Jump to content

catalizator


Recommended Posts

Guest poleposition
cat de mult influenteaza lipsa catalizatorului consumul de benzina? al meu e decupat si imi consuma f mult. i-am schimbat tot ce se putea + curatat injectoare, in afara de catalizator. :blink:

89893[/snapback]

 

cum adica decupat ? ai sau nu catalizator ? :)

 

poate daca ai sonda lambda terminata se poate sa iti consume mult. Asa am patit si eu pana am schimbat-o.

Link to comment
Share on other sites

normal ca influenteaza.

iti dau un exemplu:un tico are un consum de maxim 7 in oras cu kat,iar fara kat a ajuns la un consum in oras de 9(date de pe masina unui prieten).deci concluziile le tragi tu.

masina respira mai bine fara kat dar implicit se mareste si consumul.

ai mai putea avea probleme la debitmetru.Si al meu ma manca in oras cu consumul pan i-am facut un reglaj pe aparat si e perfect acuma.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
normal ca influenteaza.

iti dau un exemplu:un tico are un consum de maxim 7 in oras cu kat,iar fara kat a ajuns la un consum in oras de 9(date de pe masina unui prieten).deci concluziile le tragi tu.

masina respira mai bine fara kat dar implicit se mareste si consumul.

ai mai putea avea probleme la debitmetru.Si al meu ma manca in oras cu consumul pan i-am facut un reglaj pe aparat si e perfect acuma.

91079[/snapback]

 

eu nu inteleg, de ce spui ca ar consuma mai mult fara Kat ? :) care e explicatia...? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Timpii de injectie mai lungi... Evacuarea se face mult mai repede, sonda "vede" acest lucru si da comanda la calculator pentru un nou "cargo" de benzina :blink:  Fuge mai tare masina, dar si papa mai mult...

91465[/snapback]

 

 

 

 

mas, cred ca teoria ta e cea corecta. am mai intalnit raspunsul tau la un mecanic. din nefericire nu stiu multi de chestia asta

Link to comment
Share on other sites

Timpii de injectie mai lungi... Evacuarea se face mult mai repede, sonda "vede" acest lucru si da comanda la calculator pentru un nou "cargo" de benzina :blink:  Fuge mai tare masina, dar si papa mai mult...

91465[/snapback]

 

 

 

 

mas, cred ca teoria ta e cea corecta. am mai intalnit raspunsul tau la un mecanic. din nefericire nu stiu multi de chestia asta

Link to comment
Share on other sites

Tocmai m-am uitat in cartea tehnica de la E36 si acolo spune la toate modelele care au catalizator ca au un consum un pic mai mare decat la cele fara catalizator, inte 0,1 si 0,6 l/100km.

Pe de alta parte, eu as zice ca un motor care respira mai usor are nevoie de mai putin carburant ca sa ajunga la performante identice cu unul care respira mai greu.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Tocmai m-am uitat in cartea tehnica de la E36 si acolo spune la toate modelele care au catalizator ca au un consum un pic mai mare decat la cele fara catalizator, inte 0,1 si 0,6 l/100km.

Pe de alta parte, eu as zice ca un motor care respira mai usor are nevoie de mai putin carburant ca sa ajunga la performante identice cu unul care respira mai greu.

:blink:

91686[/snapback]

 

CEATA FRATE! NU STIU CE SA MAI CRED!

Link to comment
Share on other sites

Cat de curand o sa merg la un service sa imi dea jos catalizatorul. Un prieten a ramas in Ungaria pe autostrada din cauza catalizatorului care s-a infundat, nu se tura deloc motorul. Decat sa patesc asa mai bine un consun putin mai mare si eventual ceva caluti in plus daca tot ziceti ca trage mai tare fara catalizator :blink:

Mare influenta oricum nu poate sa aibe daca il dau jos pt ca sonda lamda e inaintea catalizatorului (la mine la e36 cel putin e asa).

Link to comment
Share on other sites

Pierzi din vedere un singur lucru: la modelele fara catalizator calculatorul stie ca nu are catalizator... pe cand daca tu scoti catalizatorul de la un model la care computerul stie ca are catalizator, atunci ii cam dai peste cap sistemul...

In mod normal, una fara catalizator consuma mai putin decat una care are catalizator...

91710[/snapback]

M-am gandit si la asta si chiar voiam sa postez: probabil difera consumul in functie de faptul daca au avut sau nu catalizator din fabricatie :blink:

Link to comment
Share on other sites

Deci:catalizatorul nu are nici o influenta majora asupra consumului. El nu contine decat niste site foarte fine care sunt "stropite" cu metale speciale care la o anumita temperatura ard excesul de benzina si unele noxe sunt transformate in CO2.

 

O masina Euro2 are montat dupa catalizator sau inainte o sonda de Oxigen (sonda Lambda) care este folosita de calculator ca o bucla de reactie pentru a se auto-regla. Daca este detectata o cantitate mare de oxigen in esapament, atunci calc presupune ca mergi cu amestec sarac si mareste raportul benzina/aer(de aici si o posibila explicatie pentru consumul putin mai mare).

Singurul lucru care face sa creasca simtitor consumul la o masina cu kat (dupa ce-i dai jos kat-ul) este sonda Lambda.

 

Am prieteni care si-au dat kat-ul jos de pe diferite masini Euro2 si Euro3 si va spun clar ca nu creste consumul cu mult, in schimb s-ar putea sa creasca putin puterea motorului. Sonda Lambda poate fi pacalita prin diferite mijloace sa dea o valoare constanta calculatorului, astfel eliminand problema consumului marit cat si cea a aprinderii martorului Check Engine de la bord (mecanicii buni stiu sigur cum sa pacaleasca sondele).

 

Sper ca nu v-am bagat in ceata cu explicatiile mele. Toate cele bune!!

 

PS: Calculatorul nu vede ca gazele sunt evacuate mai rapid daca nu ai kat(cum zice cineva). Nici vorba! Injectoarele se deschid pentru un timp calculat doar de TABELELE DE INJECTIE memorate in calculator si de SONDA LAMBDA.

Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru care face sa creasca simtitor consumul la o masina cu kat (dupa ce-i dai jos kat-ul) este sonda Lambda.

 

Sonda Lambda poate fi pacalita prin diferite mijloace sa dea o valoare constanta calculatorului, astfel eliminand problema consumului marit cat si cea a aprinderii martorului Check Engine de la bord (mecanicii buni stiu sigur cum sa pacaleasca sondele).

 

Sper ca nu v-am bagat in ceata cu explicatiile mele.

91791[/snapback]

 

 

Eu sunt in ceata :)

 

 

Solutia asta cu pacalitul nu cred ca functioneaza,iar daca functioneaza este foarte proasta.Daca masina a fost conceputa pentru catalizator, atunci computerul de injectie asteapta semnal de la sonda lambda.Daca primeste un semnal fix ,nu este bine,isi va da seama ca este ceva in neregula.Mai nou ,computerele de injectie fac verificari de plauzibilitate :blink:

Daca tot se scoate catalizatorul,ar trebui soft de injectie care este gandit sa lucreze fara informatiile sondei lambda,sau sa fie lasata sonda lambda.

La modelele mai noi,cu 2 sonde lambda,nu se poate fara catalizator.Nu stiu cum au dat prietenii tai catalizatorul jos la modele Euro3.Ce au facut cu sonda monitor?

 

De ce creste consumul datorita sondei lambda(dupa ce scoti catalizatorul)?Care este explicatia?

Link to comment
Share on other sites

Timpii de injectie mai lungi... Evacuarea se face mult mai repede, sonda "vede" acest lucru si da comanda la calculator pentru un nou "cargo" de benzina :blink:  Fuge mai tare masina, dar si papa mai mult...

91465[/snapback]

 

 

 

Sonda "vede" doar cantitatea de O2 din gazele de evacuare.

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria: Sonda Lambda se comporta ca un rezistor variabil. La amestec bogat, da o valoare in kiloohm, la amestec saraca da alta valoare. Nu cunosc valorile decat ptr masina mea, care nu-i BMW, dar nu conteaza.

ECU gaseste sonda Lambda defecta atunci cand aceasta da anumite valori peste gama normala, adica valori mai mari sau mai mici(de exemplu cand este defecta, da o valoare mare de rezistenta).

 

Sonda lambda se poate inlocui cu o rezistenta fixa sau cu un termistor, dar gandite pentru o gama de valori anume, nu aiurea.

 

M-ai intrebat cum ai reusit prietenii sa scoata cat-ul. Simplu. Au lasat sondele de aval si amonte la locul lor, au taiat cu flexul catalizatorul si acum le da o data pe luna eroare la ECU si au un tester (CLIP se numeste parca) cu care sterg eroarea din calculator.

 

Acum ca o explicatie posibila la majorarea consumului ar fi ca motorul trage mai bine, de aici si dorinta omului de a calca mai greu pe acceleratie. Dar in nici un caz scoaterea cat-ului nu-ti mareste consulmul cu 3 litri.

 

Kit de admisie directa este compus dintr-un filtru de aer sport si tubulatura din inox, aluminiu sau plastic aferent care se conecteaza intre filtru si galeria de admisie. Scopul lui este de a trage aer mai rece in motor(se repozitioneaza filtrul de aer altundeva decat era inainte cu scopul de a trage aer direct de afara).

Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda se poate inlocui cu o rezistenta fixa sau cu un termistor, dar gandite pentru o gama de valori anume, nu aiurea.

 

M-ai intrebat cum ai reusit prietenii sa scoata cat-ul. Simplu. Au lasat sondele de aval si amonte la locul lor, au taiat cu flexul catalizatorul si acum le da o data pe luna eroare la ECU si au un tester (CLIP se numeste parca) cu care sterg eroarea din calculator.

 

.

 

Kit de admisie directa este compus dintr-un filtru de aer sport si tubulatura din inox, aluminiu sau plastic aferent care se conecteaza intre filtru si galeria de admisie. Scopul lui este de a trage aer mai rece in motor(se repozitioneaza filtrul de aer altundeva decat era inainte cu scopul de a trage aer direct de afara).

91835[/snapback]

 

Daca scoti catalizatorul la un BMW Euro 3 ,check engine se va aprinde imediat iar motorul va functiona foarte prost.

Daca se inlocuieste sonda cu o rezistenta fixa,inseamna ca va exista o singura valoare.

Cum poate ajuta la formarea amestecului stoechiometric kit-ul de admisie directa?

Link to comment
Share on other sites

Uiti un amanunt destul de important. Da, raportul stoichiometric este de 14.6:1, masinile Euro3 merg cu un raport de 18:1 in mod frecvent. De ce? Din motive de poluare, se arde mai bine amestecul => mai putine noxe. Deci degeaba ii pui tu admisie directa.

 

Cat despre Bavaria, se pare ca el repeta tot ce scriu eu. E ceva ce n-ai inteles? :blink:

Link to comment
Share on other sites

masinile Euro3 merg cu un raport de 18:1 in mod frecvent. De ce? Din motive de poluare, se arde mai bine amestecul => mai putine noxe. Deci degeaba ii pui tu admisie directa.

 

91928[/snapback]

 

Chestia aia cu raportul de 18:1 este interesanta :blink:

 

Puterea maxima se obtine la o valoare lambda=0.95-0.85 iar cel mai mic consum la 1.1-1.2.

 

Pentru ca un catalizator tricomponent sa functioneze corect, este nevoie ca lambda sa fie mentinuta in jurul valorii 1.

 

Ce spui tu cu amestecul sarac este alta poveste,injectie directa,catalizatoare speciale....deja deviezi de la subiect.

Link to comment
Share on other sites

- Raportul stoechiometric este de 14.5:1 (14.5 parti aer la o parte benzina)-

 

 

Volumul de aer care trece prin actualul sistem de admisie este fix si este calculat special pentru debitul standard de benzina care il baga injectia in conditii normale...

 

In acest moment raportul nu mai este acelasi, ci este poate 14.5:1.2

Raportul optim nu mai este indeplinit. Asta conduce la o utilizare ne-eficienta a motorului, si (desi ii vine mai multa benzina) randamentul sau este mai scazut decat in conditiile normale ceea ce se traduce in performante sub cele stock chiar! E simplu: mai multa benzina cere mai mult aer...

91921[/snapback]

 

 

Nu este chiar asa.Volumul de aer nu este fix.Debitmetrul masoara volumul de aer foarte exact,si astfel este injectata cantitatea necesara de benzina, pentru a pastra lambda=1.

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, deja raportul stoichiometric este doar o referinta. Nu prea se mai vrea sa se pastreze acest raport la motoarele moderne, fie ele de Dacie sau BMW.

Peste tot unde am citit, sondele Lambda se folosesc pentru a REDUCE EMISIA DE NOXE, nu pentru a pastra raportul stoichimetric.

 

Acum despre sonde Lambda: am mai auzit chestia cu 0,8 1 sau 1,2 ca valori ptr aceasta. Te intreb ce reprezinta?

Din cate stiu eu exista 2 tipuri de sonde:

 

1. Sondele cu zirconiu, care ofera la iesire o TENSIUNE mica, intre 0,2V (amestec sarac) si 0,8 V(amestec bogat). La aceste sonde se vrea o tensiune ideala de 0,5V.

 

2. Sondele cu titaniu, care sunt ce spuneam mai devreme, niste rezistori, ofera o valoare masurata in ohm, intre 1kiloohm(amestec bogat) si 20kiloohm(sarac).

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, deja raportul stoichiometric este doar o referinta. Nu prea se mai vrea sa se pastreze acest raport la motoarele moderne, fie ele de Dacie sau BMW.

Peste tot unde am citit, sondele Lambda se folosesc pentru a REDUCE EMISIA DE NOXE, nu pentru a pastra raportul stoichimetric.

 

Acum despre sonde Lambda: am mai auzit chestia cu 0,8 1 sau 1,2 ca valori ptr aceasta. Te intreb ce reprezinta?

Din cate stiu eu exista 2 tipuri de sonde:

 

1. Sondele cu zirconiu, care ofera la iesire o TENSIUNE mica, intre 0,2V (amestec sarac) si 0,8 V(amestec bogat). La aceste sonde se vrea o tensiune ideala de 0,5V.

 

2. Sondele cu titaniu, care sunt ce spuneam mai devreme, niste rezistori, ofera o valoare masurata in ohm, intre 1kiloohm(amestec bogat) si 20kiloohm(sarac).

91966[/snapback]

 

 

Exista 3 tipuri de sonde.Cea mai desteapta sonda este asa numita broad-band lambda o2 sensor(de exemplu sonda de la Bosch LSU4).

 

Cele doua tipuri de sonde,de care ai amintit,sunt numite impropriu sonde lambda,de fapt sunt senzori de oxigen.Lucreaza ca un switch,indica computerului amestec sarac-amestec bogat,atat.

Sonda broad-band indica direct valoarea lambda,astfel creste precizia cu care computerul poate interveni.

 

Valorile de mai sus reprezinta lambda.Deci daca lambda este 1 raportul este stoechiometric(14.7:1),daca este mai mare atunci amestecul este sarac,mai mica amestecul bogat.

Valorile spuse de tine sunt diferite,in functie de tipul de sonda utilizat,indica computerului amestec bogat-amestec sarac.

 

Sondele bazate pe Zirconiu genereaza singure voltaj.Sondele bazate pe Titaniu isi schimba rezistenta interna modificand astfel tensiunea cu care sunt alimentate de catre computerul de injectie.Deci sunt 2 moduri diferite de a identifica daca amestecul este sarac sau bogat.

Sondele lambda nu reduc emisia de noxe,doar pastreaza raportul stoechiometric,fara de care un catalizator tricomponent nu poate lucra.

 

Daca amestecul este sarac,cum se foloseste la unele motoare pe injectie directa(Mitsubishi GDI) atunci apare problema folosirii unui catalizator special,deoarece creste foarte mult valoarea NOx.

BMW-ul de ex foloseste injectie directa,dar stoechiometrica.

Link to comment
Share on other sites

Cele doua tipuri de sonde,de care ai amintit,sunt numite impropriu sonde lambda,de fapt sunt senzori de oxigen.Lucreaza ca un switch,indica computerului amestec sarac-amestec bogat,atat.

Sonda broad-band indica direct valoarea lambda,astfel creste precizia cu care computerul poate interveni.

 

91974[/snapback]

Sonda Lambda = Senzor oxigen.

Gata, te-am prins cu matza-n sac!!! :blink: Nu au cum sa lucreze ca un switch. Un switch este CA un element boolean, nu are decat valori discrete, fixe. Sonda Lambda e un senzor analog, nu numeric, deci nu are cum sa dea valori discrete.

Valorile care le-am dat eu sunt in general, nu specific pentru un tip anume de senzor, deci pot fi diferite la unii senzori.

In rest sunt cam de acord cu ce ai spus. Mai avem de vazut cum ramane cu raportul stoichiometric(offf, ce lene mi-e sa scriu cuvantul asta!!).

Edited by Mario_b
Link to comment
Share on other sites

Sonda Lambda = Senzor oxigen.

Gata, te-am prins cu matza-n sac!!! :)  Nu au cum sa lucreze ca un switch. Un switch este CA un element boolean, nu are decat valori discrete, fixe. Sonda Lambda e un senzor analog, nu numeric, deci nu are cum sa dea valori discrete.

Valorile care le-am dat eu sunt in general, nu specific pentru un tip anume de senzor, deci pot fi diferite la unii senzori.

In rest sunt cam de acord cu ce ai spus. Mai avem de vazut cum ramane cu raportul stoichiometric(offf, ce lene mi-e sa scriu cuvantul asta!!).

91979[/snapback]

 

 

Oricum este bine ca nu imi zici si tu ca esti expert :)

 

Pai ce sa iti mai zic,uita-te un pic la grafic si o sa intelegi de ce actioneaza ca un switch.Acum nu inseamna ca tot timpul indica aceeasi valoare :blink:

 

Ideea este ca nu poate determina exact valoarea lambda,din cauza asta se numeste senzor de oxigen.

post-66-1149456149_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.