la automate am inteles ca pe dyno e jale, baga softurile de dyno din burta aproximari cat cuprinde. Ca nu stiu ce procedura speciala e si se testeaza cu steptronicul pe manual, sau in nu stiu ce viteza. Practic e imposibil de masurat pierderile in transmisie si tren de rulare.

Link to comment
Share on other sites

Vezi cat iti da 0-100 km, cu aparate de masurare cat de cat decente. Asta e cea mai buna metoda de verificare. Daca scoti 10-15 % peste ce scrie in carte masina e ok.

Asa verifici daca motorul, cutia, diferential sunt ok.

Dyno-urile masoara mai mult sau mai putin corect puterea de la roata, si folosesc niste parametrii sintetici ( tip de transmisie, tractiune fata spate) ca sa aproximeze puterea la volanta. Nu sant bune decat pentru rezultate comparative in cazul tuningului.

Acum 1 an tragea masina 10 sec 0-100 km/h. Am facut dyno (aici in Olanda, destul de profesionisti aratau baietii, se pricepeau tuning etc) si imi dau 180 cai din 193 in talon. ( adica praf in ochi, pentru ca masina stoc trebuia sa faca 0-100 ~ 8.1, deci eu mai mult de 130-140 cai nu aveam). Ma duc la 2 reprezentante BMW si le zic ca s-ar putea sa fie debitmetrul dus, o pun pe tester si imi zic ca nu da eroare si e bun. Ma duc la alt garaj independent si bineinteles ca nu era dus dar valorile in curba de turatie erau aiurea rau, ceea ce am descoperit mai tarziu ca se vad si cu un amarat de carsoft 6.5. Schimb debitmetru si surpriza 8.3 0-100km/h. Daca ma duceam inapoi la dyno probabil imi dadeau vreo 280 cai cu debitmetru bun.

 

Alta intamplare , ma duc sa fac test drive cu un 745i , motorul tragea bine, cutia patina. Fac 0-100 km cu telefonul ( 3 incercari), iese 7.4, 7.5 in loc de sub 7 cat ar fi trebuie (6.3 in carte). Deci poti sa-ti dai seama cu un soft de 30 dolari pentru telefon, mai bine decat cu un dyno daca masina e ok sau nu.

E cam imposibil ca o masina cu probleme , fie la cutie sau motor sa traga cam cat scrie in carte (+10-15 %).

Mai ales la automate am inteles ca pe dyno e jale, baga softurile de dyno din burta aproximari cat cuprinde. Ca nu stiu ce procedura speciala e si se testeaza cu steptronicul pe manual, sau in nu stiu ce viteza. Practic e imposibil de masurat pierderile in transmisie si tren de rulare.

 

Dynolicious 2.0 pt iPhone .. este undeva la 19$ daca il tragi prin itunes :PPP

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Dynolicious 2.0 pt iPhone .. este undeva la 19$ daca il tragi prin itunes :PPP

 

Dynolicious 2.5 este 10.49$, l-am descaracat de pe iTunes.

 

Inca nu am apucat sa ma joc cu el, dar nu va avea avea niciodata precizia unui Dyno.

Link to comment
Share on other sites

Dynolicious 2.0 pt iPhone .. este undeva la 19$ daca il tragi prin itunes :PPP

 

Dynolicious 2.5 este 10.49$, l-am descaracat de pe iTunes.

 

Inca nu am apucat sa ma joc cu el, dar nu va avea avea niciodata precizia unui Dyno.

 

hah .. l-au ieftinit :).

 

in masurarea cailor putere nu este foarte precis pentru ca depinde de drivetrain loss pe care il introduci tu . .. la urma urmei nici dyno-urile nu sunt foarte precise :lol:

in schimb in masurarea timpului pana la 100km/h ,sau alte viteze ,este chiar bun. am vazut un test comparativ intre dynolicious si un accelerometru de la g-tech parca. dynolicious a iesit invingator :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.