Jump to content

Mercedes SLS AMG


locdeparcare

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Am vazut SLS la Frankfurt, la salon. E absolut impresionanta masina in realitate. De departe ce mai atragatoare dintre noile modele. care am reusit sa le vad. Am reusit sa fac vreo 2 poze dar nu am avut inca timp sa le sortez. Ma tot cacai sa fac un topic cu ce am vazut acolo dar nici nu am foarte multe poze, era o inghesuiala infernala,m-am dus ca boul in week-end si ora de varf..Era imposibil sa prinzi un shot fara unul sa iti treaca prin fata sau sa incerci sa prinzi un unghi mai interesant ceva..

De Aston martin si ferrari nici nu am putut sa ma apropii de stand, nu am vazut nimic.

De fapt am fost placut surprins si de conceptul ala de la BMW.. hibridul ala supersport care consuma 4% .. In realitate botul ala e chiar OK..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

SLS este un exercitiu de imagine al lui Mercedes, care vrea sa isi schimbe clientela clasica si sa se adreseze si publicului tanar.

Tot marketingul facut in jurul masinii, partea de publicitate acolo tinteste. Media de varsta a cumparatorului de Mercedes e undeva cu 15 ani sau mai mult decat cea a cumparatorui de BMW (vorbesc de maisni noi) . Ei is doresc foarte mult sa coboare media asta de varsta, pentru ca acum de regula cumparatorul de mercedes nou ia una cum am iesit la pensie si cu ea moare...

 

Treaba asta am citit-o intr-un articol foarte interesant, o sa caut linkul, erau si niste declaratii ofciale mercedes pe acolo..

Dar pe scurt cam astea au fost ratiunile si strategia din spatele lui SLS..

 

E putin probabil ca BMW sa se apuce de treaba asta, sa faca un echivalent al lui SLS. Nu eu usor de intrat pe piata de supercar, mai ales ca ei nu au ratiunile de marketing care au stat in sptele deciziei crearii lui SLS.

Pentru Mercedes nici nu are importanta cate bucati vinde, cata vreme le schimba imaginea si fiecare pusti de acum are un poster cu ea pe perete , cum aveam si noi la vremea noastra un poster cu un Countach sau mai stiu eu ce...

Link to comment
Share on other sites

Am vazut unu rosu acum vreo 2 saptamani pe Banu Manta, inmatriculat la noi. Cred ca si-a luat-o asa, ca tot e criza. :)

 

:twoup: :twoup:

 

SLS este un exercitiu de imagine al lui Mercedes, care vrea sa isi schimbe clientela clasica si sa se adreseze si publicului tanar.

Tot marketingul facut in jurul masinii, partea de publicitate acolo tinteste. Media de varsta a cumparatorului de Mercedes e undeva cu 15 ani sau mai mult decat cea a cumparatorui de BMW (vorbesc de maisni noi) . Ei is doresc foarte mult sa coboare media asta de varsta, pentru ca acum de regula cumparatorul de mercedes nou ia una cum am iesit la pensie si cu ea moare...

 

Treaba asta am citit-o intr-un articol foarte interesant, o sa caut linkul, erau si niste declaratii ofciale mercedes pe acolo..

Dar pe scurt cam astea au fost ratiunile si strategia din spatele lui SLS..

 

E putin probabil ca BMW sa se apuce de treaba asta, sa faca un echivalent al lui SLS. Nu eu usor de intrat pe piata de supercar, mai ales ca ei nu au ratiunile de marketing care au stat in sptele deciziei crearii lui SLS.

Pentru Mercedes nici nu are importanta cate bucati vinde, cata vreme le schimba imaginea si fiecare pusti de acum are un poster cu ea pe perete , cum aveam si noi la vremea noastra un poster cu un Countach sau mai stiu eu ce...

 

E foarte interesant ce spui. Si care crezi ca e diferenta dintre cele doua strategii de marketing ? Dintre "tintele" lor... BMW vs. Mercedes (intreb pe bune, nu fac misto, sa stii. :twoup: )

Link to comment
Share on other sites

nu sunt vreun specialist in marketing. Dar poti observa tendinte totusi si din simplele sloganuri. Am gasit un site interesant cu brosuri de prezentare ale diverselor marci dealungul timpului. Am cautat dupa ce am vazut emisiunea aia pe Discovery care prezenta diverse masini celebre si trata si subiectul prezantarii publicitare la momentul respectiv.

Sunt extrem de interesante. De exemplu eu am un e34 si cu mare greutate am gasit brosura oficiala a vremii. E foarte interesanta. Am si postat-o la ghidul de cumparare a lui e34..

Mesaul e ok, dar modul de prezentare mi se pare funny, ideile erau altele, multe inovatoare pentru vremea respectiva. Un exemplu: un mare accent in prezentare (brosura e din 92) era pus pe partea de protectie la coliziuni. La vremea respectiva nici macar nu era definit vreun standard, nu existatu teste oficiale gen NCAP etc, era un subiect de care lumea nu prea stia mare lucru, totusi ei se chinuiau sa explice de ce e important si intr-un mod care sa il inteleaga si un nespecialist..

 

 

 

 

 

Mesajul BMW din 90 incoace e destul de consistent in general si e mai mult sau mai putin in linie cu actualul "joy of ride".

Pana si seria 7, dealungul timpului, cam in toate materialele oficiale de publicitate si marketing a lasat sa se inteleagea ca da, e o masina de lux, limuzina in toata regula, dar se adreseaza mai mult genului de executiv peste 40 de ani fara sofer, care prefera sa conduca el, din varii motive. Si design-ul, solutiile tehnice, au urmat intodeauna linia asta.

Strategia in general e corecta, mi se pare o tampenie sa te apuci sa concurezi si sa te bazi cu compania X pe un segment relativ ingust cand poti gasi/crea nisa ta. Concurenta directa, pentru o companie ajunge final la un razboi al preturilor care nu il vrea nimeni.

Mi s-ar parea o tampenie de exemplu ca mesajul publicitar pentru seria 7 sa fie un atac direct la S-klasse, chiar daca sunt comparabile, filosofia din saptele lor e complet diferita. E mai elegant sa te adresezi aceluasi target.. executivi relativ bogati dar raspunzand unor alte nevoi.

 

Scuze de off-topic..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ce-mi place mie e cum au reusit sa pacaleasca pe cumparator: model nou supercar etc etc , la baza conceptiei motorul este acelasi de pe E 63 SL CL toata gama doar modificat pentru o mai buna performanta.

De la 525 cp la 570cp si de la 630 la 650 Nm mari diferente de performante si hai sa percepem 100.000 euro in plus fata de un SL sa zicem.

 

Uite asa se fac banii. :twoup:

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

aici te contrazic putin, o masina e ceva mai mult decat un biet motor..E alta clasa decat e63 SL Cl..

Exemplu clar. e36 328i, 528i si 728i .. au acelasi motor. Stai si te gandesti cine sunt nebunii care au cumparat 728i care sarea de 100.k DM cand puteau avea un e36 la 30k...

Asta e valabil pentru multe masini si de la BMW, cam toate impart motoare intre serii diferite..

Link to comment
Share on other sites

nu sunt vreun specialist in marketing. Dar poti observa tendinte totusi si din simplele sloganuri. Am gasit un site interesant cu brosuri de prezentare ale diverselor marci dealungul timpului. Am cautat dupa ce am vazut emisiunea aia pe Discovery care prezenta diverse masini celebre si trata si subiectul prezantarii publicitare la momentul respectiv.

Sunt extrem de interesante. De exemplu eu am un e34 si cu mare greutate am gasit brosura oficiala a vremii. E foarte interesanta. Am si postat-o la ghidul de cumparare a lui e34..

Mesaul e ok, dar modul de prezentare mi se pare funny, ideile erau altele, multe inovatoare pentru vremea respectiva. Un exemplu: un mare accent in prezentare (brosura e din 92) era pus pe partea de protectie la coliziuni. La vremea respectiva nici macar nu era definit vreun standard, nu existatu teste oficiale gen NCAP etc, era un subiect de care lumea nu prea stia mare lucru, totusi ei se chinuiau sa explice de ce e important si intr-un mod care sa il inteleaga si un nespecialist..

 

 

 

 

 

Mesajul BMW din 90 incoace e destul de consistent in general si e mai mult sau mai putin in linie cu actualul "joy of ride".

Pana si seria 7, dealungul timpului, cam in toate materialele oficiale de publicitate si marketing a lasat sa se inteleagea ca da, e o masina de lux, limuzina in toata regula, dar se adreseaza mai mult genului de executiv peste 40 de ani fara sofer, care prefera sa conduca el, din varii motive. Si design-ul, solutiile tehnice, au urmat intodeauna linia asta.

Strategia in general e corecta, mi se pare o tampenie sa te apuci sa concurezi si sa te bazi cu compania X pe un segment relativ ingust cand poti gasi/crea nisa ta. Concurenta directa, pentru o companie ajunge final la un razboi al preturilor care nu il vrea nimeni.

Mi s-ar parea o tampenie de exemplu ca mesajul publicitar pentru seria 7 sa fie un atac direct la S-klasse, chiar daca sunt comparabile, filosofia din saptele lor e complet diferita. E mai elegant sa te adresezi aceluasi target.. executivi relativ bogati dar raspunzand unor alte nevoi.

 

Scuze de off-topic..

 

Ai dreptate. Cred ca s-ar mai putea adauga ca BMW-ul e, (oarecum) prin definitie, o marca fidela unor clienti si fanatici la fel de fideli, care nu ar renunta la acest brand nici daca li s-ar oferi un S-Klasse gratis... Suna... fanatic, stiu, dar cunosc cateva exemplare. Eu sunt unul din ele... :) :twoup: Si, nu, nu ma tratez ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Domi , eu te inteleg dar in cazu asta nu percepe dublul pretului doar pentru ca e ambalat sub alta forma.iar 528 728 328 nu au nici la celmai mici surub valente de supercar.

 

Vorbim de o suma de bani pe care o platesti si pe care te astepti sa gasesti ceva nemaintalnit la suratele din gama inferioara.

 

Asta o va face oare supercar doar pentru ca pompam pretul la 200.000 si luam bani la fraieri.?

 

Oke bine o avea carbon si nu stiu cate nebunii dar daca e sa fie supercar fa-i un motor pe masura nu-l imprumuta de pe alte masini ca jumatate din valoare .

Link to comment
Share on other sites

Stefan treaba asta e practicata peste tot. O masina e un ansamblu ceva mai complex, mai intra chestii gen sasiu, suspensie etc.. Sa dezvolti un motor complet nou pentru o masina de serie mica e nepractic. Un ciclu de dezvoltare al unui motor nou in trecut era cam 8 ani, acum poate e mai scurt. Valoarea la un supercar e complet subiectiva, are mai putin de a face cu costul de dezvoltare/productie. E o nisa complet atipica.

Sunt zeci de exemple de motoare usor modificate , sau transferate cu totul si de la o marca la alta, numai vorbesc de modele similare..

Sunt oameni care dau oricat pe o un supercar doar ca e o serie mai mica, desi masinile sunt extrem de apropiate de seria standard. Nu stiu ce Porsche aniversay edition s-a precomandat si platit la cateva zile dupa lansare, toate cele 300 de exemplare din serie, desi nu era mare smecherie fara de o versiune normala.

Sau ceva mai concret. Un LAmborghini Gllardo Superleggera. E mai scump ca versiunea standard desi e exact aceasi masina mai cheala. Din cauza ca e mai cheala, e mai usoara, mai echilibrata si mai performanta, mai placut de condus. Si desi e cheala rau in comparatie cu versiunea standard, e mai scumpa cu vreo 40k euro..Cam asta e cu pretul la un supercar...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.