Jump to content

acumulator 316i


cefi

Recommended Posts

La saracuta mea masina am un acumulator de 55Ah.Am de gand sa-l schimb,dar ma gandeam sa-l inlocuiesc cu unul de 60-70Ah.Ard ceva?Sau macar va face fata alternatorul sa o incarce corespunzator?

probabil buzunarul daca tot vbesti de saracie

 

mai mic nu e bine, mai mare nu strica nimic.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Inca o nelamurire baieti.

Ce tensiune are un acumulator bun?si de la ce tensiune in jos e considerat acumulatorul stricat?

ii rog pe cei care vor sa raspunda cu "12V" sa se abtina...

Depinde. De cat tine incarcat.

Cat timp e bun si tine incarcat, o sa ai peste 11 V.

Dupa ce se descarca, si incepi sa ai consumatori, scade voltajul.

 

De exemplu, la un acumulator bun poate scade pana pe la 7-8-9 V cat dai la automat ca sa pornesti.

 

La fel, daca acumulatorul este bun, si nu este incarcat suficient, in sarcina ii scade voltajul destul de mult.

Link to comment
Share on other sites

Inca o nelamurire baieti.

Ce tensiune are un acumulator bun?si de la ce tensiune in jos e considerat acumulatorul stricat?

ii rog pe cei care vor sa raspunda cu "12V" sa se abtina...

Pai un acumulator bun ar trebui sa stea peste 12V...asta cand e masina oprita.

Daca e sub 12, am inteles ca viata bateriei e pe terminate...

Link to comment
Share on other sites

12,6 sau mai mult este complet incarcata, 12,4 75% incarcata, 12,2 50% incarcata, 12 25% incarcata, 11,7 sau mai jos complet descarcata. Astea sunt valorile tensiunilor pentru o baterie.
Link to comment
Share on other sites

nu a trecut de 14 V nicicum.Pacat ca nu mai am multimetru digital,citeam altfel problema. :)

azi am sa ma mai uit si la relee,implicit la cel de la pompa de benzina,cu de-abia l-am gasit.

 

cu acumulatorul nu stiu...pompa nu livreaza presiunea care trebuie,ea e noua si originala.Ori e ceva pe traseul de alimentare,ori tensiunea care o primeste nu e suficienta,inca nu am apucat sa masor tensiunea la pompa.

 

au fost multe cazuri cand unora le facea ECU figuri,si era de la acumulator,m-am gandit sa-l verific,ca nici un "meserias" nu s-a uitat la acumulator.

Daca ai peste 12V, nu vad care e problema.

Sa verifici traseul de alimentare, poate e ceva pe acolo.

Ori poate firele care duc la pompa au ceva.

 

p.s. pyu,cred ca te-am vazut mai demult pe forumul electronistilor :lol:

la mine a ajuns o pasiune uitata undeva...in trecut :D

Da :lol:

Faceam multe chestii in trecut, imi placea. Insa uite ca lucrez ca softist acum.

M-am mai jucat cu programarea de microcontrolere in ultima vreme, am lasat deoparte amplificatoarele, si alte prostioare :)

 

 

 

 

L.E.: Pompa este alimentata mereu la fel, sau in functie de comanda de la ECU?

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

La saracuta mea masina am un acumulator de 55Ah.Am de gand sa-l schimb,dar ma gandeam sa-l inlocuiesc cu unul de 60-70Ah.Ard ceva?Sau macar va face fata alternatorul sa o incarce corespunzator?

nu stiu daca e bine sa pui acumulator mai mare, intreaba un electrician bun , e posibil ca alternatorul sa fie conceput sa incarce acumulator de 55Ah, la mai mare s-ar putea sa gâfâie sau sa nu-l incarce niciodata suficient si astfel se strica mai repede (acumulatorul)

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi asa cred ca s-ar specifica in carte (asa cum se specifica ce tip de benzina sa pui, de ex). Eu am avut baterie de 55A si am pus o varta de 64 sau 74 (nu mai stiu exact).

 

Vezi ca poti masura V de la baterie fara niciun aparat: intri in meniul 9.0 din OBC si iti arata acolo.

Link to comment
Share on other sites

daca puterea alternatorului nu e depasita de cea a bateriei nu se intampla nimic.

Daca se depaseste, nu se mai incarca cum trebuie... (de obicei constructorul pune alterrnatorul cam cu aprox 10-15A mai mult decat bateria de serie)

Am avut si eu probleme cu alternatorul si a trebuit schimbat. Imi faceau luminile ca la discoteca. Bateria se ducea in jos, avea pe undeva pe la 12V cu motorul pornit.

Concluzia?... era dusa puntea de diode. Am schimbat alternatorul... am bagat un drum mai lung si problema a disparut. Cand motorul este pe la 2000rpm trebuie sa bage cam 14.4V.

Edited by Armadyllo
Link to comment
Share on other sites

Pai atunci, daca zici ca e alimentata mereu, daca iei o sursa externa de tensiune de 12V, si alimentezi pompa? In felul acesta, ai elimina eventualele probleme ale electricii masinii.

Scuza-ma nu m-am exprimat corect.

 

dupa ce ai pus contactul pompa de benzina merge

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nici nu trebuie sa fie diferenta mare intre relanti si turatie mai mare.

Pentru ca de asta alternatorul are releu de redresare, si stabilizare.

Totusi ar fi trebuit sa iti ajunga in 14 - 14.4 V.

 

nu a trecut de 14 V nicicum.Pacat ca nu mai am multimetru digital,citeam altfel problema. :)

azi am sa ma mai uit si la relee,implicit la cel de la pompa de benzina,cu de-abia l-am gasit.

 

cu acumulatorul nu stiu...pompa nu livreaza presiunea care trebuie,ea e noua si originala.Ori e ceva pe traseul de alimentare,ori tensiunea care o primeste nu e suficienta,inca nu am apucat sa masor tensiunea la pompa.

 

au fost multe cazuri cand unora le facea ECU figuri,si era de la acumulator,m-am gandit sa-l verific,ca nici un "meserias" nu s-a uitat la acumulator.

 

p.s. pyu,cred ca te-am vazut mai demult pe forumul electronistilor :lol:

la mine a ajuns o pasiune uitata undeva...in trecut :)

 

Eu nu cred ca ai nici o problema. si la mine ii 13.8 si e ok tocmai mi am schimbat acumulatorul cu unul de 72 si am primit garantia deci e ok

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ce as mai putea verifica? Cum pot face o verificare a tevilor tur-retur de benzina? Daca e una infundata , lovita , etc , ar duce si asta la o presiune de benzina scazuta , nu?

Bagi presiune ( de la un compresor ), pe conducta respectiva, si daca e infundata, e posibil sa-si dea drumul.

Link to comment
Share on other sites

Sper ca va face fata,caci nu va fi chiar atat de mare diferenta de amperaj intre ele.Iar diferenta de pret intre una de 55 Ah si una de 60-65 Ah e nesemnificativa.

 

eu am pe e36 316 1.6L, baterie de 75 de amperi, n-am avut nici o problema! deci e ok sa pui mai mare decat ai avut

 

merge si 65A.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.