Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Achizitie BMW 524 '91


Ehknaton

Recommended Posts

Ce credeti despre un BMW 524 diesel, din 12.1991, cu 300,000 km la activ la un pret relativ mic.

Credeti ca m-ar mai tine mult, sau as sta cu ea mai mult in service decat la volan?

Masina arata bine la exterior, nu e inmatriculata, are numere rosii, mai merg inca doua; dar as vrea sa o cumpar si apoi sa vad ce mai fac, ori renunta astia la taxa, ori ma bag si eu in incurcaturi cu bulgarii.

post-28634-1254152359_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

De ce sa nu fie buna? Verifica in zona turbinei sa fie prea mult ulei, sa nu scoata fum, sa se auda motorul bine, sa nu aiba variatii de ralanti, sa nu aiba rugina la pragurile din fata sau la oalele amortizoarelor, urme de accidente, sa nu fie stramba, sa nu tremure sau sa traga intr-o parte. Chestiile uzuale ca la orice masina. Incearca sa pornesti tu masina cand e rece si cand e cald, sa vezi daca porneste usor, sa nu arunce fum negru pea mult.

Sunt curios cat de ieftina poate fi, se dau TDS-urile neinmatriculate de prin 92-93 la 2000-2500euro.

Link to comment
Share on other sites

Cam cat m-ar costa sa schimb o turbina, doua capete de bara fata si sa repar climatronicul ( din cauza unei conducte retezate) pentru un BMW 520i din '90 dar care ar motorul schimbat cu unul de 524 td cu aproximativ 300,000 km?

As vrea sa-l cumpar dar are problemele astea, si as vrea sa stiu cam la cat m-ar ajunge, tinand cont ca vrea pe ea 2000E.

Parerile in domeniu sunt binevenite :-)

Link to comment
Share on other sites

Rmg obiectiv ca de fiecare data, eu insa sunt mai pragmatic si nu ti-as recomanda sa iei o astfel de masina, motivele le enumar imediat : non euro - cilindree mare, motor slab ca performante si fff problematic la turbo - injectoare si pompa de injectie & greu gasesti piese SH ptr 524. Cu taxa nu se stie ce va fi dar din start ai un handicap : NON EURO !!! Cauta macar un TDS // ai de 3 ori mai multe sanse sa o intretii mai usor - piese SH la greu - epave asemenea pentru clima tapiterie si alte alea , un alt avantaj la TDS este ca e minim EURO 1.

Eu nu as lua o astfel de masina sincer.

 

Nu ma dau specialist, nu am limuzina in curte, insa 524 e mult prea depasita ca sa merite achizitionata.

 

Ps... masina mea nu mai este de vanzare acum, insa din aprilie si pina in august 2009 am avuto la vanzare pe net la 3200 Euroi // TDS - piele - inmatriculata Ro etc etc si nu ma sunat nimeni !!! Deci nu e chiar pleasca ceea ce ai gasit Dumneata !!!

Edited by holby
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa stai bland cu masina asta, vad ca treaba e mai complicata. Cele mai proaste combinatii sunt astea cu motor schimbat. Vad ca esti in cautare de masina, las-o in pace pe asta, ca e masina de 300-400euro nu de 2000. 2000E e un TDS neinmatriculat in mintile lui, nu o struto-camila.
Link to comment
Share on other sites

Rmg obiectiv ca de fiecare data, eu insa sunt mai pragmatic si nu ti-as recomanda sa iei o astfel de masina, motivele le enumar imediat : non euro - cilindree mare, motor slab ca performante si fff problematic la turbo - injectoare si pompa de injectie & greu gasesti piese SH ptr 524. Cu taxa nu se stie ce va fi dar din start ai un handicap : NON EURO !!! Cauta macar un TDS // ai de 3 ori mai multe sanse sa o intretii mai usor - piese SH la greu - epave asemenea pentru clima tapiterie si alte alea , un alt avantaj la TDS este ca e minim EURO 1.

Eu nu as lua o astfel de masina sincer.

 

Nu ma dau specialist, nu am limuzina in curte, insa 524 e mult prea depasita ca sa merite achizitionata.

 

Ps... masina mea nu mai este de vanzare acum, insa din aprilie si pina in august 2009 am avuto la vanzare pe net la 3200 Euroi // TDS - piele - inmatriculata Ro etc etc si nu ma sunat nimeni !!! Deci nu e chiar pleasca ceea ce ai gasit Dumneata !!!

 

Am inteles ca poate avea multe probleme, ceea ce m-am gandit si eu, dar cand spui TDS la ce te referi? acelasi an, si model doar sa fie motorul TDS?

Eu as vrea o masina mai veche, dar sa fie totusi intretinuta, un seria 5 de preferinta.

 

nu ma pricep la diesel,dar ma pricep la taxa de inmatriculare.

 

nu merita.

 

stiu ce inseamna sa-ti doresti masina,se vede asta de cand am citit prima fraza.

 

ai f multe sanse sa cumperi ceva ieftin si bun.

 

Ieftin si bun asa e, asta mi-as dori si eu

Link to comment
Share on other sites

Ok. Update..

 

Al doilea post cu intrebarea despre turbina, si modelul ala de bmw la 2000 E nu are legatura cu primul si cu cea din poza. Era despre o alta masina.

 

Acum despre prima mea intrebare, care este si in topic, vorbim despre cea din poza. [524 tdi din 12.1991 ]

Se vinde la 750 E neinmatriculata adusa in Ro in 2008. Ziceti ca pot avea multe probleme cu ea?

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

De ce insisti sa cumperi o caruta?

Las-o dreq de masina si nu te arunca la prima masina care iti iese in cale.(io cand mi-am cumparat masina sh cred ca am vazut vreo 15-20 de masini pana m-am decis)

Decis a insemnat adus cu mine 2 prieteni

1) primul prieten fusese mecanic pe vremuri si vedea daca fusese busita/revopsita/etc/etc

2) al doilea prieten fusese samsar si acum are service auto( tot el mi-a pus si testerul de diagnoza pe masina, i-am sters erorile..am dat o tura..am stat am calculat si am zis aia e)

 

deci, sugestie: NU TE ARUNCA. E plina piata de jafuri in care o sa bagi bani cu nemiluita.

Link to comment
Share on other sites

pana nu faci un test drive si nu o verifici personal nu poti sti. Pot sa iti spun din experienta mea ca astfel de masini nu merita decat daca ai timp si bani de bagat in ele. Daca ala o da cu 750 de euro probabil a luat-o cu 500. Cel mai probabil printre altele are si probleme la directie si frane, daca trecea TUV fara sa fie nevoie sa bage niste bani in ea fostul proprietar o ma tinea sigur.

probleme la motor poti sa ai destule (injectoare, pompa, turbina) si nu usor de remediat. In plus tot felul de alte mici probleme gen bucse si alte 1000 de rahaturi care se pot strica la o masina de varsta asta, care par ieftine dar cand sunt multe ... se aduna. Ca sa fii sigur ar trebui sa mai ai macar un 1500 de euro pregatiti sa remediezi toate astea. Nu vei gasi usor piese de schimb la dezmebrari iar anumite piese pur si simplu nu se pun de la dezmembrari (cele care tin de directie si frane).

Si mai important sa verifici atent sa nu fie accidentata. A mea, fostul 525TDS a fost, parea un accident usor, o aripa si o bara indoita, dar cand am fost la reprezentanta mi-au spus ca masina e mai scurta cu un centimetru. Ma costa 3000 de euro sa o fac asa ca am dat-o mai pe nimic.

Binenteles, daca iei un e34 la 3000 de euro fie el si benzinar la care macar motrul e mai fiabil, nu ai nici o garantie ca nu vei baga o suma considerabila in el.

Eu pana acum in asta care il am, 525i, cumparat cu 2500 de euro + 525tds ala la schimb, am bagat cam 1100 de euro excluzand schimburile normale de ulei si filtre. si inca mai am de bagat. Maisina a fost cumparata in mai anul asta. Ma paste un scaun nou (600 de euro :) ) sau un interior reconditionat (tot cam pe acolo) si amortizoarele care se cam duc. Nu imi place cum mai sta in curbe, desi la service mi-au spus ca mai tin si inca sunt in parametri. Si era intr-o stare mult mai buna decat TDS ala, imcomparabil mai buna.

Link to comment
Share on other sites

Ok, inteleg ce imi spuneti foarte bine,

chestia e ca eu devin foarte entuziasmat cand vad o masina care imi place, si as fi tentat sa dau banii fara sa ma mai gandesc la ce probleme

ar interveni in viitor.

 

Si cu siguranta ar trebui sa iau pe cineva care se pricepe cu mine, problema e ca nu prea cunosc pe nimeni in domeniu, sa-si dea o parere despre masina.

Link to comment
Share on other sites

Ok, inteleg ce imi spuneti foarte bine,

chestia e ca eu devin foarte entuziasmat cand vad o masina care imi place, si as fi tentat sa dau banii fara sa ma mai gandesc la ce probleme

ar interveni in viitor.

 

Si cu siguranta ar trebui sa iau pe cineva care se pricepe cu mine, problema e ca nu prea cunosc pe nimeni in domeniu, sa-si dea o parere despre masina.

ca principiu cand iei o masina SH orice ar fi ea si cat de noua sa ai niste bani pregatiti de bagat in ea....Vezi ca sunt topicuri detaliate la e34 despre cum sa cumperi si la ce sa te uiti. Eu am avut chestii minore ... radiator fisurat, toba trancanea, garnitura de la capacul de la chiulasa.pierdeam niste ulei..... totusi au fost 600 de euro scurt numai astea.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=1268

E34 sunt niste masini reusite, si mai au niste ani buni in ele, cu conditia sa fi fost ingrijite. Unul decent sare de 2500 de euro cu toata piata asta vai de mama ei. Daca nu faci km multi gen peste 25-30000 pe an te safatuiesc sa iei un benzinar.. macar la motor ai sanse mici sa ai probleme si e in general mai usor de intretinut si remediat.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.