Jump to content

Motoare BMW


alex 83

Recommended Posts

Am gasit pe net niste articole interesante cu noile motoare BMW.

 

 

BMW ramane fidel si la noua generatie unei conceptii probate in teoria motoarelor de mult timp si anume:un motor cu 6 cilindrii in linie este mult mai bine echilibrat ca un V6 la 60 sau 90 grade,configuratia cu patru supape/cilindru este cel mai bun compromis si distributia cu lant este solutia optima.La aceasta baza se adauga sistemele patent BMW Valvetronic si VANOS.

Teoretic,motorul in linie are un dezavantaj,fiind mai lung ca un V6.Cum distanta intre cilindrii de 91 mm era minimum posibil la alezajul de 85 mm,BMW a recurs la o inovatie,insa nu doar din motivul compactitatii:o pompa de apa electrica.

Astfel s-a eliminat o curea care antrena pompa de apa electrica si s-au castigat cativa centimetrii.Acum noul motor incape si sub capota Seriei 1.Pompa de apa consuma doar 200W fata de pana la 2KW,una antrenata mecanic si astfel se obtine si o reducere a combustibilului.Mai mult functionarea ei nu mai depinde de turatia motorului si cei ce vor conduce o masina cu astfel de motor vor fi surprinsi sa constate ca la pornirea la rece temperatura apei ajunge foarte repede la nivelul mediu,inertia fiind mult mai mica.

Link to comment
Share on other sites

O reducere semnificativa s-a obtinut prin folosirea materialelor usoare pentru blocul motor,construit in premiera mondiala pentru un motor de serie mare din aluminiu si magneziu.Blocul cilindrilor si zonele unde circula lichidul de racire sunt din aluminiu,mai stabil la solicitari termice si mecanice.De asemenea axele cu came sunt mai usoare cu 600g,obtinandu-se in final inca o reducere cu 1,2 kg.Per total,noul motor cantareste cu 10kg mai putin decat predecesorul sau,in conditiile in care consumul s-a redus cu 12%,iar puterea a crescut cu 27 CP,de la 231 la 258.

Un al doilea motor prezentat a fost senzationalul diesel de 3 litri cu 2 turbocompresoaremontate in serie.Cu 272CP(90,7CP/l)si 560 Nm cuplu maxim.

Sistemul cu doua turbine in serie nu este nou,el fiind utilizat de BMW X5 in raliul Paris-Dakar in 2003 si 2004.Presiunea maxima de supraalimentare este de 1,84bar,iar BMW anunta ca in urma cresterii puterii cu 54CP consumul a ramas practic neschimbat.

Noul motor se va regasi pe Seria 5 sub apelativul de 535d.Cu 90,7CP/litru, dieselul twin turbo are o putere litrica mai mare decat vechiul M5 si accelereaza de la 0-100km/h in doar 6,5 sec.

 

P.S.Sper ca nu v-am plictisit dar mi s-au parut interesante :blink:

Link to comment
Share on other sites

DIESEL

6 cilindri in linie

cilindree:2.992,6 cmc

alezajxcursa:84x90mm

raport compresie:16,5:1

putere maxima:272CP/4.400 rpm

cuplu maxim:560Nm/2.000 rpm

4 supape pe cilindru

sistem commonrail de generatia a doua

doua turbine supraalimentate in serie

greutate:228kg

Ca principiu functionarea sistemului Variable Twin Turbo este simpla.Pe canalul de admisie exista doua turbine cu geometrie fixa:una mare dupa care este plasata una mai mica.La turatie mica,turbina mare este in stand by si aerul este compresat doar de turbina mica.Cand turatia creste la peste 2.000rpm turbina mare incepe sa compreseze aerul care intra inapoi in turbina mica si continua compresia.La turatie mare,doar turbina mare mai este activa,aerul comprimat de eatrecand printr-un canal paralel cu turbina mica,ce ramane in stand by.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Se vede treaba ca au investit mult in cercetare pentru noile motoare diesel care sunt de-a dreptul senzationale, concurenta va fi intotdeauna pe locul 2, BMW rules.

In cazul lui 535d cred ca avem de-a face cu prima limuzina diesel care are cu adevarat caracter sportiv. Apropo nu stiti pe undeva un articol amanuntit despre masina?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.