Jump to content

catalizator


Recommended Posts

Doamne fereste, sunt departe de elita cunoscatorilor, dar anii de facultate de pana acum si o pasiune pentru masini m-au invatat multe, deci nici ignorant nu sunt!

 

Revenind la subiect, inteleg perfect ce vrei sa spui. Te referi la valoarea lambda la coeficientul ala de care vorbeai. Dar, calculatorului nu ii este transmisa valoarea lambda, ci doar indicatiile sondei, el stabilind apoi raportul de benz/aer in timp real.

In schema ta scrie clar "ECM can tell lean/rich mixture", deci ECM decide raportul lambda.

Edited by Mario_b
Link to comment
Share on other sites

Revenind la subiect, inteleg perfect ce vrei sa spui. Te referi la valoarea lambda la coeficientul ala de care vorbeai. Dar, calculatorului nu ii este transmisa valoarea lambda, ci doar indicatiile sondei, el stabilind apoi raportul de benz/aer in timp real.

91982[/snapback]

 

 

Exact,din cauza asta se numesc senzori de oxigen.Calculatorul va determina valoarea lambda.

Daca este folosita o sonda wide-band,atunci calculatorul va primi direct valoarea lambda.

Uite o mica explicatie,despre cum lucreaza o sonda wide-band.

O2sensors.pdf

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de admisie directa nu face decat sa bage un volum mai mare de aer decat baga sistemul standard, si la o viteza mai mare...

 

91985[/snapback]

 

Pai nu prea inteleg de ce.Daca aerul este mai rece,atunci va intra mai mult.

Problema insa nu este asa in cazul filtrelor sport.Filtrul original BMW este izolat in cutia de plastic,iar aceasta cutie primeste aer cu viteza deoarece gura de aspiratie este in fata,un fel de efect RAM.

In momentul in care pui dracia aia :) de filtru sport,chiar daca o izolezi de caldura motorului,aerul nu va mai intra cu presiune in motor deci nu va mai beneficia de efectul RAM.In aceste conditii va intra aer in motor mai putin ca inainte,deci masina va trage mai prost.Bine ,efectul Placebo functioneaza ,ca doar ai dat sute de dolari pe dracia aia :blink:

Link to comment
Share on other sites

Efectul RAM? Sunt impotriva acestui termen. Insinueaza ca ar baga aer fortat daca tragi gura aia a cutiei de la filtru spre afara masinii. Nici vorba! Motorul trage el aer, indiferent de viteza cu care mergi! Niciodata nu intra aer fortat pe tubul ala.

 

Ideea de filtre sport la noi in tara e total gresita, si s-a facut asta intentionat din partea unor "baieti buni" care au de castigat.

Filtrele sport nu maresc puterea, sunt ca un fel de element secundar de tuning, adica tu daca faci vreo modificare importanta la motor sa-i maresti puterea, o sa iti trebuiasca filtrul asta, sa traga bestia mai mult aer!

Montarea unui asemenea filtru pe un motor stock e echivalent cu frectie la piciorul de lemn!

Sa i-o zica ei lu MUTU ca mareste puterea!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ma, un kit de inductie nu e numai filtru ala sport, stiu asta pe pielea mea... am schimbat filtrul stock cu unu sport, si-mi baga aer cald d la motor in draci, in schimb se imbunatatise cuplul in turele joase... cand era rece, tragea mult mai bine decat inainte... In final, decat sa mai fac schimbari la masina, am revenit la filtrul stock (filtrul sport facea zgomot pre mult, si trebea sa work-out a solution sa nu mai bage aer cald...si mi-a fost pre lene sa m-apuc sa surubaresc la mashin k sa bag prostia aia d filtru mai bine...)

91988[/snapback]

 

 

Clar trebuie sa izolezi filtrul ,dar trebuie sa ii faci si gura de admisie sa fie in fata .

Analizeaza un pic cutiile de la BMW si o sa vezi ca toate au gura de aspiratie in fata,pentru a beneficia de RAM.

Link to comment
Share on other sites

Efectul RAM? Sunt impotriva acestui termen. Insinueaza ca ar baga aer fortat daca tragi gura aia a cutiei de la filtru spre afara masinii. Nici vorba! Motorul trage el aer, indiferent de viteza cu care mergi! Niciodata nu intra aer fortat pe tubul ala.

 

91990[/snapback]

 

E destul de simplu,mergi cu viteza mai mare,aerul intra cu presiune mai mare.

Pai atunci daca motorul trage el aer ce se intampla cu compresorul? :blink:

 

Am uitat,mai exista si galeriile cu admisie variabila,dar asta este alta discutie.

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci daca baga aer cu presiune pe tub la ce naiba mai ai nevoie de compresor???

Compresorul se invarte foarte repede si munceste din greu sa faca fata la cererea de aer a motorului si pe langa asta sa mai bage si el ceva!

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-e drag de turbine.

Le-am studiat amanuntit, nu cred ca mai au secrete fata de mine, asa ca sa vedeti ce modest sunt!!

Astept intrebari de la tine, dar poate pe alt topic ca se supara Bavaria! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci daca baga aer cu presiune pe tub la ce naiba mai ai nevoie de compresor???

Compresorul se invarte foarte repede si munceste din greu sa faca fata la cererea de aer a motorului si pe langa asta sa mai bage si el ceva!

91995[/snapback]

 

 

Ma refeream la masinile care au compresor.Nu la BMW.Am facut o paralela,motorul poate primi aer fortat.

 

Nu se compara efectul RAM cu un supercharger,niciodata :)

 

Gandeste-te ca motorul primeste aer pe masura ce creste viteza masinii(la RAM),un supercharger baga cat aer este nevoie,dar este vorba de multi bani.

 

Nu stiu daca ai realizat, BMW-ul nu foloseste EGR,cam toti ceilalti producatori nu au reusit sa renunte,deoarece nu pot scapa de NOx :blink:

Asta asa, ca idee,sa vezi unde au ajuns cei de la BMW cu tehnologia,desi banuiesc ca toata lumea stie :)

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-e drag de turbine.

Le-am studiat amanuntit, nu cred ca mai au secrete fata de mine, asa ca sa vedeti ce modest sunt!!

Astept intrebari de la tine, dar poate pe alt topic ca se supara Bavaria!  :)

91997[/snapback]

 

 

Pai de ce sa ma supar,mai invatam cate ceva :blink:

 

Oricum am impresia ca esti cam la 24-25 de ani,daca spui ca turbinele nu mai au secrete pentru tine. :)

La cum evolueaza tehnologia,in fiecare zi apare ceva :)

Link to comment
Share on other sites

Asa e , dar spre surpinderea mea, turbinele au ramas identice inca 1905 cand s-au facut!

Singurul lucru de azi diferit fata de atunci este reglajul care acum se face automat de catre ECU, fata de timpurile cand se regla mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Asa e , dar spre surpinderea mea, turbinele au ramas identice inca 1905 cand s-au facut!

Singurul lucru de azi diferit fata de atunci este reglajul care acum se face automat de catre ECU, fata de timpurile cand se regla mecanic.

92004[/snapback]

 

 

Bine ,principiul ramane la fel.Dar uite la turbinele VNT,desi reglajul este facut de computer, la unele modele este vacuumatic la altele este facut cu ajutorul unor motorase ,pentru precizie mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Da, asa este, foarte destepte astea VNT, isi regleaza diametrul automat.

Insa, eu personal nu am vazut niciodata VNT, doar ce am citit despre ele.

Parerea mea sincera este ca sunt doar un capriciu; desi interesante, sunt complicate si poate din cauza asta nu sunt si fiabile si de aici nu sunt folosite decat la masini scumpe. O turbina "normala" face ce face si asta, cu ajutorul unui wastegate si BOV care sunt mai ieftine si foarte fiabile in general.

Edited by Mario_b
Link to comment
Share on other sites

Da, asa este, foarte destepte astea VNT, isi regleaza unghiul paletilor automat, ca eliciea avioanelor.

Insa, eu personal nu am vazut niciodata VNT, doar ce am citit despre ele.

Parerea mea sincera este ca sunt doar un capriciu; desi interesante, sunt complicate si poate din cauza asta nu sunt si fiabile si de aici nu sunt folosite decat la masini scumpe. O turbina "normala" face ce face si asta, cu ajutorul unui wastegate si BOV care sunt mai ieftine si foarte fiabile in general.

92006[/snapback]

 

O turbina normala nu prea poate face acelasi lucru.Pentru a face fata la turatii mari,paletii sunt mari,dar exista lag la turatii mici.

VNT poate avea paletii mai mici,deci la turatii mai mici se invarte repede si dispare lagul,iar la turatii mari face fata deoarece schimba unghiul paletilor ,astfel cantitatea de aer este suficienta.

Link to comment
Share on other sites

Asta e varianta eleganta dpdv tehnic, dar turbina normala rezolva lag-ul mai simplu: un BOV care intoarce aerul dat afara (cand schimbi viteza), in admisia turbinei, se face presiune instantaneu imediat cum apesi pe acceleratie!.

Si daca ai BOV performant si o turbina bine aleasa pentru cilindreea masinii, nici nu se mai simte lag!!

 

Ca sa nu mai zic de un wastegate care mentine presiunea constanta pe evacuare cand scade turatia motorului!

Edited by Mario_b
Link to comment
Share on other sites

Asta e varianta eleganta dpdv tehnic, dar turbina normala rezolva lag-ul mai simplu: un BOV care intoarce aerul dat afara (cand schimbi viteza), in admisia turbinei, se face presiune instantaneu imediat cum apesi pe acceleratie!.

Si daca ai BOV performant si o turbina bine aleasa pentru cilindreea masinii, nici nu se mai simte lag!!

92008[/snapback]

 

 

Bun ,si cand pleci de pe loc? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent: turbina nu face presiune instantaneu cand pleci de pe loc, nici VNT, nici cea normala!

Deci oricum ar fi solutia adoptata, plecarea de pe loc e punctul slab, asta daca ai turbo si nu un compresor(sau supercharger cum zic aliatii nostri americanii).

Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent: turbina nu face presiune instantaneu cand pleci de pe loc, nici VNT, nici cea normala!

Deci oricum ar fi solutia adoptata, plecarea de pe loc e punctul slab, asta daca ai turbo si nu un compresor(sau supercharger cum zic aliatii nostri americanii).

92010[/snapback]

 

 

Oricum,VNT face mult mai repede deoarece are paletii mai mici.Plus ca dozajul aerului este mult mai performant decat la o turbina clasica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.