Jump to content

modul radio


Recommended Posts

Salut.Am un e46 cu navigatie si am urmatoarea problema:modulul radio din spate,din portbagaj are un final ars,adika merge numai leftu,deci se aud numai 2 boxe.Se poate repara??Sti cineva ce finali are modulul acesta??

o intrebare: de unde ai dedus ca e dus 1 final ??Doar prin faptul ca nu se mai aude in boxe?banuiesc ca e bm54...de obicei astea se duc cu totul, mai ales la E39...

Daca printr-o minune descoperi cauza suntem foarte curiosi multi de pe forum deoarece creca jumatate au cate un modul ars pe acasa.

Link to comment
Share on other sites

Salut.Am un e46 cu navigatie si am urmatoarea problema:modulul radio din spate,din portbagaj are un final ars,adika merge numai leftu,deci se aud numai 2 boxe.Se poate repara??Sti cineva ce finali are modulul acesta??

 

se poate arde doar un canal, de obicei din cauza unui scurtcircuit, nu se poate schimba (originalul) deoarece este lipit direct pe placa de circuit imprimat, in se poate face un "manelism" cu un circuit de amplificare separat, se pierde intrarea de telefon...daca-l vinzi la un pret rezonabil, ma intereseaza, btw, ce e bm54 sau bm 24?

Link to comment
Share on other sites

Salut.Am un e46 cu navigatie si am urmatoarea problema:modulul radio din spate,din portbagaj are un final ars,adika merge numai leftu,deci se aud numai 2 boxe.Se poate repara??Sti cineva ce finali are modulul acesta??

o intrebare: de unde ai dedus ca e dus 1 final ??Doar prin faptul ca nu se mai aude in boxe?banuiesc ca e bm54...de obicei astea se duc cu totul, mai ales la E39...

Daca printr-o minune descoperi cauza suntem foarte curiosi multi de pe forum deoarece creca jumatate au cate un modul ars pe acasa.

Masina este un e46 .Am dedus ca e un final ars prin simplu fapt ca masina cand am luat-o are un amplificator separat iar semnalu audio pentru amplificatoru ala e luat din preamplificarea modulului radio.Am pus boxele pe modulul radio al masinii si se aude numai leftu,rightu nu scoate deloc,deci numai finalu poate fi ars din moment ce din preamplificare am semnal si pe left si pe right.Pai si finalii aia de ce nu se pot schimba???

Link to comment
Share on other sites

Nasol cu finalii aia.Am vazut pe ebay ca e un kit care inlocuieste finalii aia,la 100 euro.Cam mult pentru o placuta cu un final pe ea si cateva piese.

 

Da, e nasol. De fapt "manelismul" este al celor de la Becker/Harman. Pica pe capete, am inteles ca rasina aia epoxy corodeaza conexiunile intre amplificator si PCB la temperaturi mari. Nu mai vorbim de circuitul de preamplificare in care se folosesc piese neindicate in audio. Stabilizarea de 12v iarasi este o gluma. Probabil s-au gandit ca cine vrea audio cat de cat isi ia si optiunea cu statie direct din fabrica. Eu am inlocuit amplificatoarele operationale+ceva condensatori din preamplificare si-am iesit cu semnalul prin mufe RCA direct intr-o statie. Insa semnalul preamplificat are amplitudinea prea mica si trebuie sa stau cu amplificarea la maxim la statie. Intentionam sa-mi fac si un line driver pe care sa-l folosesc intre iesirea neamplificata de pe bm54 si statie.

 

Daca te intereseaza te pot ajuta cu repararea modulului si n-o sa pierzi intrarea de telefon.

Link to comment
Share on other sites

Nasol cu finalii aia.Am vazut pe ebay ca e un kit care inlocuieste finalii aia,la 100 euro.Cam mult pentru o placuta cu un final pe ea si cateva piese.

 

Da, e nasol. De fapt "manelismul" este al celor de la Becker/Harman. Pica pe capete, am inteles ca rasina aia epoxy corodeaza conexiunile intre amplificator si PCB la temperaturi mari. Nu mai vorbim de circuitul de preamplificare in care se folosesc piese neindicate in audio. Stabilizarea de 12v iarasi este o gluma. Probabil s-au gandit ca cine vrea audio cat de cat isi ia si optiunea cu statie direct din fabrica. Eu am inlocuit amplificatoarele operationale+ceva condensatori din preamplificare si-am iesit cu semnalul prin mufe RCA direct intr-o statie. Insa semnalul preamplificat are amplitudinea prea mica si trebuie sa stau cu amplificarea la maxim la statie. Intentionam sa-mi fac si un line driver pe care sa-l folosesc intre iesirea neamplificata de pe bm54 si statie.

 

Daca te intereseaza te pot ajuta cu repararea modulului si n-o sa pierzi intrarea de telefon.

 

Pai asa am si eu facut ala.De cand am luat masina are facuta urmatoarea smecherie:a iesit cu RCA-uri din preamplificarea modulului intr-o statie montata in portbagaj.Problema e urmatoare:cand pornesc masina se aud niste pocnete in difuzoare si in plus mi se aude turatia motorului in boxe.Nu reusesc sa scap de bazaitul in boxe deloc,am incercat cu toate filtrele posibile.Daca pun difuzoarele pe modului original al masinii,pe finalu care nu e ars si scoate semnal,nu se aude nimik,nici o pocnitura nici un zgomot in boxe.De aceea vreau sa-mi repar modulu ala sa fie totu din fabrica,fara alte amplificatoare.Am gasit in germnai o placuta care inlocuieste finalii aia doi ai modulului dar e scumpa rau.Ma poti ajuta cumva sa repar ??

Link to comment
Share on other sites

sa fie la fel ca iesit din fabrica - nu poti, dar poti cu circuit separat de amplificare montat in interiorul modului radio...doar ca nu e usor de scapat de pocnete si brum

 

Pai aia vreau in circuit separat montat.Am sunat la adelaida craiova sa-mi faca unu da m-au intrebat,ce finali are modulu.Nu se poate face un circuit separat fara sa stie finalii aia??Oricum nu stiu de ce ii intereseaza ca nu are legatrura cu finalii aia.Ei trebe sa faca cu un final care sa scoata un 4*50W,sau cat scoate modulu ala.Ce o fi asa greu??Cam asa arata ala de pe ebay....

untitled.bmp

Link to comment
Share on other sites

Pai asa am si eu facut ala.De cand am luat masina are facuta urmatoarea smecherie:a iesit cu RCA-uri din preamplificarea modulului intr-o statie montata in portbagaj.Problema e urmatoare:cand pornesc masina se aud niste pocnete in difuzoare si in plus mi se aude turatia motorului in boxe.Nu reusesc sa scap de bazaitul in boxe deloc,am incercat cu toate filtrele posibile.Daca pun difuzoarele pe modului original al masinii,pe finalu care nu e ars si scoate semnal,nu se aude nimik,nici o pocnitura nici un zgomot in boxe.De aceea vreau sa-mi repar modulu ala sa fie totu din fabrica,fara alte amplificatoare.Am gasit in germnai o placuta care inlocuieste finalii aia doi ai modulului dar e scumpa rau.Ma poti ajuta cumva sa repar ??

 

 

Bazaitul motorului il auzi pentru ca transporti semnalul preamplificat pe cabluri pana la statie si culegi o gramada de zgomot pe drum. Din cauza nivelului mic al semnalului de intrare (aproximativ 0.2V RMS), raportul semnal/zgomot este mic, si practic toate perturbatiile alea din masina ti le baga in boxe pentru ca folosesti statia la amplificarea maxima. Eu am folosit cabluri mai bune si-am facut mici modificari la circuit si nu mai percep nici un zgomot cand pornesc motorul. Dar ti-am zis, ce ne trebuie noua este un "line driver" direct integrat in carcasa BM54 sau ma rog la mica distanta. Acest dispozitiv iti ridica semnalul preamplificat la valori mai mari (pana la 4-5V RMS) dupa care poti sa-l transporti linistit pe cabluri pentru ca noise-ul e acelasi insa semnalul util e mult mai mare ca amplitudine, SNR mai mare, si amplificare mai mica la statie ca sa obtii acelasi volum.

 

Ca idee, la solutia cu inlocuirea finalului n-o sa ai problema asta cu bazaitul pentru ca montajul acela il integrezi in carcasa modulului radio si nu mai exista zgomotul pe care l-ar fi cules de pe cabluri. Eu asa l-am avut inainte sa-mi cumpar statie si a mers foarte bine, se auzea chiar mai bine decat finalul original.

Link to comment
Share on other sites

E mult 4x50W fara racire suplimentara. Circuitele originale nu cred sa aiba mai mult de 15-20W per canal, folosesc ca radiator de racire doar carcasa modulului. Mai ramane pacanitul exact la pornire, dar cred ca se poate rezolva si aia. Aia te-au intrebat sa vada specificatii gen putere, comanda standby/mute, sensibilitate la intrare, etc. sa-ti faca ceva sa fie compatibil sa nu trebuiasca sa-l mai modifici tu dupa aia. Edited by Cream
Link to comment
Share on other sites

E mult 4x50W fara racire suplimentara. Circuitele originale nu cred sa aiba mai mult de 15-20W per canal, folosesc ca radiator de racire doar carcasa modulului. Mai ramane pacanitul exact la pornire, dar cred ca se poate rezolva si aia. Aia te-au intrebat sa vada specificatii gen putere, comanda standby/mute, sensibilitate la intrare, etc. sa-ti faca ceva sa fie compatibil sa nu trebuiasca sa-l mai modifici tu dupa aia.

 

Am inteles ideea cu bazaitul de la motor.Dar spune-mi ce sa-mi comand de pe net sau cum sa fac sa scap de bazait si de pocnet.Nu m-ar deranja sa am si statia aia in continuare,vreau doar sa scap de paraziti si de pocnetele alea cand pornesc masina!!!Dar de ce cand pun difuzoarele pe modulu radio nu se mai aude nici un pocnet??Bazait nu se mai aude ca na nu mai merg cu firele prin tot portbagaju si nu mai culeg parazitit,dar pocnetele alea nu se mai aud deloc cand folosesc doar modulu radio cu finalu care merge.Sa fi luat ala care a scos RCA-urile din modul,adika din preamplificare sa fi luat semnalu de unde nu trebe??

Link to comment
Share on other sites

Dar de ce cand pun difuzoarele pe modulu radio nu se mai aude nici un pocnet??Bazait nu se mai aude ca na nu mai merg cu firele prin tot portbagaju si nu mai culeg parazitit,dar pocnetele alea nu se mai aud deloc cand folosesc doar modulu radio cu finalu care merge.

 

 

Pentru ca alea sunt comandate cumva pe mute cand porneste motorul. Am vazut ca sunt 2 intrari de comanda, una de 12V si una de 5V in afara de alimentarea finalului efectiv. Tensiunea de 12V ramane si cand scot cheia din contact aproximativ 2 3 secunde, cu aia de 5 n-am mai stat sa vad ce se intampla. Pentru solutia cu statia, inca nu am facut schema dar maine imi vin piesele. Daca vrei ceva gata facut cu 4 canale preamplificare variabila (parca are si circuit impotriva pocniturilor) iti poti lua un Soundgate AVM-4.

 

http://www.soundgate.com/index.php?request...p;productid=358.

 

sau

 

http://www.hifisoundconnection.com/Shop/Co...sid/0/SFV/30046

 

asta are 2 canale deci ti-ar trebui 2

 

Sa fi luat ala care a scos RCA-urile din modul,adika din preamplificare sa fi luat semnalu de unde nu trebe??

 

Este posibil si asta...

Link to comment
Share on other sites

Dar de ce cand pun difuzoarele pe modulu radio nu se mai aude nici un pocnet??Bazait nu se mai aude ca na nu mai merg cu firele prin tot portbagaju si nu mai culeg parazitit,dar pocnetele alea nu se mai aud deloc cand folosesc doar modulu radio cu finalu care merge.

 

 

Pentru ca alea sunt comandate cumva pe mute cand porneste motorul. Am vazut ca sunt 2 intrari de comanda, una de 12V si una de 5V in afara de alimentarea finalului efectiv. Tensiunea de 12V ramane si cand scot cheia din contact aproximativ 2 3 secunde, cu aia de 5 n-am mai stat sa vad ce se intampla. Pentru solutia cu statia, inca nu am facut schema dar maine imi vin piesele. Daca vrei ceva gata facut cu 4 canale preamplificare variabila (parca are si circuit impotriva pocniturilor) iti poti lua un Soundgate AVM-4.

 

http://www.soundgate.com/index.php?request...p;productid=358.

 

sau

 

http://www.hifisoundconnection.com/Shop/Co...sid/0/SFV/30046

 

asta are 2 canale deci ti-ar trebui 2

 

Sa fi luat ala care a scos RCA-urile din modul,adika din preamplificare sa fi luat semnalu de unde nu trebe??

 

Este posibil si asta...

 

Eu o sa-mi comanda pe net un etaj de amplificare separat ,o sa-l montez in int modulului si sper sa rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

poti sa folosesti de ex tda7850, are circuite auxiliare foarte simple, putere mare audio, insa, asa cum spunea cream, trebuie rezolvata racirea (si alimentare cu 12 v serioasa - la 4x50w consuma destul de mult...), cu pocnetele se rezolva daca folosesti circuitul de mute original din bm pe care il injectezi in amplificator - toate amplificatoarele moderne au circuit de standby si mute (btw, nu uita ca trebuie folosit si circuitul de standby corespunzator altfel ramai fara baterie); cu brumul rezolvi cu circuite cat mai scurte pe semnal, cabluri ecranate de calitate (chia daca sunt scurte) si decuplarea si filtrarea corespunzatoare a tensiunii de alimentare cu condensatoare cat mai aproape de pinii amplificatorului; de asemenea evita bucle de masa pe cat posibil...succes!
Link to comment
Share on other sites

poti sa folosesti de ex tda7850, are circuite auxiliare foarte simple, putere mare audio, insa, asa cum spunea cream, trebuie rezolvata racirea (si alimentare cu 12 v serioasa - la 4x50w consuma destul de mult...), cu pocnetele se rezolva daca folosesti circuitul de mute original din bm pe care il injectezi in amplificator - toate amplificatoarele moderne au circuit de standby si mute (btw, nu uita ca trebuie folosit si circuitul de standby corespunzator altfel ramai fara baterie); cu brumul rezolvi cu circuite cat mai scurte pe semnal, cabluri ecranate de calitate (chia daca sunt scurte) si decuplarea si filtrarea corespunzatoare a tensiunii de alimentare cu condensatoare cat mai aproape de pinii amplificatorului; de asemenea evita bucle de masa pe cat posibil...succes!

Ii suna acu pe cei de la ADELAIDA CRAIOVA sa-mi faca un circuit din asta:x!!

 

 

cu un 4*20W!!

Link to comment
Share on other sites

poti sa folosesti de ex tda7850, are circuite auxiliare foarte simple, putere mare audio, insa, asa cum spunea cream, trebuie rezolvata racirea (si alimentare cu 12 v serioasa - la 4x50w consuma destul de mult...), cu pocnetele se rezolva daca folosesti circuitul de mute original din bm pe care il injectezi in amplificator - toate amplificatoarele moderne au circuit de standby si mute (btw, nu uita ca trebuie folosit si circuitul de standby corespunzator altfel ramai fara baterie); cu brumul rezolvi cu circuite cat mai scurte pe semnal, cabluri ecranate de calitate (chia daca sunt scurte) si decuplarea si filtrarea corespunzatoare a tensiunii de alimentare cu condensatoare cat mai aproape de pinii amplificatorului; de asemenea evita bucle de masa pe cat posibil...succes!

 

Am vazut pe net un amplificator 4*40W cu final:TDA 8571J si am vazut ca finalu are si functia asta de mute,adika sa fac sa nu mai pocneasca cand pornesc motoru.Intrebarea e urmatoarea....de unde iau eu sa alimentez finalu cu functia asta de mute,de unde iau semnalu asta de mute din interioru modulului,sau de la mufa lui??Am vazut pe schema cu explicatia fiecarui pin din mufa,scrie undeva PHONE MUTE.Acolo trebe legat??

post-19850-1254144863_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si putea sa incerci HA13150, HA13152 sau HA13158 pentru puteri diferite. Circuitul este superior calitativ. Multe circuite au functia MUTE insa conteaza si cum implementezi functia de mute. Nu ti-as recomanda sa pui circuit de putere prea mare, o sa vezi ca nu prea ai loc de radiator nici in exterior, cel putin la cum e montat pe E46.

 

In rest sunt de acord cu zeronoo, daca nu ai cat de cat experienta risti sa il strici mai rau. Operatiunea nu-i foarte complicata insa nu e nici foarte simpla.

Link to comment
Share on other sites

Si putea sa incerci HA13150, HA13152 sau HA13158 pentru puteri diferite. Circuitul este superior calitativ. Multe circuite au functia MUTE insa conteaza si cum implementezi functia de mute. Nu ti-as recomanda sa pui circuit de putere prea mare, o sa vezi ca nu prea ai loc de radiator nici in exterior, cel putin la cum e montat pe E46.

 

In rest sunt de acord cu zeronoo, daca nu ai cat de cat experienta risti sa il strici mai rau. Operatiunea nu-i foarte complicata insa nu e nici foarte simpla.

Oricum nu faceam eu modificarile,problema este ca electronistu poate nu are o schema a modulului ,de unde sa stie el de unde sa ia mute-ul ala??Aveti voi vreo schema??Eu cand ma duc si ii dau modulu si finalu care vine montat ii dau doar schema cu mufa modului,care am pus-o si pe forum.De aia va intrebam pe voi,sa-l ajut putzin pe om cu ceva informatii.

Link to comment
Share on other sites

Oricum nu faceam eu modificarile,problema este ca electronistu poate nu are o schema a modulului ,de unde sa stie el de unde sa ia mute-ul ala??

 

Daca e electronist ar trebui sa-si dea singur seama :) ...in fine, ti-am atasat o poza in care vezi semnalele de comanda, dar nu raspund pentru eventualele stricaciuni.

 

post-520-1254152327_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oricum nu faceam eu modificarile,problema este ca electronistu poate nu are o schema a modulului ,de unde sa stie el de unde sa ia mute-ul ala??

 

Daca e electronist ar trebui sa-si dea singur seama :) ...in fine, ti-am atasat o poza in care vezi semnalele de comanda, dar nu raspund pentru eventualele stricaciuni.

 

post-520-1254152327_thumb.jpg

Ok.mersi mult.O sa va anunt ce-a iesit.Maine o sa comand finalu ala,altu nu gasesc deci il comand pe ala de 4*40W.L-am gasit pe adelaida la 50 si ceva roni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.