Jump to content

Diy : inlocuire ulei cutie viteze (manuala) si ulei diferential


Calin

Recommended Posts

Operatia e foarte simpla, insa aveti nevoie de elevator sau canal.

Pt. cutia de viteza: prima data trebuie sa goliti uleiul vechi din cutie. Busonul de golire se afla sub cutie, ca sa-l desfaceti aveti nevoie de o cheie inelara de '17 sau o tubulara. Lasati sa se scurga tot uleiul din cutie pana nu mai picura nimic. Cu putin diluant spalati dopul si magnetul de pe el si il puteti strange inapoi. Inainte de montarea dopului inapoi pe cutie puteti sa dati pe filetul lui cu niste pasta de montaj. Eu am pus niste pasta de la Loctite.

 

Adaugarea uleiului nou: pe partea stanga a cutiei (cum te uiti din fata masinii) veti observa un dop identic cu cel de golire. Acela este dopul de nivel si umplere cu ulei. Se afla chiar langa sonda de marsarier. Scoateti dopul afara si il curatati si pe acesta de eventuala pilitura care o are pe magnet. Ca sa puneti uleiul nou aveti nevoie de un furtun care sa intre pe gaura unde este fixat dopul, un PET si o valva de umflat rotile. Gauriti dopul Pet-ului si fixati acolo valva de umflat. Atasati furtunul de valva si puteti pune uleiul. Tineti sticla intoarsa si strangeti de ea, uleiu o sa curga ceva mai greu. Din cand in cand intoarceti sticla ca sa traga aer pt. a putea impinge uleiul mai usor. Eu asta le-am avut la indemana, puteti sa folositi si o seringa mai mare sau chiar o pompa de masina ca sa puteti baga uleiul.

In cutie intra fix 1.2l de ulei. Cand uleiul incepe sa curga din cutie inseamna ca este la nivel. Tot asa se verifica si daca nivelul uleiului din cutie este optim.

Pun si o poza cu uleiul vechi si cu pilitura care a ramas pe fundul vasului dupa ce l-am aruncat.

 

La diferential se procedeaza identic. Atat doar ca dopurile de nivel si umplere sint altfel. Aveti nevoie de un imbus de '14 ca sa le puteti desface.

In diferential a intrat aprox. un litru. Nivelul este acelasi ca la CV, cand curge ulei pe busonul de sus inseamna ca nivelul e ok.

 

Scule necesare.

-cheie tubulara sau inelara de '17

-imbus de '14

-o perie de sarma

-carpe

 

Timp de lucru max. 1 ora.

post-8540-1253706172_thumb.jpg

post-8540-1253706181_thumb.jpg

post-8540-1253706188_thumb.jpg

post-8540-1253706195_thumb.jpg

post-8540-1253706203_thumb.jpg

post-8540-1253706209_thumb.jpg

post-8540-1253706217_thumb.jpg

post-8540-1253706224_thumb.jpg

post-8540-1253706237_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

in sfarsit... de cand cautam ceva negru pe alb!!!

ce ulei ai pus in cutie si in diferential? se simte diferenta?

 

Salut, nu stiu exact. Schimbul l-am facut unui prieten cu 316 ,stiu doar ca uleiurile au fost Valvoline si Mobil. Le-a luat la vrac si mi le-a adus in pet-uri de plastic. Un pet de 2l pt. cutie si unu de 1.5l pt. diferential. Insa nu stiu ce indici avea fiecare.

 

 

Si eu am facut operatiile astea doar ca la mine nu avea magneti. Oricum uleiul tau era foarte murdar, eu n-am gasit pilitura sau alte particule.

 

Probabil difera de la o cutie la alta, nici eu la masina mea nu am avut magnet pe dop. Asta a fost cutie Getrag pe care scria ca uleiul era lifetime. La 170000 cat avea masina uleiul era foarte negru si era ca apa de subtire. La masina mea cand l-am schimbat nu arata asa rau si nu avea urma de pilitura, chiar m-am uitat atent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
poti sa spui te rog unde gasesc valva de umflat rotile?

inca nu am inteles prea bine despre ce e vb..

Valvă găseşti la vulcanizări. Ăn loc de sistemul folosit eu aş foloşi un bidon de 1L de ulei cu furtunaş ĂŽn capăt, am aşa un ulei la diferenţial Castrol. Mi se pare cel mai simplu şi util.

Şi la cutie aş bagă tot cu sticla asta, o scurg bine şi o şterg să nu mai rămână gram de ulei pe pereţi.

Cred că o să-mi schimb şi eu uleiul la cutie şi diferenţial, am uleiurile, sper să fie acelaşi tip de şuruburi, am să mă mai uit ĂŽn TIS.

Trebuie să-mi cumpăr nişte capre să o suspend.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Vreo 2 capre mi-ar trebui si mie. Oare unde se gasesc, si cam cat costa?

eu trag speranÞã sã gãsesc la HyperMarket-uri, undeva la 30-40 max una. Sper sã nu am speranÞe deºarte.

DacĂŁ nu gĂŁsesc aici am sĂŁ caut la magazine de scule, la noi ĂŽn ConstanĂža e unul Triton, deÂşi are preĂžuri cam mari, sĂŁ vĂŁd ce gĂŁsesc.

Dacã Îmi iau acum curând am sã te anunÞ de preÞ.

Link to comment
Share on other sites

Cum e asta cu canalul? Chiar te bagi intr-un canal si rogi pe cineva sa aduca masina deasupra? Sau e o metafora? :)

Nu e nevoie de al 2lea om. Aduci tu maşina ĂŽn poziţia dorită după care te bagi sub ea. Cel mai bine e ĂŽn canalul din garaje sau service-uri, e cel mai sigur. Ar mai fi şi elevatorul, e mult mai uşor de lucrat sub maşina, iar ĂŽnălţimea e reglabilă.

Dar eu tot cu capre vreau să lucrez la mine ĂŽn garaj :) :lol:

m-am uitat azi la Carrefour dar n-am văzut, o să mă mai uit şi la alte HyperMarket-uri, după care o să apelez la magazinul de scule.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Cu cat ridica in inaltime niste capre de alea? Poti sa stai cat de cat sub masina? Si ai ceva siguranta cu ele?

Parerea mea sa nu va complicati cu capre/rampe din comert. Sa stai tot timpul cu frica si sa ai tot timpul grija sa nu smucesti sau sa lovesti cumva masina.

Link to comment
Share on other sites

Cu cat ridica in inaltime niste capre de alea? Poti sa stai cat de cat sub masina? Si ai ceva siguranta cu ele?

Parerea mea sa nu va complicati cu capre/rampe din comert. Sa stai tot timpul cu frica si sa ai tot timpul grija sa nu smucesti sau sa lovesti cumva masina.

cu cât vrea, În limita ridicãrii superioare a caprelor. cã doar sunt reglabile. PoÞi sã stai sub maºinã dacã le fixezi mai sus. Eu cred cã ai siguranÞã, mã gândesc la 3 capre + cric, deci e asiguratã pe toÞi cei 4 suporÞi.

Ai dreptate cĂŁ e mai complicat Âşi neindicat, dar pasiunea Âşi service-urile de la noi(nu toate, nu trebuie generalizat) te ĂŽmpinge spre soluĂžia asta.

Rãmâne la latitudinea fiecãruia, cel mai bine e În service-uri cu rampã/elevator.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare... daca nu prea mai este ulei in diferential, ar trebui sa aiba ceva zgomot? sau cutia de viteza? ce semne are daca ar trebuii schimbata uleiul? eu am un e36 318is din 93, si l-am adus din munchen, si nu stiu daca a fost schimbata sau nu, si banuiesc ca ar trebui sa schimb, e mai sigur.
Link to comment
Share on other sites

Operatia e foarte simpla, insa aveti nevoie de elevator sau canal.

Pt. cutia de viteza: prima data trebuie sa goliti uleiul vechi din cutie. Busonul de golire se afla sub cutie, ca sa-l desfaceti aveti nevoie de o cheie inelara de '17 sau o tubulara. Lasati sa se scurga tot uleiul din cutie pana nu mai picura nimic. Cu putin diluant spalati dopul si magnetul de pe el si il puteti strange inapoi. Inainte de montarea dopului inapoi pe cutie puteti sa dati pe filetul lui cu niste pasta de montaj. Eu am pus niste pasta de la Loctite.

 

Adaugarea uleiului nou: pe partea stanga a cutiei (cum te uiti din fata masinii) veti observa un dop identic cu cel de golire. Acela este dopul de nivel si umplere cu ulei. Se afla chiar langa sonda de marsarier. Scoateti dopul afara si il curatati si pe acesta de eventuala pilitura care o are pe magnet. Ca sa puneti uleiul nou aveti nevoie de un furtun care sa intre pe gaura unde este fixat dopul, un PET si o valva de umflat rotile. Gauriti dopul Pet-ului si fixati acolo valva de umflat. Atasati furtunul de valva si puteti pune uleiul. Tineti sticla intoarsa si strangeti de ea, uleiu o sa curga ceva mai greu. Din cand in cand intoarceti sticla ca sa traga aer pt. a putea impinge uleiul mai usor. Eu asta le-am avut la indemana, puteti sa folositi si o seringa mai mare sau chiar o pompa de masina ca sa puteti baga uleiul.

In cutie intra fix 1.2l de ulei. Cand uleiul incepe sa curga din cutie inseamna ca este la nivel. Tot asa se verifica si daca nivelul uleiului din cutie este optim.

Pun si o poza cu uleiul vechi si cu pilitura care a ramas pe fundul vasului dupa ce l-am aruncat.

 

La diferential se procedeaza identic. Atat doar ca dopurile de nivel si umplere sint altfel. Aveti nevoie de un imbus de '14 ca sa le puteti desface.

In diferential a intrat aprox. un litru. Nivelul este acelasi ca la CV, cand curge ulei pe busonul de sus inseamna ca nivelul e ok.

 

Scule necesare.

-cheie tubulara sau inelara de '17

-imbus de '14

-o perie de sarma

-carpe

 

Timp de lucru max. 1 ora.

ce se intampla daca completez ulei in diferential si e alt tip decat cel ce a fost bagat inainte? face spuma ca cel de motor?

Link to comment
Share on other sites

Operatia e foarte simpla, insa aveti nevoie de elevator sau canal.

Pt. cutia de viteza: prima data trebuie sa goliti uleiul vechi din cutie. Busonul de golire se afla sub cutie, ca sa-l desfaceti aveti nevoie de o cheie inelara de '17 sau o tubulara. Lasati sa se scurga tot uleiul din cutie pana nu mai picura nimic. Cu putin diluant spalati dopul si magnetul de pe el si il puteti strange inapoi. Inainte de montarea dopului inapoi pe cutie puteti sa dati pe filetul lui cu niste pasta de montaj. Eu am pus niste pasta de la Loctite.

 

Adaugarea uleiului nou: pe partea stanga a cutiei (cum te uiti din fata masinii) veti observa un dop identic cu cel de golire. Acela este dopul de nivel si umplere cu ulei. Se afla chiar langa sonda de marsarier. Scoateti dopul afara si il curatati si pe acesta de eventuala pilitura care o are pe magnet. Ca sa puneti uleiul nou aveti nevoie de un furtun care sa intre pe gaura unde este fixat dopul, un PET si o valva de umflat rotile. Gauriti dopul Pet-ului si fixati acolo valva de umflat. Atasati furtunul de valva si puteti pune uleiul. Tineti sticla intoarsa si strangeti de ea, uleiu o sa curga ceva mai greu. Din cand in cand intoarceti sticla ca sa traga aer pt. a putea impinge uleiul mai usor. Eu asta le-am avut la indemana, puteti sa folositi si o seringa mai mare sau chiar o pompa de masina ca sa puteti baga uleiul.

In cutie intra fix 1.2l de ulei. Cand uleiul incepe sa curga din cutie inseamna ca este la nivel. Tot asa se verifica si daca nivelul uleiului din cutie este optim.

Pun si o poza cu uleiul vechi si cu pilitura care a ramas pe fundul vasului dupa ce l-am aruncat.

 

La diferential se procedeaza identic. Atat doar ca dopurile de nivel si umplere sint altfel. Aveti nevoie de un imbus de '14 ca sa le puteti desface.

In diferential a intrat aprox. un litru. Nivelul este acelasi ca la CV, cand curge ulei pe busonul de sus inseamna ca nivelul e ok.

 

Scule necesare.

-cheie tubulara sau inelara de '17

-imbus de '14

-o perie de sarma

-carpe

 

Timp de lucru max. 1 ora.

daca vreau sa completez se poate face si pe la dopul care se vede aici? care se desface cu imbus de 14?

post-14740-1257701043.jpg

Edited by georgian
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.