Jump to content

Reglare unghiuri directie E46


Recommended Posts

In primavara am schimbat bratele inferioare, un pivot si un rulment, toate in garantie. La timpul respectiv am intrebat daca nu-i bine sa se faca si o verificare a geometriei directiei (convergenta rotilor si unghiul de cadere...parca astea's la directie...daca gresesc sa ma corecteze cineva). Cei de la BMW au spus ca nu-i nevoie, deoarece nu s-au atins de elementele care pot afecta directia.

La doua luni dupa asta am observat ca anvelopele pe fata au incepaut sa prezinte o uzura anormala spre partea din interior. Am fost din nou la BMW si le-am aratat cauciucurile pe fata. Au verificat masina si dupa ce au facut reglajul directiei mi-au recomandat sa-mi pun un strut bar intre oalele de la telescoapele fata deoarece au masurat o apropiere intre ele de vreo 10mm. Au spus ca fara strut bar o sa cauciucurile o sa continue sa se uzeze anormal la interior. Cu strut bar insa nu o sa mai am nici o problema, spun ei.

Acum nu stiu ce sa cred. Din ce stiam pana acum nu era nevoie de asa ceva la o masina de 2 ani. N-am facut raliuri si nici nu am sarit borduri cu masina. De cerculetze...exceptand odata in iarna pe zapada intr-o parcare ca sa vad si eu cum e...nu m-am ocupat. Deci pentru mine este curios cum s-a putut intampla.

Seful de service, care de altfel a fost foarte dragut, mi-a spus ca este o probleme des intalnita caroseria de E46, mai ales la cele cu motoare mari (si bineinteles...grele). Am intrebat care-i cauza pentru apropiere oalelor si mi-a raspuns ... gropile din frumoasa noastra tara... :blink:

Edited by 330xi
Link to comment
Share on other sites

In primavara am schimbat bratele inferioare, un pivot si un rulment, toate in garantie. La timpul respectiv am intrebat daca nu-i bine sa se faca si o verificare a geometriei directiei (convergenta rotilor si unghiul de cadere...parca astea's la directie...daca gresesc sa ma corecteze cineva). Cei de la BMW au spus ca nu-i nevoie, deoarece nu s-au atins de elementele care pot afecta directia.

La doua luni dupa asta am observat ca anvelopele pe fata au incepaut sa prezinte o uzura anormala spre partea din interior. Am fost din nou la BMW si le-am aratat cauciucurile pe fata. Au verificat masina si dupa ce au facut reglajul directiei mi-au recomandat sa-mi pun un strut bar intre oalele de la telescoapele fata deoarece au masurat o apropiere intre ele de vreo 10mm. Au spus ca fara strut bar o sa cauciucurile o sa continue sa se uzeze anormal la interior. Cu strut bar insa nu o sa mai am nici o problema, spun ei.

 

, mi-a spus ca este o probleme des intalnita caroseria de E46, mai ales la cele cu motoare mari (si bineinteles...grele). Am intrebat care-i cauza pentru apropiere oalelor si mi-a raspuns ... gropile din frumoasa noastra tara...  :)

89918[/snapback]

 

 

Cum adica ai schimbat bratele inferioare si un pivot?Ce pivot?

 

Daca pui strut bar banuiesc ca scade un pic comfortul,si nu mi se pare o solutie foarte buna .

 

Daca apare problema la un BMW de 2 ani ,inseamna ca cele de 10 ani...nu mai zic. :blink:

 

Tare curios sunt cate E46 au strut bar ,pentru rezolvarea acestei probleme :)

Link to comment
Share on other sites

Cum adica ai schimbat bratele inferioare si un pivot?Ce pivot?

 

Daca pui strut bar banuiesc ca scade un pic comfortul,si nu mi se pare o solutie foarte buna .

 

Daca apare problema la un BMW de 2 ani ,inseamna ca cele de 10 ani...nu mai zic. :blink:

 

Tare curios sunt cate E46 au strut bar ,pentru rezolvarea acestei probleme :)

89967[/snapback]

sincer cred ca a fost o "gogoasa" din service...ai mai fost si la altii?

Link to comment
Share on other sites

Cum adica ai schimbat bratele inferioare si un pivot?Ce pivot?

 

Daca pui strut bar banuiesc ca scade un pic comfortul,si nu mi se pare o solutie foarte buna .

 

Daca apare problema la un BMW de 2 ani ,inseamna ca cele de 10 ani...nu mai zic. :blink:

 

Tare curios sunt cate E46 au strut bar ,pentru rezolvarea acestei probleme :)

89967[/snapback]

Pai un pivot...pe dreapta :) ...nu stiu care...banuiesc ca-i ball joint-ul ala nr 4...pe comanda de service asta scria...ball joint. In total am schimbat cele doua brate inferioare (wishbone), pivotul (ball joint) pe dreapta si rulmentul fata stanga. La sfarsit mi-au spus ca nu-i nevoie sa regleze directia. E corect?

 

sincer cred ca a fost o "gogoasa" din service...ai mai fost si la altii?

89975[/snapback]

M-am gandit si la asta. La alt service nu am fost din lipsa de timp. Cand ajung in tara o sa mai merg la un service.

Btw...stie cineva cum se masoara distanta intre oalele telescopului...si cat trebuie sa fie la un E46 facelift?

post-146-1148795318_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

din cauza ca masina este in garantie si erau obligati sa mai "piarda" 45 de minute sa`ti faca geometria.iar explicatia cu strut bar ................

cat mai ai garantie?daca nu mai ai mult(sa nu`ti ingreuneze eventuale probleme ce apar) iti propun sa le ceri o constatare(act oficial) prin care spun sa pui strut bar dupa care te duci la OPC(asta daca ai timp liber sa dai o palma serviciilor din Romania).

 

P.S.:eu mi`am schimbat bratele acum 3 luni si nu m`au lasat sa plec(ma grabeam) pana nu mi`au facut geometria(nu te gandi ca vroiau sa faca un ban in plus.....il cunosc pe patron)

Link to comment
Share on other sites

din cauza ca masina este in garantie si erau obligati sa mai "piarda" 45 de minute sa`ti faca geometria.iar explicatia cu strut bar ................

cat mai ai garantie?daca nu mai ai mult(sa nu`ti ingreuneze eventuale probleme ce apar) iti propun sa le ceri o constatare(act oficial) prin care spun sa pui strut bar dupa care te duci la OPC(asta daca ai timp liber sa dai o palma serviciilor din Romania).

 

P.S.:eu mi`am schimbat bratele acum 3 luni si nu m`au lasat sa plec(ma grabeam) pana nu mi`au facut geometria(nu te gandi ca vroiau sa faca un ban in plus.....il cunosc pe patron)

89986[/snapback]

Garantia s-a dus pe apa sambetei in martie... :blink:

Incep sa cred ca a fost o gogoritza...

Cand am intrebat ce fel de strut bar sa aduc...ac schnitzer, hamann, :) ...mi-au spus ca nu-i nevoie de ceva foarte "racing" ci numai sa fie unul reglabil...

Link to comment
Share on other sites

Nu am stiut ca este ix :)

 

Totusi  ar fi bine sa ceri si alta parere in legatura cu strut bar.Poate doar reglarea geometriei va rezolva problema.

90113[/snapback]

E "xi" nu "ix". Am reglat geometria si sper sa nu mai am probleme. Oricum pana in iulie cand ajung acasa nu am ce face. Masina oricum sta in garaj pana la noi ordine...nevasta are ban dupa ce a mers pe pana vreo 10 km...si a belit frumusetze de cauciuc. :blink:

Cu taxi-ul oricum ies mai ieftin... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
...Incep sa cred ca a fost o gogoritza...

89988[/snapback]

 

Totusi  ar fi bine sa ceri si alta parere in legatura cu strut bar.Poate doar reglarea geometriei va rezolva problema.

90113[/snapback]

 

Se pare ca a fost o "gogoasa" de service. Dupa ce am facut reglarea unghiurilor directiei am schimmbat cauciucurile. Am mers cu ele cam 20.000 de km si nu mai uzeaza anvelopele la interior ...ceea ce demonstreaza ca cei de la service umbla cu cioara vopsita...trebuiau sa faca reglajul respectiv dupa ce au schimbat elementele de suspensie. Asa ca nu mai e nevoie de nici un strut bar. :) ...sa mai spun la ce service am fost? :blink: ...sau ne e voie?

Link to comment
Share on other sites

si eu mi-am luat bratele inferioare la E36-le meu. Merg marti sa le schimb, dar mi-a spus de la inceput mecanicul ca va trebui facuta geometria dupa ce le schimb. :blink: Edited by Luk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vreau sa stiu daca a mai patit cineva asa ceva: am avut o uzura destul de pronuntata la rotile din fata, uzura care era pe interiorul cauciucului, plus un zgomot tot in zona trenului de rulare(un zgomot infundata...care banuiesc eu vine de la cauciuc).Am facut unghiul de fuga (doar la intoarcerea in tara dupa ce am mers cu ele asa vreo 1200km in regim de autostrada, motivul fiind faptul ca nu mi-am dat seama decat prea tarziu de respectiva uzura ...intamplator intr-o parcare in Ungaria am vazut ca am o uzura destul de mare la interiorul gumelor)+geometrie+echilibrat dar zgomotul acela infundat din zona rotilor fata nu a disparut(zgomotul apare doar intre 80-130km/h).Mentionez ca, cauciucurile sunt si acum destul de uzate pe interior si ma gandesc : zgomotul acela sa vina de la faptul ca respectivele cauciucuri au o uzura neuniforma? :blink: Sa fie oare altceva?
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa stiu daca a mai patit cineva asa ceva: am avut o uzura destul de pronuntata la rotile din fata, uzura care era pe interiorul cauciucului, plus un zgomot tot in zona trenului de rulare(un zgomot infundata...care banuiesc eu vine de la cauciuc).Am facut unghiul de fuga (doar la intoarcerea in tara dupa ce am mers cu ele asa vreo 1200km in regim de autostrada, motivul fiind faptul ca nu mi-am dat seama decat prea tarziu de respectiva uzura ...intamplator intr-o parcare in Ungaria am vazut ca am o uzura destul de mare la interiorul gumelor)+geometrie+echilibrat dar zgomotul acela infundat din zona rotilor fata nu a disparut(zgomotul apare doar intre 80-130km/h).Mentionez ca, cauciucurile sunt si acum destul de uzate pe interior si ma gandesc : zgomotul acela sa vina de la faptul ca respectivele cauciucuri au o uzura neuniforma?  :blink: Sa fie oare altceva?

185190[/snapback]

Daca respectivul zgomot e un huruit atunci poate fi vreun rulment. La mine asa s-a manifestat...intai la viteze mari...140-150 km/hr....si apoi a inceput sa se auda la viteze din ce in ce mai mici. Inainte sa-l schimb huruia ingrozitor si la 80 km/hr.

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca uzura la interior a cauciucurilor fata a aparut in momentul in care am inceput sa aud zgomotul respectiv.Normal nu ar fi ca roata(in zona unde este rulmentul) sa se incalzeasca daca rulmentul este terminat? Am sa ma duc la o noua reverificare a unghiului de fuga dupa care ma duc in service sa vad cum se prezinta rulmentii. :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Problema s-a rezolvat: janta dreapta fata era indoita pe interior de la o groapa iar gumele nu au mai putut fi recuperate, asa ca am luat 4 gume noi (fata+spate) indreptat janta iar zgomotul a disparut. :blink: Edited by RCS
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu putin in vorba: Dupa ce am schimbat amortizoare, flanse, brate si tot ce mai e pe acolo m-am dus sa-i fac geometria. Dupa toate aceste operatii nu mai revine volanul cand iau putin stanga sau dreapta. M-am dus inapoi la respectivii , am vorbit cu mecanicul care a facut geometria, cu patronul ("am si eu scula de masina... am Mergedess... nu se poate face nimic mai mult...").

Mecanicul respectiv spune ca rotile din fata sunt perpendiculare pe sosea, si trebuie sa stea putin "cracanate" ca sa revina volanul... bun...zic: pai "cracaneaza-le"... el: "nu se poate..."

Va intreb si pe voi, se poate sau nu?

Inainte sa o bag in service revenea volanul. Poate fi si alt motiv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.