Jump to content

540i e34


the_rifle

Recommended Posts

Sunt interesat sa-mi fac un transplant de motor pe e36 si ma gandesc sa pun un V8 de pe E34.

Stie cineva care sunt problemele acestui motor ? ( lasand de-o parte discutiile despre Nikasil...)

A incercat cineva de pe forum sa puna un V8 pe E36 ?

 

Multumesc anticipat.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

ce nu incerci sa ii pui un M54B30 ? e 6 in linie si cred ca intra mai usor. Probabil il gasesti la pret mai mic si cred ca eviti multe probleme. Sincer nici nu cred ca tine sasiul de e 36 la un v8. Si M3 e36 era 6 in linie.

uite aici ceva....

cum banuiam, trebuie sa intaresti si sasiul, nu tine la cuplu

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=887016

Un M60/62 in stare buna e 1800 de euro. M54 e 500

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Unde gasesti M54 cu 500-1000 de euro? Ca-l iau eu si-l pun repede pe masina.... Cel mai ieftin e 1800 euro un M54B30

Nu am vrut sa spun eu, insa clar asa e :)

Cand am cautat m52b28, am dat 850 pe el, parca. Un m54b30, era 1800-2000, na acum e criza asta...

 

Faza e ca m54b30 are acceleratie electronica, nu stiu exact cum se face conversia aia pe e36...

Link to comment
Share on other sites

Cand am buget de 3000 de euro ma apuc de treaba. Nu cred ca depaseste acest buget.

1500 motor cutie si diferential si 1500 pt manopera , evacuare si ce-o mai fi...

 

Din pacate vroiam sa refac si motorul inainte sa-l urc pe masina iar in banii astia nu ma descurc...

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa te interesezi la RAR daca iti omologheaza motorul pe caroserie de E36. Daca il pui pe naspa s-ar putea sa ai probleme. Poate te inalnesti cu un fraier si iti ia talonul sau o sa ai probleme la ITP. Daca vrei sa treci de la 2500 la 4000 ai nevoie de modificare la frane si la directie si la suspensie. Daca vrei sa mearga bine masina si sa fii in siguranta. Sa nu mai vorbim de radiatorul de racire. Te-ai uitat? Ai unde sa-l montezi? Sincer nu cred ca merita modificarea. Bagi o gramada de bani in masina si o sa fie o rabla, fara stabilitate pe sosea, va frana greu si se va incalzi motorul daca o freci mult in oras. Mai bine vinde E36, pui diferenta si iti iei un 540i sau un M3, facut de neamt si sigur se va ridica la asteptarile tale.

 

Later edit: Suportii de motor? Se potrivesc? Sigur tre' sa faci modificari mari si acolo.

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

De asezat motorul il asezi, chiar daca trebuie sa faci ceva modificari. Nu asta e problema. Una din probleme ar fi cu RAR-ul, parca era cu nu mai mult de 40% putere fata de cel original. Ar mai fi electronica si partea de transmisie: cutie, diferential.

Numai 4kg diferenta la un V8 de 4litri?

Daca te uiti pe ebay la motoare te ia capul, abereaza aia cu preturile. Cel mai bine tot de aici il iei, daca ai mecanic de BMW iti va gasi el unul. Sau aduci un E34 535 si iei tot de pe el, afara il prinzi si pe la 500Euro. 540 e mai scump, nu prea merge varianta asta, poate unul lovit (e unul lovit pe la 800E, cu motor si cutie bune). E important sa ai toata masina langa tine si sa iei exact ce-ti trebuie de pe ea, scutesti multi bani pe care i-ai da pe maruntisuri.

Link to comment
Share on other sites

Am luat in calcul si motoarele propuse de voi...

535-ul are 235 de cai iar m54b30 231 de cai.... cam subtire... Nu cred ca vreau sa dau 3000 de euro pe modificari si sa am cu 40-45 de cai in plus... Nu prea merita.

In cel mai rau caz resegmentez motorul asta si pun turbo pe el si-l duc in 300 de cai ca 3000 de euro ar fi de ajuns cred...

Ideea e ca nu prea-mi place turbo de fel... Totusi as scapa de RAR in felul asta si as avea si motorul nou...

 

Sa revenim on-topic...

 

Care sunt problemele unui motor V8 de 4 litri ? Are cineva pe forum ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Eu ziceam de motorul mai vechi, de 211CP M40B35. E conceptie mai veche dar e foarte ieftin. Iei masina cu 500 afara, o aduci in tara la 1000, iei ce ai de luat de pe ea si dai caroseria la 500 unuia care dezmembreaza. E cea mai ieftina varianta.

Sau aceeasi varianta cu un 540 lovit. Cu rezervele de rigoare legate de Nikasil. Mi se pare ca sunt unele modele mai spre sfarsitul carierei care sunt in 6 trepte, plus LSD (optional).

Link to comment
Share on other sites

Eu ziceam de motorul mai vechi, de 211CP M40B35. E conceptie mai veche dar e foarte ieftin. Iei masina cu 500 afara, o aduci in tara la 1000, iei ce ai de luat de pe ea si dai caroseria la 500 unuia care dezmembreaza. E cea mai ieftina varianta.

 

M30B35 poate..

Dar nu merita, mai bun e al lui.

Ala e generatie veche rau..

Link to comment
Share on other sites

Am luat in calcul si motoarele propuse de voi...

535-ul are 235 de cai iar m54b30 231 de cai.... cam subtire... Nu cred ca vreau sa dau 3000 de euro pe modificari si sa am cu 40-45 de cai in plus... Nu prea

Care sunt problemele unui motor V8 de 4 litri ? Are cineva pe forum ?

 

E39 535i fabricat Între '96 ºi septembrie '98 are 235 cp, cel fabricat mai târziu are 245.

 

E34 535i este un motor nereuÂşit.

 

M60-ul de 4 litri este un motor destul de puternic, problema e cĂŁ are aliaj Nikasil Âşi majoritatea tremurĂŁ la rece.

 

DacĂŁ a fost bine ĂŽntreĂžinut Âşi are compresie bunĂŁ, meritĂŁ cumpĂŁrat.

Link to comment
Share on other sites

O fi bun motorul de pe E39 dar totul se reduce la costuri. Varianta SOHC de 211CP e cea mai ieftina.

Eu in locul tau as reface motorul actual si l-as supra-alimenta si termini povestea. Macar stii ce motor ai si daca faci supra-alimentarea cu cap ai super-masina. Depinde foarte mult pe ce te bazezi cand te gandesti sa schimbi motorul. Daca stii la ce te inhami si ai mecanicul priceput la asta, e ok altfel las-o balta ca-ti va scoate peri albi! Un turbo se pune destul de simplu pe masina, apelezi dupa aia la un soft-ist sa-ti modifice softul si aia e! Cu 2000-2500E scoti masina. Si mai putin, depinde ce si de unde cumperi. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mult mai safe, un kit de supercharger de la Active Autowerke, pe la 3000, iti modifica ei softu, tot ce trebuie, iar de instalat, il poti instala tu. Ofera undeva la 300 de cai.

Mult mai sigur, mai fiabil, decat un turbo, care are turbo pus pe pisica stie, ca aia nu e masina de zi cu zi, decat daca scoate putere mica.

Nu sunt fiabile.

 

Eu m-as orienta ori spre un motor de m3 3.2, ori spre un supercharger.

Am vazut motor+cutie de m3.2 la 3000.

Asa ca, e in range. :))

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mult mai safe, un kit de supercharger de la Active Autowerke, pe la 3000, iti modifica ei softu, tot ce trebuie, iar de instalat, il poti instala tu. Ofera undeva la 300 de cai.

Mult mai sigur, mai fiabil, decat un turbo, care are turbo pus pe pisica stie, ca aia nu e masina de zi cu zi, decat daca scoate putere mica.

Nu sunt fiabile.

 

Eu m-as orienta ori spre un motor de m3 3.2, ori spre un supercharger.

Am vazut motor+cutie de m3.2 la 3000.

Asa ca, e in range. :lol:)

 

De ce nu e fiabila o pisica cu turbo si e fiabila cu supercharger ?

De M nu am bani.

Superchargerul iti mareste si cuplul ca in cazul turbinei ?

 

Am gasit pe ebay niste garretturi T3 in jur de 800 de DOLARI. In afara de turbina celelalte elemente pot fi si niste chinezarii mai ieftine ? Teoretic sunt niste tzevi si un cooler...

Cam cat duce tot kitul exceptand turbo daca-l cumpar pe bucati ?

A nu se lua in calcul evacuare pe care am s-o fac custom... probabil si admisia...

 

 

Cum se calculeaza faza cu T3 sau T4 ? Pana la cati cai duce fiecare ? Nu vreau ceva exagerat pt ca nu-mi permit. Nu superperformanta. Doar undeva intre 300 si 350..

 

Cum calculez dimensiunile intercoolerului ?

Valva blow off are o dimensiune specifica ?

 

Daca refac motorul care este numarul de km in care este considerat in rodaj ? Am inteles ca 10 mii dar sincer imi par cam multi... Kilometri astia ii fac intr-un an...

Cred ca daca motorul este in rodaj nu-i pot pune turbo...

Ok... Daca-l refac il decomprim si merg 10 mii de km cu el decomprimat sau il las la compresia normala urmand sa-l decomprin dupa rodaj ? :)

 

Un rodaj profi nu ar insemna ca motorul sa fie pus pe banc si invartit de un electromotor 1000 de ore ? Asa am inteles ca se proceda la BMW. Asta pana la e36 inclusiv...

 

De la E46 in sus am inteles ca au fost testate DIRECT in piata.

Cand vine vorba de turbo sau supercharger sunt total paralel. ( aaaa... care e diferenta intre turbo si supercharger ? Superchargerul e kompresorul ? )

 

Deja sunt off-topic... Cred ca ar trebui mutat la tuning :lol:

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Numai 4kg diferenta la un V8 de 4litri?

Da. Cel de 4 litri e din aluminiu.

Am gasit doua specificatii... Intr-o expunere era prezentat avand cu 10 kg in plus iar in cea de-a doua cu 4 KG mai greu... O greutate neglijabila. E ca si cand merg cu rezervorul spalatorului de parbriz acum plin iar atunci, gol.

Nu cred ca trebuie modificata puntea fata cum spunea mai devreme un antevorbitor.

Bineinteles ca ar fi ideal dar in prima faza merge asa.

 

 

oricum... cred ca am nevoie de un coordonator de proiect :)

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mult mai safe, un kit de supercharger de la Active Autowerke, pe la 3000, iti modifica ei softu, tot ce trebuie, iar de instalat, il poti instala tu. Ofera undeva la 300 de cai.

 

Da am vazut. din pacte bugetul va fi de 3000 cu tot cu instalare... Nu cred ca sunt in stare sa calibrez toate rahaturile alea...

Nu am peste 3000 . din aceasta cauza ma gandeam la un V8... 3000 ar fi suficienti pt motor plus transplantul pe masina.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Legat de greutate, eram mirat pt ca pe specificatiile masinii apare o diferenta de 50kg la greutatea masinii, cutii manuale amandoua. De unde diferenta daca nu din motoare?

Rodajul profi se face ori pe banc ori in sarcina in trafic cu un ulei special, grafitat care honuieste suprafata cilindrului pt aproximativ 1000km. Eu de metoda asta stiu ca se face in fabrici.

Legat de avantaje/dezavantaje turbina vs. compresor mecanic nu cred ca e topicul potrivit, cred ca exista deja unul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.