Jump to content

E36 320i Coupe


XSD

Recommended Posts

Hello all,

 

Daca tot m-am apucat sa prezit 5-ul, m-am gandit sa prezint si "pisica" E36 de care din nefericire ma voi desparti in curand. In cateva cuvinte, masina a fost luata ca "project car", trebuia sa iasa ceva foarte rau insa lipsa de timp a insemnat ca nu a iesit mare lucru din ce era in plan. M-am dus personal sa o iau din Germania in Iunie 2008, am ales-o cu grija si am cumparat-o de pe eBay nu de pe mobile. Cu toate ca am dat cam multi bani pe ea (raportat la cat dau "baietii" pe E36 cand le aduc) afacere mai buna ca asta nu cred ca puteam sa fac. Masina am luat-o direct de la neamt, primul proprietar care a luat-o de noua, tipul cu vila si vreo 3 masini ceea ce m-a facut sa nu ma indoi de descrierea masinii, km relativ putini pt. varsta ei, starea tehnica si modul in care a fost intretinuta.

 

Masina nu a avut nici un eveniment rutier (nici macar minor (aripi etc.) din ce spuse proprietarul si verificarile mele in service). Interior, exterior, motor si pe dedesupt suspensie etc. totul arata aproape ca nou. Ce sa mai zic, masina impecabila la anii astia, destul de greu de gasit. Avand in vedere planurile mele, trebuia neaparat sa fie o masina buna, solida si fara accidente si sa nu fie 325 care in general sunt cam chinuite (era si taxa mai mare). La urma urmei planurile erau totusi mari, nu ?

 

Evident in tara a fost totul verificat si schimbate toate lichidele si filtrele posibile si orice altceva nu era top (vreo cateva buse si flansa de la cardan. nu era nevoie insa am zis sa fie toata ca noua, sa stiu o treaba).

 

Ce vroiam sa-i fac ....

Am si acum in garaj kitul de bi-turbo pt. ea cu 2 turbine kkk de Audi S4 (2.7 biturbo) racite cu apa, 2x intercoolere mici, radiator ulei, pompa ulei, tubulatura admisie completa din metal, 2x galerii evacuare custom pt. turbo (fiecare pe cate 3 cilindri evident), 6 extra-injectoare de pe 2.8i, si alte nimicuri (furtune ulei etc.).

 

Ce mi-ar mai fi trebuit (Stage 1)....

Nu vroiam sa "stric" motorul asta de 2.0 el avand foarte putini km si mergand ceas, asa ca era in plan achizitionarea unui 2.5 de prin 92 fara vanos si Motronic (eu am Bosch), un diferential auto-blocant, o garnitura de chiulasa aftermarket mai groasa pt. a micsora raportul de compresie, un boost controller, un sistem piggy-back SMT6 pt. management-ul motorului si a extra-injectoarelor dupa modificari si un kit ambreiaj sport sachs sau ceva similar care sa tina cuplu nesimtit.

 

Stage 2 ar fi fost ...

Desfacut motorul dupa ce probabil l-as fi prajit stage1, schimbat arborele cu unul de 525tds forjat, pistoane forjate si mai multe alte interne schimbate (ca sa nu va plictisesc) dupa care ar fi urmat reasamblarea si marirea presiunii in turbine.

 

Estimativ bazat pe ce au scos altii pe dyno cu modificari similare, stage 1 ar fi ajuns undeva intre 280-320 cai si stage 2 intre 400 si 420. Deja stage 3 daca schimbi si turbele cu cele de RS4 cifrele devin astronomice, insa mult prea mari pt. aderenta care o ai cu masina.

 

In fine, cam asta era proiectul insa cum am zis din lipsa de timp am facut doar vreo 8 mii de km de cand am luat-o si in mare parte din timp statea in parcare strangand praful, asa ca am decis cu regret sa ma despart de ea si sa ma ocup de un proiect din asta cand chiar va fi timp.

 

Ca dotari sta chiar foarte bine pt. un E36 :

- Tapiserie piele neagra (stare excelenta)

- Scaune cu reglaj complet electric

- Scaune fata incalzite

- Aer conditionat cu doua zone

- Bord Computer

- Geamuri electrice

- Oglinzi electrice

- Inchidere centralizata cu modul alarma

 

Modificari exterior

- Jante 16" (n-am idee de model dar arata super) f. late cu cauciucuri noi 225/40/16. Jantele au fost reconditionate si vopsite intr-o culoare mai speciala. Am vrut look-ul cu cauciucul in /---- \ (trapez) cum se poarta la nemti pe masinile din '90 sau la competitiile de drift. Aici parerile sunt impartite dar eu sunt happy cu rezultatele. Imi pare rau ca nu am gasit pe 17 sau 18 ceva sa-mi placa dar asta e.

- Faruri si semnalizari clare cu angel-eyes

- Triple led (model mult mai "unic" atunci cand a fost luat, acum am mai vazut)

 

Modificari interior

- MP3 Player Alpine

- Difuzoare fata Focal pe 2 cai cu filtre

- Difuzoare spate Canton pe 2 cai cu filtre

- Statie + Sub de putere mica (ca sa completeze sunetul, nu pentru bum-bum, am urmarit fidelitate nu volum)

- Cu rusine, un schimbator "cap de mort" luat in graba pt. ca era incomod cel care era pe masina (GT ceva, patratos, statea foarte nasol in mana), planul fiind sa iau un schimbator original bmw .. dar si asta a ramas doar plan.

 

Modificari tehnice

- Suspensie KW reglabila pe inaltime si duritate

- Toba aftermarket, asta a venit cu masina dar nu prea suna sa denatureze sunetul motorul.

- Posibil sa aiba un chip la motor (la asta am impresia ca nu se poate face flash) dar nu bag mana in foc si nici nu l-am masurat pe dyno. A facut in schimb orice 320i similar cu care s-a "masurat" chiar si 525i auto E39, dar acum nu stiu in ce stare tehnica erau alea iar asta merge ca noua.

 

Ceva cifre pentru cine intereseaza :

Viteza maxima atinsa : 225 km/h in bord (nu era gps in masina atunci) pe autostrada germania. Ca ture era in rosu, nu avea unde sa urce mai mult (chit ca parca motorul nu parea complet sufocat la viteza aia)

0-100 km/h : 8s fix constant, dar asta pe kilometraj, nu am verificat cu GPS sau G-Tech. Real probabil mai mult.

Consum cand am adus-o : autostrada ~140, ceva drumuri nationale in .de (mi-am mai adus inca 2 masini ca sa nu fac drumul degeaba si am ocolit o gramada) si evident romania a fost mediu 6.8% asta cam jumate cu ac jumate fara. (Ca si comparatie celelalte masini au luat cam asa : Seat Altea TDi 5.4, Opel Astra GSi 5.9, Opel Calibra - cat a vrut ca avea o tona de modificari la motor)

Consum in ro : In oras (iasi) ia cam 10% mediu, mers normal si uneori putin sportiv, si noaptea si ziua combinate. Cel mai putin (cu chinuiala si folosind toate principiile/trucurile de mers economic) scot 7.5%. Daca te dai la ea mai serios 16+, dar merita :) In exterior mers relativ normal cam 6.2 si 6.8 cu AC. Mers mai sportiv undeva pe la 7.5-8. Dat tare in ea .. deja stiti povestea, cat vrea.

 

Dupa multa vreme am condus-o iar sa fac un "test drive" pentru angajatul meu caruia o sa i-o dau si pot sa va zic ca aproape plangeam inauntru si nu vroiam sa renunt la ea. E o masina de care te indragostesti, mai ales mers tare pe curbe cu suspensia si jantele astea sta infipta la viteze care nu sunt usor de crezut pentru cine nu a avut sau stie despre ce e vb. Si pana si cand isi da drumul e foarte controlabila, destul de ciudat pentru ca nu are autoblocant.

 

Masina am mai vrut sa o dau acum mai multa vreme cu 5500 bani si mi-am zis ca sub 5200 nu o dau, o tin. Am avut tone de oferte de schimb dar nu vroiam schimb, vreau sa micsorez "parcul" iar la cash am refuzat 4900 si am decis sa o tin, era prea buna pt. banii aia si oricum ma costase peste suma asta toata afacere. Si uite ca am dat-o acum la 4200 in rate, mama ei de criza. Nu am de ales insa oricat mi-ar pare de rau, mai bine sa fie folosita decat sa mai stea inca un an in parcare. Insa prefer asa, macar ramane in "familie" si stiu ca-i dau si un lucru bun angajatului meu. Kitul de turbo probabil o sa-l vand separat, nu vreau sa-l am pe constiinta :lol:

 

Acum, ceva poze cu masina (nu am avut timp sa le prelucrez/aranjez la culori doar o joaca de 2 minute la prima, am vazut ca e la moda), arata insa mult mai bine in realitate.

 

Pics :

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Multumesc !

 

@Manolo_Blahnik Din nefericire insa am "stapanit-o", acum e randul altcuiva. In vreo 2 ani insa poate ii ia locul un 330Ci E46 cu aceleasi planuri la motor :) Apropos, superb E46-ul tau, foarte multa munca si bani au intrat in masina aia. Cum zicea asoc. meu, cred ca mergi cu pielea de caprioara in buzunar. Felicitari pentru realizare, este cu adevarat de exceptie. Am impresia parca am prezentat-o in revista 4tuning, dar asta long time ago.

Link to comment
Share on other sites

frumoasa masina si vreau sa iti spun ca si eu fiind din Iasi mereu am admirat-o ori de cate ori ieseam cu familia la cumparaturi la Kaufland. Chiar ma intrebam de ce oare mai mereu masina statea nemiscata si daca oare propritarul este si el membru bmwclub. Acum am aflat raspunsul la ambele nedumeriri. Imi place cum ai optat pentru suspensia masinii, ii da un aer mai agresiv, mai sportiv. Am avut si eu suspensie sport dar ulterior datorita drumurilor de pe la noi am hotarat ca este mai bine sa renunt la ea. Oricum poate ne intalnim prin Iasi sa mai schimbam pareri, opinii macar cu pisica (daca inca mai este in posesia ta) sau daca nu cu e39, prin Copou seara sau poate chiar in trafic :lol:

 

P.S.: si intradevar este singurul e36 cu rame nichelate pe care l-am vazut chiar si de pe net. :)

Link to comment
Share on other sites

Ramele cred ca sunt de fabrica, asa am luat-o si nu par sa fie modificate/aftermarket.

 

Suspensia poate fi uneori ceva mai inconfortabila, dar la mers normal nu e deranjant prin oras iar tare merg doar pe drumuri bune cu ea si acolo straluceste.

 

Momentan inca e in posesia mea insa urmeaza sa i-o dau colaboratorului meu in curand.

Link to comment
Share on other sites

Da, a fost pusa la vanzare si cred chiar asociatul meu a pus-o si aici pe forum, dar acum multa vreme. Nu am mai dat-o pt. ca nu am vrut schimburi si la cash n-am vrut sa cobor sub un anumit prag. Acum insa am decis ca trebuie sa o dau chiar in pierdere si cu regret pt. ca nu are sens sa stea degeaba sa stranga praf in parcare :)
Link to comment
Share on other sites

E cel mai frumos E36 coupe pe care il vad, e superb, as fi curios sa stiu cati km are. Vad ca ai si 520d care e si el in stare f buna, dar eu as alege cu ochi inchisssssssssiiii e36-le clar. In locu tau nu il dadeam nici sa stai in cap, dupa parerea mea a fost o prostie sa-l dai si sa-ti iei alta masina. Sper ca nu te-ai suparat :) . Multa bafta!
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu ma supar deloc, cum am zis de mai multe ori si eu regret tare ca il dau. Nu "trebuie" sa-l dau insa pur si simplu nu o folosesc si pentru cateva plimbari din cand in cand e pacat sa o tin in parcare sa stea degeaba. 520d-ul nu e inlocuitorul lui E36, are cu totul alt scop si acopera niste chestii de care am nevoie (drumuri lungi in europa). Achizitionarea lui E39 si vanzarea lui E36 (urmata de E38, S-Klass si ce mai am care nu voi tine) e parte din "pusul piciorului in prag" si decizia de a ramane doar cu 3 masini. Cu km poti vedea in poza cu bordul daca faci suficient zoom.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut, intr-adevar masina e data. Daca vrei un E36 coupe bun, nu pocnitori, vezi si alea la preturi mai mari, nu te astepta sa gasesti unul in stare buna la 2500-3000 euro sau cu cat se mai dau acum gunoaiele de italia. Eu am dat-o cu 4300 si iti garantez ca pretul e simtitor mai mic decat face (o dau in pierdere si mi-am adus-o eu pt. mine, fara adaosuri si altele). Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.