Jump to content

540i e34


the_rifle

Recommended Posts

Chiar, stie careva daca tine cutia automata de pe 540iA 400-500cai?

 

Cutia de pe 325 tine pana-n 300-350 de cai din cate stiu eu deci 100-150 de cai in plus.

Cutia de 540 din fabrica tine 286. Daca adaugam 150 de cai ajungem aproximativ la 430. Cred ca tine pana in 450 dar nu mai mult....

 

Deci pt sigutanta sa luam valoarea minima expusa de tine. Cred ca tine sigur la 400.

 

Legat de greutate, eram mirat pt ca pe specificatiile masinii apare o diferenta de 50kg la

 

diferenta de 50 de kg intre ce maina si ce masina ?

Intre 325 si 540 ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranÞã, nu.

 

Te bazezi pe ceva informatii sau este o estimatie personala? Chiar as vrea sa aflu mai multe, mai ales despre cuplul si puterea suportate. Asta pt o depasire de aprox. 40-50% a performantelor initiale. Sau poate e aceeasi cutie folosita pe V12 de 5 litri de pe E32, ala de 300CP.

 

Apropo, am vazut pe net ca in 1995 M60B40 si M52B28 au fost desemnate "Ward's 10 Best Engines".

 

@Domi: banuiesc ca se gandeste ca are deja masina in curte, posibil sa-i placa mai mult acel model, e mai usor ca si greutate. Sunt ceva avantaje. Plus ca nu-mi aduc aminte sa fi vazut un E34 540i la vanzare la noi. Parca era un E39 la un moment dat, neinmatriculat.

Link to comment
Share on other sites

Am mai sapat azi pe net si am mai gasit ceva info. Cei de la ESS au un kit complet pt 540i E34 pe la vreo 4300E, compresor mecanic, cu injectoare, soft, curea, etc. 411CP, 545 cuplu. Nu spun nimic de compresie. Si vad ca dau acelasi kit si pt manuala si pt automata, fara sa specifice ceva doar 4.8 manuala, 5.1 automata 0-60. :)

Am mai gasit pe net un E39 540iA Dinan Supercharger cu aproape 400CP. Cutia ZF 5HP30 cica a fost folosita de prin 92 pana spre 2000.

In cazul de fata, probabil se va prefera manuala. Eu ma gandeam la auto pt alte aplicatii.

http://www.jimmy540i.com/supercharger1.htm

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Te bazezi pe ceva informatii sau este o estimatie personala? Chiar as vrea sa aflu mai multe, mai ales despre cuplul si puterea suportate. Asta pt o depasire de aprox. 40-50% a performantelor initiale. Sau poate e aceeasi cutie folosita pe V12 de 5 litri de pe E32, ala de 300CP.

 

Am vãzut un grafic pentru mai multe cutii steptronic, am observat cã nu suportau un cuplu foarte mare (+100 Nm) faÞã de cuplul stock.

Link to comment
Share on other sites

Realitatea bate filmul... Eu zic ca o cutie tine pana in 40%-50 putere in plus. Stiu un mecanic foarte jmecher care mi-a zis ca tine. N-am de ce sa nu-l cred pt ca are ceva experienta. A dus un VR6 in 450 de cai. Acolo s-a rupt cutia.... L-a lasat ulterior in 400. Nu stiu exact cat are VR6-le...

 

Alt argument. ... exista multe motoare modificate cu turbo care merg in principiu pe acelesi cutii . De ce ? Pt simplul fapt ca altele nu exista.

G-power are730 de cai. Motorul de M are 507. Au facut si o cutie diferita ? Sigur NU.

Care e diferenta de putere in acest caz ? aproximativ 40%. Nu cred ca au dus-o la limita extrema.

Exista E36 dragster de 800 de cai sau m5 e34 de 1000 de cai ( cel putin la nivel declarativ). Alea pe ce cutii merg ?

 

Am o teorie... o cutie sau un grup se rup in momentul in care exista "joc". Ai joc in grup si-i dai brusc? Sigur mai devreme sau mai tarziu cu certitudine se va sparge... Cred ca aici e jmecheria...

( sau alta posibilitate ar fi neadaptarea uleiului la modul de exploatare sau direct lipsa uleiului...)

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

chiar nu imi dau seama ce te complici atat si nu iei un 540I.

 

 

Mie nu-mi place in mod special e34. Vreau doar putere mai mare pe E36 :). Simplu

 

La manuala nu-mi fac probleme ca nu suporta cresteri de cuplu si putere de 40-50% si poate chiar mai mult. Ma gandeam automata cum se comporta, dar cred ca si aia tine, mai ales cutiile mai vechi, mai putin sensibile.

 

 

Scuze. n-am prins subtilitatea. Credeam ca vorbesti de cutii la modul general...

Sorry

 

... dar observ ca nici tu n-ai prins subtilitatea mea. Intamplator vorbeam tot de o cutie automata... :

 

g-power n-are manuala si totusi a fost dus in 730 deci un plus de 40 %.... Probabil pt ca e mai noua. Exemple cu cutii automate mai vechi nu am... Poate ca nu tin.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Realitatea bate filmul... Eu zic ca o cutie tine pana in 40%-50 putere in plus. Stiu un mecanic foarte jmecher care mi-a zis ca tine. N-am de ce sa nu-l cred pt ca are ceva experienta. A dus un VR6 in 450 de cai. Acolo s-a rupt cutia.... L-a lasat ulterior in 400. Nu stiu exact cat are VR6-le...

 

Alt argument. ... exista multe motoare modificate cu turbo care merg in principiu pe acelesi cutii . De ce ? Pt simplul fapt ca altele nu exista.

G-power are730 de cai. Motorul de M are 507. Au facut si o cutie diferita ? Sigur NU.

Care e diferenta de putere in acest caz ? aproximativ 40%. Nu cred ca au dus-o la limita extrema.

Exista E36 dragster de 800 de cai sau m5 e34 de 1000 de cai ( cel putin la nivel declarativ). Alea pe ce cutii merg ?

 

Am o teorie... o cutie sau un grup se rup in momentul in care exista "joc". Ai joc in grup si-i dai brusc? Sigur mai devreme sau mai tarziu cu certitudine se va sparge... Cred ca aici e jmecheria...

( sau alta posibilitate ar fi neadaptarea uleiului la modul de exploatare sau direct lipsa uleiului...)

 

Din aceste motive fiabilitatea unor astfel de maÂşini modificate extrem scade foarte mult Âşi devin doar maÂşini de week-end.

 

Sau pleci la drum lung si te ĂŽntorci pe platformĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
g-power n-are manuala si totusi a fost dus in 730 deci un plus de 40 %.... Probabil pt ca e mai noua. Exemple cu cutii automate mai vechi nu am... Poate ca nu tin.

 

G-Power are cutia de pe M5/M6, care este SMG - Sequential Manual Gearbox, nu cutie automata.

 

Este o transmisie manuala cu ambreiaj actionat automat, nu o cutie automata, nu functioneaza pe acelasi principiu.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate imi propun un buget de 3000... Daca vreau sa-mi pun turbo pe ea mai trebuie sa refac si motorul ca altfel am o oboseala cu turbo si-l mucesc instant...

Trebuie sa ma intind cat imi ajunge plapuma...

 

Mai exista si varianta sa ma astept... Si intre timp poate o si vopsesc :) ca e multicolora momentan :lol:

 

E "cameleon".... :lol: Depinde din ce pozitie te uiti la ea :)

 

Din pacate genul asta de masina inghite atatzia bani (pe) cat esti ( de) dispus sa bagi in ea. In mod cert niciodata indiferent de buget nu ajung banii iar atat de maniac sa bag in ea 30 de mii n-as fii nici daca i-as avea...

 

Calculul meu est urmatorul :

5-1000 motorul +anexe

700 cutie manuala ( eventual de pe motorul de 3,5 daca nu gasesc de 4 litri manuala...)

500 montaj

Restul de bani in evacuare si "neprevazut" ( sa zicem frane de e34 si diferentialul daca nu mi-l da odata cu motorul...)

 

Cred ca e un calcul destul de realist.

In acest caz ar fii cat de un m3 mic de 3 litri dar un cuplu mai mare decat pe M5 sau apropiat. Ar fi un fel de "GTR" E36 :D

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Ai zis de Vento si m-am gandit la manuala, ala sigur d-asta avea.

O varianta ieftina pt turbo e sa cauti o turbina si intercooler de la alte masini, obligatoriu pe benzina turbo. Gasesti pe la 150-200euro turbine bune. De exemplu, ceva de la Audi, Opel Bertone, Fiat gasesti pe la 200Euro. Cred ca la 500euro cumperi cam tot ce-ti trebuie: turbina, intercooler, furtune, o evacuare pe comanda pt turbina.

Link to comment
Share on other sites

Pai munca trebuie apreciata. La noi inca poti prepara o masina cu bani putini, ma refer la mana de lucru. Afara aia te rup pt astfel de competente. Uita-te pe ebay.de, da-i turbolader si vezi ce gasesti. o sa te minunezi!
Link to comment
Share on other sites

pe 540I e 34 au fost niste cutii manuale cu 6 trepte. extrem de rare si de apreciate. Se pare ca acea cutie facea toata treaba. Poate cu noroc gasesti una. Stiu ca au fost ceva de genul 2000 de bucati in configuatia asta, 540I V8 cu manuala aia in 6 trepte.

Nu stiu ce sa zic. Daca iesi in calcule sa iasa treaba buna, da-i bataie, altfel mai bine asteapta decat sa o mucesti. Am inteles dintr-un post anterior ca nu faci foarte multi kilometri cu ea, cam 10k pe an. Deci poate fabilitatea un pic mai scazuta nu e foarte importanta la tine. RMQ are dreptate,in Romania manopera e inca ieftina la chestii de genul asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.