Jump to content

Aerisire


Recommended Posts

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator. Vezi poza.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie). Din cate tin eu minte e un surub de 19.

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

Fortele de strangere sunt:

2-3Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din radiator

25Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din blocul motor

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Fortele de strangere sunt:

8Nm pentru surubul de aerisire de pe carcasa termostatului (doar pt. modelele M).

Link to comment
Share on other sites

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator. Vezi poza.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie). Din cate tin eu minte e un surub de 19.

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

Fortele de strangere sunt:

2-3Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din radiator

25Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din blocul motor

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Fortele de strangere sunt:

8Nm pentru surubul de aerisire de pe carcasa termostatului (doar pt. modelele M).

 

 

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Am un e36 316i si vreau s-o aerisesc cum trebuie,insa nu stiu toata procedura. Cum se face?

Te duci intr-o zona cu aer curat, eventual la munte, deschizi toate usile si o lasi asa cam 2-3 ore. Se va aerisi foarte bine. :)

 

Alte intrebari? Iti stam la dispozitie.

noroc de voi ca-mi mai descretesc fruntea,lol

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul rece desfaci busonul de umplere al radiatorului si surubelul de pe cotul vasului de axpansiune. Torni antigel pana se scurge pe la acel surubel fara bule de aer. Pui surubelul si il strangi moderat.

Te asiguri ca joja s-a ridicat la maxim, daca nu completezi putin pana se ridica cu semnul de pe ea la nivelul gurii de umplere. Nu pui mai mult!!!. Se poate intampla ca in momentul in care curge antigel fara bule de aer pe la orificiul ala din cotul de plastic, sa ai totusi nivel mai mare in vas decat normal. Scoate din el cu o seringa mai mare.

Toata chestia este sa nu ai mai mult antigel decat cantitatea carte-ti ridica joja la nivelul acelui semn. Porneste motorul si lasa-l asa pana deschide termostatul, apoi lasa motorul sa se raceasca si verifica nivelul (caldura sa fie pe "max")...Daca e mai mult antigel decat normal, la racire se creaza vid si apare acel fenomen numit "furtune supte".

Asta numai asa....

Daca nu pierzi nicaieri, completeaza numai daca este cazul, si ai rezolvat problema.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Cu motorul rece desfaci busonul de umplere al radiatorului si surubelul de pe cotul vasului de axpansiune. Torni antigel pana se scurge pe la acel surubel fara bule de aer. Pui surubelul si il strangi moderat.

Te asiguri ca joja s-a ridicat la maxim, daca nu completezi putin pana se ridica cu semnul de pe ea la nivelul gurii de umplere. Nu pui mai mult!!!. Se poate intampla ca in momentul in care curge antigel fara bule de aer pe la orificiul ala din cotul de plastic, sa ai totusi nivel mai mare in vas decat normal. Scoate din el cu o seringa mai mare.

Toata chestia este sa nu ai mai mult antigel decat cantitatea carte-ti ridica joja la nivelul acelui semn. Porneste motorul si lasa-l asa pana deschide termostatul, apoi lasa motorul sa se raceasca si verifica nivelul (caldura sa fie pe "max")...Daca e mai mult antigel decat normal, la racire se creaza vid si apare acel fenomen numit "furtune supte".

Asta numai asa....

Daca nu pierzi nicaieri, completeaza numai daca este cazul, si ai rezolvat problema.

 

 

merci

Link to comment
Share on other sites

cine imi spune si mie la un e46 318i ....de fiecare data cand desfac busonul plutitorul este aproape jos in vas..am complectat prima data(cu motorul rece)pana cand a curs lichid pe la surubelul aerisitor,plutitorul s a ridicat la normal,totul ok..si a 2a zi cand m am uitat:la fel...plutitorul era jos in vas...precizez k pierderi de lichid nu am...dar am observat k acum daca desfac surubul aerisitor nivelul lichidului creste la normal in vas si nu mai e nevoie sa complectez...deci,nu inteleg fenomenul asta..daca poate cineva sa mi explice si mie ce trebuie sa fac..multumesc!
Link to comment
Share on other sites

cine imi spune si mie la un e46 318i ....de fiecare data cand desfac busonul plutitorul este aproape jos in vas..am complectat prima data(cu motorul rece)pana cand a curs lichid pe la surubelul aerisitor,plutitorul s a ridicat la normal,totul ok..si a 2a zi cand m am uitat:la fel...plutitorul era jos in vas...precizez k pierderi de lichid nu am...dar am observat k acum daca desfac surubul aerisitor nivelul lichidului creste la normal in vas si nu mai e nevoie sa complectez...deci,nu inteleg fenomenul asta..daca poate cineva sa mi explice si mie ce trebuie sa fac..multumesc!

 

1.Cu motorul cald si pornit (a se intelege termostat deschis) desfaci usor surubelul de aerisire pana cand iese lichid fara aer (atentie sa nu te stropeasca ca ai pus-o)

2.Opresti motorul si il lasi sa se raceasca ...de pe o zi pe alta ar fi indicat...

3.Desfaci busonul vasului de expansiune si daca este necesar completezi NUMAI pana ce a ajuns joja la nivelul recomandat.

4.Gata...pui busonul la loc si drum bun...

 

PS: Ia verifica tu prin bagarea mainii in spatele chiulasei unde e un cot de plastic...nu cumva e umed pe acolo ?? sau o pulbere albicioasa ceva??...Daca nu e ..este suficient ce am scris mai sus

 

@phixsius: asta este ecoul.... :)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

cine imi spune si mie la un e46 318i ....de fiecare data cand desfac busonul plutitorul este aproape jos in vas..am complectat prima data(cu motorul rece)pana cand a curs lichid pe la surubelul aerisitor,plutitorul s a ridicat la normal,totul ok..si a 2a zi cand m am uitat:la fel...plutitorul era jos in vas...precizez k pierderi de lichid nu am...dar am observat k acum daca desfac surubul aerisitor nivelul lichidului creste la normal in vas si nu mai e nevoie sa complectez...deci,nu inteleg fenomenul asta..daca poate cineva sa mi explice si mie ce trebuie sa fac..multumesc!

 

1.Cu motorul cald si pornit (a se intelege termostat deschis) desfaci usor surubelul de aerisire pana cand iese lichid fara aer (atentie sa nu te stropeasca ca ai pus-o)

2.Opresti motorul si il lasi sa se raceasca ...de pe o zi pe alta ar fi indicat...

3.Desfaci busonul vasului de expansiune si daca este necesar completezi NUMAI pana ce a ajuns joja la nivelul recomandat.

4.Gata...pui busonul la loc si drum bun...

 

PS: Ia verifica tu prin bagarea mainii in spatele chiulasei unde e un cot de plastic...nu cumva e umed pe acolo ?? sau o pulbere albicioasa ceva??...Daca nu e ..este suficient ce am scris mai sus

 

@phixsius: asta este ecoul.... :lol:

 

 

multumesc frumos pt ajutor...am sa fac cum ai zis tu si revin cu un raspuns :)

Link to comment
Share on other sites

azi am pornit motorul la un 320i si am asteptat sa creasca temperatura si sa deschida termostatul asa la relanti....am asteptat vreo 30min. si termostatul nu a deschis dar nici acul nu a trecut de jumate .....la cat timp deschide termostatul ?
Link to comment
Share on other sites

azi am pornit motorul la un 320i si am asteptat sa creasca temperatura si sa deschida termostatul asa la relanti....am asteptat vreo 30min. si termostatul nu a deschis dar nici acul nu a trecut de jumate .....la cat timp deschide termostatul ?

 

Termostatul nu deschide dupa un anumit timp. Deschide la o anumita temperatura.

Nu stiu cat apuca un motor sa se incalzeasca in relanti, chiar si dupa jumate de ora.

Link to comment
Share on other sites

azi am pornit motorul la un 320i si am asteptat sa creasca temperatura si sa deschida termostatul asa la relanti....am asteptat vreo 30min. si termostatul nu a deschis dar nici acul nu a trecut de jumate .....la cat timp deschide termostatul ?

 

Termostatul nu deschide dupa un anumit timp. Deschide la o anumita temperatura.

Nu stiu cat apuca un motor sa se incalzeasca in relanti, chiar si dupa jumate de ora.

 

ma gandeam ca se incalzeste si la relanti din moment ce temperatura ajunge la jumate

Link to comment
Share on other sites

cine imi spune si mie la un e46 318i ....de fiecare data cand desfac busonul plutitorul este aproape jos in vas..am complectat prima data(cu motorul rece)pana cand a curs lichid pe la surubelul aerisitor,plutitorul s a ridicat la normal,totul ok..si a 2a zi cand m am uitat:la fel...plutitorul era jos in vas...precizez k pierderi de lichid nu am...dar am observat k acum daca desfac surubul aerisitor nivelul lichidului creste la normal in vas si nu mai e nevoie sa complectez...deci,nu inteleg fenomenul asta..daca poate cineva sa mi explice si mie ce trebuie sa fac..multumesc!

 

1.Cu motorul cald si pornit (a se intelege termostat deschis) desfaci usor surubelul de aerisire pana cand iese lichid fara aer (atentie sa nu te stropeasca ca ai pus-o)

2.Opresti motorul si il lasi sa se raceasca ...de pe o zi pe alta ar fi indicat...

3.Desfaci busonul vasului de expansiune si daca este necesar completezi NUMAI pana ce a ajuns joja la nivelul recomandat.

4.Gata...pui busonul la loc si drum bun...

 

PS: Ia verifica tu prin bagarea mainii in spatele chiulasei unde e un cot de plastic...nu cumva e umed pe acolo ?? sau o pulbere albicioasa ceva??...Daca nu e ..este suficient ce am scris mai sus

 

@phixsius: asta este ecoul.... :)

 

 

am facut aerisirea cum mi ai zis,m am uitat si in spatele chiuloasei si nu am pierderi de lichid....dar azi am observat k imi scade temperatura apei la drum intins...sau mai mult atunci cand pornesc caldura...asta insemnand probabil ca termostatul nu mai inchide,nu?am sa schimb termostatul si odata cu el si antigelul k si asa vine frigul..sper ca dupa aceea sa nu mai am probleme nici cu nivelul din vas.multumesc inca odata pt ajutor DanS :lol:

Link to comment
Share on other sites

am facut aerisirea cum mi ai zis,m am uitat si in spatele chiuloasei si nu am pierderi de lichid....dar azi am observat k imi scade temperatura apei la drum intins...sau mai mult atunci cand pornesc caldura...asta insemnand probabil ca termostatul nu mai inchide,nu?am sa schimb termostatul si odata cu el si antigelul k si asa vine frigul..sper ca dupa aceea sa nu mai am probleme nici cu nivelul din vas.multumesc inca odata pt ajutor DanS :)

 

Da, asa este..termostatul iti cauzeaza acest simptom

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat!

 

Multumesc DanS.

 

Mai am o intrabare.... Vreau sa schimb antigelul....de care sa pun?

Mi-a fost recomandat unul Valvoline,albastru. Stiu ca culoarea nu prea conteaza....

 

 

castrol,hepu sau aral(culoare albastru)...astea sunt cele mai recomandate aici pe forum din ce am vazut eu... am schimbat si eu astazi antigelul si am luat castrol albastru la 20 ron litrul...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.